Soppa79 kirjoitti:Ylläpitokustannukset voivat olla mielenkiintoiset ja varaosia voi joutua odottelemaan. Northstar koneissa jotain ongelmia, en tosin nyt muista mitä. Overdriven sivuilta löytynee paljon lisä infoa.
Kustannuksia nyt elämässä tulee Noista Northstar-ongelmista olen joskus lukenut itsekin, mutta muistaakseni ei koskenut noita 97-ikäluokan autoja enää... Pitääpä tutustua Overdriven antiin.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Ei kai tuo nyt huonompi voi olla kuin vuoden 1991 Eldorado 4.5l HT-4100 -moottorilla. Olihan kyseinen kulkuneuvo ihan mukava matka-ajossa, mutta eipä sitä tehoa kovin kaksisesti tuohon autoon ollut. Itsekin yllätti kyllä, että Cadillac valmistanut pitkään etuvetoja.
haffu kirjoitti:Ei kai tuo nyt huonompi voi olla kuin vuoden 1991 Eldorado 4.5l HT-4100 -moottorilla. Olihan kyseinen kulkuneuvo ihan mukava matka-ajossa, mutta eipä sitä tehoa kovin kaksisesti tuohon autoon ollut.
Helppo uskoa. Tuo HT-4100 on tosin 4,1-litrainen, 4,5 löytyi kyllä myöskin. Tehot samassa järjestyksessä 135 ja 155 hp Noissa Sevilleissä on kuitenkin versiosta (SLS/STS) riippuen se 270/305hp...
Tuo Cadillacin pitkä etuvetokausi on kyllä loisto juttu, maailmassa kun on ollut niin vähän järkeviä valmistajia jotka ovat vastustaneet typerää taka- ja nelivetopakkomielteisyyttä. Tietenkin nykyään GM:n tehtyä Cadillaceista gangstamobiileja ja wannabe-bmw:itä etuvetokin on tiessään... Muita yhtä järkeviä valmistajia ei ole kuin Saab (RIP) ja Citroen johon PSA taitaa olla tunkemassa jotain typerää hybridinelivetoa...
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
HT-4100 tuon moottorin tyyppi mielestäni on, vaikka onkin 4.5 Sama kone muuten, mutta porattu vähän isommaksi. Äänetkin olivat tuossa aika mitäänsanomattomat. Vähän sama vaivaa kyllä e39 535i. Tosin sen luokan autoja, että melutkin koitetaan pitää kurissa.
Tuli juttua USA:sta rahdatuista autoista työpaikalla ja totesimme että autoja on joka lähtöön, joten jos aikoo ostaa kärryn kuin kärryn niin kannattaa ottaa selvää ettei osta ¨täystuho¨ kulkinetta jota on korjailtu. Autot kulkee usean euroopanmaan kautta pohjolaan. http://bytbil.com/nyheter/4vxuskyg?utm_ ... 5d-%5b%5d-
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Tässä kohtaa on hyvä muistaa, että autoja voi korjata ainakin kahdella eri tavalla - hyvin ja huonosti. Lisäksi esim. ameriikassa täystuho statuksen saa huomattavasti helpommin kuin esim. Suomessa. Johtunee ainakin kaluston hinnasta.
Autot on siis romutettuja, jotka kuitenkin rahdataan euroopaan ja ¨korjaillaan myyntikuntoon¨.
Osa on ollut hengenvaarallisesti korjattuja juuri airbagin tai muiden turvalaitteiden osalta, tästä johtua nyt lehdet kirjoittaa näistä aika usein. Tänään oli TTELAn vuoro. http://ttela.se/nyheter/sverige/1.19316 ... nska-vagar
Olen nähnyt joitakin autoja, en ostaisi senkään takia koska jotkut autot on olleet upoksissa vedessä ja elektroniikka ei pidemmänpäälle ¨tykkää¨ siitä.
Viimeksi muokannut viggen, Su Helmi 10, 2013 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Sarjassamme perjantai-illan Blocketin tonnarilöydöt: Saab 9000 CSE 2.3 Turbo -97 | Uppsala
Plussia ja lieviä miinuksia aiemmin linkkaamaani verrattuna
+ Saabin vanteet
+ kojelaudan pinnassa ohut puuviilu, kojelauta ei pelkkää muovia (kyllä, se on plussa)
+ tosi nätti väri
- joka ei kuitenkaan ole vihreä
- puuta ei ole ovissa tai vaihdekepin ympärillä (en kyllä tiedä saiko manuaaliin?)
- musta sisusta.
Varsinkin noihin loppupään tonnareihin kyllä sopii moni väri erinomaisesti, jopa hopea näyttää hienolta vaikka en kyllä sittenkään itse harmaata autoa ostaisi. Jos joku on eri mieltä, niin tästä: Saab 9000 CSE 2,3 T/200 -97 | Blekinge
Viimeksi muokannut Rattivaihde, Pe Helmi 08, 2013 22:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Alluit kirjoitti:Missä sen väitetään edes olevan Suomi-auto?
No ei kait missään, mutta helpostihan tuosta merkinnästä tulee sellainen kuva. Eli todennäköisesti Airo esim. Sveitsistä alunperin lähtöisin ja Viron kautta tullut Suomeen.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00