Ihmettelyketju
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Miten on mahdollista että arviolta viidessä kuudesta Peugeot 307:sta on yksi tai useampi takavalojen pyörylöistä pimeänä? Kiinnittää erityisesti huomiota kun valot eivät ole ihan pienimmästä päästä. Voiko sähköt/maadoitus olla tehtaalta lähtien noin huonolla tolalla vai mistä tuo on kiinni?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Voi. Kokemuksia on... Muuten tuo on kyllä kelpo peli jopa ajella, mutta polttimoja saa vaihtaa valitettavan usein.Rattivaihde kirjoitti:Voiko sähköt/maadoitus olla tehtaalta lähtien noin huonolla tolalla?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Pitääpi paikkansa ihan omakohtaisellakin kokemuksella. Vaikka halvat renkaat olisivatkin muuten ihan ok, niin sitten on tullut vastaan tuo ylenpalttinen kuluminen ja täytynyt vaihtaa liian äkkiä (vrt. premium renkaat).Pakari kirjoitti:Kyllä, ehdottomasti samaa mieltä. Eikös autobild todennut 50 renkaan jättitestissä achilles atr sportit sijalle 29. Siis samoille sijoille kuin muutkin neverheard roadstone, riken, cooper, avon, pneumant, kormoran jne jne...Risto kirjoitti:Uudetkin renkaat voivat olla huonot. Moni säästää väärässä paikassa ja hankkii esim. tälläkin foorumilla vitsinä esilletuodut halvat indonesialaiset lämpimän vyöhykkeen driftingrenkaat ja loput voimmekin sitten lukea lehdistä tai kuulemme työkavereilta.
Re: Ihmettelyketju
Avon ja Cooper ovat ainakin ihan laaturenkaan maineessa, nuohan ovart ovat ihan perinteisiä länsimaisia rengasmerkkejä, tosin voihan sitä pelata varman päälle ja ostaa venäläiset Nokianin renkaat...
Rengasvertailut kannattaa lukea ihan ajatuksen kanssa, jos niille antaa painoarvoa, niissä kun on omat painotuksensa ja vertailtu rengasmalli on ollut vain yhtä nopeusluokkaa ja yhdeltä tehtaalta, nykymaailmassa kun samaa rengasta tehdää aika usein eri tehtailla.
Autobildin luotettavuus on sekin vähän niin ja näin, Axel Springer AG kun ei taida olla maailman puolueettomin lehtitalo![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Rengasvertailut kannattaa lukea ihan ajatuksen kanssa, jos niille antaa painoarvoa, niissä kun on omat painotuksensa ja vertailtu rengasmalli on ollut vain yhtä nopeusluokkaa ja yhdeltä tehtaalta, nykymaailmassa kun samaa rengasta tehdää aika usein eri tehtailla.
Autobildin luotettavuus on sekin vähän niin ja näin, Axel Springer AG kun ei taida olla maailman puolueettomin lehtitalo
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: Ihmettelyketju
Mistähän tuo rattijuopumusepäily tulee ? Aika omituinen tapahtuma jos onnistuu jäämään ajamansa auton alle ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-----
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013090 ... 0_uu.shtml
Mies jäi tiistaiaamuna Muoniossa, Äkäsjärven lähimaastossa yli kuudeksi tunniksi parkista karanneen pakettiauton renkaan alle.
Miehen jalka oli polven alapuolelta puristuksissa auton eturenkaan alla. Pelastuslaitos sai tapauksesta hälytyksen puolenpäivän jälkeen. Palokunta sai siirrettyä miehen irti pinteestä ja hänet vietiin helikopterilla keskussairaalaan.
Mies kertoi jääneensä karanneen auton alle aamulla kello 5.30. Hän puhalsi 2,25 promillea, joten miestä epäillään törkeästä rattijuopumuksesta.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
-----
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013090 ... 0_uu.shtml
Mies jäi tiistaiaamuna Muoniossa, Äkäsjärven lähimaastossa yli kuudeksi tunniksi parkista karanneen pakettiauton renkaan alle.
Miehen jalka oli polven alapuolelta puristuksissa auton eturenkaan alla. Pelastuslaitos sai tapauksesta hälytyksen puolenpäivän jälkeen. Palokunta sai siirrettyä miehen irti pinteestä ja hänet vietiin helikopterilla keskussairaalaan.
Mies kertoi jääneensä karanneen auton alle aamulla kello 5.30. Hän puhalsi 2,25 promillea, joten miestä epäillään törkeästä rattijuopumuksesta.
