mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4220
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Vaimo vituttaa. Sillä on nääs flunssa, mutta eihän tuollainen kolmekymppinen ole vielä oppinut laittamaan kättä suun eteen yskiessään. Sitten kun menet huomauttamaan ettei ole kovin kiva kun toinen pärskii päin naamaa, siitä tietysti suututaan kun ei kuulemma osaa edes yskiä oikein.

Voi elämän kevät. Sinkkuna olisi ihan saakelisti yksinkertaisempaa ja helpompaa tää elämä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
JiiVee
"Hölösuu"
Viestit: 1102
Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

Mawerick kirjoitti:Vaimo vituttaa. Sillä on nääs flunssa, mutta eihän tuollainen kolmekymppinen ole vielä oppinut laittamaan kättä suun eteen yskiessään. Sitten kun menet huomauttamaan ettei ole kovin kiva kun toinen pärskii päin naamaa, siitä tietysti suututaan kun ei kuulemma osaa edes yskiä oikein.

Voi elämän kevät. Sinkkuna olisi ihan saakelisti yksinkertaisempaa ja helpompaa tää elämä.
Ei taida lohduttaa tieto siitä, että aiheellisenkaan kritiikin sieto ei vaimoilla lisäänny vuosien myötä. Vanha pieru tietää myös ettei rouva vaihtamalla parane. Ajatus sinkkuelämästä on ajoittain houkutteleva...
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Yksi sinkkuelämän etuja on, ettei kumpikaan oikea eikä vasen käsi vaadi milloinkaan romanttista kynttilä illallista :wink: Asu on aina vapaa, voi käyttää huoletta samoja verryttelyhousuja vuodesta toiseen. Nehän tulevat Pariisissakin muotiin vasta viiden vuoden kuluttua :wink:
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Raju paluu arkeen...kaksi tuntia pyörimistä ja kolme ja puoli unta takana...kuka kieltäisi seitsemän aamut työpaikoilla?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
zz^
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2012 16:49
Paikkakunta: Raisio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja zz^ »

No kyllä sitä nyt pitää ymmärtää se käsi laittaa suun eteen :roll: Tsiisus.

Ysitonnari93 kaikki kirjoittamasi on varmasti totta. Mutta sinkkuna nenän eteen ei tule valmista ruokaa, kämppää ei kukaan muu siivoa ja edes ajoittain ei saa spontaaneja hellyydenosoituksia :wink: Ei sillä, että kaikki vaimokkeet noita edes tekisivät...
Kotona 9-3ss 1.8T man. -03.
ja 9000CSE 2.0t at. -96.
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Helppohan se on noin aloittaa kun saa herroiksi nukkua. Itsellä alkaa työt 2.päivä ja herätys kello 05.00.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Kannattaa samantien opettaa se vaimo yskimään kyynärtaipeeseen tai nenäliinaan eikä kämmeneen, josta pöpöt lähtee leviämään heti seuraavalla kosketuksella ympäristöön... Tai sitten välitön käsien pesu ennen koskettamista mihinkään, jos oikeasti haluaa ehkäistä taudin leviämistä.

PS. Kätevin ratkaisu on omillaan asuva tyttöystävä. Voi sairastaa ihan rauhassa muita tartuttamatta ja muutenkin saa tarvittaessa omaa rauhaa, mutta saa kuitenkin noita aiemmin mainittuja hellyydenosoituksia ynnä muita :wink:
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
zz^
"Tuplakaasari"
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Kesä 18, 2012 16:49
Paikkakunta: Raisio

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja zz^ »

Pee kirjoitti::
Hihnan ja rullat ajattelin vaihdella mutta eipä niitä saa edes marmoritiskiltä kuin tilaamalla ruotsista. v**tu mitä palvelua.
Ikävä kyllä niitä osia ei pysty kaikkiin auto- ja moottorimalleihin pitämään hyllyssä, varsinkin jos osan kiertonopeus on vähäinen. Sen täytyy jokaisen ymmärtää. Ruotsista osat tulevat yleensä 1-2 työpäivässä.
Kotona 9-3ss 1.8T man. -03.
ja 9000CSE 2.0t at. -96.
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Rattivaihde kirjoitti:Raju paluu arkeen...kaksi tuntia pyörimistä ja kolme ja puoli unta takana...kuka kieltäisi seitsemän aamut työpaikoilla?
Saatpa jopa aika myöhään nukkua. Itellä työajat alkaa siinä 04.15 - 06.00. Huomenna tuo aikaisempi vuoro..
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Jos pitäisi vielä selvästi ennen kuutta herätä alkaisin jo harkitsemaan työpaikan vaihtoa. Tulevien opiskelujen jälkeen pyrin aktiivisesti pääsemään 8-16-aikatauluun, ja jos itse saan päättää niin 9-17:kin kelpaisi ainakin talviaikaan...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hyi helv mitä virkamiesaikoja. :mrgreen:

säännöllisen epäsäännöllinen vuorotyö ja viikolla vapaata on aivan mahdottoman hyvä setuppi.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4220
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

^^mä lähden aamulla puoli kuuden aikaan ajamaan töihin. 120km yhteen suuntaan, sitten puoli kasista neljään työpäivä ja lopuksi se 120km kotiin.

Ei tosin läheskään joka päivä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Avatar
ysitonnari93
"Hölösuu"
Viestit: 2625
Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Kyllä sitä tuli sopeuduttua viimeisen 1,5 vuoden aikana erilaisiin työaikoihin, etenkin kun homma oli pääsääntöisesti päivätyötä 07.00-16.00 tai 06.00-18.00. Välillä saattoi mennä 3-5 päivää ettei ollut hommia ollenkaan, mutta sen jälkeen oli mielellään esim. kalkkilaivan purussa koko viikonlopun putkeen 07.00-23.00 Yrittäjä vuosina tuli välillä sitten niitä pitempiä päiviä, mutta niitä ei ole erityisemmin ikävä enää. Esim. 05.00-22.00 saunaan ja yritetty mennä nukkumaan ja töihin taas kun ei saanut unta 02.00-21.00
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

Mielenkiintoinen keskustelunaihe. Vai ettei virkamies-työajat sovi toisille. Itse en muuta enää tekisikään, kokeiltu on aamuvuoroa, iltavuoroa, yövuoroa, arkea, pyhää, 8-12h ja 2-6 pv jaksoissa.

Mitäpä niillä arkivapailla tekee ellei viihdy hyvin yksinään, koska muu maailma elää "virkamiesajassa". Ja raskaat työputket vaatii raskaat huv... levot ja vapaiden ulkopuolella ns. omaa aikaa ei ole juurikaan.

Toki kaikenlaista vuoroa tekee aikansa, mutta esim. yövuoro oli itselleni sopimaton jo pelkästään nukkumisen kannalta.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
TTH
"Hirsch"
Viestit: 850
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 22:58
Paikkakunta: Maailma.

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja TTH »

Kaikessa on puolensa. Vuorotyö on toisaalta ihan jees mutta ainakin tuossa paikallisessa vaneritehtaassa on nuo vuorojärjestelmät on aika hanurista.
35 ja 36, tuo 36 vielä jotenkin menee mutta ei sitä kovin montaa vuotta viittis tehdä.. Oikeastaan aina töissä, ei kunnon vapaita muuten kuin kesälomalla.

Ens vuonna luultavasti pitää sit koittaa päivätyöskentelyä epäsäännöllisillä työajoilla. Normipäivä olis 8-16 mutta riippuen kohteesta tuo aika saattaa mennä pelkästään työkohteeseen ajaessa...
Ja onhan tuo työpaikkakin 2000km etelämpänä verrattuna tämän hetkiseen lokaatioon, saa vähän muutakin maustetta työhön kuin pelkästään työaikamuodon :lol:
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Vastaa Viestiin