Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
torque
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: La Loka 01, 2005 10:30
Paikkakunta: Esbo

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja torque »

Mielestäni kiinalaista disainia on jo aivan riittävästi tarjolla, jokaiselle jotakin. Jättäisivät Volvon rauhaan. Saab design'han on jo kylmä ja kuopattu. :|
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
ZeiPii
"Hölösuu"
Viestit: 1541
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:45
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja ZeiPii »

Eilen katselin saabin pohjaa, kun nosturissa siitä laskettiin koneen öljyjä pois (öljynvaihto-operatziooni korjaamolla). Huomasin, että siinä pitkässä pohjan keskivaiheilla olevassa äänenvaimentimessa on alapinnassa poikittainen vekki, jossa on myös lievä murtuma. Missään kohdissa pohjassa ei ole lyöttymiä tai nirhaumia pohjakosketuksen merkkinä. Miten tuo on voinut syntyä? Itseasiassa ajoittain kylmäkäynnistyksen yhteydessä esiintyvälle hieman röpöttövälle pakoäänelle löytyi looginen selitys, uskoisin. Vekki on mustunut pieneltä alueelta. Hieman tuo "löydös" ihmetyttää. Kai se uutta putkea kohta vonkuu :(
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Kopaja
"Aero"
Viestit: 338
Liittynyt: To Joulu 23, 2010 09:17
Paikkakunta: Joutsa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Kopaja »

On ihme, että mokkula toimii täällä pusikossa paremmin ilman lisäantennia kuin sen kanssa 8O Lisäantennin kanssa ei mene mihinkään ja kun sen lisäpiuhan irroittaa niin johan kulkee :)
9-3 og Aero Toyota Hilux -08 Sr Ac
Iso kasa Husqvarnoja
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Olisko se lisäantenni tai sen johto/liitin viallinen?
lamar
"Viggen"
Viestit: 511
Liittynyt: La Huhti 14, 2007 20:42
Paikkakunta: Simo

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja lamar »

Kopaja kirjoitti:On ihme, että mokkula toimii täällä pusikossa paremmin ilman lisäantennia kuin sen kanssa 8O Lisäantennin kanssa ei mene mihinkään ja kun sen lisäpiuhan irroittaa niin johan kulkee :)
Joissakin mokkuloissa on todettu lisäantennin aiheuttavan kentän heikkenemistä, eli toisin sanoen lisäantennista on pelkästään haittaa.
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
JP_Vette
"Hölösuu"
Viestit: 5339
Liittynyt: Ma Tammi 23, 2006 21:55

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja JP_Vette »

Olin kaverin kyydissä offisafarilla (jumissa.com @ Kalanti) ja jonkun Pajerosta tuli pökäle putksesta :D Ei uskoisi, ellei itse olisi ollut todistamassa

Kuva

Kuva

Meni siitä muutakin samalla, mutta banjon tukkivat, jotta saivat raadon tien varteen...

Kuva

Komee päivä oli. Keli loistava ja hyviä muistoja jäi 8)
900 Cabriolet 2.0T '95

Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Kimm-o
"Viggen"
Viestit: 602
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 08:39
Paikkakunta: Pori

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Kimm-o »

Autonhoitotuotteita sisältäneessä tilauksessa mukana saapui paukkuraetikkari. 8O
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja puu »

Kimm-o kirjoitti:Autonhoitotuotteita sisältäneessä tilauksessa mukana saapui paukkuraetikkari. 8O
No siinähän se pökäleen mysteeri selvisi.

Kuva
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
2xturbo
"Ruisku"
Viestit: 134
Liittynyt: La Loka 24, 2009 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 2xturbo »

Suhteelliseen "putkeen" mennyt viritys ja autokauppa :(

http://www.tomihautamaki.com/autoliike- ... a/#more-22

Klubilla sentään tiedetään, mitä tehdään!
BMW f11 535xd -13
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Heh tuli luettua sama ittelle iltasaduksi. Toivottavasti tarina päättyy hyvin..
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Eipä ole enää mitään luettavaa.

Edit. Onneksi kaikki mikä on kerran nettiin laitettu löytyy sieltä jatkossakin :)
Viimeksi muokannut suorsa, Ti Maalis 19, 2013 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

suorsa kirjoitti:Eipä ole enää mitään luettavaa.
http://dl.dropbox.com/u/17005234/msipila.png
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Meinasin kirjoittaa (no oikeastaan kirjoitin ja poistin) pitkän OG9-3-aiheisen valitusvirren, mutta otetaan mieluummin ihmeteltävä kysymys jos joku guru vaikka osaisi vastata.

Minkä takia og-satkussa moottorijarrutus tiputtaa vauhtia hyvin nopeasti, mutta og-kolkissa ei? Pari käytännön esimerkkiä:
1) Ajetaan maantiellä 90 km/h, rajoitus tippuu ja halutaan hidastaa 70 km/h-nopeuteen. Satkulla pidetään vaihde vitosella ja nostetaan kaasu, nopeus tippuu seitsemäänkymppiin muutamansadan metrin aikana. Kolkilla joko vaihdetaan vitoselta kolmoselle tai painetaan jarrua jotta vauhti hidastuu yhtä nopeasti.
2) Lähestytään kaupungissa risteystä viittäkymppiä ja aletaan hidastaa vauhtia. Satkulla vaihdetaan neloselta ensin kolmoselle ja sitten kakkoselle, ja käytetään jarruja auton pysäyttämiseen ehkä 20km/h-nopeudesta. Kolkilla vaihdetaan neloselta kakkoselle ja sitten ruvetaan painamaan jarrua koska vauhti ei hidastu juuri lainkaan ja edelläolevan auton perä lähestyy uhkaavaa vauhtia.

Muilla autoilla hidastuvuus on yleensä ollut näiden kahden välimaastosta mutta huomattavasti lähempänä satkua kuin kolkkia. Kolkin ajaminen tuntuu todella hankalalta kun joutuu vaihtamaan vaihteita kuin manuaalissa mutta painamaan jarrua kuin automaatissa. Edit: ja kyseessä on MY01 2.0t etanolisoftattu 9-3
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja duuduu »

^ Turbollisessa on pienemmät puristukset
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eiköhän se johdu ogsaabbien vaihdelaatikon ja moottorin raskaasta olemuksesta eli ku voima loppuu ei massa jaksa liikkua. eli hidastuu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin