Asus Padfone 2 puhelin

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Asus Padfone 2 puhelin

Viesti Kirjoittaja lucaf »

täällä kun tuntuu tietoa ja vinkkejä löytyvän enemmän kun muualta netistä yhteensä (siis ihan oikeasti :), niin kysynpä tästäkin:

Onko kokemuksia otsikon puhelimesta? Jälkikasvu toivoo joulupukilta...

Suomessa kuulemma saatavuus heikko. En ole tilannut ulkomailta juurikaan mitään, eli mistä/miten kannattaisi tilata ulkomailta ja tuleeko sitten ongelmia suomenmaan asetuksilla jos puhelin ostettu ulkomailta? vinkkejä? Tai tietääkö peräti joku mistä saa suomesta suoraan tiskiltä?

eli tämä on esim netanttilan valikoimassa mutta toistaiseksi loppunut:
http://www.netanttila.com/shop/fi/netan ... 3godrm4AhQ
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Asus Padfone 2 puhelin

Viesti Kirjoittaja ippe »

Mä en tilaisi jälkikasvulle tuollaista vekotint ulkomailta, koska mahdolliset takuuasiat ovat työläämpi muualta tilattujen vempeleiden kanssa, toki jos valmistajalla on oma toimiva huoltoverkkonsa ja toimiva kansainvälinen takuu, niin sitten voi ulkomailtakin tilata.

Pioneerin kohdalla kansainvälinen takuu toimi hyvin ainakin kymmenkunta vuotta sitten, kun autostereot lahosivat niin kotimainen maahantuoja hoiti asian mukisematta, mutta kaikkien merkkien kohdalla homma ei toimi ihan yhtä kätevästi.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Vs: Asus Padfone 2 puhelin

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

ippe kirjoitti:Mä en tilaisi jälkikasvulle tuollaista vekotint ulkomailta, koska mahdolliset takuuasiat ovat työläämpi muualta tilattujen vempeleiden kanssa, toki jos valmistajalla on oma toimiva huoltoverkkonsa ja toimiva kansainvälinen takuu, niin sitten voi ulkomailtakin tilata.

Pioneerin kohdalla kansainvälinen takuu toimi hyvin ainakin kymmenkunta vuotta sitten, kun autostereot lahosivat niin kotimainen maahantuoja hoiti asian mukisematta, mutta kaikkien merkkien kohdalla homma ei toimi ihan yhtä kätevästi.
Asuksellahan tälläinen kansainvälinen takuu on, joten eikun tilaamaan :-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
#5824
93 B204
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Asus Padfone 2 puhelin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Älä tilaa :wink: .
Kovin on ristiriitainen kapistus. Osin hyvä osin aivan surkea.
Ja huolto ei sitten kyllä pelaa. Kestää kuukausia :!:

Juuri tuon huollon pitkän keston takia en ole omaanikaan huoltoon lähettänyt.
Mulla ei tablettiosa toimi enää ollenkaan. Alkoi aluksi sekoilla silloin tällöin, tiheni ja nyt ei enää millään. Vika on kuitenkin puhelimessa, koska toisella samanlaisella puhelimella tablettini toimii "heittämällä".
Sikäli jännä juttu, että itse mun puhelin toimii itsenäisenä aivan loistavasti.
Eipä ole ollut sitten akuuttia hätää lähettää huoltoon ja itse asiassa harvoin tulee edes tuota tablettiosaa kaipailtua (ostin ja käytän erillistä Samsungin tabletia).

Kannattaa lukea matkapuhelinfoorumista kokemuksia (pääsääntöisesti ongelmia) ko. laitteesta.

ps. Hyvin on kirjavia vikoja ollut käyttäjillä, tosin ei taida enää kunnollista, toimintavarmaa ja viatonta älypuhelinta saada miltään merkiltä tai mallilta.
Myöskään lisävarusteita ei ole tähän Padfoneen kovinkaan hyvin saatavilla mm. silikonikuoria (en ole löytänyt mistään).
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
paralogiX
"Aero"
Viestit: 487
Liittynyt: Su Syys 23, 2012 12:31
Paikkakunta: Lohja

Re: Asus Padfone 2 puhelin

Viesti Kirjoittaja paralogiX »

Jos tabletti kiinnostaa niin hyviä vaihtoehtoja ainakin

Asus nexus 10
Samsung note 10.1 (2013)



Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
#5824
93 B204
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Asus Padfone 2 puhelin

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Ilmeisesti on tarkoitus ostaa vain pelkkä puhelin.
Onhan se puhelimena ihan hyvä, jos sattuu toimimaan moitteetta. Ja mielestäni ihan tyylikäskin.
Suorityskykyä löytyy riittävästi ja tukee 4g taajuuksia 800, 1800 ja 2600 eli meillä käytettäviä.
Vaikka sitä nyt moitinkin tuon tablettiosan kanssa olevan vian takia, niin voihan mulla olla vain huonoa tuuria. Kuitenkin jollain tavalla riski ostos, kun lukee käyttökokemuksia.
Jos riskin otto onnistuu, niin tuskin kaduttaa.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Drossel
"Tuplakaasari"
Viestit: 98
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 22:41
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Asus Padfone 2 puhelin

