Ongelma jääkaapin toiminnassa
Ongelma jääkaapin toiminnassa
Olisikohan täällä kodinkonehuoltajia?
Ongelmana on kesämökin jääkaappi-pakastin. Jenkkimallinen yksikompurainen Rosenlew on 8 vuotta vanha. Olen jo pitkään huomannut, että jääkaappi ei ole aina kovinkaan kylmä, ja lämpömittari on näyttänyt yleensä tuonne kymmenen asteen paikkeille. Pakastinosa sen sijaan tuntuu olevan yleensä luokkaa -20 astetta, eli oikean lämpöinen, mutta tätä en ole niin tarkkaan seurannut.
Juhannuksen jälkeen otin jääkaapin syvennyksestään ja imuroin takaseinän kennot. Jätin jääkaapin päälle lähes tyhjänä tehonsäätö täysille ja keskelle huonetta, koska epäilin että ilma ei kierrä rittävästi syvennyksessä. Kaappi oli ollut näin avaamatta viikon, kun kävin mökillä ja tarkistin lämmön: 10 astetta.
Tämän jälkeen kaappi oli ollut 2 viikkoa samassa paikassa avaamatta, kun saavuimme eilen mökille. Tullessa kaapissa oli taas 10 astetta. Ruuat kaappiin ja n. tunnin kuluttua mittari näytti 15 astetta. Katsoin pakastimeen ja totesin että se oli lähes sula. Luulin kaapin porsineen lopullisesti, kun kone ei käynnistynyt millään (koitin internetajan temppujakin, eli virrat päälle ja pois, johto seinästä ja takaisin jne.)
Yllätys oli suuri, kun illalla kompura käynnistyi. Laitoin toisen lämpömittarin täyteen vesilasiin alimmalle hyllylle ja toisen mittarin sen viereen sellaisenaan. Ei mennyt aikaakaan kun ilmaa haisteleva mittari näytti +5 astetta. Kompura ei mielestäni sammunut koko iltana. Aamuseitsemältä kompura oli (edelleen?) käynnissä ja vedessä oleva lämpömittari näytti +2 ja ilmassa oleva nollaa. Hyvä, kylmää riittää siis.
Käänsin tehonsäätöä pienemmälle ja kompura pysähtyi. Jätin tehosäädön neloselle (asteikko 1-6). Iltapäivään mennessä kompura ei ollut mielestäni käynnistynyt kertaakaan, ja jääkaapissa alkoi olla taas + 10 asteta, sekä vesilasissa että ilmassa. Pakastin oli selkeästi normaalia lämpimämpi, mutta pakkasen puolella vielä. Käänsin tehonsäädön takaisin kutoselle ilman mitään vaikutusta, kone ei siis käynnistynyt.
Alkuillasta yli 10 tunnin seisonnan jälkeen kompura lopulta käynnistyi jälleen ja on nyt käynyt ehkä 3 tuntia putkeen. Lämpömittarit jääkaapissa näyttävät +5 astetta ja pakastimessa -28 astetta, eli jo liikaa.
Ongelma on siis se, että kompura käy noin kerran vuorokaudessa ja useita tunteja putkeen. Kaappi kylmenee jopa liikaa, jonka jälkeen kompura sammuu ja kaappi lämpenee liikaa, kunnes kone taas käynnistyy.
Missä vika? Onko korjattavissa vai heivaanko kaapin kaatikselle ja ostan uuden?
Ongelmana on kesämökin jääkaappi-pakastin. Jenkkimallinen yksikompurainen Rosenlew on 8 vuotta vanha. Olen jo pitkään huomannut, että jääkaappi ei ole aina kovinkaan kylmä, ja lämpömittari on näyttänyt yleensä tuonne kymmenen asteen paikkeille. Pakastinosa sen sijaan tuntuu olevan yleensä luokkaa -20 astetta, eli oikean lämpöinen, mutta tätä en ole niin tarkkaan seurannut.
Juhannuksen jälkeen otin jääkaapin syvennyksestään ja imuroin takaseinän kennot. Jätin jääkaapin päälle lähes tyhjänä tehonsäätö täysille ja keskelle huonetta, koska epäilin että ilma ei kierrä rittävästi syvennyksessä. Kaappi oli ollut näin avaamatta viikon, kun kävin mökillä ja tarkistin lämmön: 10 astetta.
Tämän jälkeen kaappi oli ollut 2 viikkoa samassa paikassa avaamatta, kun saavuimme eilen mökille. Tullessa kaapissa oli taas 10 astetta. Ruuat kaappiin ja n. tunnin kuluttua mittari näytti 15 astetta. Katsoin pakastimeen ja totesin että se oli lähes sula. Luulin kaapin porsineen lopullisesti, kun kone ei käynnistynyt millään (koitin internetajan temppujakin, eli virrat päälle ja pois, johto seinästä ja takaisin jne.)
Yllätys oli suuri, kun illalla kompura käynnistyi. Laitoin toisen lämpömittarin täyteen vesilasiin alimmalle hyllylle ja toisen mittarin sen viereen sellaisenaan. Ei mennyt aikaakaan kun ilmaa haisteleva mittari näytti +5 astetta. Kompura ei mielestäni sammunut koko iltana. Aamuseitsemältä kompura oli (edelleen?) käynnissä ja vedessä oleva lämpömittari näytti +2 ja ilmassa oleva nollaa. Hyvä, kylmää riittää siis.
Käänsin tehonsäätöä pienemmälle ja kompura pysähtyi. Jätin tehosäädön neloselle (asteikko 1-6). Iltapäivään mennessä kompura ei ollut mielestäni käynnistynyt kertaakaan, ja jääkaapissa alkoi olla taas + 10 asteta, sekä vesilasissa että ilmassa. Pakastin oli selkeästi normaalia lämpimämpi, mutta pakkasen puolella vielä. Käänsin tehonsäädön takaisin kutoselle ilman mitään vaikutusta, kone ei siis käynnistynyt.
Alkuillasta yli 10 tunnin seisonnan jälkeen kompura lopulta käynnistyi jälleen ja on nyt käynyt ehkä 3 tuntia putkeen. Lämpömittarit jääkaapissa näyttävät +5 astetta ja pakastimessa -28 astetta, eli jo liikaa.
Ongelma on siis se, että kompura käy noin kerran vuorokaudessa ja useita tunteja putkeen. Kaappi kylmenee jopa liikaa, jonka jälkeen kompura sammuu ja kaappi lämpenee liikaa, kunnes kone taas käynnistyy.
Missä vika? Onko korjattavissa vai heivaanko kaapin kaatikselle ja ostan uuden?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Termostaattivika ilmeni täällä sillain ettei kompura pysähtynyt ollenkaan ja jääkaapista tuli melkein pakastin, termari löytyy siitä "lämmönsäätö" namikan takaa yleensä...
9-5 aero
ex OG 9-3 RE85
#4557
ex OG 9-3 RE85
#4557
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Saako tähän kirjoittaa muut kuin kodinkonehuoltajat?
Onko tässä kyseisessä mallissa se "tehonsäätönuppi" lämpötilansäätönuppi jommalle kummalle osiolle (jääkaappi tai pakastin) vai vain kylmän jakosuhdetta säätävä, toista osiota kylmemmälle ja toista osiota samalla lämpimämmäksi? Molempia ilmeisesti on olemassa.
Termostaattivialtahan tuo joka tapauksessa vaikuttaisi.
Onko tässä kyseisessä mallissa se "tehonsäätönuppi" lämpötilansäätönuppi jommalle kummalle osiolle (jääkaappi tai pakastin) vai vain kylmän jakosuhdetta säätävä, toista osiota kylmemmälle ja toista osiota samalla lämpimämmäksi? Molempia ilmeisesti on olemassa.
Termostaattivialtahan tuo joka tapauksessa vaikuttaisi.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Termostaattivika, helppo vaihtaa ihan itsekin.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Nämä on ilmeisesti niinkin yksinkertaisia vehkeitä, että pyöreän kytkimen takana on ihan normaali termostaatti, joka kytkee kompuran lämpötilan noustessa tiettyyn lämpötilaan ja sammuttaa kun lämpö on laskenut tiettyyn lukemaan? Pyöreällä säätimellä voi sitten näitä lämpötiloja säätää ylemmäs tai alemmas, mutta niiden erotus pysyy samana?
Ja meidän kaapissa termarin kytkeytymislämpötila on heittänyt nyt häränpyllyä, jonka johdosta kone käynnistyy vasta varsin lämpimällä kaapilla.
Sen huomasin kytkintä säätäessä, että kun kääntää säädintä kutosesta alaspäin, termari napsahtaa ja kompura sammuu. Sitten kun sitä kääntää takaisin kuutosta kohti, ei napsahdusta kuulu, eikä siten kompurakaan käynnisty. Aika selkeästi siis termostaatti pilalla.
Mallinumeron perusteella jo löydetty uusi vastaava termari, pitänee sellainen tilata ja vaihtaa itse. Kiitoksia vastauksista, taas sitä saastää satasia kun ei ostakaan uutta kaappia vaan harrastaa itse.
Ja meidän kaapissa termarin kytkeytymislämpötila on heittänyt nyt häränpyllyä, jonka johdosta kone käynnistyy vasta varsin lämpimällä kaapilla.
Sen huomasin kytkintä säätäessä, että kun kääntää säädintä kutosesta alaspäin, termari napsahtaa ja kompura sammuu. Sitten kun sitä kääntää takaisin kuutosta kohti, ei napsahdusta kuulu, eikä siten kompurakaan käynnisty. Aika selkeästi siis termostaatti pilalla.
Mallinumeron perusteella jo löydetty uusi vastaava termari, pitänee sellainen tilata ja vaihtaa itse. Kiitoksia vastauksista, taas sitä saastää satasia kun ei ostakaan uutta kaappia vaan harrastaa itse.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Meidän samanikäiseen ja merkkiseen jää-/pakastinkaappiin olen vaihtanut jo neljä kertaa termostaatin, merkin huoltoliikkeestä olen sen hakenut mutta täyttä sontaa on nykypäivän termostaatit. Alkuperäisosa "made in China"
Jos et ole kokenut/varma sähköasioissa, niin ota vanhasta termostaatista laattaliittimet yksi kerrallaan irti ja liitä ne yksi kerrallaan uuteen termostaattiin samaan kohtaan kuin vanhassa (ihan vaan kaiken varaksi).
Jos et ole kokenut/varma sähköasioissa, niin ota vanhasta termostaatista laattaliittimet yksi kerrallaan irti ja liitä ne yksi kerrallaan uuteen termostaattiin samaan kohtaan kuin vanhassa (ihan vaan kaiken varaksi).
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Termarin vaihto vaan sillä se kuntoon tulee. Älä avaa termostaatin anturin kapillaaria yhtään enempää kuin on tarkoitus. Joskus voi olla termostaatin mittapää on irronnut höyrystimestä ja sen takia se menee noin hassulla käyntijaksolla. Kapillaari termostaatti siis mittaa sisällä höyrystimen lämpötilaa eikä sen kaapin sisäilmaa. On toki näitäkin versioita mutta jenkissä ei taida olla näin.
Tarkista nyt että se sisä-anturin pää on kunnolla paikoillaan siellä höyrystimessä ja on puhdas.
Tarkista nyt että se sisä-anturin pää on kunnolla paikoillaan siellä höyrystimessä ja on puhdas.
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Sen verran avasin tuota termarikoteloa jo, että kurkkasin sisään miltä siellä näyttää. Sähköjohdotukset oli melko selkeät, ja sen lisäksi termarista lähti jääkaapin seinän sisän ohut metalliputki, joka lienee tämä kapillaari?
Se tosiaan menee seinän sisään, enkä missään nähnyt ruuveja jotka avaamalla pääsisin tutkimaan tarkemmin mihin se menee. Jos tuo kapillaari on rikki tai muuten pilalla, niin miten sen sitten voi vaihtaa? Vai onko niin että näistä menee aina nimen omaan se termostaatti, joka kytketään siihen vanhaan kapillaariin?
En ole nyt mökillä, eli en pääse ennen viikonloppua tarkastelemaan tätä asennusta enempää.
Se tosiaan menee seinän sisään, enkä missään nähnyt ruuveja jotka avaamalla pääsisin tutkimaan tarkemmin mihin se menee. Jos tuo kapillaari on rikki tai muuten pilalla, niin miten sen sitten voi vaihtaa? Vai onko niin että näistä menee aina nimen omaan se termostaatti, joka kytketään siihen vanhaan kapillaariin?
En ole nyt mökillä, eli en pääse ennen viikonloppua tarkastelemaan tätä asennusta enempää.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Uudessa termostaatissa/säätimessä on aina kapillaarimittapää mukana kiinteästi, sitä ei voi erikseen vaihtaa. Sen "metalliputken" päässä on mittapää, joka on kiinni höyrystimen takana (höyrystimen ja kaapin takaseinän välissä).
