Taas nousi motoristien pisteet.

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Taas nousi motoristien pisteet.

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Se on ihan oikeasti aika uskomatonta minkälaista asennetta autoilijoissa on motoristeja kohtaan. Kun ottaa huomioon että motoristit on sentään tienkäyttäjäryhmä jotka ei yleensä tapa muita tiellä liikkujia, ei aiheuta ruuhkia, eivät kuluta teitä. Jos kaikki ajaisivat moottoripyörillä, niin sellaista asiaa kuin parkkipaikkojen puute Ei olisi edes olemassa. Motoristit maksaa kiltisti järjettömiä vakuutusmaksuja näiden 16-17v kevarisankareiden toilailuista. Niin vielä sekin jaksaa jotakuta ärsyttää että se prätkä menee ohi ja vaihtaa kaistaa vähän hurjan näköisesti. On se kai jotenkin riski järjestäytyneelle yhteiskunnalle sitten. Ajetaan kaikki harmaalla corollalla niin ketään ei vituta se että toisella on liikkuminen paikasta toiseen vähän hauskaa.
9000CS 2,3
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Re: Taas nousi motoristien pisteet.

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

scorpio_88 kirjoitti:minkä takia motoristit nostaa keskisormea tai pudistaa nyrkkiä jos ne ohittaa? ei kiinnosta jos niillä on nahkaliivit tai r1 yamahat, mutta melkeen keskellä tietä ja aina alle rajoitusten. jos se kiukuttaa että (paketti)auto ohittaa niin voi vääntää sitä oikeaa rannetta ja ajaa rajoitusten mukaan. perkele.
Vai olisiko sun nyt kuitenkin pitänyt kirjoittaa että "yksi motoristi näytti mulle kerran keskisormea"?
9000CS 2,3
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Re: Taas nousi motoristien pisteet.

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Saappi Kuski kirjoitti:
scorpio_88 kirjoitti:minkä takia motoristit nostaa keskisormea tai pudistaa nyrkkiä jos ne ohittaa? ei kiinnosta jos niillä on nahkaliivit tai r1 yamahat, mutta melkeen keskellä tietä ja aina alle rajoitusten. jos se kiukuttaa että (paketti)auto ohittaa niin voi vääntää sitä oikeaa rannetta ja ajaa rajoitusten mukaan. perkele.
Vai olisiko sun nyt kuitenkin pitänyt kirjoittaa että "yksi motoristi näytti mulle kerran keskisormea"?
Ja olethan muistanut pitää riittävän turvavälin sitä ohitusta ennen. Itse pyörällä ajaessa tulee mietiskeltyä joskus, mitä ensimmäinen virhearvio maksaa. Se ensimmäinen kun on monesti myös viimeinen. Lähellä roikkuva henkilöauto varmistaa äkkitilanteessa, että motoristilta lähtee henki.
900C -86
2.polvi
"Hölösuu"
Viestit: 1793
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2011 23:22

Re: Taas nousi motoristien pisteet.

Viesti Kirjoittaja 2.polvi »

Saappi Kuski kirjoitti:Se on ihan oikeasti aika uskomatonta minkälaista asennetta autoilijoissa on motoristeja kohtaan. Kun ottaa huomioon että motoristit on sentään tienkäyttäjäryhmä jotka ei yleensä tapa muita tiellä liikkujia, ei aiheuta ruuhkia, eivät kuluta teitä. Jos kaikki ajaisivat moottoripyörillä, niin sellaista asiaa kuin parkkipaikkojen puute Ei olisi edes olemassa. Motoristit maksaa kiltisti järjettömiä vakuutusmaksuja näiden 16-17v kevarisankareiden toilailuista. Niin vielä sekin jaksaa jotakuta ärsyttää että se prätkä menee ohi ja vaihtaa kaistaa vähän hurjan näköisesti. On se kai jotenkin riski järjestäytyneelle yhteiskunnalle sitten. Ajetaan kaikki harmaalla corollalla niin ketään ei vituta se että toisella on liikkuminen paikasta toiseen vähän hauskaa.
On vain niin, että liian monet pyörällä ajattelevat että "kyllä minä voin, koska olen nopea ja pieni". Kannattaa kuitenkin muistaa että kuskin kanssa 250kg painava pyörä menee sopivalla nopeudella läpi autosta, myös Saabista. Ette te niin vaarattomia ole.

Sen lisäksi kaikki liikennesääntöjä rikkovat aiheuttavat harmaita hiuksia ja sydämentykyksiä, koska käyttäytyminen on ennalta-arvaamatonta ja poikkeuksellista.

Ihan yleisellä tasolla. Jos usein tuntuu siltä, että joku ajaa koko ajan sivutieltä eteen, vaihtaa kehällä kaistaa eteen jne., kannattanee myös tarkkailla omaa nopeusmittariaan.

Mä en koskaan, en koskaan, anna tietä kenellekään joka ajaa ylinopeutta. Paitsi viimeksi toissapäivänä kun tiesin 3-tiellä olevan ratsian. Kyllä oli ihanaa katsella kun tien sivuun jäi kiireinen Octavia-kuski (joka vilkutteli valoja, ajoi neljän metrin päässä takapuskurissa nopeudella 122km/h).

Oma asenne vaikuttaa todella paljon siihen miltä liikenne kokonaisuutena oman tuulilasin takaa näyttää. Mäkin tykkään tyhjällä tiellä kiihdytellä jne. mutta perusperiaate on se, ettei siitä missään olosuhteissa saa aiheutua vaaraa mulle, kyytiläisille tai muille tienkäyttäjille.
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Taas nousi motoristien pisteet.

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Jokaisen pitäisi joskus ajellä prätkällä niin näkee liikenteen siltäkin kantilta...

Itse ainakin oppinut seuraamaan ympäristöä vähän eri silmällä.. :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin