mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

V.J.S kirjoitti:Jopa paljon parjatulla Haldexilla varustettu hondamiähen CRV
Ei muuten ole haldexia Hondassa, on vissiin aika yleinen harhaluulo.
Tuulilasi kirjoitti:Honda käyttää CR-V- ja HR-V-malleissaan hydraulipumppujen pyörimisnopeuseron tuottaman paineen avulla ohjattua lamellikytkintä. Nämä Hondat ovat perusrakenteeltaan etuvetoisia.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2714
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Rattivaihde kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:Jopa paljon parjatulla Haldexilla varustettu hondamiähen CRV
Ei muuten ole haldexia Hondassa, on vissiin aika yleinen harhaluulo.
Tuulilasi kirjoitti:Honda käyttää CR-V- ja HR-V-malleissaan hydraulipumppujen pyörimisnopeuseron tuottaman paineen avulla ohjattua lamellikytkintä. Nämä Hondat ovat perusrakenteeltaan etuvetoisia.
Miten toi sitten eroaa käytännössä haldexista?

Elektroninen ohjaus puuttuu?
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

CR-V:
Autowiki kirjoitti:Kytkimen toimintaa voidaan ohjata hydraulipumppujen pyörimisnopeuseron tuottamalla öljyn paine-erolla. Kytkimen avulla voidaan määrittää, millä akselien pyörimisnopeuserolla toisellekin akselille aletaan välittää voimaa. Tällainen kytkin sijaitsee yleensä taka-akselilla vetopyörästön yhteydessä ja toimii kardaaniakselin käyttämänä. Kytkimen molemmilla puolilla olevilla akseleilla sijaitsee hydraulipumput, jotka tuottavat kytkimeen painetta akselien pyörimisnopeuksien erotessa. Tästä paineesta johtuen kytkimessä olevat lamellilevyt puristuvat toisiaan vasten ja kytkevät nelivedon päälle.
Haldex:
Autowiki kirjoitti:Haldex-kytkin on elektronisesti ohjattu lamellikytkin, joka em. järjestelmän tavoin perustuu hydraulipaine-eroon. Se toimii siis samalla periaatteella perinteisen lamellikytkimen kanssa, erona kuitenkin sähköinen ohjaus. Esipaine (ns. herätepaine) kytkimeen tuotetaan sähköisesti pienellä sähköpumpulla, mutta kytkeytymiseen tarvittava varsinainen käyttöpaine saadaan em. mekaanisen järjestelmän tavoin hydraulipumppujen pyörimisnopeuserolla. Järjestelmää säädetään täysin sähköisesti ja se toimii venttiilien avulla.
Eli molemmissa on lamellikytkin, CR-V:ssä mekaanisesti ja Haldexissä sähköisesti ohjattu. Molemmat ovat lähtökohtaisesti etuvetoisia, kun taas Foresterissä on jatkuva neliveto ja viskokytkin luiston rajoittamiseen.

Ja sitten on sellaisia autoja joissa on etuveto ja vahvasti etupainotteinen painonjakauma yhdistettynä pienempään hankintahintaan, painoon, kulutukseen ja käyttömaksuun. :wink: Nämä vain vaativat aika paljon uhrauksia omistajalta, nimittäin hyvien renkaiden hankkimista.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Lasu
"Aero"
Viestit: 340
Liittynyt: Su Loka 18, 2009 13:38
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Lasu »

Täälläkin aiheuttaa pientä ketutusta vajaavetoiset. Sellaisia renkaita kun ei ole valitettavasti tarjolla että ei talvella ketuttais. Onneks tulee kesä, niin ei tarvii kun yhen vetävän pyörän.
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1992
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Mikkeli

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Yep, vaikka oli mielestäni ok talvirenkaat (Continental), niin kyllä välillä vitutti se etenemättömyys vs. tuohon äsnelkkuun, jossa ed. omistajan hankkimat halppis nastat.

