2011.2013.2015 WRC:n mm-sarja

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja core2 »

Teme100 kirjoitti:Täällä suomessa ei tarvitse liiemmin tv:stä rallia katsoa, kiitos maikkarin idiootin toiminnan. Vaikka minulla on maksullinen MAX, niin siitä tulee pari hassua koostelähetystä ja vasta viimeinen ek(jolla yleensä ei tapahdu yhtään mitään) on suora. :?

Jos haluaisi nähdä koosteet edes aikaisemmin, niin siitä ilosta saa maksaa noin kolmekybää nettipalvelun muodossa. Päälle sitten toki 15€/kk MAXista.

Että näin meillä :D
Sama oli täällä aiemmin, mutta sitten alkoi uusi vapaa kanava nimeltään TV-kymppi (10) lähettämään, niin ottivat myös tämän ruotsin rallin osalähetyksen hoitaakseen, tänäänkin lähettävät suorana koko ekan EK:n alkaen 20:00 meidän aikaa, siis 21:00 suomessa ja lähettävät kunnes kaikki ovat ajaneet eli 22:00 asti. Hekään eivät siis lähetä suorana kuin tänään ja sunnuntaina, mutta kiva näinkin.

Ps. saas nähdä miten kisat lähtee käyntiin kun on melkoisesti uutta lunta metsätiet täyteen ja lisää pitäs tuleman tänään ja huomenna.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja veltto »

Pakari kirjoitti:MOPO WRC. Seuraava uudistus on varmasti että ajetaan mopoautoilla. On kyllä siinä ja siinä jaksaako noita pirinäpörisiöitä mennä kattomaan paikanpäälle enää.. Eipä taida enää olla edes kunnon ääniäkään kun pitää pienestä koneesta kierroksilla vetää tehoja.
Itse asias näis vehkeis on paljon räyhäkkäämmät äänet kuin edellisissä vääntökoneissa, ja kun kaikki lukot on mekaanisia, niin saattaa menokin vähän muuttua :D

Shakedown aikoja
http://www.rallysweden.com/wp-content/u ... eOrder.pdf
#3655
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Lopullista hintalappua ei tiedä kukaan mitä WRC uudistus maksaa.

Fordilta on ainakin kommentoitu, että uuden moottorinkehittäminen tuli melkoisen kalliiksi, mutta hyvähän se on, että kehitys kehittyy ja mennään eteenpäin.

Ford WRC hintoja:
Viimeisin WRC Focus 670000,-
Uusi WRC Fiesta 450000,- (arvio)

Mutta nuo ovat vain autojen hintoja, eikä sisällä muita kustannuksia.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Video ensimmäisen päivän tapahtumista. 13:25 kohdilla melkoinen tilanne Hirvosella.

http://www.woop.gr/article/17457/wrc-sw ... ay-1-video
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Näinhän siinä sitten kävi!

Lopputulokset TOP10

1. Mikko Hirvonen Ford 3.23.56,6
2. Mads Östberg Ford +6,5
3. Jari-Matti Latvala Ford +34,0
4. Sebastien Ogier Citroen +47,7
5. Petter Solberg Citroen +1.31,2
6. Sebastien Loeb Citroen +2.30,3
7. P-G. Andersson Ford +6.22,0
8. Kimi Räikkönen Citroen +7.02,3
9. Matthew Wilson Ford +10.11,5
10. Khalid Al-Qassimi Ford +10.31,1

Paljon oli tapahtumia, mutta uudet autot olivat kerrassaan mahtavaa katseltavaa. Michelinin renkaita hajosi yllättävän paljon, Fordeissa hiukan ohjaustehostin vikoja esiintyi, mutta vauhtia tuntui löytyvän niin Fordista kuin Citikoista.

EK:lla Torntorp1 Hirvonen ajoi 2010 pohjat Focus WRC:llä ja tänä vuonna pohjat tuli Fiesta WRC:llä 5.5sek nopeammalla ajalla. Joten hienosti kulkee WRC auto myös vuonna 2011.
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja core2 »

Jees, ja vielä kerran jees. On mukavaa katseltavaa tuo tulosluettelo. Tuli katseltua muutamia TV:lähetyksiä ja se mikä pisti silmään oli ettei tiet olleet niin kuluneita kuin olisi olettanut ku moni pätkä vedettiin enemmän ku kerran, ja pirssejä oli hurumykky peräkkäin.
@ "-valomerkki-"
Hienoa duunia näiden linkkien ja muiden asioiden kanssa.
Ja @ "veltto" myös, tuon Shakedown linkin kanssa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Ford ajoi Portugalissa soratestiä.

Kuvia
http://motoresmagazine.jalbum.net/Teste ... veFev11G1/

Video, kuljettajana Hirvonen
http://www.youtube.com/watch?v=Vn0HOgX- ... r_embedded
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja meverkko »

http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutise ... mm-sarjaan

Ei nyt vielä ihan koske vuotta 2011. Mutta toivossa on hyvä elää!
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
veltto
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 02:13
Paikkakunta: Kauhajoki

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja veltto »

Mini on kyllä positiivinen yllätys pitkästä aikaa, auto näyttää oikeasti olevan erittäin nopea. Ei ole hetkeen ekassa kisassa ajettu uudella automerkillä top-3 ek-aikaa. Näyttää erittäin hyvältä tulevaisuutta ajatellen, joku suomipoika vaikka Minin rattiin.. :D
#3655
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: 2011 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Polkaistaan keskustelu uudestaan käyntiin
Puhutaan sitten WRC 2013 mm-sarjasta.

Ogier näyttää närhen pallit lööpille..hyvä hyvä.
Hirvonen on aivan vastaantulija, vielä kun Latvala löytäisi sitä vauhtia.
Ja pysyisi tiellä, niin olisi pullat hyvin uunissa.
http://www.youtube.com/watch?v=P0xP9dTFiVY
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
meverkko
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Su Touko 25, 2003 22:48
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 2011.2013 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja meverkko »

Jep. Sitä tässä vaan miettinyt, että kuinka hyvä auto se Ford oikein olikaan, jos nuo samat kundit melkein pysyi Citikoiden vauhdissa sillä mutta sit samalla autolla ajaessaan eivät lähellekään.

Okei, Ogier on testannut Volkkaria vuoden ja koko auto on optimoitu sen ajotyylin ympärille. Latvalalla iso työ saada siitä mieleisensä auto ajaa. Samoin Citikka on tehty Loebin käteen sopivaksi.

Eli altavastaajia ovat vaikka kumpikaan ei virallisesti kakkoskuski olekaan. Tai Hirvonenhan on periaatteessa kai ykköskuski, mutta käytännössä "toisen autolla".

EDIT: Siis selvennetään omia ajatuksia. Eli johtuiko Fordin huono menestys sittenkin kuskeista vai autosta? Olisi ollut mielenkiintoista joskus nähdä miten hyvin Loeb olisi menestynyt jollain muulla merkillä.
Saab 9-5 2,3T -07
Saab 900S -92
H-D Road King -03
Nikon @ http://ralli.verkkonen.net #1474
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Re: 2011.2013 WRC:n mm-sarja

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Ford Fiesta WRC on ollut ja on ilmeisen nopea ralliauto edelleen. Auto on menestynyt, varsinkin nopeissa ralleissa kuten Ruotsi, Suomi, Australia, Uusi-Seelanti yms.

Ford ei vastaa säätöihin yhtä herkästi kuin DS3 tai Polo. Tästä on kertoillut niin Hirvonen kuin Latvalakin. Hirvonen on sanonut, että Citikalla jousituksen/iskunvaimennuksen/vakaajien säätöjä on käytännössä loputtomasti, kun taas M-Sportilla vedettiin käytännössä samoilla sora tai asfaltti palikoilla rallista toiseen. Asiaan vaikuttaa varmasti tallien budjetit, M-Sport pelaa pienemmillä rahavaroilla ja tallin on tarkoitus tehdä bisnestä samalla, kun taas Citroen ja VW on tehdastalleja jotka käyttää suuren budjetin vain kilpailemiseen.

Latvalan mukaan Fordissa sai säätää iskunvaimentimia aika monta pykälää ennen kuin sitä huomasi, kun taas Polo reagoi muutoksiin herkemmin. Myös Fiestan alusta pohjimmiltaan pehmeämpi kuin muissa, tästä Juho Hänninen on kärsinyt melkoisesti kun taas Fabia S2000 oli huomattavasti jäykempi jolla aikaisemmin on ajanut. Fordille on ns. luontaista kulkea enemmän tai vähemmän luistossa mistä osa tulee autosta, mutta varmasti kuljettajien mieltymykset on tähän asiaan vaikuttanut.

Loeb ja Ogier tulee autoilla taas kuin raiteilla välttäen ylimääräisiä luistoja ja siihen DS3 ja Polo tuntuu sopivan täydellisesti. Kellokin tuntuu pitävän näiden herrojen ajolinjoista.

Jari-Matilla on varmasti vielä paljon töitä edessä, jotta Polo alkaa kulkemaan halutulla tavalla. Ruotsin rallin jälkeen mies oli kommentoinut, että on ilmesesti säätänyt etulukon liian agressiiviseksi jonka takia auto ei taipunut mutkiin halutulla tavalla. Tämän takia Poloakin tuli säädettyä laidasta laitaan, rallin aikana auto on "helppo" säätää pilalle kun luottamusta ei autoon saa.
Vastaa Viestiin