Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
wla
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 21:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja wla »

Raser kirjoitti:
wla kirjoitti:Vaihdoin etupään xenonin korkeusanturin,nyt pelittää.
Mitkä oli oireet, miksi juuri etupään anturi? Onko takapään jo vaihdettu aiemmin?

Kuulemma pitäisi resetoida techillä järjestelmä anturin vaihdon jälkeen?
Vikavalo paloi mutta käynnistyksessä valot säätyivät,kuulemma jos vika on taka-anturissa niin valot jäävät ala-asentoon. Anturi oli monivammainen , oli sekä johtovikaa että vikaa myös itse anturissa. Valot ovat nyt oikealla korkeudella,pelkällä taka anturilla näytti minusta hiukan alas. Techiä ei ole,eikä sitä tarvinnut.

Tuolta hommasin muitten osien kanssa

http://www.neobrothers.co.uk/front-cent ... -3779.html

T.Vellu
Aina joku Saabbi...
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Raser »

wla kirjoitti:
Raser kirjoitti:
wla kirjoitti:Vaihdoin etupään xenonin korkeusanturin,nyt pelittää.
Mitkä oli oireet, miksi juuri etupään anturi? Onko takapään jo vaihdettu aiemmin?

Kuulemma pitäisi resetoida techillä järjestelmä anturin vaihdon jälkeen?
Vikavalo paloi mutta käynnistyksessä valot säätyivät,kuulemma jos vika on taka-anturissa niin valot jäävät ala-asentoon. Anturi oli monivammainen , oli sekä johtovikaa että vikaa myös itse anturissa. Valot ovat nyt oikealla korkeudella,pelkällä taka anturilla näytti minusta hiukan alas. Techiä ei ole,eikä sitä tarvinnut.

Tuolta hommasin muitten osien kanssa

http://www.neobrothers.co.uk/front-cent ... -3779.html

T.Vellu
No voi hitsin hitsi! Mulla palaa vikavalo, mutta valot säätyvät silti. Sain ohjeistukseksi vaihtaa nimenomaan taka-anturin jonka tilasinkin (noin 100 euroa). En ole vielä vaihdattanut, mutta näyttäis menevän vääränpään anturi vaihtoon.

Miten korjasit johtovian?

http://saabworld.net/f29/load-angle-sen ... -5-a-1981/

em. linkin ohjeissa lukee että täytyisi kalibroida anturien vaihdon jälkeen.
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Wombbu
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Helmi 23, 2009 17:56
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Wombbu »

-Immu vaihtoon
-Alipaineletkut vaihtoon
-EVAP tukkoon
-Tavaratilan äänieristys

Alaselkä huutaa hoosiannaa vaimennusmaton kiinnittelyn myötä, mutta kyllä sitä nyt kelpaa. Perus-farkkukumina hävis käytännössä täysin ja karanneet hevoset palasivat takaisin moottoriin.

Pientä sydämentykytystä aiheutti testilenkin jälkeinen epätasainen tyhjäkäynti, joka sitten lopulta korjaantui puolivahingossa kun tarkistelin moottori käynnissä alipaineletkuja. Satuin sohaisemaan moottorin päällä olevaa takaiskuventtiiliä, joka sitten tyytyväisenä imaisi letkunpään kiinni itseensä ja tyhjäkäynti tasaantui. Venttiilistä oli katkennut letkun sisälle tuleva osa ja sitä oli vain n. 2mm jäljellä itse venttiilissä. Kerrankin näin helposti :D
9000 CS Turbo S -92
9-5 Aero farkku -01
wla
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 21:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja wla »

Raser kirjoitti: No voi hitsin hitsi! Mulla palaa vikavalo, mutta valot säätyvät silti. Sain ohjeistukseksi vaihtaa nimenomaan taka-anturin jonka tilasinkin (noin 100 euroa). En ole vielä vaihdattanut, mutta näyttäis menevän vääränpään anturi vaihtoon.

