Mikä naurattaa topic

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

Kesärenkailla autoilevat hidastelijat.
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Tätä tää saakelin holhous teettää. Itte ainakin ajan kelin mukaisilla renkailla, sama se mitä kalenteri sanoo. 3 kertaa olen kesäkumit alle laittanut tänä vuonna, lyhimmillään viikoksi. Aivan niinku ois joku sääntö, joka kieltää vaihtamasta muuten kuin keväällä ja syksyllä kertaalleen :lol:
Tällä hetkellä tampereella ei ole mitään tarvetta talvirenkaille, jos tarve tulee nii sit vaihdetaan.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

aero kirjoitti:
vmt kirjoitti:^ No ei kai siinä auta enää mitkään työkalut kun TSI rupee porsimaan. :lol:
Volkswagen luottaa autojen ostajien teknisiin taitoihin siinä määrin, että myy nykyään pääosin Tee-Se-Itse -malleja.
Ja saab ei sitten myy käytännössä yhtään mitään.....se se vasta naurattaakin. Kuva
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Sitä mää muute ihmettelen miten TSI ja DSG myy edelleen niin hyvin, vaikka maineen luulisi olevan tiedossa kaikille? Tietysti jos pariksi vuodeksi uutta autoa ostaa, niin väliäkö tuolla, että se porsii 60tkm jälkeen :)
Eräs toisen automerkin autoliikkeen TJ sanoi minulle, että DSG vaihteisia emme ota enää vaihdossa ollenkaan :lol:
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja aero »

Saabinsti kirjoitti:Sitä mää muute ihmettelen miten TSI ja DSG myy edelleen niin hyvin, vaikka maineen luulisi olevan tiedossa kaikille?
Koska valmistaja on yksi maailman suurimpia autonvalmistajia, jolla on uskottava maine. Sitäpaitsi sekä Tee-Se-Itse -koneita ja Demolition Surgery Group -vaihteistoja on kuitenkin tien päällä julmetusti, joten eihän ne kansan mielessä voi olla pommeja.
Saabinsti kirjoitti: Tietysti jos pariksi vuodeksi uutta autoa ostaa, niin väliäkö tuolla, että se porsii 60tkm jälkeen :)
Mulle olis, kun tuohan meinais porsiusta jo vuoden käytön jälkeen :(.

Silti mä todennäköisesti uskaltaisin ostaa moisen kombinaation (mullahan on nytkin tunnetusti luotettavaa kalustoa), mutta en halua, koska A) volkkari on arjenharmaa ja tylsä, B) TSI:tä ei saa mielekkään kokoisena ja tehoisena ja C) valitsen edelleen käyttöautoon mieluummin manuaalin kuin mitään automaattia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Niin ja vaggineita on niin paljon liikenteessä, että noita kauhutarinoitakin kertyy paljon. Suurin osa noista TSI- ja DSG-autoista ei kuitenkaan ole porsinut. Yhdeltä paljon ajavalta Työsuhde-Skodamieheltä (Superb TDI+DSG) vähän kyselin kokemuksia ja sanoi että erittäin hyvä peli on ollut eikä mitään ongelmia. Firma pakotti seuraavaksi ottamaan vähän ajetun A6:n, mutta sanoi että vaihtaa heti DSG-Skodaan kun on taas vaihdon aika.

Toisella kaverilla ollut nyt 2-3 vuotta TSI Golffi eikä mitään ongelmia.

Kolmas tuttu ajeli uudesta asti A6 TFSI + multitronicilla, ja sanoi että kone on nyt totaalisen loppu viiden vuoden ja 160 tkm jälkeen. Että nämä Audin TFSI-koneet täyttyvät alumiinislipusta, joka syö koneen ennen aikojaan. Vaihteisto siihen on jo kertaalleen vaihdettu.

Lisäksi tehtaan ja maahantuojan PR-toiminnan tehokkuus sanelee sen miten isoja otsikoita noista revitään. Toyotan takaisinvedot jostain pikkuasiasta uutisoidaan oikeinkin näyttävästi, mutta jos 5 % DSG-vaihteistoista porsii eikä VAG tee takaisinkutsua, niin asia ei päädy otsikoihin, vaikka failure rate on kaukana hyväksyttävästä. Jos menee kadunmieheltä kysymään, niin eivät ole kuulleet TSI- ja DSG-ongelmista halaistua sanaa, elleivät ole innokkaita autolehtien lukijoita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

DSG:n viat nyt ovat vielä suht normaaleja kun kyseessä on uutuustekniikka ja saksalaisvalmistaja, mutta se TSI:n öljynpaineella toimiva ketjunkiristin on kyllä jopa allekirjoittaneen kaltaisen tekniikasta korkeintaan perusteet ymmärtävänkin korvaan täysin anteeksiantamaton suunnittelu- ja säästömoka. Toivottavasti on mennyt edes kulissien takana muutama pää vadille, jotain rajaa sentään nykyajan yrityskulttuurissakin...

Toisaalta myös tämän korvaavan uuden TSI:n "auton eliniän kestävä" hihna kuulostaa erittäin epäilyttävältä varsinkin keskimääräisten suomalaiskilometrien näkökulmasta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Tuosta tulikin mieleeni kun kaveri oli lukenut Bemarinsa ohjekirjasta, että "akku on suunniteltu kestämään auton eliniän" :lol: :lol: :lol:

jotain rajaa näissä long life/huoltovapauslupauksissakin pitäisi olla. Vai mahtoiko se tarkoittaa, että kun akku menee rikki, niin autokin on valmis paaliin :D
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

akku on suunniteltu kestämään auton eliniän
Jostain olen muistaaksen lukenut että, akun keskimääräinen ikä on 5v.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Ja omat empiiriset kokemukset tukevat tätä. 5-7 vuotta on yleensä kestäneet käyttökelpoisina.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2200
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja anv »

No jaa... ex NG900:n vm-95 akku kesti minulla v.2002-2011 ja kilometrejä 80-220tkm. Luultavasti oli vielä alkuperäinen ja vaihtoon mennessä vielä täysin toimiva. Nykyisen NG9-3:n akku on alkuperäinen vuodelta 2007, tasan seitsemän vuotta ja 180tkm.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Yksittäistapauksia löytyy aina suuntaan jos toiseen. Myin vuonna 2009 MY99 Mazdan, jossa edelleen toimiva alkuperäinen akku. Joku akku on taas kilahtanut kolmevuotiaana.

Käyttökelpoisuus riippuu myös autosta ja käytöstä. Jos starttaa aina piuhasta tai tallista eikä seiso koskaan parkissa radio ja muut vehkeet päällä, pärjää paljon vanhemmalla akulla kuin Webastoa poltteleva parkkihifisti.
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Eräs käyttäjä nähtävästi poistanut tunnuksensa. Taisi käydä ylpeyden päälle.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja Risto »

^ Nyt odotellaan uutta tulemista eri nimimerkillä, kuten täällä tuntuu olevan tapana. Ehkäpä tuo numero nimen perässä olikin järjestysnumero eikä esim. vuosimalli.
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13239
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Mikä naurattaa topic

Viesti Kirjoittaja AZP »

Propsit kuitenkin siitä, että ei (tällä kertaa) muuttanut kaikkia viestejään pisteiksi kuten joillain änkyröillä ja mielensäpahoittajilla on tapana. :wink:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin