Ihmettelyketju
Re: Ihmettelyketju
Tuosta en ookkaan tainnut koskaan nousta, onko vielä pahempi kuin edellinen ramppi (Kaivoksela)? Noi on todella raivostuttavia - vielä kun duunipaikka on niin lähellä Kaivokselan ramppia, että tuota reittiä ajaessa pitäisi polkea siihen kylmällä koneella.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Arvasin mikä ramppi JP_Vetten linkin takana on jo ennen katsomista.
Tuo on suunnilleen ikävin mahdollinen paikka olla jumissa viittäkymppiä jurnuttavan Yariksen takana kaasarisatkulla.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Kaivokselan ramppi on MuTulla hiukan loivemmalla mutkalla... Mut ei sekää kovin hääppönen ole liikennemäärään suhteutettuna. Niinku nyt ei ole koko kehä3 sisällä oleva vt3 muutenkaa. Ja koko pk-seutu ylinpäänsä.aero kirjoitti:onko vielä pahempi kuin edellinen ramppi (Kaivoksela)?
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Re: Ihmettelyketju
Sama ongelma on kehä III:lla useammassa liittymässä. Esim. tässä http://goo.gl/maps/DJ4Ut on usein arkoja autoilijoita ja kuljetuskalustoa pysähdyksissä rampin lopussa.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: Ihmettelyketju
ja sit vielä kaiken hyvän lisäksi tuon motarin suuntaisen rampin osa olis pitäny asfaltoida uusiksi jo vuosikausia sitten... Törkeen huonossa kunnossa tuo pinta.JP_Vette kirjoitti: tämä ramppi laittaa v*tuttamaan http://goo.gl/maps/TXv6f
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Minustakintuntuu että tuo Martsarin ramppi on pahempi.aero kirjoitti:onko vielä pahempi kuin edellinen ramppi (Kaivoksela)?
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Sitten sen on kyllä pakko olla täys porsö, kun Kaivokselankin ramppi on tosiaan jo melko horroria. En tosiaan ole tainnut koskaan nousta Martsarin rampista ylös (tai jos olen, niin korkeintaan kerran-pari). Allekirjoitan myös Conan linkkaaman rampin perseyden. Jos tehoja tarttee sen ~200hv että kiihdytyskaistalla on toiveita onnistua edes kesällä tasaamaan vauhti liikenteen rytmiin, on jotain suunniteltu ja toteutettu pahasti päin mäntyä - etenkin maassa, jossa (ainakin joinain vuosina jopa eteläosissa) tunnetaan käsite talvi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Olen käynyt lomamatkoilla melko usein Espanjassa Costa del Solin kulmilla ja autoa siellä on tullut myös ajettua joka reissulla siitä asti, kun kortin sain.
http://goo.gl/maps/WyL2w
Vielä joitakin vuosia sitten tuontyyppisten liittymien kautta ajettiin motarille, jolla nopeusrajoitus oli vähintään satanen, joskus satakakskymppiä. Nyttemin uuden motarin tultua "rantamotarin" rajoituksia on liittymien kohdilla tiputettu vain satkuun...
Olisi siinä tekemistä normaalilla suomalaisjääräpääkuskilla...tosin siellä kaikki seuraavat aktiivisesti liikennettä edessä, sivuilla ja takanaan, antavat tilaa ja taas toisaalta ne jotka ovat johonkin ahtaaseen tai hankalaan väliin menossa, polkevat kyllä kulkinettaan kuin vierasta sikaa. Viimeksi ajelin ehkäpä maailman rumimmalla autolla tuolla keväällä - http://kuvat.kauppalehti.fi/uutinen/201211855283.jpg Onneksi se oli edes turbolla varustettu diisseli.
Saabilla tietty tuolla olis helppoo : )
http://goo.gl/maps/WyL2w
Vielä joitakin vuosia sitten tuontyyppisten liittymien kautta ajettiin motarille, jolla nopeusrajoitus oli vähintään satanen, joskus satakakskymppiä. Nyttemin uuden motarin tultua "rantamotarin" rajoituksia on liittymien kohdilla tiputettu vain satkuun...
Olisi siinä tekemistä normaalilla suomalaisjääräpääkuskilla...tosin siellä kaikki seuraavat aktiivisesti liikennettä edessä, sivuilla ja takanaan, antavat tilaa ja taas toisaalta ne jotka ovat johonkin ahtaaseen tai hankalaan väliin menossa, polkevat kyllä kulkinettaan kuin vierasta sikaa. Viimeksi ajelin ehkäpä maailman rumimmalla autolla tuolla keväällä - http://kuvat.kauppalehti.fi/uutinen/201211855283.jpg Onneksi se oli edes turbolla varustettu diisseli.