Miten korjasit johtovian?

http://saabworld.net/f29/load-angle-sen ... -5-a-1981/

em. linkin ohjeissa lukee että täytyisi kalibroida anturien vaihdon jälkeen.
Oli kaksi johtoa poikki liittimen juuresta,juotin kiinni. Vaihdan johdon uuteen tai käytettyyn kunhan löydän jostain. Kun säätö meni kohdalleen ja vikavalo sammui en näe tarvetta kalibrointiin.

Tuolla juttua

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... ilit=xenon
Aina joku Saabbi...
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Vaihdoin SS:n suuttimet ja paineensäätimen letkun. Hieman työläämpi homma, kuin tonnarissa ja femmassa. Samalla boksi vaihtui etanolikonvertoituun.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja haffu »

Ilmasin kytkimen kenttäolosuhteissa ja -19°C lämpötilassa. Oli mukavan virkistävä kokemus!
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1215
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vaihdoin startin, asennusaika 55 min. tai senverran kello oli jäljessä tallilta lähtiessä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Avatar
TurboTurpa
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
Paikkakunta: Halsua

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja TurboTurpa »

Aloitin vihdoinkin kytkin + työsylkkä remontin ja samalla vaihtuu kampiakselin stefa.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Aamulla töistä päästyäni ajoin tallin kautta kämpille ja laitoin satkun roikan nokkaan. Pitää käydä päivällä käyttelemässä sitä pitkästä aikaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

En omaani mutta vanhempien kolkkiin ajelin vähän akkuun latausta kun oli hilkulla että lähti enää käyntiin seistyään nurkka-ajelun jäljiltä viikon päivät pakkasessa. Kunnon ooppelin tavoin vasen takaovi jäässä, töissäkin jo kaksi kolmesta ooppelista on vähennetyllä ovimäärällä liikenteessä. :mrgreen: Tehoa kyllä löytyi ihan mielin määrin.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 959
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja duuduu »

^ Entäs käsijarru? Eihän se opel eikä mikään, jos ei käsijarru jäädy päälle.

Asiaan: Vaihdoin antennikaapelin pienempiohmiseen, muokkasin radiojohtoihin ISO-liittimet, vaihdoin kojelaudan ja sinne pari polttimoa, kiinnittelin puhaltimen suunnansäädön alipaineletkuja, kiinnitin hanan akselin (taas pelaa eikä tartte palella) sekä (eilen) rakensin ajovalopyyhkijöille uudet sulat. :)
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Hitsasin tonnaria, onse saakeli ohuempaa peltiä ku satku 8O Kauhee urakka on edessä, mutta onpas sitten perä käyty läpi ja tietää mitä sielä o.
Saksan tuonti pelissä keula OK ja pohja noin muuten, mitäny massaa vois sinne tänne laittaa ja rupee siistiä.
Mutta tosiaan toi oik. lokari aivan paska tai no 2 n.20 cm korjausta joutuu tekeen. Toivottavasti jostain romusta löytyy ehjää peltiä siitä kohdin. Myös vasemmalla puolella pientä korjausta joutuu tekeen, lähinna hapan on se lipare koko matkan jousen kohdilta, turvonnut aivan käsittämättömän kurjan näköiseksi.
Onneks on hyvä halli ja vehkeet, muuten ei tulis ku sanomista. Edessä oik. ed.om. on saanut tunkin paikan hivenen paskaks, väittäisin johtuneen tunkin väärästä asennosta ja sinne korjausta myös.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
ana61
"Viggen"
Viestit: 649
Liittynyt: Pe Loka 17, 2008 19:55
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja ana61 »

Ovien saranoiden voitelua,emännän kolkkiin.Narisi jo kuin vanha ladon ovi.(Siis saranat ei emäntä.)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

duuduu kirjoitti:^ Entäs käsijarru? Eihän se opel eikä mikään, jos ei käsijarru jäädy päälle.
Jos sen käyttöä ei osattaisi jo vanhan kokemuksen perusteella välttää (aikanaan ajettiin vanhemmalla automaattikolkilla terveyskeskukselta mummolan talliin takapyörät jumissa vajaa kilometri) olisi varmaan ollut sekin jäässä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Mitä teit tänään saabiisi topic VOL2?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Kyllä se käsijarru og-satkussakin jäätyy. Kokemusta on. :P
Vastaa Viestiin