Mikä naurattaa topic
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Mikä naurattaa topic
Kesärenkailla autoilevat hidastelijat.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Mikä naurattaa topic
Tätä tää saakelin holhous teettää. Itte ainakin ajan kelin mukaisilla renkailla, sama se mitä kalenteri sanoo. 3 kertaa olen kesäkumit alle laittanut tänä vuonna, lyhimmillään viikoksi. Aivan niinku ois joku sääntö, joka kieltää vaihtamasta muuten kuin keväällä ja syksyllä kertaalleen
Tällä hetkellä tampereella ei ole mitään tarvetta talvirenkaille, jos tarve tulee nii sit vaihdetaan.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tällä hetkellä tampereella ei ole mitään tarvetta talvirenkaille, jos tarve tulee nii sit vaihdetaan.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Mikä naurattaa topic
Sitä mää muute ihmettelen miten TSI ja DSG myy edelleen niin hyvin, vaikka maineen luulisi olevan tiedossa kaikille? Tietysti jos pariksi vuodeksi uutta autoa ostaa, niin väliäkö tuolla, että se porsii 60tkm jälkeen
Eräs toisen automerkin autoliikkeen TJ sanoi minulle, että DSG vaihteisia emme ota enää vaihdossa ollenkaan![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Eräs toisen automerkin autoliikkeen TJ sanoi minulle, että DSG vaihteisia emme ota enää vaihdossa ollenkaan
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Mikä naurattaa topic
Koska valmistaja on yksi maailman suurimpia autonvalmistajia, jolla on uskottava maine. Sitäpaitsi sekä Tee-Se-Itse -koneita ja Demolition Surgery Group -vaihteistoja on kuitenkin tien päällä julmetusti, joten eihän ne kansan mielessä voi olla pommeja.Saabinsti kirjoitti:Sitä mää muute ihmettelen miten TSI ja DSG myy edelleen niin hyvin, vaikka maineen luulisi olevan tiedossa kaikille?
Mulle olis, kun tuohan meinais porsiusta jo vuoden käytön jälkeenSaabinsti kirjoitti: Tietysti jos pariksi vuodeksi uutta autoa ostaa, niin väliäkö tuolla, että se porsii 60tkm jälkeen![]()
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Silti mä todennäköisesti uskaltaisin ostaa moisen kombinaation (mullahan on nytkin tunnetusti luotettavaa kalustoa), mutta en halua, koska A) volkkari on arjenharmaa ja tylsä, B) TSI:tä ei saa mielekkään kokoisena ja tehoisena ja C) valitsen edelleen käyttöautoon mieluummin manuaalin kuin mitään automaattia.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mikä naurattaa topic
Niin ja vaggineita on niin paljon liikenteessä, että noita kauhutarinoitakin kertyy paljon. Suurin osa noista TSI- ja DSG-autoista ei kuitenkaan ole porsinut. Yhdeltä paljon ajavalta Työsuhde-Skodamieheltä (Superb TDI+DSG) vähän kyselin kokemuksia ja sanoi että erittäin hyvä peli on ollut eikä mitään ongelmia. Firma pakotti seuraavaksi ottamaan vähän ajetun A6:n, mutta sanoi että vaihtaa heti DSG-Skodaan kun on taas vaihdon aika.
Toisella kaverilla ollut nyt 2-3 vuotta TSI Golffi eikä mitään ongelmia.
Kolmas tuttu ajeli uudesta asti A6 TFSI + multitronicilla, ja sanoi että kone on nyt totaalisen loppu viiden vuoden ja 160 tkm jälkeen. Että nämä Audin TFSI-koneet täyttyvät alumiinislipusta, joka syö koneen ennen aikojaan. Vaihteisto siihen on jo kertaalleen vaihdettu.
Lisäksi tehtaan ja maahantuojan PR-toiminnan tehokkuus sanelee sen miten isoja otsikoita noista revitään. Toyotan takaisinvedot jostain pikkuasiasta uutisoidaan oikeinkin näyttävästi, mutta jos 5 % DSG-vaihteistoista porsii eikä VAG tee takaisinkutsua, niin asia ei päädy otsikoihin, vaikka failure rate on kaukana hyväksyttävästä. Jos menee kadunmieheltä kysymään, niin eivät ole kuulleet TSI- ja DSG-ongelmista halaistua sanaa, elleivät ole innokkaita autolehtien lukijoita.
Toisella kaverilla ollut nyt 2-3 vuotta TSI Golffi eikä mitään ongelmia.
Kolmas tuttu ajeli uudesta asti A6 TFSI + multitronicilla, ja sanoi että kone on nyt totaalisen loppu viiden vuoden ja 160 tkm jälkeen. Että nämä Audin TFSI-koneet täyttyvät alumiinislipusta, joka syö koneen ennen aikojaan. Vaihteisto siihen on jo kertaalleen vaihdettu.
Lisäksi tehtaan ja maahantuojan PR-toiminnan tehokkuus sanelee sen miten isoja otsikoita noista revitään. Toyotan takaisinvedot jostain pikkuasiasta uutisoidaan oikeinkin näyttävästi, mutta jos 5 % DSG-vaihteistoista porsii eikä VAG tee takaisinkutsua, niin asia ei päädy otsikoihin, vaikka failure rate on kaukana hyväksyttävästä. Jos menee kadunmieheltä kysymään, niin eivät ole kuulleet TSI- ja DSG-ongelmista halaistua sanaa, elleivät ole innokkaita autolehtien lukijoita.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mikä naurattaa topic
DSG:n viat nyt ovat vielä suht normaaleja kun kyseessä on uutuustekniikka ja saksalaisvalmistaja, mutta se TSI:n öljynpaineella toimiva ketjunkiristin on kyllä jopa allekirjoittaneen kaltaisen tekniikasta korkeintaan perusteet ymmärtävänkin korvaan täysin anteeksiantamaton suunnittelu- ja säästömoka. Toivottavasti on mennyt edes kulissien takana muutama pää vadille, jotain rajaa sentään nykyajan yrityskulttuurissakin...
Toisaalta myös tämän korvaavan uuden TSI:n "auton eliniän kestävä" hihna kuulostaa erittäin epäilyttävältä varsinkin keskimääräisten suomalaiskilometrien näkökulmasta.
Toisaalta myös tämän korvaavan uuden TSI:n "auton eliniän kestävä" hihna kuulostaa erittäin epäilyttävältä varsinkin keskimääräisten suomalaiskilometrien näkökulmasta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mikä naurattaa topic
Tuosta tulikin mieleeni kun kaveri oli lukenut Bemarinsa ohjekirjasta, että "akku on suunniteltu kestämään auton eliniän"
jotain rajaa näissä long life/huoltovapauslupauksissakin pitäisi olla. Vai mahtoiko se tarkoittaa, että kun akku menee rikki, niin autokin on valmis paaliin![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
jotain rajaa näissä long life/huoltovapauslupauksissakin pitäisi olla. Vai mahtoiko se tarkoittaa, että kun akku menee rikki, niin autokin on valmis paaliin
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Mikä naurattaa topic
Jostain olen muistaaksen lukenut että, akun keskimääräinen ikä on 5v.akku on suunniteltu kestämään auton eliniän
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Mikä naurattaa topic
Ja omat empiiriset kokemukset tukevat tätä. 5-7 vuotta on yleensä kestäneet käyttökelpoisina.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Mikä naurattaa topic
No jaa... ex NG900:n vm-95 akku kesti minulla v.2002-2011 ja kilometrejä 80-220tkm. Luultavasti oli vielä alkuperäinen ja vaihtoon mennessä vielä täysin toimiva. Nykyisen NG9-3:n akku on alkuperäinen vuodelta 2007, tasan seitsemän vuotta ja 180tkm.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Mikä naurattaa topic
Yksittäistapauksia löytyy aina suuntaan jos toiseen. Myin vuonna 2009 MY99 Mazdan, jossa edelleen toimiva alkuperäinen akku. Joku akku on taas kilahtanut kolmevuotiaana.
Käyttökelpoisuus riippuu myös autosta ja käytöstä. Jos starttaa aina piuhasta tai tallista eikä seiso koskaan parkissa radio ja muut vehkeet päällä, pärjää paljon vanhemmalla akulla kuin Webastoa poltteleva parkkihifisti.
Käyttökelpoisuus riippuu myös autosta ja käytöstä. Jos starttaa aina piuhasta tai tallista eikä seiso koskaan parkissa radio ja muut vehkeet päällä, pärjää paljon vanhemmalla akulla kuin Webastoa poltteleva parkkihifisti.
Re: Mikä naurattaa topic
Eräs käyttäjä nähtävästi poistanut tunnuksensa. Taisi käydä ylpeyden päälle.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Mikä naurattaa topic
^ Nyt odotellaan uutta tulemista eri nimimerkillä, kuten täällä tuntuu olevan tapana. Ehkäpä tuo numero nimen perässä olikin järjestysnumero eikä esim. vuosimalli.
Re: Mikä naurattaa topic
Propsit kuitenkin siitä, että ei (tällä kertaa) muuttanut kaikkia viestejään pisteiksi kuten joillain änkyröillä ja mielensäpahoittajilla on tapana. ![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K