Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Saabium196
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Pe Syys 21, 2012 21:25
Paikkakunta: Epsoo

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Saabium196 »

Jonkun vartiofirman pakussa takaovessa tarra tyyliin kaasupullot, värit täsmää jne, mutta lähempänä näin että KALJAPULLOT
;-) aamu pelastettu
Oben ohne - Aero-ilmaa Ukista 2002 avo
NG9-5 TiD aut. 2010
Hanke hangessa: NG 9-3SC
Exiä: 95 7p -75, 900 T8 -80, NG 9-3 -03
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

pönttö kirjoitti:Lukoton neliveto on lähestulkoon yhtä tarpeellinen kun v*tuton hu*ra...
Mulla on tuo mukamas-neliveto-Vito ollut nyt 5v ja pitää myöntää pettymyksensä mokomaan vehkeeseen. .... Mukava lähteä liikkeelle jostain pehmoiselta hiekalta pakilla ylämäkeen, kun vehje on täysin takavetoinen siihen asti, kun tulee pyörimisnopeuseroja. Ja sitten kun niitä tulee, se onkin jo kaivanut itsensä kiinni...

Mutta nyt jo olisin vaihtamassa pakua, niin kuutoskoneinen takaveto olisi selvästi vahvemmilla.
Eli siis niinkuin mitä? 8O :D Puhdas takaveto olisi sitten mukamas jotenkin parempi etenijä, ja olisi klaarannut tuon pehmeällä hiekalla ylämäkeen peruuttamisen jotenkin paremmin vai? :roll:

EDIT: Vai oisko pointtina ollut se, että takavedolla ei tulisi edes kokeiltua mitään älyttömyyksiä kun tiedostaa että ei se mihinkään liikahda kuitenkaan? :D
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Hallu »

V.J.S kirjoitti:
EDIT: Vai oisko pointtina ollut se, että takavedolla ei tulisi edes kokeiltua mitään älyttömyyksiä kun tiedostaa että ei se mihinkään liikahda kuitenkaan? :D
Se on just näin, vajaa-vetosella ei jää koskaan kiinni, nelikolla kylläkin...ja silloin on yleensä tosi_kiinni :)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja karg »

Näin muunmuassa ensin jonkun Skodan, joka lasketteli melko reipasta vauhtia moottoritietä pitkin pohjoista kohti. Jonkin aikaa myöhemmin se oli tien pientareella ja perässä oli toinen Skoda diskovalot päällä. Mikä lie neuvottelu oli niillä siinä kesken :lol:
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^Skodistien potkijaiset :lol:
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

Neliovisen kuplavolsun.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Rekkakuskin, joka väkisin yritti muusta liikenteestä nelostiellä ohi. Rekka siis vasemmalla kaistalla ja itse oikealla. Rekkapekka halusikin sitten takaisin oikealle, jotta pääsee kääntymään rampista. Siinä se sitten vilkkua näytteli hetken aikaa ja tööttäilikin vielä, mutta minnekkäs voit edes väistää, kun on autoja edessä ja takana. Ihme porukkaa nuo muutamat rekkakuskit, jotka ovat liikkeellä sillä periaattella, että se jolla on isoin kameli menee ensin. Sitäpaitsi eikös se ole jo huonoa mainosta firmalle, jos ajellaan liikenteessä miten sattuu? Kuitenkin teippaukset on autossa. Ja yleensäkin miksi helvetissä sinne vasemmalle kaistalle pitää lähteä pelleilemään, jos sillä isolla lotjalla ei vain yksinkertaisesti voi päästä autojonosta ohi?
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja pönttö »

V.J.S kirjoitti: Eli siis niinkuin mitä? 8O :D Puhdas takaveto olisi sitten mukamas jotenkin parempi etenijä, ja olisi klaarannut tuon pehmeällä hiekalla ylämäkeen peruuttamisen jotenkin paremmin vai? :roll:

EDIT: Vai oisko pointtina ollut se, että takavedolla ei tulisi edes kokeiltua mitään älyttömyyksiä kun tiedostaa että ei se mihinkään liikahda kuitenkaan? :D
Ääh, oli jääny kirjoittaminen vaiheeseen... Siis oikealla vehkeellä olis pantu lukot (3kpl) päälle lähdetty meneen.
Tuota hemmetin mukamas-nelivetoa on lapioitu jopa (lähes) tasaiselta, kun toisen takapyörän alla oli tarpeeks liukasta ja etupää ei osannu tehdä mitään. Nahkarukkanen sinne suttaavan pyörän alle sen lapioinnin lisäks sitten piisas. Mutta siitä olis lähdetty lukollisella takavedollakin.

Toinen pointtisi pitää kyllä paikkansa, ne muutama viimeinen metri jää monesti sillä kaksivetoisella menemättä kaiken varalta. Kun sen puolikkaanveturin kiskoin sieltä hiekkakuopalta pois ja irroiteltiin liinaa, niin kuski tuumas mulle että 'sehän olikin neliveto'. Tuumasin takasin että 'meinaatko että olisin takavedolla edes koittanu'...

Sillä se takavetoinen olis vahvemmilla, kun ei tuon mukamas-nelivedon suuremmille polttoainekuluille tule kuitenkaan vastaavaa katetta.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

duuduu kirjoitti:Sitäpaitsi eikös se ole jo huonoa mainosta firmalle, jos ajellaan liikenteessä miten sattuu?
Nimenomaan. Ite kyllä koitan pitää huolen että en työajokilla käyttäydy miten sattuu tuolla liikenteessä kun oman työnanajan kylkiteippaukset on suht näkyvät. No joo. Aina se ei onnistu. Virheitä sattuu joskus kun paljon ajelee ja on mulle tööttäilty ja väläytelty pitkiä joskus ja ne onkin sitten tullut aiheesta.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Äijän, joka ajeli 80-luvun Escortia moottoritiellä antenni-Peltorit korvilla.
Ihan hyvä mukavuusvaruste varmasti :D
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

E 220 mesen jota ajoi karvoihin peitetyt vanhempi pariskunta. Ihmettelin mesen tilannenopeutta motarille johtavalle rampille käännyttäessä ja koetin pysyä satkulla perässä :arrow: märempi kohta aarteessa ja mesestä perä irti, ajonvakautus korjasi tilanteen(kuskilla ei selvästi mitään hajua tilannenopeudesta). Satkun persEspi sano koko kaarteen ajan, että pitoa riittää, mutta rajallisesti :lol: Eli tähän on siis tultu, autot antavat ajaa tilanteessa "väärää" nopeutta :? Uus avuttomuus tulee siis lisääntymään autoilun saralla ja kenties taantumuskin on pelkona 8)
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Mataz
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: To Loka 28, 2010 22:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mataz »

Aikaisemmin perässä roikkuneen S3 audistin nöyrän näköisenä viereisellä kaistalla liikennevaloissa. Tilannetta edelsi perässä roikkumista seurannut ripeämpi kiihdytys moottoritien rampilta kun Audi hyökkäsi heti kaistan yli vasemmalle kaistalle ja pyrki rinnalle, seurauksena taustapeilissä loittonevat Audin valot. Ja itseä hymyilytti, koska :saab: :wink:
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Neliovisen kuplavolsun.
oho..noita ei kylläkään ihan joka päivä vastaan tule.

http://www.coachbuild.com/gallery/d/352 ... 953_10.jpg
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
aero
-
Viestit: 8736
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Uitukki kirjoitti:Virheitä sattuu joskus kun paljon ajelee ja on mulle tööttäilty ja väläytelty pitkiä joskus ja ne onkin sitten tullut aiheesta.
Suomen liikennekommunikaatiokulttuurista puuttuu täysin keinot tunnustaa oma moka ja/tai kiittää toveria tilanteen pelastamisesta. Toisen virheitä varten voi kyllä vilkutella pitkiä ja takasumaria tai laulattaa torvea, mutta ainakaan minun tietooni ei ole tullut yhtään tunnettua keinoa todeta, että nyt oli mun moka. Joskus olisin moista kaivannut itsekin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

Premium Override kirjoitti:märempi kohta aarteessa ja mesestä perä irti, ajonvakautus korjasi tilanteen(kuskilla ei selvästi mitään hajua tilannenopeudesta). Satkun persEspi sano koko kaarteen ajan, että pitoa riittää, mutta rajallisesti :lol: Eli tähän on siis tultu, autot antavat ajaa tilanteessa "väärää" nopeutta :? Uus avuttomuus tulee siis lisääntymään autoilun saralla ja kenties taantumuskin on pelkona 8)
No tätähän se nykyään on. Yhen kerran oon ollu sellasen tyypin kyydissä joka ajo ihan koko ajan ESP:t ja ABS:t rutisten. Ilman mainittuja järjestelmiä ois oltu suunnilleen joka kurvissa pellolla.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Vastaa Viestiin