Viesti Kirjoittaja Drossel »

Itselläni oli kyseinen puhelin ja siihen myös tabletti.
Oli oikein mukava laite, niin kauan kuin se toimi...
Teho ei loppunut missään tilanteessa kesken, akkukesto oli hyvä ja niin edelleen.
Tässäpä oma tarinani laitteesta ja sen takuuhuollosta:

Puhelimessa ei ollut edes kovin suuri vika (kaiutin särisi), kun lähetin sen huoltoon.
Paikalliselta teleoperaattorilta ostin laitteen, mutta sieltä sanottiin, että täytyy hoitaa suoraan Asuksen kanssa takuuasiat.

Puhelin täytyi itse pakata lähtökuntoon ja lähetti tuli sen työpaikaltani hakemaan (ilman veloitusta kuitenkin).
Itse vikadiagnoosi tehtiin nopeasti, mutta puuttuvan osan takia korjaustöissä sanottiin kestävän. Lopulta yli kuukauden odottelun jälkeen tuli päätös, että laitetta ei korjata. Sain mm. tällaisen viestin korvaukseen liittyen:

"Hello,
We will start to process the credit now.
Remember that it can still take some days before this process is complete.
As the unit needs to be sent to Holland for final processing.

After this is done, the credit is dont towards your importer, that then credit your shop,
then you and the shop can sort out money or new product etc.
Please rate this email. Your satisfaction is very important for us. If you think we could
have done anything more to assist you please let us know by replying this email.
Your feedback will be passed to the person or persons related."

Tuota uuden laitteen mahdollisuutta en koskaan saanut (laitetta ei ollut enää valikoimissa, eikä tainnut olla saatavissa muutenkaan sillä hetkellä heidän kauttaan).
Laitteen ostopaikassa sanottiin myös, että kyseisissä puhelimissa on ollut paljon ongelmia.
Olisin voinut ottaa Saunalahden sivuilla mainostetun Padfone Infinityn Padfone 2:n tilalle, mutta jostain syystä liikkeessä sanottiin, ettei sitä ole heidän valikoimissaan. Ja jos en nyt ihan väärin muista, niin eivät kyllä tainneet ainakaan suositella Infinityäkään...

Laite korvattiin loppupelissä kokonaan, vaikka siinäkin oli omat ongelmansa.
Eli Asus halusi tehdä niin, että myyntiliike korvaisi minulle laitteen, jonka jälkeen he laskuttaisivat sen Asukselta. Myyntiliike ei taas halunnut aluksi ryhtyä tähän. Myyntiliikkeestä sanottiin myös aluksi, etteivät he korvaisi koko laitteen summaa, vaan vain siltä ajalta, kun en ollut pystynyt sitä käyttämään (vetosivat luottokauppasopimukseen, ts. laite olisi tavallaan minulla vain vuokralla...). Sain onnekseni laitteen hinnan täysin takaisin, kun olin itse yhteydessä kyseisen teleoperaattorin asiakaspalveluun ja ihmettelin korvauskäytäntöä, jossa myyjäliike olisi jäänyt reippaasti voitolle, koska olisi saanut täyden laitteen hinnan Asukselta, vaikkeivät korvaisi minulle kuin kahden kuukauden summan laitteesta. Laite oli sovittu maksettavaksi vuoden ajan erissä.

Myyntiliikkeestä kuitenkin pahoiteltiin käytäntöjen sekavuutta silloin, kun kertoivat tuosta kahden kuukauden summan takaisinmaksusta. Olin kuulemma ensimmäinen, jonka tilanteessa kävi kuten kävi. Eli ostamalla laitteen jostain muualta suoraan kertamaksulla olisi varmaan säästynyt muutamalta harmaalta hiukselta, kun ei olisi välttämättä tarvinnut kahden eri osapuolen kanssa yrittää keskustella asioista.

Sinänsä harmittaa jälkikäteen tuo hässäkkä, puhelin kun oli oikein mieleinen siihen asti, kunnes se kaiutin alkoi särisemään. :cry:
Avatar
ippe
"Hölösuu"
Viestit: 1468
Liittynyt: Pe Tammi 12, 2007 13:30
Paikkakunta: Hki 91

Re: Asus Padfone 2 puhelin

Viesti Kirjoittaja ippe »

Suomessa homma menee niin että kun kuluttajana ostaa kaupasta jotain, niin myyjäliike on velvollinen hoitamaan virhevastuun ja takuunalaiset ongelmat, eli minkään vekottimen kanssa ei ole pakko asioida maahantuojan kanssa suoraan, vaan se joka tuotteen on myynyt hoitaa asian joko pyydettäessä tai käskettäessä.

Virhevastuuseen liittyvän lainsäädönnön takia kannattaa ostaa lelut Suomesta ja maksaa vaikka pari euroa enemmän.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Vastaa Viestiin