F1 2014
F1 2014
Uusi kausi, uudet kujeet? Ensi kaudeksi tulee paljon muutoksia ja se saabistin kannalta tärkein, eli imusarjan paine saadaan viimein nollan oikealle puolelle. Mutta miten käy, jatkuuko RB:n ylivoima? Tänne fiiliksiä ja spekulaatiota..
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: F1 2014
Odotan mielenkiinnolla niitä soundeja.
Mersunhan veikkaillaan olevan kova sana tekniikan puolesta, mutta mikäänhän ei ole varmaa ennenkuin kauden mestarit on julistettu.
Myös käytettävän polttoaineen määrän vähentäminen tuo mukavia lisähaasteita.
Mersunhan veikkaillaan olevan kova sana tekniikan puolesta, mutta mikäänhän ei ole varmaa ennenkuin kauden mestarit on julistettu.
Myös käytettävän polttoaineen määrän vähentäminen tuo mukavia lisähaasteita.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: F1 2014
Noniin, http://www.youtube.com/watch?v=pXNLQQC_AGU
Jos on aitoa matskua, niin tuossa olisi Ferrarin ens vuoden kone testimuulissa. Ei kuulosta niin paskalta kun niissä aikaisemmissa klipeissä. Taitaa olla ahtosäätö vielä vähän hakusessa
E: Komento takaisin, eipä ookkaan F1 vaan LeMans sarjan proto.
Jos on aitoa matskua, niin tuossa olisi Ferrarin ens vuoden kone testimuulissa. Ei kuulosta niin paskalta kun niissä aikaisemmissa klipeissä. Taitaa olla ahtosäätö vielä vähän hakusessa
E: Komento takaisin, eipä ookkaan F1 vaan LeMans sarjan proto.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: F1 2014
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: F1 2014
Itseäni lähinnä huvitti se itkuparku, joka alkoi lähes heti kun oli tiedossa ja paheni kauden 2013 loppua kohden, että tämä tuleva kausi tullaan ajamaan näillä 1.6-litraisilla turboahdetuilla V6:lla. Ja suurin parku johtui enimmäkseen siitä, että äänet eivät enää ole kuten aiemmin. Mielenkiinnolla odotin vähän samankaltaista sinfoniaa kuin 80-luvulla konsanaan. Eikä tämän suhteen ole kauheasti tarvinnut pettyä. Keulojen muotoilu nyt on mitä on.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: F1 2014
Kuulostaa kyllä maailman tylsimmältä moottoriltahaffu kirjoitti:1.6-l turbo V6
Edit: No ei sentään ole diesel.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: F1 2014
Ai miten niinhaffu kirjoitti:Keulojen muotoilu nyt on mitä on.
Muuten vaan Toro Rossoakin lähestyi jo joku dildoja valmistava firma, haluavat sponsoriksi...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: F1 2014
Ai 1.6 V6T tylsä? 80-luvulla oli 1.5 V6, tosin ahtia n. 5bar eikä ylimääräisiä sähköhimmeleitä. Parhaimmillaan reilusti yli 1000 heppaa aika-ajokoneessa.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: F1 2014
^ainakin bemarin kone oli nelipyttyinen.
Eivät nuo uudet mitenkään pahalta kuulosta, aika erilaiselta vain.
Eivät nuo uudet mitenkään pahalta kuulosta, aika erilaiselta vain.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: F1 2014
Kyllä turbomoottorin ääni aina 20k rpm vinkuvan moottorisahan voittaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: F1 2014
Saadaanhan noihin varmaan tehoa kuin pieneen kylään, mutta 1,6-litrainen, turbo ja V6 yhdessä eivät vain tuo allekirjoittaneen mieleen mitään kovinkaan eksoottista saatika sitten kilpa-autoa. Moottorikoko muistuttaa jostain Auriksesta, V6 busyness-Audista ja turbo taas joko OG900 Aerosta tai sitten tämän foorumin pakkomielteistä.ysikoo kirjoitti:Ai 1.6 V6T tylsä? 80-luvulla oli 1.5 V6, tosin ahtia n. 5bar eikä ylimääräisiä sähköhimmeleitä. Parhaimmillaan reilusti yli 1000 heppaa aika-ajokoneessa.
Mutta ei sillä että olisin ikinä seurannut formulaa, vaihtakoot vaikka sähköön seuraavaksi, ei heilauta minun maailmaani kunhan en vahingossa osu katsomaan urheiluruutua.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: F1 2014
Olen samaa mieltä JCarlsonin kanssa. Toki V12- ja V10-moottorit oli myös miehekkään kuuloisia aikanaan.
Mielenkiintoisia ovat eritoten nuo äänet moottorijarrutuksessa ja osakaasulla.
Ja jos tämä muutos toisi edes hieman lisää mielenkiintoa lajiin ja korostaisi kuljettajan ominaisuuksia niin minulla on ainakin se ja sama mikä on iskutilavuus ja sylinterien lukumäärä. F1:sessä on nähty ihan tarpeeksi sitä letkassa ajoa ja varikkotaktiikalla pelaamista oikean kilvanajon sijaan.
Mielenkiintoisia ovat eritoten nuo äänet moottorijarrutuksessa ja osakaasulla.
Ja jos tämä muutos toisi edes hieman lisää mielenkiintoa lajiin ja korostaisi kuljettajan ominaisuuksia niin minulla on ainakin se ja sama mikä on iskutilavuus ja sylinterien lukumäärä. F1:sessä on nähty ihan tarpeeksi sitä letkassa ajoa ja varikkotaktiikalla pelaamista oikean kilvanajon sijaan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: F1 2014
Kävinpä youtubesta vähän vakoilemassa, nehän kuulostavat melkein ralliautoilta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: F1 2014
Voin vain kuvitella miten haastavaa on näissä uusissa säätöjen hakeminen. On MGU-K ja MGU-H, eli kerssiä kampuralta ja turbon akselilta. Ei erillistä nappia kerssille, vaan kuski voi valita eri mappeja kaasupolkimelle, joissa eri "profiileja".
Toki näihin saataisiin reilusti enemmän tehoa, jos saisi käyttää samoja myrkkyjä bensana kuin ennen, eikä olisi kulutusrajoituksia.
Toki näihin saataisiin reilusti enemmän tehoa, jos saisi käyttää samoja myrkkyjä bensana kuin ennen, eikä olisi kulutusrajoituksia.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: F1 2014
Uutta pätkää testeistä: http://www.youtube.com/watch?v=rqQbdEJsjHQ
Rellun koneessa (RB, Caterham) on eniten turbosaundeja
Ferrarissakin omanlaisensa ääni.
Rellun koneessa (RB, Caterham) on eniten turbosaundeja
Ferrarissakin omanlaisensa ääni.
M97CSB234EFM57001 RE85