Tänään kun tuli kesärenkailla varustetulla Toyota Auriksella ajettua, niin alko kummasti tuntumaan siltä, että aika turhaan sitä tosta Saabin melutasosta valittaa.
Oli kyllä aivan hirveä jyrinä kabiinissa, vaikka oli kesärenkaat alla. Eilen laitoin Saabiin nastat ja tuntuvat mielestäni jopa hiljaisemmilta kuin kesärenkaat
Ehkei tietysti pitäisi verrata femmaa ja aurista keskenään, mutta ei noiden hinta tunnu niin paljoa eroavan toisistaan
^Voin vetää paremmaksi: kisasin jotakuta vastaan parkkitalon alatasolta katolle, aloitin Nissan Almeralla mutta toiseksi viimeisellä tasolla alla olikin Volvo V70 joka yllätys yllätys ei taittunut viimeiseen ramppiin niin että piti juosta ylös.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
On kyllä hyvä fiilis, kun takana on rouvan kanssa pidetty parisuhdeleiri. Tiukkaa settiä perjantai-illasta tähän iltapäivään saakka ja olo on kyllä tosi hyvä!
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Tossa tuumailin ja muistin selata laakkosen sivuja niin vielä on vannetarjoukset voimassa.. vois käyvvä keskiviikkona hakemassa 17" vannessarjan odottelemaan kesärenkaita.
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Perjantaina jäi matkan varrelle ja lauantaina hinuri toi auton kotipihaan.
Eilen värkkäilin uuden bensapumpun vanhan helistimen tilalle ja toimii.
Kun ei ole mikään ybermekaanikko niin se tunne kun saa auton kuntoon on aika messevä
Ja säästyihän tuossa muutama satkukin
Kävin 9-3:lla pienellä yöajelulla... Vanhalla Lahdentiellä nollasin SIDistä keskikulutuslukemat (ykkösmallista kun ei hetkellistä edes löydy) ja sitten ajelin siitä Mäntsälään, kehä nelosta melkein Hyvinkäälle asti ja sieltä Jokelan, Linjamäen ja Kellokosken kautta pikkuteitä lasketellen J:päähän. Nollatessa oli lukema 11,4 tms. joka on melko linjassa sen kanssa mitä kulutus tankkauksista laskettuna on tässä taajama-moottoritie-seka-ajossa ollut.
Pihaan tullessa 9,1, parhaimmillaan kävi 9,0:ssa. Ja nämä siis vähän päälle 50 kilometrin matkalta, 60-110km/h nopeuksilla ja lähes puhdasta E85:sta tankissa. Ollaan yhdessä 9-3:n pitkien välitysten kanssa ylpeitä saavutuksesta
ei muuten kalliiksi käy ajaminen noilla lukemillla, nykyisellä etanolin hinnalla ylöspäin pyöristäen kympillä pääsee sata kilometriä
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Labrassa käymisreissulla tuli parkissa viereiseen ruutuun taksi.
Kuskin lähtiessä hakemaan jotain terkkurilan sisältä huikkasi miulle: "On muuten pakko kommentoida autoasi. Kiva nähdä Saab liikenteessä, vaikka merkin valmistus lopetettu." Kuullessaan auton iän kehui ulkonäköä, ettei uskoisi sen ikäiseksi.
Mukavaa saada kerrankin kehuja autostaan sen merkin takia, eikä aina vaan kuulla sairaus juttua.