hajamielisyyskommellukset

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Ant_ti kirjoitti:Hehe, tuosta tuli mieleen kun olin pilkillä talvella ysisatkullani.
Pilkkireissulla oli sitten vähän alusvaatteetkin kostuneet, ja tietty olin varustautunut varavaatekerralla ja vaihdoin ne siellä metsän siimeksessä auton takapuskurilla istuessani.
Lähdin ajeleen, ja poikkesin paikallisella huoltsikalla. Kävin ostamassa viikonloppuevästä ja takakonttiin niitä laittaessani huomasin vaaleansiniset pikkuhousuni takapuskurin päällä, oikein "levitettynä", että takanatuleville selvisi kaukaankin mikä vaatekappale oli kyseessä. :oops:
:lol: :lol: :lol:
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
tknummelin
"Hirsch"
Viestit: 951
Liittynyt: La Joulu 25, 2004 15:38
Paikkakunta: Linnavuoren vapaavaltio

Oma moka

Viesti Kirjoittaja tknummelin »

Kas viime kesänä:
900:sta oli kuskin penkki rikki (murtunut se kisko sieltä etureunasta), mutta Pieksämäelle oli päästävä (muiden henkilöiden hääpäivä)! Siispä takakontista television antennijohto ja sillä penkki köytetään kiskoonsa kiinni. Turvallisin mielin ajelemaan ja kilometrin päästä ihmetellään meluisaa autoa. Takaluukku on tietenkin auki, ja siellä ollut sonta (mm. paperia) on lentänyt pitkin latua... :oops:
Eikä se patenttikaan pitkään kestänyt, hajosi jo menomatkalla...ja hitsipilliviritelmä kesti kuusi päivää. Miksi kaikki pitää aina korjata "oikein" että ne toimii pitempään? 8O
"Nyt vaan oli aika heikko kuti vielä, mutta se käy hyvästä harjoituksesta,
seuraavan kerran saattaa olla että tykki puhuu jo huomattavasti paremmalla
osoitteella ja kovemmalla teholla."
-Bror-Erik Wallenius
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Mäksä kirjoitti:eipä mulle muuta oikeestaan paitsi kesällä kun ostettiin uudet radiopuhelimet ja sit mul oli ne kädessä, laitoin auton katolle ja kävin öljyt kattomassa, siitä lähdin sit ajamaan ja kuulu kolahdus. luulin et joku kivi. sit kuulu toinen ja näin ku puhelin lensi tielle :D...siinä sit keräilin niitä osia ja 250e vehkeet ekana päivänä paskaks tielle :D...hiukan tuli huutoa mutta jostain syystä antoivat takuuseen uudet :P

vanhas autos ei ollu tankates mitään ongelmaa mut nyt tonnaris tuppaa tankinkorkki jäämään auki ku tankaa.

ja katolle unohtelut jatkuu :D

tuos maanantaina laitoin about 40kaljapulloo pahvilaatikkoon. laitoin laatikon auton katolle siks aikaa kun avasin oven...en tajuu miten sen siinä välissä jo sinne unohdin...hetkenmatkaa pääsin ni tippus maahan ja kaikki rikki :D
BMW 525iA Touring Executive
Petkele
"Kaasari"
Viestit: 35
Liittynyt: To Marras 11, 2004 22:55
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Petkele »

Pari vuotta sitten ylioppilasjuhlistani lähtiessä laitoin juuri saadut lukion päättötodistuksen ja ylioppilaspaperit katolle kun heitin puvun takkia ja olin jo lähdössä ajelemaan kun tyttöystävä kyseli ivalliseen sävyyn minne laitoin todistukset... :oops:

Itsekseni jos olisin ollut liikenteessä niin olisi kotia tullut kiire takaisinpäin etsimään papereita... :roll:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Tuli itelläkin mieleen kerran kun yhtä autoistani peruutin talliin ja katsoin oikealta olan yli et osun sinne niin en jotenkin siinä muistanut että kuskin ovi oli edelleenkin sepposen selällään ja kun kuului semmoinen ikävä rutina,natina ja pauke niin kuskinovi otti just kiinni tallin oveen ja silleen nätisti korkkas yli ja olihan muuten nätti lommo kyljessä, ovi melkeen irti ja ei "jostain" syystä suostunut meneen kiinni. :x :oops: :twisted: Sillon muuten v*tutti ja rankasti! :evil:
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kompastuin omaan näppäryyteeni pientä varkaudenestoa tehdessäni, irroitin lambdan sulakkeen sytytysjärjestelmän sulakkeen sijasta ja takaisinlaittaessani laitoin sen tyhjälle varapaikalle oikean pidikkeen sijasta. Sitten kummastelin Check engine-valoa ja ehdin jo harkita uuden lambda-anturin ostoa. :roll: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?p=95633

Loppu hyvin, kaikki hyvin kuitenkin nyt. :lol:
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kölli

Viesti Kirjoittaja Kölli »

Minä olin pentuna amiskassa ja Laiton nuhvin kolmepyttyistä moottoria kasaan, unohdin laittaa ohjurinkumit venttiileihin. Arvatkaa oliko asiakas tyytyväinen :?: :evil: :evil: 8)
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Piti oikein tarkistaa, etten ole jo vastannut tähän aiheeseen :wink:

Kerran otin traktorista peräkärryä pois perästä, irroitin koukun ja lähdin menemään. Paha vain, että hydrauliikkaletku unohtui paikalleen. Letku ei tykännyt yhtään hyvää joutuessaan toimimaan hinausköytenä, vaan alkoi yllättäen vuotaa. Ilahduin tästä niin, että paiskasin traktorin hytin oven kiinni vähän turhan lujaa ja oven lasi pullahti osittain ulos tiivisteestään.

Pari kertaa on tankinkorkki unohtunut perinteisesti puskurin päälle. Toisella kerralla korkki tosin löytyi, kun huomasin unohduksen melkein heti.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

En tiedä onko tämä nyt hajamielisyyttä mutta tässä se nyt kuitenkin tulee.
Joskus kauan kauan sitten omistimme sellaisen pelto kärryn ( fiat 850 )
No kun meille oli jostakin jäänyt yksi ( fiat 127 ) ylimääräiseksi ja näkyi siinä olevan 1 litrainen mylly, no lisä hevoset rupesivat siinä määrin kiinnostamaan että duunaus käyntiin.
No pata sopi siihen 8pätkään erittäin hyvin, ja tulimme pian siihen vaiheeseen että auto käyntiin ja hanaa......ja samantien keula tallin seinään.
Meiltä jäi yksi pikku juttu tarkastamatta, 8pätkän kone pyörii VASTAPÄIVÄÄN kun se autoissa yleensä pyörii MYÖTÄPÄIVÄÄN.
No tällaista sattuu.... :oops:
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ei autoihin liittyvä hajamielisyys vaan tietotekniikkaan.

Rakensin verkkoa jossa adsl liittymä jaetaan lanka ja langattomaksi verkoksi. Johdotus ja lähettimet toimivat mainiosti mutta ongelmana oli että vain kaksi konetta pääsi verkkoon kerrallaan.

Asetelma oli seuraava ADSL-> DHCP serveri (jakaa koneille numerot ja ohjaa nettiin)-> Hubi (tonne tökätään ne verkkokaapelit) -> lanka ja langaton verkko.

No mä raavin päätänä ja buuttailin koneita monta tuntia. Vaihdon johtoja ja otti päähän oikein toden teolla. Kävin kaikki koneet läpi yksitellen mutta koskaan mä en tajunnut koskea tohon DHCP serveriin sekun piti olla tehdas asetuksilla vielä. Tunnit kuluivat ja seuraavana päivänä kun olin yöllä keksinyt mahdollisen ratkaisun tartuin tuumasta toimeen. Olin joskus räplännyt DHCP serveriä ja laittanut sinne asetuksen että anna vain kaksi numeroa koneille. Eli vain kaksi konetta pääsi yhtäaikaan kirjautumaan verkkoon. Ilon kyyneleet pääsivät valloilleen tästä suuresta keksinnöstä.

Mä uskoin jo että mun pitää mennä ja vaihtaa alaani floristiksi...
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
qaw
"Saabisti"
Viestit: 1249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:44
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja qaw »

Asentelin ässään 3" JT:tä paikalleen ja tunnetusti se pönttö on aika pirun painava ja muutenkin hankala nostaa paikalleen (kun makaa ahtaassa välissä auton alla, nosturia ei ole) että saa kumin koukkuun. Siinä sitten tarpeeksi ähellettyä päätin nostaa sen hallitunkin kanssa, meni helposti.

Arvatkaas muistinko vetää sen hallitunkin pois auton alta ennenkuin laskin auton alas... Onneksi on JT kovaa tekoa, ei tainnut edes lommoa tulla.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Meillä oli perheessä uutena '87 900i 5d ja siinä oli vähän ongelmia luukkujen kanssa, mm. vesi tuli sisään konepesussa ym.
Takaluukun lukko oikutteli myös hieman, mikä ilmeni hieman harmillisella tavalla yhdellä kesälomareissulla. Isukki ajeli ja minä nöösipoikana yllytin vähän "testaamaan" kohdalle osuneella lentokoneiden varalaskupaikalla. No, ohitettiin siinä auto tai pari ja annettiin vähän enemmän hanaa. 160km/h kohdalla takaluukku lennähti auki ja vaatteita sisältänyt putkikassi imeytyi ulos (pyöri muuten melko pitkään tiellä). Äsken ohitetuilla oli varmaan hauskaa kun lähdettiin sitä etsiskelemään tien ohesta. :lol:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tapahtui Nihtisillan ysi5 asemalla eilen. Normaalit toiminnot kortti koneeseen, tunnarit ym ja toiselle puolelle ajoi nainen citikalla. Sen verran vilkaisin että siinä oli kissa (nainen) minun makuuni ja jäin haaveilemaan hetkeksi. Tarrasin sitten bensapistooliin ja eikun lorottamaan tankkiin. Tuo ihana nainen meni laittamaan kortia koneeseen jaa mä kuolasin luojan luomaa. Sitten mulla välähti etten katsonut yhtään minkä pistoolin nappasin. Se oli tietenkin 95 joka ei oiken sovellu mun autolle. Kerksin laittamaan 15L väärää ja äkkiä 50L 98 perään.

Kyllä nauratti jälkeenpäin kuinka mulle voi käydä noin klassisesti, mutta mä olen vain mies, minkäs teet.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No, kävin eilen pojan kanssa saunassa ja yleensä annan kiukaan olla jonkin aikaa päällä, että sauna kiuvaa. Eilen se sitten unohtui, kun pojalle on tullut se joku vaihe jossa kaikki pitää tehdä itse ja se sitten pomppii ylös sängystään. Muutamat kerrat kävin laittamassa pojan takaisin sänkyyn. No, tämä nyt ei ollut se juttu vaikka kersan jääräpäisyydestä sais vaikka kirjan tehtyä...

No, ennen saunaa olin vihdoin ja viimein saanut kylpyhuoneen raitisilma putkeen venttiilin paikoilleen. Menin tänään puolilta päivin kylppäriin, että onko siellä yhtä lämmin kuin sisällä vai pitääkö venttiiliä pienentää. Ja jumaliste oli kuuma, kun 25 vuotta vanha sähkökiuas oli ollut about 17 tuntia päällä 8O :oops: Oli jäänyt kello ruksuttamaan paikoilleen. Onneksi on sen verran kilowatteja kiukaassa, että tehot on puolilla ja saunassa vain 85 astetta lämmintä. Hyvä ettei käynyt mitenkään, varsinkin ku asiasta tietämättä tänä aamuna laitoin palo- ja häkävaroittimet paikoilleen :P Hyvin oli lämpöä seinissä, kun neljän aikaan oli vielä 60 astetta :) :D :lol:

P.S. Ja arvata saattaa tuliko "hallitukselta" saarna, hä?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

SEn näkee sitten seuraavasta sähkölaskusta :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin