Itselläni oli kyseinen puhelin ja siihen myös tabletti.
Oli oikein mukava laite, niin kauan kuin se toimi...
Teho ei loppunut missään tilanteessa kesken, akkukesto oli hyvä ja niin edelleen.
Tässäpä oma tarinani laitteesta ja sen takuuhuollosta:
Puhelimessa ei ollut edes kovin suuri vika (kaiutin särisi), kun lähetin sen huoltoon.
Paikalliselta teleoperaattorilta ostin laitteen, mutta sieltä sanottiin, että täytyy hoitaa suoraan Asuksen kanssa takuuasiat.
Puhelin täytyi itse pakata lähtökuntoon ja lähetti tuli sen työpaikaltani hakemaan (ilman veloitusta kuitenkin).
Itse vikadiagnoosi tehtiin nopeasti, mutta puuttuvan osan takia korjaustöissä sanottiin kestävän. Lopulta yli kuukauden odottelun jälkeen tuli päätös, että laitetta ei korjata. Sain mm. tällaisen viestin korvaukseen liittyen:
"Hello,
We will start to process the credit now.
Remember that it can still take some days before this process is complete.
As the unit needs to be sent to Holland for final processing.
After this is done, the credit is dont towards your importer, that then credit your shop,
then you and the shop can sort out money or new product etc.
Please rate this email. Your satisfaction is very important for us. If you think we could
have done anything more to assist you please let us know by replying this email.
Your feedback will be passed to the person or persons related."
Tuota uuden laitteen mahdollisuutta en koskaan saanut (laitetta ei ollut enää valikoimissa, eikä tainnut olla saatavissa muutenkaan sillä hetkellä heidän kauttaan).
Laitteen ostopaikassa sanottiin myös, että kyseisissä puhelimissa on ollut paljon ongelmia.
Olisin voinut ottaa Saunalahden sivuilla mainostetun Padfone Infinityn Padfone 2:n tilalle, mutta jostain syystä liikkeessä sanottiin, ettei sitä ole heidän valikoimissaan. Ja jos en nyt ihan väärin muista, niin eivät kyllä tainneet ainakaan suositella Infinityäkään...
Laite korvattiin loppupelissä kokonaan, vaikka siinäkin oli omat ongelmansa.
Eli Asus halusi tehdä niin, että myyntiliike korvaisi minulle laitteen, jonka jälkeen he laskuttaisivat sen Asukselta. Myyntiliike ei taas halunnut aluksi ryhtyä tähän. Myyntiliikkeestä sanottiin myös aluksi, etteivät he korvaisi koko laitteen summaa, vaan vain siltä ajalta, kun en ollut pystynyt sitä käyttämään (vetosivat luottokauppasopimukseen, ts. laite olisi tavallaan minulla vain vuokralla...). Sain onnekseni laitteen hinnan täysin takaisin, kun olin itse yhteydessä kyseisen teleoperaattorin asiakaspalveluun ja ihmettelin korvauskäytäntöä, jossa myyjäliike olisi jäänyt reippaasti voitolle, koska olisi saanut täyden laitteen hinnan Asukselta, vaikkeivät korvaisi minulle kuin kahden kuukauden summan laitteesta. Laite oli sovittu maksettavaksi vuoden ajan erissä.
Myyntiliikkeestä kuitenkin pahoiteltiin käytäntöjen sekavuutta silloin, kun kertoivat tuosta kahden kuukauden summan takaisinmaksusta. Olin kuulemma ensimmäinen, jonka tilanteessa kävi kuten kävi. Eli ostamalla laitteen jostain muualta suoraan kertamaksulla olisi varmaan säästynyt muutamalta harmaalta hiukselta, kun ei olisi välttämättä tarvinnut kahden eri osapuolen kanssa yrittää keskustella asioista.
Sinänsä harmittaa jälkikäteen tuo hässäkkä, puhelin kun oli oikein mieleinen siihen asti, kunnes se kaiutin alkoi särisemään.
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)