mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

ysikolme kirjoitti:Tiedossa oli, että helppoa se ei tulisi olemaan.
Ei kai tuosta kovin pahaakaan rastia odotettu, kun kerran tilalle meni käytetty osa?
ysikolme kirjoitti: Ps. Renkaanpulttien jumittaminen alkaa pikkukuhiljaan vi****aan.. Onneksi tässäkin remontissa oli mukana saksalaisen premium- merkin tarvikkeita saatavilla. Arvaa mikä kuvissa olevissa työkaluista ei antanut periksi?...

http://i.imgur.com/7bbQaes.jpg
Hae hyvä mies kaupasta kunnollinen hylsy, pitkä vääntiö ja kuparitahnaa tai tervasprayta niin huolet helpottaa. Pultteja kiinnittäessä töhnää/spayta kierteisiin ja kiinni järkevään momenttiin (Saabin orggisosilla 110Nm) niin aukeaakin inhimillisesti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
muppelo
"Hölösuu"
Viestit: 1320
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 08:28
Paikkakunta: Joensuu

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Volvon (S80) rengasavain antautui jo muinoin ekalla renkaanvaihdolla kun minä (100+) astuin siihen päälle. Korvattu purkuromusta otetulla 900:n avaimella joka on kestänyt.
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Samaa mieltä, ihan turha on leikkiä auton omilla työkaluilla, itsellä käytössä n. 1,5 metriä pitkä varsi, joka on kyllä joka kerta ollut tarpeen, sen verran kovaa nuo pultit puree vaikka onkin tervat suihkittu kierteisiin.

Toinen asia on navan hapettuminen, keväisin aina aika ajoin saanut kangella/kumivasaralla irrotella vanteet navoista irti. Väärässä paikassa säästäminen/laiskottelu kostaututuu. :mrgreen:
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
ysikolme
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Ti Helmi 27, 2007 22:13
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysikolme »

Cona kirjoitti:Samaa mieltä, ihan turha on leikkiä auton omilla työkaluilla, itsellä käytössä n. 1,5 metriä pitkä varsi, joka on kyllä joka kerta ollut tarpeen, sen verran kovaa nuo pultit puree vaikka onkin tervat suihkittu kierteisiin.

Toinen asia on navan hapettuminen, keväisin aina aika ajoin saanut kangella/kumivasaralla irrotella vanteet navoista irti. Väärässä paikassa säästäminen/laiskottelu kostaututuu. :mrgreen:
Auton omat tarvikkeet otettiin käyttöön vasta siinä vaiheessa, kun oli rikottu jo kaksi teleskooppiväännintä... Ja mitä noihin käytettyihin osiin tulee, niin kyllä näillä kilometreillä hinta/osan käyttöikäodote jonkin verran ratkaisee.
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Cona kirjoitti:Toinen asia on navan hapettuminen, keväisin aina aika ajoin saanut kangella/kumivasaralla irrotella vanteet navoista irti. Väärässä paikassa säästäminen/laiskottelu kostaututuu. :mrgreen:
Siihen napaankin voi sivellä tai ruiskia mömmöä, ei vanne tartu ihan niin tiukkaan. ;)
ysikolme kirjoitti: Auton omat tarvikkeet otettiin käyttöön vasta siinä vaiheessa, kun oli rikottu jo kaksi teleskooppiväännintä... Ja mitä noihin käytettyihin osiin tulee, niin kyllä näillä kilometreillä hinta/osan käyttöikäodote jonkin verran ratkaisee.
Joo, jos oikeampia työkaluja on jo hajonnut, niin auton hätäkalupakin kanssa on melko hyvällä todennäköisyydellä voiveitsi kädessä. Eli onni onnettomuudessa kun kerran Audin avain sattui olemaan yllättävän järeä.

Ja juu, toki hinta ja käyttöikäodote vaikuttaa, mutta ainakin ite lähden siitä että jos osa on vittumainen vaihdettava, pitää sen käytetyn hinta olla Roimasti halvempi kuin uuden/korjatun. Mutunetin hinnasto tuntee OG9-3:lle kaksi laturia (todennäköisesti peruskorjattuja), 190 ja 300e - ite miettisin käytettyä ehkä max 50/150e hintaluokissa.

