Vaikka ehdokkaita täällä päin riittääkin niin tuo on kyllä hyvin mahdollisesti kaikkein pahin typerästi rajoitetuista tienpätkistä. Muualla asuville lyhyenä kuvailuna parin kilometrin matkalla rajoitus vaihtuu 60-50-40-50-60 ilman että tielle tapahtuu koko matkalla käytännössä yhtään mitään. Ainoa mainittava neljäsuuntainen risteys ja kaksi taajemmin käytettyä suojatietä sijaitsevat keskellä neljänkympin aluetta, koko matkalta tien sivussa siitä erillään kulkee leveä kevyenliikenteenväylä jne.
Jos olisin päättämässä neljänkympin kyltit nalkuttavine nopeustauluineen lentäisivät junan alle välittömästi, ja ellei joltakulta löydy uskottavia perusteita viidenkympin (taajama) rajoituksen puolesta sekin lähtisi huitsin nevadaan. Varsinaisen Jokelan "keskustan" alueella, johon tuolta tieltä käännytään, viisi- tai jopa neljäkymppiä on ihan perusteltua kun koko alue on varsin tarkasti mitoitettu, mutta tuolla läpikulkutiellä ne eivät ole mitään muuta kuin kiusantekoa ja ylimääräistä bensan- ja dieselinkulutusta. Ylipäätään olen yleensä valmis tekemään 20 kilometrin ylimääräisen lenkin Hyvinkäälle päin mennessä vain välttääkseni koko radanvarsitien, niin typerää 60/80-pallottelua se on muiltakin osin ja yhtä "rautaisin perustein".
Nimim. Järvenpäähänkin 50 km/h takaisin.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Rattivaihde kirjoitti: Ylipäätään olen yleensä valmis tekemään 20 kilometrin ylimääräisen lenkin Hyvinkäälle päin mennessä vain välttääkseni koko radanvarsitien, niin typerää 60/80-pallottelua se on muiltakin osin ja yhtä "rautaisin perustein".
Nimim. Järvenpäähänkin 50 km/h takaisin.
Tässä on kyllä päivänselvästi huomattavissa se, että kirjoittajalle kyseinen tieosuus on kovin tuttu Ainoastaan ehkä Linjatien 40-50-60km/h on vielä hämmentävämpi, ja jään odottamaan innolla koska Kellokoskelle saadaan Nikkilästä jo tutut 30km/h rajoitukset about 5 kilometrin säteelle koulukeskuksesta
Monet kanssa-autoilijathan on ratkaisseet tämän mm. Jokelantietä koskevan nopeusrajoituksen vaihteluongelman helposti: nutaavat tasaista kuuttakymppiä koko Hyvinkää-Järvenpää välin sen kummemmin rajoituksista piittaamatta. Eilen tosin Jokelan rysä koitui erään kyseistä taktiikkaa noudattaneen Alfistin "kohtaloksi", kuten jo mainitsinkin tuossa aiemmin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Lähemmäs kymmenkunta Saabia Tampereen yliopiston parkkipaikalla. Valtaosa og-kolkkeja. Taitaa pitää paikkansa tuo tutkimus, että Saabilla ajaa keskimääräistä paremmin koulutettu väki...?
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa! "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
aero kirjoitti:...vai koulutettava? Ei kai ne enää lipaston parkkiksella makaisi, jos kuskinsa olisivat jo korkeasti koulutettuja .
Totta tuokin. Tosin oli niistä aika moni henkilökunnan paikoilla
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa! "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Tänään joku pappa ajoi mun edellä toyotalla ja jarrutti joka risteykseen, niin että vauhti tippui alle 20km/h. Jossain vaiheessa kyllästyin tuohon jarrutteluun, niin menin edelle, mutta eikun provona pappa yritti tulla peräkontista läpi.
Poy kirjoitti:Tänään joku pappa ajoi mun edellä toyotalla ja jarrutti joka risteykseen, niin että vauhti tippui alle 20km/h. Jossain vaiheessa kyllästyin tuohon jarrutteluun, niin menin edelle, mutta eikun provona pappa yritti tulla peräkontista läpi.
Joo, pari päivää sitten jotain samankaltaista tossa Paippistentiellä. Uudehko E220 CDI jonka about 40v mieskuski jarrutteli jokaisen sivutien kohdalla ja jopa pysähtyi tohon ex-moottorikahvilan risteykseen. Sitten ku laskin ohitte, niin roikkui puskurissa pari kilsaa... Ei vissiin herraa toisen perässä ajaessa jännittänyt nuo pihateiden risteykset tms, mutta jos ei ollut kukaan edessä näyttämässä "mallia", niin varuiksi jarrutteli kaikkien kärrypolkujen kohdilla
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Tuusulan motarilla muutama kilsa kehä I liittymästä pohjoiseen joltain tonnarikuskilta ilmeisesti puhkesi oikea takakumi ja auto pyörähti satasen vauhdissa. Onni onnettomuudessa, tässä kohtaa perässä ajajat pitivät kunnon turvavälejä eikä tullut pahan näköistä kasaa. Tämä tapahtui siis n. puoli tuntia sitten. Se mikä hieman kummastutti oli että kyseinen kuski lähti kumi puhjenneena ja oletettavasti riekaleina ajamaan 60-80km/h nopeudella poistuen kehälle. Aika levotonta näytti auton ajaminen olevan.
Tavallaan harmi, että olin sen verran autoletkan takana, etten nähnyt miten tilanne alkoi tarkalleen. Näin vain kun alkoi hiekka pöllyämään ja sen jälkeen punavaloja, kun perässä ajavat alkoivat jarruttelemaan.
Auto oli mielestäni CS ja ihan kohtuullisen siistissä kunnossa etäämmältä katsottuna. Autossa saattoi olla myös jotkut erikoiskilvet, väri oli metallihohtoharmaa ja takaluukun päällä oli musta spoileri.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Ohitin kolmen venäläisauton letkan kerralla, koska ne ajoivat ilman turvaväliä peräkkäin. Kummasti alkoi ryssien pitkät valot vilkkumaan heti ohitukseen lähdön jälkeen. Ei pysty ymmärtämään.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
vitikka kirjoitti:Ohitin kolmen venäläisauton letkan kerralla, koska ne ajoivat ilman turvaväliä peräkkäin. Kummasti alkoi ryssien pitkät valot vilkkumaan heti ohitukseen lähdön jälkeen. Ei pysty ymmärtämään.
Ei niitä saa ohittaa, nehän on maailman omistajia. Kaupassa jos et väistä niin ryssät jyrää ostoskärryjen kanssa yli. Sama kadulla kulkiessa tulevat vastaan kuin neuvostoliiton aikojen voitonparaati, alle jäät jos et väistä
Saab OG9-5 AERO -00 harraste auto
Volvo V90 -17 käyttis
vitikka kirjoitti:Ohitin kolmen venäläisauton letkan kerralla, koska ne ajoivat ilman turvaväliä peräkkäin. Kummasti alkoi ryssien pitkät valot vilkkumaan heti ohitukseen lähdön jälkeen. Ei pysty ymmärtämään.
Ei niitä saa ohittaa, nehän on maailman omistajia. Kaupassa jos et väistä niin ryssät jyrää ostoskärryjen kanssa yli. Sama kadulla kulkiessa tulevat vastaan kuin neuvostoliiton aikojen voitonparaati, alle jäät jos et väistä
Kumpiakohan nää Pietarsaarelaiset on? Ryssiä vaiko vielä jotain ihan muuta, nimittäin tuli jotenkin deja-vu-tunne noista kuvauksista. Eli ajetaanko pösilöt, valoja välkytetään sitten ku joku menee ohi, vastaantullaan reilusti toisen kaistalla, jne.
Hauskinta tosin tämän paikan liikenteessä on se, että pyöräilijänä olet täysin outlaw-biker. Onneksi noi mopokaupasta ostetut myrkynvihreät yoko-hanskat näkyvät myös hämärässä, myös se keskisormi joka on ainoana monesti pystyssä Noo, ei ne kaikki täällä aja noin mutta pelottavan suuri osa...
Kaverin Subarua hinatessa jonkun oli pakko päästä ohitse välittömästi rajoituksen muuttuessa 40->50. Itsellä nopeutta jo valmiiksi oli tuollaiset 45. Eipä siinä muuten mitään, mutta tuo ohitus alkoi risteysalueella pimeään mutkaan, jonka takana tasa-arvoinen risteys, josta joku meinasikin kääntyä tämän ohittajan keulaan.