F1 2014
Re: F1 2014
Renaultin mosassa on jotain pientä häikkää vielä -> http://www.iltasanomat.fi/formula1/art- ... pos=ok-nln
Uusien ja viime vuotisten koneiden soundivertailua ->
http://www.youtube.com/watch?v=z9OYmVw2QjA
Eski
Uusien ja viime vuotisten koneiden soundivertailua ->
http://www.youtube.com/watch?v=z9OYmVw2QjA
Eski
Re: F1 2014
Onhan niissä eroa toki. Äänistä puheenollen, ei sovi unohtaa näitä: http://www.youtube.com/watch?v=gT36kC2pwAc
Mielestäni oikean F-ykkösen ääni. Jotenkin kuuluu yhteen V10:n laulu ja luistoneston rutinat
Mielestäni oikean F-ykkösen ääni. Jotenkin kuuluu yhteen V10:n laulu ja luistoneston rutinat
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: F1 2014
Hyvältähän nuo kuulostaa! Vaparit oli niinku hammaslääkärin pora, ja nyt kiertävät niin kuin formulamoottorien kuulukin. Huippukierrokset on pudonneet monta t:kierrosta. Vääntöä näyttäis olevan niin kuin Saabissakin...riittävästi
Re: F1 2014
Joo, kierrokset on rajoitettu 15 tuhannen tasolle, mutta käytännössä maksimit on vielä reilusti alle.
Kyllä mä tykkään noista uusista äänistä. Turbo viheltää ja kaikenlaista muutakin soundia on mukana, vanhat kuulosti tosiaan lähinnä viritetyiltä moottorisahoilta.
Toki eihän mikään ole vielä voittanut vanhaa Matra V12 -mottia äänten suhteen...
http://www.youtube.com/watch?v=v9yhbiPC65U&t=20s
Kyllä mä tykkään noista uusista äänistä. Turbo viheltää ja kaikenlaista muutakin soundia on mukana, vanhat kuulosti tosiaan lähinnä viritetyiltä moottorisahoilta.
Toki eihän mikään ole vielä voittanut vanhaa Matra V12 -mottia äänten suhteen...
http://www.youtube.com/watch?v=v9yhbiPC65U&t=20s
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: F1 2014
Juu, arvon saabisteilla yhtenevät näkemykset fiiliksien suhteen. Jostain luin, että mersun äijä Toto Wolff oli sanonut, että nyt testeissä ei oteta maksimikierroksia irti, eli vain noin 10 000rpm. Eiköhän se laulu parane kun otetaan kaikki irti. Maksimivääntö on ilmeisesti jossain 10krpm tasolla kun koneesta ja erssistä otetaan kaikki irti.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: F1 2014
Kyllähän formula-auto voi kuulostaa hyvältä matalillakin kierroksilla: http://youtu.be/9jx8liUTCxU
Re: F1 2014
Pidetään nuo ilmavaivaisilta kuulostavat epätahtikoneet poissa, kiitos.
Eipä kyllä uskoisi, että tässä BRM:n 16-sylinterisessä moottorissakin oli iskutilavuus lopulta vain 1,5l. Ja suunniteltu vuonna 1947! Ei tosin ollut mikään kestävin moottori, mutta imho parhaimpia F1-koneita soundeiltaan. Tosin eipä tämäkään lopulta vapaastihengittää ole. http://www.youtube.com/watch?v=rRNoRlLlsD8
Eipä kyllä uskoisi, että tässä BRM:n 16-sylinterisessä moottorissakin oli iskutilavuus lopulta vain 1,5l. Ja suunniteltu vuonna 1947! Ei tosin ollut mikään kestävin moottori, mutta imho parhaimpia F1-koneita soundeiltaan. Tosin eipä tämäkään lopulta vapaastihengittää ole. http://www.youtube.com/watch?v=rRNoRlLlsD8
Re: F1 2014
^Tuossa oli kyllä asiallinen soundi
Voiman ääni , vaikka voimaa ei ookkaan...
Voiman ääni , vaikka voimaa ei ookkaan...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: F1 2014
^olihan siinä ~600 hevosta, tosin tuossa pätkässä motti kärsi lievistä sytkäongelmista.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: F1 2014
Mutta se tärkein kysymys on saadaanko TV-grafiikkaan nyt ahtopainemittari. Sitä sitten seurataan kiihdytyksissä silmä tarkkana aivan kuten tien päällä Saabia polkiessa . Miehekkäät whoos! äänet kyllä kuuluu turbon spoolatessa muutamassa näkemässäni videopätkässä.
Renaultilla kuuluu olevan erittäin pahoja ongelmia tekniikassaan. Tulee mielenkiintoinen kausi, kun moottorin porsimisia nähtäneen entistä enemmän.
Minkä ihmeen takia nämä F1 1.6 turbot on V6-moottoreita? Miksei rivinelosia kuten WRC-puolella. Ei kai noilla lisäsylintereillä paljon saavuteta, kun moottorin iskutilavuus on näin pieni.
Edit: mitä helvataa. 1,5 litraa ja 16 sylinteriä?!
Renaultilla kuuluu olevan erittäin pahoja ongelmia tekniikassaan. Tulee mielenkiintoinen kausi, kun moottorin porsimisia nähtäneen entistä enemmän.
Minkä ihmeen takia nämä F1 1.6 turbot on V6-moottoreita? Miksei rivinelosia kuten WRC-puolella. Ei kai noilla lisäsylintereillä paljon saavuteta, kun moottorin iskutilavuus on näin pieni.
Vaikuttava äänimaailma. Niskavillat olisi pystyssä, jos tuota pääsisi ajelemaan tai edes livenä kuuntelemaan radan varrelle.haffu kirjoitti: Eipä kyllä uskoisi, että tässä BRM:n 16-sylinterisessä moottorissakin oli iskutilavuus lopulta vain 1,5l. Ja suunniteltu vuonna 1947! Ei tosin ollut mikään kestävin moottori, mutta imho parhaimpia F1-koneita soundeiltaan. Tosin eipä tämäkään lopulta vapaastihengittää ole. http://www.youtube.com/watch?v=rRNoRlLlsD8
Edit: mitä helvataa. 1,5 litraa ja 16 sylinteriä?!
Re: F1 2014
Kyllä ne lisäpytyt auttaa, saa hieman enemmän tehoa irti samasta tilavuudesta. Vähemmän massaa ja inertiaa per sylinteri, enemmän pakopulsseja jne.
Sen sijaan kulutuksen ja moottorin hinnan kannalta 4-sylinterinen on parempi.
Sen sijaan kulutuksen ja moottorin hinnan kannalta 4-sylinterinen on parempi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: F1 2014
Muistelisin niin että aluksi koneiden piti ollakin rivinelosia, mutta Ferrari pisti hanttiin. FIA sitten taipui lopulta.
M97CSB234EFM57001 RE85