Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Onko muissakin merkeissä tätä samanlaista öljysihdin tukkeutumista ja viheltävää ääntä ja öljynpaineenmerkkivalon sammumisen viivettä. Itsellä VW LT 2.8 TDI, jossa noita em. oireita. Käynnistyksen jälkeen kone käy äänekkäämmin siihen asti, kun öp -merkkivalo sammuu, eli n. pari sekuntia. Ajossa kuuluu aika-ajoin tuota vihellystä pienemmillä kierroksilla kiihdyttäessä. Oiskohan aihetta ottaa tarkasteluun? Miten lie muilla?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Täällä ainakin kohtalaisesta probleemasta keskustellaan...
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=82325
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Heh...
Vaikka ei saisi olla vahingoniloinen, niin miten se niin lohduttaa että
ei tässäkään veneessä ole Saabistit yksin
Kun tuon linkin ekan sivun luki, niin keskustelun kulkukin oli hyvin
samantapaista, kuin täällä Saab puollellakin vastaavasta aiheesta.
Jos ei se tätä ennen ollu selvää , niin tuo on viimmeinen todiste siitä
että tää longlifeduunailu on TOP 10 kusetuksia ihmiskunnan historiassa
Vaikka ei saisi olla vahingoniloinen, niin miten se niin lohduttaa että
ei tässäkään veneessä ole Saabistit yksin
Kun tuon linkin ekan sivun luki, niin keskustelun kulkukin oli hyvin
samantapaista, kuin täällä Saab puollellakin vastaavasta aiheesta.
Jos ei se tätä ennen ollu selvää , niin tuo on viimmeinen todiste siitä
että tää longlifeduunailu on TOP 10 kusetuksia ihmiskunnan historiassa
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Taannoin, kun mietin Alfan ostamista, törmäsin alfafoorumilla myös öljynkierron häiriöihin. Muistaakseni Alfan jts-koneet olivat todella tarkkoja öljynvaihdoista ja rikkoutuivat helposti huonolla pidolla. Ja samaa ongelmaa oli siskon Nissan Primerassakin.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
sama täällä otin juuri öljypohjan auki ja ylläri sihdissä oli aika paljon skeidaa ja osin jäätäkin seassa mutta set on varmaan valunut sinne vahingossa. kyse siis fordson majorista, joutuu päivittämään alakertaa hieman siinä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Kyllähän tuo VAG:n 1.8t on surullisen kuuluisa siitä, kun sihti tukkeutuu niin narahtaa voitelun puutteeseen eikä kauheasti varoittele ennakkoon.
Jos jotain oppinut matkan varrella niin 10tkm välein tehtävä öljynvaihto on aika halpa ennaltaehkäisy puutteellisesta voitelusta johtuviin vaivoihin.
Jos jotain oppinut matkan varrella niin 10tkm välein tehtävä öljynvaihto on aika halpa ennaltaehkäisy puutteellisesta voitelusta johtuviin vaivoihin.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Kätevästihän tuo käy, jos on luukku. Itse putsasin kolmevitosesta Fergusonista sihdin kesällä ja mietin miten hienoa olisi, jos myös tonnarin öljypohjasta löytyisi samanlainen kurkistusluukku.mestari kirjoitti:sama täällä otin juuri öljypohjan auki ja ylläri sihdissä oli aika paljon skeidaa ja osin jäätäkin seassa mutta set on varmaan valunut sinne vahingossa. kyse siis fordson majorista, joutuu päivittämään alakertaa hieman siinä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Joku sellaisen femmaan asentelikin. Taisi olla linkkikin foorumilla.Juha96 kirjoitti:Kätevästihän tuo käy, jos on luukku. Itse putsasin kolmevitosesta Fergusonista sihdin kesällä ja mietin miten hienoa olisi, jos myös tonnarin öljypohjasta löytyisi samanlainen kurkistusluukku.mestari kirjoitti:sama täällä otin juuri öljypohjan auki ja ylläri sihdissä oli aika paljon skeidaa ja osin jäätäkin seassa mutta set on varmaan valunut sinne vahingossa. kyse siis fordson majorista, joutuu päivittämään alakertaa hieman siinä.
900C -86
Re: Muiden merkkien murheita
Laajensin vähän otsikkoa...
Tässä pari laatuauton murhetta lisää...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13623.0 Mutteriohjaus
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11167.0 korkeapainepumppu
Tässä pari laatuauton murhetta lisää...
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=13623.0 Mutteriohjaus
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11167.0 korkeapainepumppu
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Kerta otsikkoa laajennettu, niin saabin jakopää kestää yllättän kauan, kun vertaa esim. MB:n M271 konetta tai bmw:n kaks litrasia dieselkoneita ja pikkubensoja, missä ketjut napsuu aika tiuhaan ja seurauksen jokainen tietääkin.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Itsellä ainakin ongelma on korvissa, en usko että tuo jakoketju katkeaa saabissa, mutta ei sitä talvella kylmänä oikein mielellään kuuntelenix0n kirjoitti:Kerta otsikkoa laajennettu, niin saabin jakopää kestää yllättän kauan, kun vertaa esim. MB:n M271 konetta tai bmw:n kaks litrasia dieselkoneita ja pikkubensoja, missä ketjut napsuu aika tiuhaan ja seurauksen jokainen tietääkin.
En nyt tiedä että onko 150tkm jakoketjulle paljon.
#5824
93 B204
93 B204
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Toyotan dieseleissä on kans samaa ongelmaa kun tuli 2000 luvun alussa ne 1cd-ftv commonrail koneet.
E: Perusongelmana siis että polttoainesuuttimien tiivisteet alkaa vanhemmiten vuotaan ja ne kun menee venttiilikopan sekä öljytilan läpi niin alkaa karstottamaan öljyä ja imusihti sitten menee tukkoon. Mersun cdi:ssä oli sikäli fiksusti ainakin vanhemmissa että polttoainesuuttimet meni koneen kyljestä palotilaan niin karstotti vaan koneen kyljen sitten ku alko vuotamaan.
E: Perusongelmana siis että polttoainesuuttimien tiivisteet alkaa vanhemmiten vuotaan ja ne kun menee venttiilikopan sekä öljytilan läpi niin alkaa karstottamaan öljyä ja imusihti sitten menee tukkoon. Mersun cdi:ssä oli sikäli fiksusti ainakin vanhemmissa että polttoainesuuttimet meni koneen kyljestä palotilaan niin karstotti vaan koneen kyljen sitten ku alko vuotamaan.
Viimeksi muokannut Proto, Ma Kesä 17, 2013 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Toihan on jo paljon kun tota M271 ketjua saa vaihella melkein 60tkm väleinparalogiX kirjoitti:Itsellä ainakin ongelma on korvissa, en usko että tuo jakoketju katkeaa saabissa, mutta ei sitä talvella kylmänä oikein mielellään kuuntelenix0n kirjoitti:Kerta otsikkoa laajennettu, niin saabin jakopää kestää yllättän kauan, kun vertaa esim. MB:n M271 konetta tai bmw:n kaks litrasia dieselkoneita ja pikkubensoja, missä ketjut napsuu aika tiuhaan ja seurauksen jokainen tietääkin.
En nyt tiedä että onko 150tkm jakoketjulle paljon.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Juuri näin kävi työkaverin Toyotalle. Vuosimalli oli -02 tai -03.Proto kirjoitti:Toyotan dieseleissä on kans samaa ongelmaa kun tuli 2000 luvun alussa ne 1cd-ftv commonrail koneet.
E: Perusongelmana siis että polttoainesuuttimien tiivisteet alkaa vanhemmiten vuotaan ja ne kun menee venttiilikopan sekä öljytilan läpi niin alkaa karstottamaan öljyä imusihti sitten menee tukkoon.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tukkeutunut öljysihti muissakin kuin Saabeissa
Töissä tuli törmättyä tohon BMW parilitraisen disulin ketjun katkeamiseen. Se ei anna mitään merkkejä siitä, että ketju ois venyny, napsaht vaan vallan poikki. Hyvä kiristin kai. Perin kelju motti muutenkin, kun jakoketju on koneen ja lootan välissä, ja vielä kahdella ketjulla, kampuralta pumpulle, pumpulta nokille... Pannun ajoituskin oli vähän omalaatuinen...
Tosta meni yläkerta kokonaan uusiksi...
Tosta meni yläkerta kokonaan uusiksi...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S