Ihmettelyketju
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
Matalammat kitkat yms. vastukset moottorissa ja voimansiirrossa.
Sun pitäisi kokeilla tommosta litrasta fjoordin egobuustia, siinä ei nimittäin ole moottorijarrutusta juuri lainkaan, kun ei se nyrkin kokonen pannu mitään siellä "vastusta" tyhjää pyörisessään
Sun pitäisi kokeilla tommosta litrasta fjoordin egobuustia, siinä ei nimittäin ole moottorijarrutusta juuri lainkaan, kun ei se nyrkin kokonen pannu mitään siellä "vastusta" tyhjää pyörisessään
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ihmettelyketju
Joo huomasin ite melkein heti saman. Tosiaan sen minkä kerran nettiin laittaan, niin löytyy pienen etsinnän jälkeen. On ollut hieman huvittava lukea tuosta tapauksesta sosiaalisessa mediassa. Millaisenkoohan "sopuun" tuossa päästiin Ja hiemankun kaivelee lisää, niin löytyy muitakin tapauksia kyseisestä liikkeestä..suorsa kirjoitti:Eipä ole enää mitään luettavaa.
Edit. Onneksi kaikki mikä on kerran nettiin laitettu löytyy sieltä jatkossakin
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Ihmettelyketju
Toki huomattavasti pidemmät välityksetkin vaikuttaa tuohon moottorijarrutuksen vähäisyyteen.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Eli yhteenvetona satkussa on keskimääräistä enemmän vastusta yhdistettynä lyhyisiin välityksiin ja kolkissa taas on T7-moottorisen pienet vastukset ja pitkät välitykset.
Tosiaan nuo välitykset tekevät tietysti paljon, mutta kolkilla on kertakaikkisen outo tunne kun vaihtaa vitoselta kolmoselle ja kierrokset kohoavat parhaimmillaan johonkin lähemmäs neljääntuhanteen, mutta silti hidastuvuus ei ole yhtään niin kovaa kuin satkulla vaihtaessa kolmoselta kakkoselle vaikka siinä ei kierrokset nousisi kuin ~2500:n. Paljon tässä tietysti vaikuttaa tuo äänimaailmakin, kun kolkissa ei kierroksia huomaa juuri muualta kuin kierroslukumittarista kun moottoritilasta kuuluu vain etäistä huminaa, satkulla ei tarvitse juuri mittaristoon vilkaista tietääkseen milloin kierrokset ylittää 2500, puhumattakaan sitten neljästätuhannesta.
Lisää: Itseasiassa 2.0i-tonnarissa jota koeajoin kesällä oli vähän samantyylistä tunnelmaa, eli pitkät välitykset, hiljainen moottori, kevyt moottorijarrutus ja vielä kaupan päälle hyvin vakaa alusta. Sillä saattoi melkein huomaamatta kiihdyttää kakkosella neljääntuhanteen kierrokseen (missä meni ikuisuudelta tuntuva aika), sitten nostaa kaasun ja ilman mitään mainittavaa nykäystä vauhti alkoi tippumaan pikkuhiljaa alaspäin, ja missään vaiheessa ei moottori ärjynyt vihaisena. Melkoinen kontrasti kaasarisatkuun jolla silloin vielä ajelin arkiajot.
Fordilla ei sitten vissiin olla niin ecoja että olisi sellaista jarrutuksissa energiaa keräävää laturia/vauhtipyörää mitä ainakin PSA on vissiin tuonut markkinoille. Sähköautoissa on ilmeisesti tuosta vielä rajumpi versio, eli käytännössä kaasupoljin on nopeuspoljin ja kaasun nostaminen vastaa suoraan jarrun painamista kun sähkömoottorit rupeavat keräämään energiaa.V.J.S kirjoitti:Sun pitäisi kokeilla tommosta litrasta fjoordin egobuustia, siinä ei nimittäin ole moottorijarrutusta juuri lainkaan, kun ei se nyrkin kokonen pannu mitään siellä "vastusta" tyhjää pyörisessään
Tosiaan nuo välitykset tekevät tietysti paljon, mutta kolkilla on kertakaikkisen outo tunne kun vaihtaa vitoselta kolmoselle ja kierrokset kohoavat parhaimmillaan johonkin lähemmäs neljääntuhanteen, mutta silti hidastuvuus ei ole yhtään niin kovaa kuin satkulla vaihtaessa kolmoselta kakkoselle vaikka siinä ei kierrokset nousisi kuin ~2500:n. Paljon tässä tietysti vaikuttaa tuo äänimaailmakin, kun kolkissa ei kierroksia huomaa juuri muualta kuin kierroslukumittarista kun moottoritilasta kuuluu vain etäistä huminaa, satkulla ei tarvitse juuri mittaristoon vilkaista tietääkseen milloin kierrokset ylittää 2500, puhumattakaan sitten neljästätuhannesta.
Lisää: Itseasiassa 2.0i-tonnarissa jota koeajoin kesällä oli vähän samantyylistä tunnelmaa, eli pitkät välitykset, hiljainen moottori, kevyt moottorijarrutus ja vielä kaupan päälle hyvin vakaa alusta. Sillä saattoi melkein huomaamatta kiihdyttää kakkosella neljääntuhanteen kierrokseen (missä meni ikuisuudelta tuntuva aika), sitten nostaa kaasun ja ilman mitään mainittavaa nykäystä vauhti alkoi tippumaan pikkuhiljaa alaspäin, ja missään vaiheessa ei moottori ärjynyt vihaisena. Melkoinen kontrasti kaasarisatkuun jolla silloin vielä ajelin arkiajot.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Jos ei pikku-fjordsonissa ole kunnon moottorijarrutusta niin ei sitä ole vanhemmassa ja hiukka isommassakaan. Ei ainakaan -00 1,8 Mondeossa. Sitä joskus ihmetelly.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Re: Ihmettelyketju
Missä olikaan jutustelua mokkuloista?
Tämä samsug täppäri toimiii hyvin saunalahden simmillä ja menee/löytää verkkoon/verkon. Samaan aikaan kannettava asus 1 metrin päässä ei mene saunalahden simmillä ja huawei mokkulalla (mokkula tuli saunalahdelta) kirveelläkään verkkoon. Mokkula on suoraan tietsikan kyljessä ilman sitä jatkopiuhaa.
Voiko mokkulaan tulla vika, minusta voi?
Saunalahti on luonnollisesti sitä mieltä että vika on meidän tietokoneessa. Pahus kun ei ole varamokkulaa nyt mukana.
Kun kännykän simmillä koklasin niin kännykällä pääsee nettiin. Siirsin sitten kännykän simmin mokkulaan niin tökkii, ei onnistu. Tuosta johtuen tuli mieleen että vika voi 50/50 olla mokkulassakin...
Tämä samsug täppäri toimiii hyvin saunalahden simmillä ja menee/löytää verkkoon/verkon. Samaan aikaan kannettava asus 1 metrin päässä ei mene saunalahden simmillä ja huawei mokkulalla (mokkula tuli saunalahdelta) kirveelläkään verkkoon. Mokkula on suoraan tietsikan kyljessä ilman sitä jatkopiuhaa.
Voiko mokkulaan tulla vika, minusta voi?
Saunalahti on luonnollisesti sitä mieltä että vika on meidän tietokoneessa. Pahus kun ei ole varamokkulaa nyt mukana.
Kun kännykän simmillä koklasin niin kännykällä pääsee nettiin. Siirsin sitten kännykän simmin mokkulaan niin tökkii, ei onnistu. Tuosta johtuen tuli mieleen että vika voi 50/50 olla mokkulassakin...
Sininen Saab 9-3, '99
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
Miksi tuplaulostuloilla varustetuista mazda6 malleista ei tuu pakokaasua ku vaan toisesta putkesta..???? Kolmen eri mazdan perässä ajoin ja kaikissa sama juttu
Re: Ihmettelyketju
Toinen ulostulo on vain hämäystä, pakokaasua tosiaan tulee vain toisestanalleolut kirjoitti:Miksi tuplaulostuloilla varustetuista mazda6 malleista ei tuu pakokaasua ku vaan toisesta putkesta..???? Kolmen eri mazdan perässä ajoin ja kaikissa sama juttu
Re: Ihmettelyketju
Joo femmassa ja kolkissa itteeki vähä mietityttänyt tuo moottorijarrutuksen tehottomuus, mutta asiaan lienee vaikuttanut myös tehtaitten hakema taloudellisuus, että kun lasketaan vaikka semmosta sopivaa alamäkeä niin auto vaan rullaa mäet alas ja kulutus on 0.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Ihmettelyketju
Sitä ihmettelen miks ei kuupan konepellit kelpaa kenellekkään. Kai niitä sit on niin paljon tarjolla että voi muutaman pistää romumetalliks menemään..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Ihmettelyketju
ihmettelen että tekis mieli pestä auto. hyöty on ihan nollatasolla ,mut kun on enemmän hiekan värinen ku vihree
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 72
- Liittynyt: Ma Helmi 13, 2012 11:13
- Paikkakunta: Härmä
Re: Ihmettelyketju
Voiko tuo hinta olla oikein?
http://begdelar.anabil.se/mobil-1-life-0w-40-4l/453-0
http://begdelar.anabil.se/mobil-1-life-0w-40-4l/453-0
Re: Ihmettelyketju
Voi, kuvassa on kylläkin 5L astia. Tekstissä 4L.
Markkinahinnat vaihtelevan reilusti alkaen 99kr/L tuonne 215kr/L sama tuote.
Markkinahinnat vaihtelevan reilusti alkaen 99kr/L tuonne 215kr/L sama tuote.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Ihmettelyketju
Ihmettelen onko rakennusmiehillä joku ikiaikanen nautintaoikeus häipyä työmailta ennen puolta päivää aina kun joku pyhän tapainen tai perjantai uhkaa? Yritä siinä sitte olla nohevaa jakokuskia ko ei etes puhelimeen vastata, jos siinä rahtikirjassa sattuu puhelinnumero olemaan. Taidan vaihtaa alaa tavaran vastaanottajaksi, samalla muutan kaikki yhteystiedot salaisiksi. Turha yrittääkään tuua niitä tavaroita jotka mie olen ite tarpeeseen tilanu
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
Re: Ihmettelyketju
^Ei viittis yleistää mutta oman kokemuksen mukaan sähkärit ainakin tuntuu lähtevän perjantaisin aikasin. Nimimimerkillä yhden työmaan sähkökamppeet Sodankylästä takaisin Rovaniemelle viime perjantaina kun sähkärit oli lähteny viikonlopun viettoon eikä edes puhelimeen vastanneet niin ei uskaltanu jättää. Työmaalla olin klo 12:10.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97