Kai se etuveto/takaveto sitten tarvii ratapiikit hyviksi renkaiksi, että homma toimii...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Perkeleen Win 8 :twisted: Luulin että visva oli paska käyttöjärjestelmä, mutta kyllä toi kasi hakkaa ylimäärisellä turhalla paskalla, noi visvan puuttuvat paskat. Taidan ottaa ja poistaa tän 7 Pro asennuksenkin ja pistää vanhan kunnon XP Officen kehiin :x Pysyykö joku järjissään, kun käyttää kannettavan touchpadia :?: Hiiri ja näppis since -89
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
aero
-
Viestit: 8736
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Kasista ei ole vielä kokemusta, mutta sitä ennen työasemapuolella seiska on parasta mitä W-maailmassa on ikinä tapahtunut. Hyvin vähällä viilaamisella (monelle jopa viilaamatta) niin käyttökelpoinen kuin Explorer-työpöytä ikinä voi olla ja käyttiksenä vakaa ja melko kykenevä.

Ja touchpad on loistava, kun sitä oppii käyttämään. Ei tartte heilutella kättä hiiren ja näppiksen välillä, kun touchpad on koko ajan valmiina oikean peukalon alla. Ei välttämättä ihan pikselintarkka, mutta pirun kätevä ja nopea.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Touchpadilla ei oikein voi pelaa Wolfenstein Enemy Territory:ä ja vanhat pelit joutuu käyttää muuteski 7:lla, XP:nä :roll: 8 ny vaan on kai tätä aikaa... eli paljon kaikkee turhaa ja värikästä.. onkai toi käyttö vähän eriä :lol: XP:n kaatamiseen sai tehä töitä... 7 kaatuu kyllä ihan ittekseen :?
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

Tuli myös kokeiltua Win8:sia ja onhan se hirveetä paskaa näppis+hiirikäytössä. Win7 on tosiaan paras winkkari ever. Touchpadia parempi onkin Trackpoint, tykästyin siihen joskus menneinä aikoina.

Näppis+hiirikäyttäjä since Win1.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Turhanpäiväset kyselijät, ostohetken koittaessa vetäydytään syrjään.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Vituttaa kaupungin teiden kunto, kiva kuunnella pauketta ja kolinaa ihan pääväylillä, saatika sitten noilla sivukaduilla... Voi kun pääsisi tästä typerästä taajamasta helvetin kauas johonkin missä ei tarvitse vaivata itseään alle kuudenkympin rajoituksilla tai niin kapeilla teillä ettei voi edes väistää kuoppia.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
vfr
"Hölösuu"
Viestit: 2033
Liittynyt: Ti Marras 04, 2008 21:06
Paikkakunta: veikkola

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vfr »

nix0n kirjoitti:Turhanpäiväset kyselijät, ostohetken koittaessa vetäydytään syrjään.
Saman oon huomannut jos jotain netissä myy, ilmasiks pitäis antaa ja mielellään vähän rahaa päälle.
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4217
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Premium Override kirjoitti:XP:n kaatamiseen sai tehä töitä... 7 kaatuu kyllä ihan ittekseen :?
Mulla on kokemusta ihan päinvastaisesta. Itelle seiska on paras winkku ikinä ja oon sentään 3.0 versiolla aloittanut reilut parikymmentä vuotta sitten. Kasia en laita jos ei oo ihan pakko.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

3.11:llä aloittaneena seiska on ollut kaikkein ongelmattomin, ei ole kaatunut ikinä ja suurimmat jumittelut ovat yleensä olleet Flashin ansiota. Silti pidin eniten Vistasta, ei se tosiaankaan usein kaatuillut ja oli Win Explorerin osalta huomattavasti selkeämpi kun ei ollut näitä ihme kirjastoja jotka järjestelmä itsekin sekoittaa miten sattuu kansioiden kanssa. Ja verkkoasetukset olivat helppokäyttöisemmät, seiskassa ne on yksinkertaistettu niin pitkälle että mikään langaton ei meinaa onnistua...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Työmaalla "ATK-Gurut" katto vähän niinkuin jotain hullua, kun arvuuttelin, että täytysköhän koittaa tuota Win8:a. :mrgreen:
Vastaa Viestiin