Re: Ihmettelyketju
Täytyy ihmetellä ääneen, että miten vähän tuo myynnissä oleva asiallinen kolkki kiinnostaa jopa foorumilaisten keskuudessa. Piti ihan katsoa, että mitä nettiautosta saa samaan rahaan ja ainoat jotenkin vastaavat tarjokkaat oli vanhoja ranskalaisia, C5, 307, satunnaisia japseja.
Ehkä kolkki on :saab:istienkin kohdalla vähiten haluttu malli, vertailuna ihmetyttää etenkin tonnarien haluttavuus ne on kuitenin designiltään selkeästi 80-lukua ja usein koreiltaankin jo aika kulahtaneita.
Ehkä kolkki on :saab:istienkin kohdalla vähiten haluttu malli, vertailuna ihmetyttää etenkin tonnarien haluttavuus ne on kuitenin designiltään selkeästi 80-lukua ja usein koreiltaankin jo aika kulahtaneita.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Avonista on kokemusta yksi rengassatsi koossa 215/45R17 ja en kyllä koske pitkällä tikullakaan mokomaan merkkiin enää. Renkaat oli märällä pirun liukkaat ja kuluivat erikoisesti niin, että joka toinen "pala" jäi korkeammalle kuin toinen. Tästä seurasi se, että jurina oli melkoinen. Seuraava satsi oli Michelin pilot primacy ja kumpaakaan edellämainittua "ominaisuutta" ei niissä ollut.ippe kirjoitti:Avon ja Cooper ovat ainakin ihan laaturenkaan maineessa, nuohan ovart ovat ihan perinteisiä länsimaisia rengasmerkkejä, tosin voihan sitä pelata varman päälle ja ostaa venäläiset Nokianin renkaat...
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Mutta niissä ei olekaan umpipaskaa alustaa eikä halvan tuntuista ja ahdasta ohjaamoa (vaan päinvastoin). Puhtaasti ulkonäköpohjalta hankkisin varmasti mieluummin ng-satkun tai og-kolkin mutta kun autoa kuljetetaan sisäpuolelta ja itse ohjaten niin ei ole minkäännäköistä kilpailua.Cona kirjoitti:Ehkä kolkki on :saab:istienkin kohdalla vähiten haluttu malli, vertailuna ihmetyttää etenkin tonnarien haluttavuus ne on kuitenin designiltään selkeästi 80-lukua ja usein koreiltaankin jo aika kulahtaneita.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Joo ei näköjää kannata humalassa jäädä auton alle kun ite saa tommoset syytteet..wesku kirjoitti:Mistähän tuo rattijuopumusepäily tulee ? Aika omituinen tapahtuma jos onnistuu jäämään ajamansa auton alle
-----
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013090 ... 0_uu.shtml
Mies jäi tiistaiaamuna Muoniossa, Äkäsjärven lähimaastossa yli kuudeksi tunniksi parkista karanneen pakettiauton renkaan alle.
Miehen jalka oli polven alapuolelta puristuksissa auton eturenkaan alla. Pelastuslaitos sai tapauksesta hälytyksen puolenpäivän jälkeen. Palokunta sai siirrettyä miehen irti pinteestä ja hänet vietiin helikopterilla keskussairaalaan.
Mies kertoi jääneensä karanneen auton alle aamulla kello 5.30. Hän puhalsi 2,25 promillea, joten miestä epäillään törkeästä rattijuopumuksesta.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Re: Ihmettelyketju
Poliisin sivuillakin juttua tästä. "Motokuski" ollut kyseessä tämän mukaan.
http://www.poliisi.fi/poliisi/perapohjo ... endocument
Motokuski puristuksissa yli kuusi tuntia.
03.09.2013
Tiistai aamuna Muoniossa Äkäsjärven lähimaastossa jäi motokuski yli kuudeksi tunniksi parkista karanneen pakettiauton renkaan alle jalastaan puristuksiin. Tapahtumasta tuli ilmoitus puolenpäivän jälkeen, jolloin paikalle sairaankuljetuksen ja palolaitoksen yksiköitä sekä poliisi. Tapahtumapaikalla käynnissä olleen pakettiauton kuljettajanpuoleisella sivulla maassa makuulla mies, jonka toinen jalka polven alapuolelta oli auton eturenkaan alla. Palokunna voimin auto saatu siirretyä ja mies irti pinteestä. Tajuissaan ollut mies kuljetettiin ensihoidon helikopterilla keskussairaalaan. Puristuksessa ollut mies kertoi jääneensä karanneen auton alle aamulla kello 05.30 seudussa. Mies puhalsi poliisin alkometriin lukemaksi 2.25 o/oo joten hänen epäillään syyllistyneen ainakin törkeään rattijuopumukseen. Peräpohjolan poliisilaitos tutkii tapahtumaa.
http://www.poliisi.fi/poliisi/perapohjo ... endocument
Motokuski puristuksissa yli kuusi tuntia.
03.09.2013
Tiistai aamuna Muoniossa Äkäsjärven lähimaastossa jäi motokuski yli kuudeksi tunniksi parkista karanneen pakettiauton renkaan alle jalastaan puristuksiin. Tapahtumasta tuli ilmoitus puolenpäivän jälkeen, jolloin paikalle sairaankuljetuksen ja palolaitoksen yksiköitä sekä poliisi. Tapahtumapaikalla käynnissä olleen pakettiauton kuljettajanpuoleisella sivulla maassa makuulla mies, jonka toinen jalka polven alapuolelta oli auton eturenkaan alla. Palokunna voimin auto saatu siirretyä ja mies irti pinteestä. Tajuissaan ollut mies kuljetettiin ensihoidon helikopterilla keskussairaalaan. Puristuksessa ollut mies kertoi jääneensä karanneen auton alle aamulla kello 05.30 seudussa. Mies puhalsi poliisin alkometriin lukemaksi 2.25 o/oo joten hänen epäillään syyllistyneen ainakin törkeään rattijuopumukseen. Peräpohjolan poliisilaitos tutkii tapahtumaa.
Re: Ihmettelyketju
No kait siitä nyt ihan ajettavan saa, eikös tällä foorumillakin ole esimerkkejä aiheesta? Täytyykin käydä joskus koeajamassa joku 15-20 vuotta vanha ja +300tkm ajettu tonnari, ihan mielenkiinnosta.Rattivaihde kirjoitti:Mutta niissä ei olekaan umpipaskaa alustaa eikä halvan tuntuista ja ahdasta ohjaamoa (vaan päinvastoin). Puhtaasti ulkonäköpohjalta hankkisin varmasti mieluummin ng-satkun tai og-kolkin mutta kun autoa kuljetetaan sisäpuolelta ja itse ohjaten niin ei ole minkäännäköistä kilpailua.Cona kirjoitti:Ehkä kolkki on :saab:istienkin kohdalla vähiten haluttu malli, vertailuna ihmetyttää etenkin tonnarien haluttavuus ne on kuitenin designiltään selkeästi 80-lukua ja usein koreiltaankin jo aika kulahtaneita.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
Empä minä ainakaan mitään laatuorgasmia oo tonnarin kabiinista saanut. Hyvä ja tilava auto se on, mutta niin on NG900 myös. Itselle juuri passelin kokoinen, konttiin menee kontti ja takapenkille mahtuu pari pissistä vetämään siiderikännejä, eikös tää nuorelle poikamiehelle oo ihan tarpeeks?
(no okei, on sinne takakonttiin joskus tungettu B234&automaattiloota paketti suoraan moottorinostimesta.. JA MAHTU LAAKISTA!)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
(no okei, on sinne takakonttiin joskus tungettu B234&automaattiloota paketti suoraan moottorinostimesta.. JA MAHTU LAAKISTA!)
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Ihmettelyketju
Itseä ei ole kolkki koskaan kiinnostanut koska se näyttää marsulta ja harrastan vain edustusstatuksella olevia saabeja, eli femmaa ja tonttua. ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ihmettelyketju
Parin kolkin kokemuksella ei kyllä sit sytytä yhtään enää ne..Femma mieluummin. Tai no jos mailiautoks rakentaa niin onhan se kolkki/satku siihen parempi kun ei oo sellanen laatikko..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Ihmettelyketju
Mä oon miettinyt, että OG-satkuista vois hyvinkin siirtyä suoraan kolkkiin tai femmaan. NG900 ei oo jostain syystä koskaan sytyttänyt, joku siinä noin niin kuin ulkoisesti hiertää. En tosin tajua, että mikä, koska OG-kolkki nyt on kuitenkin periaatteessa sama auto.dj_pirtu kirjoitti:Itseä ei ole kolkki koskaan kiinnostanut koska se näyttää marsulta ja harrastan vain edustusstatuksella olevia saabeja, eli femmaa ja tonttua.
Tonnaritkin vois ehkä kiinnostaa, mut CS-tonnarin peräpään muotoilu on aina ollut mun silmääni jotenkin epäsuhtainen ja CD sit on taas vähän tarpeettoman setämäinen. Mikä on aika jännä ilmiö sekin, koska ajan kuitenkin 2d pussihoususatkulla.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588