Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Mielestäni kiinalaista disainia on jo aivan riittävästi tarjolla, jokaiselle jotakin. Jättäisivät Volvon rauhaan. Saab design'han on jo kylmä ja kuopattu.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Ihmettelyketju
Eilen katselin saabin pohjaa, kun nosturissa siitä laskettiin koneen öljyjä pois (öljynvaihto-operatziooni korjaamolla). Huomasin, että siinä pitkässä pohjan keskivaiheilla olevassa äänenvaimentimessa on alapinnassa poikittainen vekki, jossa on myös lievä murtuma. Missään kohdissa pohjassa ei ole lyöttymiä tai nirhaumia pohjakosketuksen merkkinä. Miten tuo on voinut syntyä? Itseasiassa ajoittain kylmäkäynnistyksen yhteydessä esiintyvälle hieman röpöttövälle pakoäänelle löytyi looginen selitys, uskoisin. Vekki on mustunut pieneltä alueelta. Hieman tuo "löydös" ihmetyttää. Kai se uutta putkea kohta vonkuu
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Re: Ihmettelyketju
On ihme, että mokkula toimii täällä pusikossa paremmin ilman lisäantennia kuin sen kanssa Lisäantennin kanssa ei mene mihinkään ja kun sen lisäpiuhan irroittaa niin johan kulkee
9-3 og Aero Toyota Hilux -08 Sr Ac
Iso kasa Husqvarnoja
Iso kasa Husqvarnoja
Re: Ihmettelyketju
Olisko se lisäantenni tai sen johto/liitin viallinen?
Re: Ihmettelyketju
Joissakin mokkuloissa on todettu lisäantennin aiheuttavan kentän heikkenemistä, eli toisin sanoen lisäantennista on pelkästään haittaa.Kopaja kirjoitti:On ihme, että mokkula toimii täällä pusikossa paremmin ilman lisäantennia kuin sen kanssa Lisäantennin kanssa ei mene mihinkään ja kun sen lisäpiuhan irroittaa niin johan kulkee
#3322
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Ex 9-3 SS 2.2 Tid 2003 (372 000km)
Re: Ihmettelyketju
Olin kaverin kyydissä offisafarilla (jumissa.com @ Kalanti) ja jonkun Pajerosta tuli pökäle putksesta Ei uskoisi, ellei itse olisi ollut todistamassa
Meni siitä muutakin samalla, mutta banjon tukkivat, jotta saivat raadon tien varteen...
Komee päivä oli. Keli loistava ja hyviä muistoja jäi
Meni siitä muutakin samalla, mutta banjon tukkivat, jotta saivat raadon tien varteen...
Komee päivä oli. Keli loistava ja hyviä muistoja jäi
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Autonhoitotuotteita sisältäneessä tilauksessa mukana saapui paukkuraetikkari.
#4818
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
900S 2.0T '95 - Operation Saapi Radal 2015 | 900S V6 '95 - Ooppeli
ex. 99 GL '84, 900S 2.3i Stage kuutio '96 - Osia myynnissä!
Re: Ihmettelyketju
No siinähän se pökäleen mysteeri selvisi.Kimm-o kirjoitti:Autonhoitotuotteita sisältäneessä tilauksessa mukana saapui paukkuraetikkari.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Ihmettelyketju
Suhteelliseen "putkeen" mennyt viritys ja autokauppa
http://www.tomihautamaki.com/autoliike- ... a/#more-22
Klubilla sentään tiedetään, mitä tehdään!
http://www.tomihautamaki.com/autoliike- ... a/#more-22
Klubilla sentään tiedetään, mitä tehdään!
BMW f11 535xd -13
Re: Ihmettelyketju
Heh tuli luettua sama ittelle iltasaduksi. Toivottavasti tarina päättyy hyvin..
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Ihmettelyketju
Eipä ole enää mitään luettavaa.
Edit. Onneksi kaikki mikä on kerran nettiin laitettu löytyy sieltä jatkossakin
Edit. Onneksi kaikki mikä on kerran nettiin laitettu löytyy sieltä jatkossakin
Viimeksi muokannut suorsa, Ti Maalis 19, 2013 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Ihmettelyketju
http://dl.dropbox.com/u/17005234/msipila.pngsuorsa kirjoitti:Eipä ole enää mitään luettavaa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Meinasin kirjoittaa (no oikeastaan kirjoitin ja poistin) pitkän OG9-3-aiheisen valitusvirren, mutta otetaan mieluummin ihmeteltävä kysymys jos joku guru vaikka osaisi vastata.
Minkä takia og-satkussa moottorijarrutus tiputtaa vauhtia hyvin nopeasti, mutta og-kolkissa ei? Pari käytännön esimerkkiä:
1) Ajetaan maantiellä 90 km/h, rajoitus tippuu ja halutaan hidastaa 70 km/h-nopeuteen. Satkulla pidetään vaihde vitosella ja nostetaan kaasu, nopeus tippuu seitsemäänkymppiin muutamansadan metrin aikana. Kolkilla joko vaihdetaan vitoselta kolmoselle tai painetaan jarrua jotta vauhti hidastuu yhtä nopeasti.
2) Lähestytään kaupungissa risteystä viittäkymppiä ja aletaan hidastaa vauhtia. Satkulla vaihdetaan neloselta ensin kolmoselle ja sitten kakkoselle, ja käytetään jarruja auton pysäyttämiseen ehkä 20km/h-nopeudesta. Kolkilla vaihdetaan neloselta kakkoselle ja sitten ruvetaan painamaan jarrua koska vauhti ei hidastu juuri lainkaan ja edelläolevan auton perä lähestyy uhkaavaa vauhtia.
Muilla autoilla hidastuvuus on yleensä ollut näiden kahden välimaastosta mutta huomattavasti lähempänä satkua kuin kolkkia. Kolkin ajaminen tuntuu todella hankalalta kun joutuu vaihtamaan vaihteita kuin manuaalissa mutta painamaan jarrua kuin automaatissa. Edit: ja kyseessä on MY01 2.0t etanolisoftattu 9-3
Minkä takia og-satkussa moottorijarrutus tiputtaa vauhtia hyvin nopeasti, mutta og-kolkissa ei? Pari käytännön esimerkkiä:
1) Ajetaan maantiellä 90 km/h, rajoitus tippuu ja halutaan hidastaa 70 km/h-nopeuteen. Satkulla pidetään vaihde vitosella ja nostetaan kaasu, nopeus tippuu seitsemäänkymppiin muutamansadan metrin aikana. Kolkilla joko vaihdetaan vitoselta kolmoselle tai painetaan jarrua jotta vauhti hidastuu yhtä nopeasti.
2) Lähestytään kaupungissa risteystä viittäkymppiä ja aletaan hidastaa vauhtia. Satkulla vaihdetaan neloselta ensin kolmoselle ja sitten kakkoselle, ja käytetään jarruja auton pysäyttämiseen ehkä 20km/h-nopeudesta. Kolkilla vaihdetaan neloselta kakkoselle ja sitten ruvetaan painamaan jarrua koska vauhti ei hidastu juuri lainkaan ja edelläolevan auton perä lähestyy uhkaavaa vauhtia.
Muilla autoilla hidastuvuus on yleensä ollut näiden kahden välimaastosta mutta huomattavasti lähempänä satkua kuin kolkkia. Kolkin ajaminen tuntuu todella hankalalta kun joutuu vaihtamaan vaihteita kuin manuaalissa mutta painamaan jarrua kuin automaatissa. Edit: ja kyseessä on MY01 2.0t etanolisoftattu 9-3
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
^ Turbollisessa on pienemmät puristukset
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
eiköhän se johdu ogsaabbien vaihdelaatikon ja moottorin raskaasta olemuksesta eli ku voima loppuu ei massa jaksa liikkua. eli hidastuu.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659