Mun käsittääkseni uuteen M3:een on tulossa ahdettu pannu.petteri75 kirjoitti:E34 M5 taitaa painaa... ....öille. T16-moottorin paras puoli on kyllä tuo 273Nm/3000rpm, halutessaan ajamisessa pääsee helpolla
Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Painavia..
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Uudet koneet
Käynniltään hienostuneet kuutoskoneet löytyvät BMW 3-sarjan yläpäästä. 320i, 323i ja 328i -malleissa on uusi vire. Sitkeys on parantunut muuttuvan imusarjan myötä. Venttiilien ajoitusta vaihtaa nokka-akseleitten päissä ns. kaksois-VANOS -järjestelmä. Päästötekniikka vastaa jo tulevaa euro 3-tasoa.
Uusi 318i-moottori on yhä nelisylinterinen, mutta sen käyntiominaisuuksia on sivistetty kahdella tasapainotusakselilla. Iskutilavuuden suurentamisen myötä teho on kohonnut 118 hevosvoimaan.
Uusista nelosmoottoreista toinen on vieläkin makeampi. 320d -suoraruiskutusdiesel ampuu suoraan sydämeen: 136 hevosvoimaa! Vanha tds-merkintä on vain vaihtunut vaatimattomaan d-merkkiin. Mutta sen ei tarvitse hämätä.
Muuttuvasiipinen turboahdin ja välijäähdytys antavat neljällä venttiilillä hengittäville sylintereille aivan uutta puhtia. Kiihtyvyys painuu seisovalla satasella alle 10 sekunnin.
Kaksivaiheinen suoraruiskutus säteittäin pumppaavalla Bosch VP44 -jakajapumpulla pehmentää äänitasoa. Kaiken huippu on se, että moottori kuluttaa 15 % vähemmän polttonestettä kuin edeltäjänsä.
Heh....BMW saa SAABin piirteitä ( tasapainoakselit..
)
Käynniltään hienostuneet kuutoskoneet löytyvät BMW 3-sarjan yläpäästä. 320i, 323i ja 328i -malleissa on uusi vire. Sitkeys on parantunut muuttuvan imusarjan myötä. Venttiilien ajoitusta vaihtaa nokka-akseleitten päissä ns. kaksois-VANOS -järjestelmä. Päästötekniikka vastaa jo tulevaa euro 3-tasoa.
Uusi 318i-moottori on yhä nelisylinterinen, mutta sen käyntiominaisuuksia on sivistetty kahdella tasapainotusakselilla. Iskutilavuuden suurentamisen myötä teho on kohonnut 118 hevosvoimaan.
Uusista nelosmoottoreista toinen on vieläkin makeampi. 320d -suoraruiskutusdiesel ampuu suoraan sydämeen: 136 hevosvoimaa! Vanha tds-merkintä on vain vaihtunut vaatimattomaan d-merkkiin. Mutta sen ei tarvitse hämätä.
Muuttuvasiipinen turboahdin ja välijäähdytys antavat neljällä venttiilillä hengittäville sylintereille aivan uutta puhtia. Kiihtyvyys painuu seisovalla satasella alle 10 sekunnin.
Kaksivaiheinen suoraruiskutus säteittäin pumppaavalla Bosch VP44 -jakajapumpulla pehmentää äänitasoa. Kaiken huippu on se, että moottori kuluttaa 15 % vähemmän polttonestettä kuin edeltäjänsä.
Heh....BMW saa SAABin piirteitä ( tasapainoakselit..

