Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja karg »

Hämeenlinna keskustan lähellä näin mustan 9-3SS:n, missä oli klubitarra takasivuikkunassa ja takaluukun reunassa luki kiiltävällä HONDA.. :)
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Ajelin rankakuorma kärryssä 80-81 km/h kun taakse ilmaantui muutama auto. Hienosti ajelivat ohi paitsi yksi kuomukärryä vetävä henkilöauto joka päätti lähteä mönkimään ohi vaikka vastaan oli tulossa auto joka ei enää kovin kaukana ollut. Ajattelin ensin että kuskilla tuli arviointivirhe ja peruu ohituksen kun tuntui niin järjettömältä yritykseltä. Eihän se niin mennyt vaan tunki edelle hitaasti mutta varmasti joten oli alettava jarruttelemaan niin minulla kuin vastaantulijallakin. Minun mielestä ei olis liikaa vaadittu että jos ei malta rajoituksien mukaan ajella niin tehtäis ne ohitukset sellaisissa paikoissa ettei muilla tarvi avustaa jarruttamalla :?

Edit. Täsmennetään että vakkari päällä ajelin navigaattorin nopeusnäytön mukaan 80-81 km/h eli en nutaillut :)
Viimeksi muokannut Uitukki, Su Syys 15, 2013 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2039
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Julle »

Mitäpä tuossa jarruttelemaan? Oisit ajellu vaan.
9-5 Aero - 00
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

No mulla ei kiinnostanu olla myötävaikuttajana liikenneonnettomuudessa kun tämä ohittaja tuntui päättäneen että ohi yritetään kävi miten kävi.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Olin aamulla kääntymässä Tervakosken liittymästä 130:lle kohti etelää, kun etelästä pohjoiseen meni sininen, siistinnäköinen OG9-3. Kääntyessäni huomasin, että pohjoispuolellani puskasta säntää kauris tien yli ja pikaisesti arvelin että se juoksee yli suoraan 9-3:n takaa. Vilkaisin kuitenkin peiliin ja näin kauriin pölähtävän luonnottomasti. Sulkuviivoista (ne ovat tuossa tuon risteyksen takia, molempiin suuntiin näkyy pitkälle, liittymät ei) huolimatta tein uukkarin ja kävin tarkistamassa tilanteen, 9-3:n perässä tullut kuorma-auto pysähtyi myös. Kauris oli juossut suoraan 9-3:n kuskin ovea päin, kolauttanut oveen lommon ja peilin mäsäksi ja kierähtänyt siitä auton takakulmaan ja jättänyt sinnekin jälkensä. Kauris jäi hengettömänä kaistalle, kunnes edellämainitun kuormurin kuljettaja heivasi sen pois tieltä. Saabin kuljettaja säikähti, mutta pahempaa ei hänellekään käynyt, hän jäi odottelemaan viranomaisten saapumista paikalle.

Uitukki, ihan oikea ratkaisu. Vaikka siitä ohittavasta elämänsä sankarista ei välittäisikään, niin se vastaantulija ei ole tehnyt mitään väärää ansaitakseen keulaansa idioottia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^Niin ja kenties viattomia saattoivat olla myös ohittavan auton mahdolliset kyytiläiset. Pari kertaa pitkiä vilautin että jos jäis kuljettajalle paremmin mieleen eikä tekis samaa toiste ja pitkiä vilautteli tämä vastaantulijakin. Liian täpärälle meni nytkin sillä itsekin laskin ensin sen varaan että siellä kärryn kuomun alla ei ole mitään ja auto kiihtyy kohtuu rivakasti, joten en hirveän aikaisin alkanut jarruttelemaan mutta sen verta hidas oli kiihdytys että taisi olla kärryssä kuormaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
viggen
"Hölösuu"
Viestit: 3113
Liittynyt: Pe Huhti 24, 2009 23:24
Paikkakunta: Trollhättan

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja viggen »

NG 9-3 Farkku jonka takaluukku oli varustettu Spyker TTID merkeillä. Nostalgiaa vai?
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Uitukki kirjoitti:^Niin ja kenties viattomia saattoivat olla myös ohittavan auton mahdolliset kyytiläiset.
Nekin vielä. Eli parempi väistää kun voi, ei se oma matka kovin iloisella mielellä jatku jos osuman näkee, saatika jos käy pahasti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Hehe, joku yritti jollain nuhapumppu 3-sarjan pizzapulkalla ohittaa mut tiksin valoista mäkkärin ja kehä 3 rampin välillä. Vähän sama kun lähtis kolmipyöräisellä haastamaan top fuel dragsteria. :lol:

Siis ajoi mun takana ja tuli rinnalle kun valot vaihtui. Sitten yritti 200m pätkällä päästä ohi..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2953
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

Noi tommoset tilanteet on niin huippuja :lol:
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4213
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^mulle kävi hieman samalla tavalla tänään kun lähdin Tampereelta kohti Huittisia. Olin Nokian motarin alussa olevissa valoissa pysähtyneenä, oikealla kaistalla tietty kun takaa tuli valkoinen taksi-V*lv*. Ovlov (tai mikä olikaan) vaihtoi lennosta vasemmalle ja meinasi mennä vanhoilla vauhdeilla ohi, kun valot juuri vaihtuivat vihreiksi.

Ei mennyt ohi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

Pari lajitoveria tuli lapa pystyssä 23-tiellä tänään vastaan. Mikäli satutte lukemaan, niin se harmaa viisiovinen OG 900 Kankaanpään liikenneympyrässä siinä puoli kahden nurkilla ja Kihniön ja Virtain välillä vähän ennen kolmea olin minä.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
dollarihymy
Matalapaineturbo
Viestit: 197
Liittynyt: To Elo 20, 2009 18:04
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dollarihymy »

vjbremer kirjoitti:Hehe, joku yritti jollain nuhapumppu 3-sarjan pizzapulkalla ohittaa mut tiksin valoista mäkkärin ja kehä 3 rampin välillä. Vähän sama kun lähtis kolmipyöräisellä haastamaan top fuel dragsteria. :lol:

Siis ajoi mun takana ja tuli rinnalle kun valot vaihtui. Sitten yritti 200m pätkällä päästä ohi..
milläs olit liikenteessä? :saab: ?
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Hopeanharmaa SD1 ajo vastaan. Hyvältä se vaan vieläkin näytti. Onnittelut omistajalle.
Ahdonvoimaa
Mataz
"Turbo"
Viestit: 296
Liittynyt: To Loka 28, 2010 22:16
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mataz »

Mawerick kirjoitti:^mulle kävi hieman samalla tavalla tänään kun lähdin Tampereelta kohti Huittisia. Olin Nokian motarin alussa olevissa valoissa pysähtyneenä, oikealla kaistalla tietty kun takaa tuli valkoinen taksi-V*lv*. Ovlov (tai mikä olikaan) vaihtoi lennosta vasemmalle ja meinasi mennä vanhoilla vauhdeilla ohi, kun valot juuri vaihtuivat vihreiksi.

Ei mennyt ohi.

Haha, perus hesburger stripin vetokisat... :D Tuossa lähtee kyllä aina joku keulimaan. Taannoin joku 1. gen S3 ajatteli näyttää miten olympia-volkkari kulkee. Noh, ei kulkenut ja kuski vältteli kovasti katsekontaktia Raholan valoihin pysähtyessä. Parasta.
2010 9-3 SC TiD Vector A6
Krooninen saabismi kulkee suvussa!
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster"
Vastaa Viestiin