Saabilla tietty tuolla olis helppoo : )
Saab 93 CV 2.0T aut. Aero -05, MB GLA 200 CDI A -15, Volvo V70 Classic 2.5 10V -00, ex 93 SS 1.8t Vector -05
Re: Ihmettelyketju
Varsinkin kun olisi periaatteessa ollu tilaa rakentaa molempien ramppien kiihdytyspätkästä pidempi.aero kirjoitti: jotain suunniteltu ja toteutettu pahasti päin mäntyä
No okei, Kaivokselan rampin kohdalta olisi pitäny sitä bussipysäkkiä (lieköhän se muuten vain pikavuorojen pysäkki...) siirtää jompaan kumpaan suuntaan.
Sama jatko olisi vissiin Conankin linkkaamassa rampissa ollu mahdollista.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Ihmettelyketju
Täytyy myös sanoa se että autokoulussa, ainakin täällä Helsingissä, todella vähän opetetaan moottoritieajoa tai kehäteille liittymisiä.
Reilu 2 vuotta sitten kun autokoulussa olin, en käynyt kertaakaan moottoriteillä ajamassa ja tiukkoja liittymisiä kehäteillekään ei tainnut olla.
Reilu 2 vuotta sitten kun autokoulussa olin, en käynyt kertaakaan moottoriteillä ajamassa ja tiukkoja liittymisiä kehäteillekään ei tainnut olla.
9-3 SS 1.8t -08 Stage 1
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
http://www.iltalehti.fi/autot/2013102917662200_au.shtml
61% uusista autoista maailmassa ostetaan värittä. Ei voi käsittää.
61% uusista autoista maailmassa ostetaan värittä. Ei voi käsittää.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
61%? Täh?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
25+18+18=61%.Maailmanlaajuisesti toimivan maalituottajan, PPG Industriesin, raportin mukaan täsmälleen neljännes uusista autoista maalataan valkoiseksi vuoden 2013 aikana.
Suosikin perässä tulevat niin ikään hillityt värit: hopea ja musta, jotka jakavat kakkospaikan 18 prosentin markkinaosuuksilla.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Pe Elo 10, 2012 13:41
- Paikkakunta: Tampere City
Re: Ihmettelyketju
![Saab :saab:](./images/smilies/icon_saab.gif)
Viimeksi muokannut Johtaja_Turhapuro, To Kesä 03, 2021 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#5673
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
SAAB-SCANIA 900i 2.116-VALVE 5d -92 (KA)
SAAB-SCANIA 900i16-VALVE 2d -89 (PR)
АвтоВАЗ 21122 -03 (RUS) Mercedes-Benz E200 BlueTEC -16 (TAXI)
Re: Ihmettelyketju
Voisiko myös käytännöllisyys olla yksi aspekti aiheeseen?
Esim. mustassa autossa lika näkyy hemmetin paljon helpommin kuin vaikkapa "Toyotan-harmaassa".
Entisaikaan myös kirkkaan punainen oli suosittu väri, nykyään harvemmin eikä taida edes löytyä kaikkien merkkien valikoimista. Punainen maalipinta haalistuneena on karmean näköinen, puhumattakaan keltaisesta.
Jos jälleenmyyntiarvolla on yhtään merkitystä niin uuden auton väri on varmasti viisainta olla neutraali.
Kyllä valkoinenkin voi olla "väri". Esim. Lexukset ja Hybridi-Toyotat näyttää omaan silmään helmiäisvalkoisina ihan raikkailta.
Esim. mustassa autossa lika näkyy hemmetin paljon helpommin kuin vaikkapa "Toyotan-harmaassa".
Entisaikaan myös kirkkaan punainen oli suosittu väri, nykyään harvemmin eikä taida edes löytyä kaikkien merkkien valikoimista. Punainen maalipinta haalistuneena on karmean näköinen, puhumattakaan keltaisesta.
Jos jälleenmyyntiarvolla on yhtään merkitystä niin uuden auton väri on varmasti viisainta olla neutraali.
Kyllä valkoinenkin voi olla "väri". Esim. Lexukset ja Hybridi-Toyotat näyttää omaan silmään helmiäisvalkoisina ihan raikkailta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00