Ja oma avautuminen: **tun kesälenssu, ei tarttis moisten häiritä lomia tälleen...
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Lotto. :evil: 31 viikkoa ilman euron euroa voittoina.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mataz
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: To Loka 28, 2010 22:16
Paikkakunta: Tampere

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mataz »

Se, että tähän maahan on kehitetty virkoja (lue: suojatyöpaikka), kuten tasa-arvovaltuutettu. Hienoa maksaa verorahoista näikin tärkeiden paperinpyörittäjien palkkaa.

Tässä taas hyvä esimerkki. Voi buu fakin huu kun on taas tärkeetä.

http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite?c= ... KALWrapper

Tunnen nyt miehenä kyllä oloni todella syrjityksi. Noooot. Ja toisekseen, mitenhän noi tasa-arvovaltuutetut tuntuu aina olevan naisia? :D
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Windows yrittää päättäväisesti joko hajottaa subwooferin tai tehrä sen alle lattiaan reiän äänenpaineella. Oli pakko ruveta puuttumaan soittimen ekvalisaattorilla kun ei muuten kuulu jumputuksen seasta lainkaan Bananaramaa...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja duuduu »

Joku sinne kuulumaton löysi viime yönä tiensä autoni sisälle ja käynnistikin sen. :evil: Vielä se kuitenkin jäi parkkipaikalle
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
dollarihymy
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

Kävin tänään työhaastattelussa koska mulle on koko kesän lupailtu palkkatukea

no sovittiin haastattelijan kans että maanantaina kirjoitetaan sopimukset

noh läksin toimistosta hyvillä mielin ulos, eiköhän parin tunnin päästä Tuu puhelu mun työkkäri neuvojalta että Joo sulle ei myönnetä palkkatukea koska rahat loppu

Sitte Se alko sepittää että kannattaa silti mennä sinne töihin että saan kokemusta

noh siinä kävis Sitte silleen että kaikki mun rahat mitä saan noita tukia ni menis bensoihin ja eväisiin

mitä vittua mä tolla kokemuksella teen jos aina pitää mennä ilmaseks töihin hakemaan kokemusta
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

duuduu kirjoitti:Joku sinne kuulumaton löysi viime yönä tiensä autoni sisälle ja käynnistikin sen. :evil: Vielä se kuitenkin jäi parkkipaikalle
Särkikö mitään?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

:saab: lunastukseen kanssa-autoilijan edesvaikutuksesta... :roll: oiva hetki merkinvaihdolle? ;)
dollarihymy
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

pvdriver kirjoitti::saab: lunastukseen kanssa-autoilijan edesvaikutuksesta... :roll: oiva hetki merkinvaihdolle? ;)
en suosittele merkinvaihtoa tai älä ainakaan fordia laita, mulla menee hermo ton oman kans, joka viikko valehtelematta tulee ongelmia ja aina menee se 50-100e

10tkm aikana vaihdettua

akku noin 80e
jakopää 500e
moniuraremmi 20e
kesärenkaat 270e
ilmamassaanturi 200e+20e työ
pelkääjänpuolen vetoakseli+tarvikkeet ja öljyt noin 200e
etujarrupalat+levyt 80e
koiranluut keulille 45e
puola+tulpat ku yks pytty pimeni noin 82e

ja kaikkea muuta pientä

vielä ois keulille alapallot kummallekki puolelle 30e
vetoakselin sisempi suojakumi (venytettävä) + työkalu yht 20e
taka-akselin koiran luu ku menny kokonaan poikki noin 15e

kyllä nyt suoraan sanottuna vi***** ku menin ton hätäpäissäni laittamaan

koskaanhan en tosta omiani tuu takasi saamaan mutta ajellaan nyt pari vuotta tolla ja vaihetaan sitte og 9-3 saabiin ja mieluiten 2.3L koneella olevaan ja kattoo sitten onko vaaraa olla turbolla vai ilman, oon kyllä tykästyny näihin vapareihin mitä nyt ajanu äitin 1.8T steg 1, kyllähän se liikkuu mukavasti mutta vaparista pidän eniten

E: ja niin että mitään näistä vaihdetuista osista en ole huvikseen vaihtanut vaan kaikki on ollu rikki tai muuten kuluneet
Viimeksi muokannut dollarihymy, Ti Elo 20, 2013 20:05. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

voortilla tuleekin tilapäisesti ainakin ajeltua... meinasin jo eilen vitutuksissani pemarin ostaa :lol:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

autokuume iski. farkku femmaa tekis mieli. voi helv.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Vastaa Viestiin