Yleensä läpivienti kaappiin on vaan yksinkertainen reikä höyrystimen takana, kaapin takaseinässä, joka on tiivistetty elastisella massalla, sen saa takaisin kun olet uuden mittapään tunkenut kaappiin ja kiinnittänyt höyrystimeen. Kuten TeamEetu totesi, älä avaa sitä kapillaaria enempää kuin on tarpeen (älä vedä sitä suoraksi).
Höyrystin irtoaa/irrotetaan kaapin sisäpuolelta, yleensä höyrystin on kiinnitetty kaappiin semmoisilla "muovipidikkeillä"/tapeilla (4 kpl) joihin on painettu tulppa kiinnitystapin päässä olevaan reikään (pienellä ruuvarilla varovasti nitkuttaa sen tulpan pois), joka laajentaa sen kaapissa olevan tapin halkaisijaa. Vedä höyrystin irti tapeista ja varovasti höyrystintä raottamalla/vetämällä näet mittapään kiinnityksen höyrystimen takana.
Mittapää on kiinnitetty sellaisella pienellä "pannalla", joka on kahdella ruuvilla kiinni höyrystimessä. Hellennä (ei kannata kiertää irti asti) ruuveja sen verran, että saat mittapään vedettyä pannan ja höyrystimen välistä pois. Vedä mittapää pois kaapista ja asenna uusi. Tarkista, että mittapää kiinnittyy höyrystimeen hyvin ja tasaisesti koko mitalta (putsaa höyrystin ennen kuin kiinnität uuden mittapään), mitään "äijävoimia" ei kannata käyttää kun mittapäätä/pantaa höyrystimeen kiinnität. Laita höyrystin takaisin kiinnitystappeihin ja laajentavat tulpat tappien päälle.
Tuki läpivientireikä sillä tiivistemassalla ja avaa sitä kapillaaria sen verran kun pakko. Vasta lopuksi tee sähkökytkennät ja asenna "säätöpotikka" vanhan tilalle.
Yleensä läpivienti kaappiin on vaan yksinkertainen reikä höyrystimen takana, kaapin takaseinässä, joka on tiivistetty elastisella massalla, sen saa takaisin kun olet uuden mittapään tunkenut kaappiin ja kiinnittänyt höyrystimeen. Kuten TeamEetu totesi, älä avaa sitä kapillaaria enempää kuin on tarpeen (älä vedä sitä suoraksi).
Höyrystin irtoaa/irrotetaan kaapin sisäpuolelta, yleensä höyrystin on kiinnitetty kaappiin semmoisilla "muovipidikkeillä"/tapeilla (4 kpl) joihin on painettu tulppa kiinnitystapin päässä olevaan reikään (pienellä ruuvarilla varovasti nitkuttaa sen tulpan pois), joka laajentaa sen kaapissa olevan tapin halkaisijaa. Vedä höyrystin irti tapeista ja varovasti höyrystintä raottamalla/vetämällä näet mittapään kiinnityksen höyrystimen takana.
Mittapää on kiinnitetty sellaisella pienellä "pannalla", joka on kahdella ruuvilla kiinni höyrystimessä. Hellennä (ei kannata kiertää irti asti) ruuveja sen verran, että saat mittapään vedettyä pannan ja höyrystimen välistä pois. Vedä mittapää pois kaapista ja asenna uusi. Tarkista, että mittapää kiinnittyy höyrystimeen hyvin ja tasaisesti koko mitalta (putsaa höyrystin ennen kuin kiinnität uuden mittapään), mitään "äijävoimia" ei kannata käyttää kun mittapäätä/pantaa höyrystimeen kiinnität. Laita höyrystin takaisin kiinnitystappeihin ja laajentavat tulpat tappien päälle.
Tuki läpivientireikä sillä tiivistemassalla ja avaa sitä kapillaaria sen verran kun pakko. Vasta lopuksi tee sähkökytkennät ja asenna "säätöpotikka" vanhan tilalle.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Tulipa tyhjentävät ohjeet! Kiitos niistä.
Täytyy nyt viikonloppuna tutkia kaapin sisuksia vielä tarkemmin, että mistä sieltä saisi jotain avattua.
Täytyy nyt viikonloppuna tutkia kaapin sisuksia vielä tarkemmin, että mistä sieltä saisi jotain avattua.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Tutkin kaappia lisää viikonloppuna. Jääkaapin koko sisäosa on yhtä muovipalaa, eli mitään irrotettavaa takaseinää tai muuta luukkua siellä ei näkynyt. Katsoin sitten kaapin takaa, eikä sielläkään oikeen näyttänyt olevan pääsyä höyrystimelle.
Kapillaarin putkea vetelin edestakaisin siitä mistä se menee seinän sisään, kaveri katsoi samalla kaapista näkyykö missään (esim. takana) liikettä, ei näkynyt.
Olisko tämä ns. huoltovapaa kaappi, eli kun se tarvitsee huoltoa, hankitaan uusi?
Alla pari kuvaa, toisesta näkyy avattu termarikotelo sekä seinän sisään menevä kapillaarin putki. Toinen kuva kaapin takaa.
Onko ideoita miten sinne kapillaariin pääsisi käsiksi?
Kapillaarin putkea vetelin edestakaisin siitä mistä se menee seinän sisään, kaveri katsoi samalla kaapista näkyykö missään (esim. takana) liikettä, ei näkynyt.
Olisko tämä ns. huoltovapaa kaappi, eli kun se tarvitsee huoltoa, hankitaan uusi?
Alla pari kuvaa, toisesta näkyy avattu termarikotelo sekä seinän sisään menevä kapillaarin putki. Toinen kuva kaapin takaa.
Onko ideoita miten sinne kapillaariin pääsisi käsiksi?
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Olettaisin, että saat sen kapillaariputken ja mittapään pois kaapin sisältä ihan vaan vetämällä sitä kapillaaria ulospäin (jääkaappiin sisälle päin). Termostaatin säätöosa kyllä pitää irroittaa ensin, jotta saat tilaa vetää se vanha pois, enkä oikein usko, että sillä mittapäällä olisi mitään erityistä "kiinnikettä" tms.
Se mittapää on todennäköisesti pakastinosan seinän sisällä/jääkaapin ja pakastinosan välissä ja lämmön säätäminen vaikuttaa molempiin (pakastinosaan ja jääkaappiin samalla säädöllä). Joko siellä seinän sisällä=välissä on semmoinen "kuilu" johon termostaatin pää työnnetään ja se on sitten oikealla paikalla kun koko putki on työnnetty sinne sisään, tai sitten pakastinosassa on mahdollisesti mittapää jäädytysputkiston lähellä, epäilen kyllä ettei ole, koska oletan ettei pakastinosassa ole erillisiä jäädytysputkistoja vaan kaappiosa jäähtyy seinän sisällä olevan kennoston/putkiston avulla.
Olen kyllä melko varma, että se kaapin väliseinä on mitoitettu juurikin termostaatin kapillaarin/mittapään kokoiseksi.
Se mittapää on todennäköisesti pakastinosan seinän sisällä/jääkaapin ja pakastinosan välissä ja lämmön säätäminen vaikuttaa molempiin (pakastinosaan ja jääkaappiin samalla säädöllä). Joko siellä seinän sisällä=välissä on semmoinen "kuilu" johon termostaatin pää työnnetään ja se on sitten oikealla paikalla kun koko putki on työnnetty sinne sisään, tai sitten pakastinosassa on mahdollisesti mittapää jäädytysputkiston lähellä, epäilen kyllä ettei ole, koska oletan ettei pakastinosassa ole erillisiä jäädytysputkistoja vaan kaappiosa jäähtyy seinän sisällä olevan kennoston/putkiston avulla.
Olen kyllä melko varma, että se kaapin väliseinä on mitoitettu juurikin termostaatin kapillaarin/mittapään kokoiseksi.
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Tuon näköinen kapistus.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Jep, tänään taas ranetin kaappia ja ihan vetämällä se putki sieltä tuli termarin perässä pois. Ei muuta kuin uusi tilaukseen ja sitten kokeilemaan toimiiko asennus käänteisessä järjestyksessä. Kiitoksia vinkeistä taas kerran.
Re: Ongelma jääkaapin toiminnassa
Hei, myös meillä ongelmia jääkaapin kanssa - makkarat ei millään tahdo siellä säilyä, harvasa päivä pitää olla ostamassa sinne uusia!
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?