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Painavia..
Tässä threadissä näkyy jo hieman menevän sukupolvet sekaisin... tossa yllä heitettiin jo E39-sarjan M5:n tiedot, siinä on siis se 5-litrainen V8. E34 on vielä kutosella, joko 3.6- tai 3.8-litrainen riippuen vuosimallista.petteri75 kirjoitti:
Tässähän on haikaillut suoran kutosen / V8:n ja turbon yhdistelmää. Sellainenhan on jo olemassa, Alpina on tuottanut peräti 507 kpl B10 Biturboa. Mielenkiintoinen konstruktio, kaksi turboa ilmeisesti peräkkäin (vai luinko väärin) ja jonkinlainen moottorinohjausjärjestelmäkin tehty (lähellä APC:tä?). 3,2 milj. $ 80-luvun lopulla tuotekehityskustannuksia, joista sitten muotoutui suoraan tuo 507 kpl autoja. M5:en pohjalle tehtyä Alpinaa tehtiin loppuun asti, mutta 4.0-litrainen V8 ei ollut enää ahdettu, vaan "perinteisesti" lisäviritetty. Jostain olin lukevinani juoruja, että itse BMW:kin tutkii mahdollisuuksia ahdettuun bensamoottoriperheeseen, kun dieselien kanssa on saatu niin hyviä ominaisuuksia, esim. epäsymmetristen tuplaturbojen käyttö.
Alpinan pohjana taas ei ole ollut M5-kone vaan suurin "normaali" kone joka on sitten turbottu. Sukupolvesta riippuen siis kyseessä on kutoskone tai V8. Alpinan tuotteitahan saa sitten pienemmissäkin luokissa, lisätietoa http://www.alpina.de.
Alpina vs. M5 on sitten taas enemmän filosofiakysymys, M5 on enemmän urheilullinen ja Alpina taas suoraan pitkiä matkoja ajavalle nautiskelijalle. Ero korostuu tässä uusimmassa sukupolvessa vielä enemmän kuin ennen.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Ei voi olla tosi9000CD23T kirjoitti:Uudet koneet
Käynniltään hienostuneet kuutoskoneet löytyvät BMW 3-sarjan yläpäästä. 320i, 323i ja 328i -malleissa on uusi vire. Sitkeys on parantunut muuttuvan imusarjan myötä. Venttiilien ajoitusta vaihtaa nokka-akseleitten päissä ns. kaksois-VANOS -järjestelmä. Päästötekniikka vastaa jo tulevaa euro 3-tasoa.
Uusi 318i-moottori on yhä nelisylinterinen, mutta sen käyntiominaisuuksia on sivistetty kahdella tasapainotusakselilla. Iskutilavuuden suurentamisen myötä teho on kohonnut 118 hevosvoimaan.
Uusista nelosmoottoreista toinen on vieläkin makeampi. 320d -suoraruiskutusdiesel ampuu suoraan sydämeen: 136 hevosvoimaa! Vanha tds-merkintä on vain vaihtunut vaatimattomaan d-merkkiin. Mutta sen ei tarvitse hämätä.
Muuttuvasiipinen turboahdin ja välijäähdytys antavat neljällä venttiilillä hengittäville sylintereille aivan uutta puhtia. Kiihtyvyys painuu seisovalla satasella alle 10 sekunnin.
Kaksivaiheinen suoraruiskutus säteittäin pumppaavalla Bosch VP44 -jakajapumpulla pehmentää äänitasoa. Kaiken huippu on se, että moottori kuluttaa 15 % vähemmän polttonestettä kuin edeltäjänsä.
Heh....BMW saa SAABin piirteitä ( tasapainoakselit..)


Tekevät samat asiat ml. virheet, yli 10 vuotta JÄLJESSÄ

"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2735
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Vanhaa tietoa, toi 6-sylinterinen moottorisukupolvi vaihtui ainakin bensakoneiden osalta uudempaan vuonna 20009000CD23T kirjoitti:Uudet koneet
Käynniltään hienostuneet kuutoskoneet löytyvät BMW 3-sarjan yläpäästä. 320i, 323i ja 328i -malleissa on uusi vire. Sitkeys on parantunut muuttuvan imusarjan myötä. Venttiilien ajoitusta vaihtaa nokka-akseleitten päissä ns. kaksois-VANOS -järjestelmä. Päästötekniikka vastaa jo tulevaa euro 3-tasoa.
Uusi 318i-moottori on yhä nelisylinterinen, mutta sen käyntiominaisuuksia on sivistetty kahdella tasapainotusakselilla. Iskutilavuuden suurentamisen myötä teho on kohonnut 118 hevosvoimaan.
Uusista nelosmoottoreista toinen on vieläkin makeampi. 320d -suoraruiskutusdiesel ampuu suoraan sydämeen: 136 hevosvoimaa! Vanha tds-merkintä on vain vaihtunut vaatimattomaan d-merkkiin. Mutta sen ei tarvitse hämätä.
Muuttuvasiipinen turboahdin ja välijäähdytys antavat neljällä venttiilillä hengittäville sylintereille aivan uutta puhtia. Kiihtyvyys painuu seisovalla satasella alle 10 sekunnin.
Kaksivaiheinen suoraruiskutus säteittäin pumppaavalla Bosch VP44 -jakajapumpulla pehmentää äänitasoa. Kaiken huippu on se, että moottori kuluttaa 15 % vähemmän polttonestettä kuin edeltäjänsä.
Heh....BMW saa SAABin piirteitä ( tasapainoakselit..)

Noista nelosista tiedä mitään muuta kuin dieselen tehon nouseen 150 heppaan jossain vaiheessa ja nykyään 163hp
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Mikä on se surullisen kuuluisa BMW:n pata, jossa
kokeiltiin hihnaa.....
Kertokaas miten siinä sitten loppujen lopuksi kävi........
*artisti maksaa*
Halukkaat voivat mennä tuonne jatkamaan keskustelua...
http://www.bmwclub.fi/
kokeiltiin hihnaa.....
Kertokaas miten siinä sitten loppujen lopuksi kävi........

*artisti maksaa*
Halukkaat voivat mennä tuonne jatkamaan keskustelua...

http://www.bmwclub.fi/
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Onhan se bmw kelpo peli. Itse vain en halua teini- ja massa-autoa, takavetoa ja vaarallisiakin ovat kolaritilanteissa ja varsinkin hirvien kanssa. Lista jatkuisi loputtomiin 
Nojoo, lasketaan se kuitenkin biimereiden eduksi, että onhan vitossarjakin kohta lähes yhtä turvallinen kuin saabas 80-luvun puolivälissä

Nojoo, lasketaan se kuitenkin biimereiden eduksi, että onhan vitossarjakin kohta lähes yhtä turvallinen kuin saabas 80-luvun puolivälissä

540iA -94 koeajettu
Dodiin. Eilen (lauantaina) käytiin koeajamassa Sulassa oleva yksilö. Kyllähän tuollainen 1800-kiloinen takavetoinen tuntui AIVAN erilaiselta kuin og900, piti parempaa puoliskoakin pyytää pitämään silmänsä auki, kun peruutin autoa pihasta 
Miltäs "iso bemu" sitten tuntui saabistin alla? Isolta ja painavalta. 4-litrainen M60 V8 kehittää 286hv tehoa ja 400Nm vääntöä, ja sitä kyllä varmasti tarvitaankin. Tässä vaiheessa on pakko tunnustaa, että lyhyellä koeajolenkillä (n. 15km / 20min) unohtui kokeilla autoa automaattilaatikon S-asennossa..
Kaahau..koeajo tapahtui laatikon ollessa E(conomy)-asennossa, eli unohtui kokeilla ZF:n 5-vaihteisen "sporttisuus".
Kyllähän ko. bemu lähti hiukan toiseen malliin kuin turbotettu vaihtoehto, teho tuli lineaarisemmin käyttöön. Mitään "potkua" ei liiemmin tuntunut, vauhti vain kasvoi, kun 286 hv imi auton a) äänettömyys b) paino c) automaatti. Jotain tuntui olevan koneessa vialla, kun lämpömittari oli lähestulkoon vauhdista riippumatta toiseksi ylimmässä neljännessä. Kyllähän nykyauton pitäisi pystyä pitämään lämpönsä keskellä ilman suurempia ongelmia? Kardaanista en osannut erottaa hälyääniä. mutta eipä niitä ääniä muutenkaan kuulunut.
Vauhdissa auto eteni kohtuullisen hyvin, ehkä pientä ohjauskulmien säätöä voisi tehdä? Lisäksi keskellä oli lähestulkoon täysin tunnoton alue, josta en oikein pitänyt - Aerossa tuntuma on välittömämpi, koko ajan tietää mihin päin mennään. Autossa oli leveät renkaat ja kun itse autokin on kookas niin jälleen kerran tuli selväksi, että sitä ei ole rakennettu Härmän urautuneille kestopäällysteille. Kun "sopivassa" kulmassa ajoi urissa, niin tärinä vain kävi.
Ei bemu kyllä pikakokeilussa mikään huono ajettava ollut, päinvastoin. Vaikka auto onkin selkeästi isompi, niin kyllä silti kurveihin tultiin ja sieltä lähdettiin kohtuullisen ketterästi; takavetoisista ei suurta kokemusta ole, mutta ehkä juuri vetotavalla on hieman vaikutusta? Vauhdin vastapainoksi jarrut tuntuivat toimivan tehokkaasti, mikä lienee lähes 2-tonniselle (auto+matkustajat) vauhtivaunulle perusedellytys.
Kaiken kaikkiaan autosta (pl. korjaustarpeet) aivan hyvä ja laadukas tuntuma. Olenko sitten vaihtamassa Aeroani E34:een? No en aivan heti.
Tuo 540iA tuntui sen verran raskaalta ja automaatteineen ajotuntuma oli niin erilainen, että hiukan alkoi miettimään sitä kokonaisuutta, mitä autoilullaan tarvitsee. Tarvitsenko tuollaista isoa kärryä vai "riittääkö" minulle pienempi ja sporttisempi vaihtoehto? Sitä on ilmeisesti sen verran urautunut 9satkuihin, että on hiukan vaikeampi tutustua muihin, tarjolla oleviin versioihin. Oma Aero tuntuu ikäänkuin kasvavan ajajansa ympärille, tuo 540iA oli kuin huone, jonka yhdessä nurkassa oli kuljettaja ja muilla oli sitten oma "osastonsa". Painoeroa on 500kg, joka vie tehoa ja oikein viritettynä tuo toisenlaista tunnelmaa ajamiseen - kysymysmerkkinä vain on, haluaako tälläistä?
Lisävaikeutta kysymykseen tuo myös se, että välttämättä 5-vaihteinen automaatti (kalliita vikoja, netin mukaan) ei ole mitenkään väärä valinta ko. kulkineeseen. Auto on sen verran iso & äänetön, että ei minulla ainakaan tullut mitään tarvetta päästä hämmentämään vaihteistoa itse; kieltämättä kyllä 6-vaihteinen vaihtoehtokin kiinnostaisi, lähinnä olisi hinku päästä kokemaan V8:ia ilman pehmentävää tomaattia
Parempi puolisko tykkäsi kyllä bemusta, osansa varmasti oli sähkösäätöisillä (jopa niskatuki liikkui napista) istuimilla jotka kieltämättä olivat mukavia. Ajoasento on kyllä vähemmän pysty kuin satkussa, itselläni (186/93) oli pää koko ajan melko lähellä kattoa.
Optimivaihtoehtohan lienee se, että olisi molemmat. 540iA ja Aero. Sitten voisi käydä hurjastelemassa fiiliksien mukaan kummalla haluaa. Tämä kyllä todellisuudessa merkitsisi tuplakustannuksia, sillä mitä on hiukan katsellut varaosa- ja huoltohintoja, tuo 540iA on kyllä toisessa suuruusluokassa selvästi. Tämä, kuten suurempi bensankulutus on sitten vain hyväksyttävä tosiasia mitä hieman pehmentää autokäytön harrasteenomaisuus. M5:sta ei ole päästy kokeilemaan, mutta ehkä se ei välttämättä ole enää aivan niin tärkeää kuin tämän viestiketjun alussa? Painoero og900:en kanssa on ½tonnia ja jos haluan viskoa autoa mutkiin, niin og900 Aero on varmasti "tarpeeksi" hyvä ainakin allekirjoittaneen käyttöön, vaikka onkin etuvetoinen jne
Saamme nähdä. Nyt on kuitenkin käyty kokeilemassa mielenkiintoisia vaihtoehtoja, 328:ia ja 540iA:ta. Onneksi mitään kiirettä ei ole mutta jos hyvä 540i tulee vastaan, niin ehkä sellainen pitäisi sitten ottaa käyttöön? Sillä sitähän oli juuri haussa, jotain uutta & erilaista. Onko se juuri sitä mitä sitten loppujen lopuksi haluaa, selviää vain kokeilemalla.
P.S. Ainiin, ne suoran kutvosen ja V8:in äänet? No, olihan niitä tässä 540iA:ssa. Tosin jos jotain halusi kuulla, niin piti joutokäynnillä polkea kierroksia, ei niitä ajaessa niin erottanut enää..

Miltäs "iso bemu" sitten tuntui saabistin alla? Isolta ja painavalta. 4-litrainen M60 V8 kehittää 286hv tehoa ja 400Nm vääntöä, ja sitä kyllä varmasti tarvitaankin. Tässä vaiheessa on pakko tunnustaa, että lyhyellä koeajolenkillä (n. 15km / 20min) unohtui kokeilla autoa automaattilaatikon S-asennossa..

Kyllähän ko. bemu lähti hiukan toiseen malliin kuin turbotettu vaihtoehto, teho tuli lineaarisemmin käyttöön. Mitään "potkua" ei liiemmin tuntunut, vauhti vain kasvoi, kun 286 hv imi auton a) äänettömyys b) paino c) automaatti. Jotain tuntui olevan koneessa vialla, kun lämpömittari oli lähestulkoon vauhdista riippumatta toiseksi ylimmässä neljännessä. Kyllähän nykyauton pitäisi pystyä pitämään lämpönsä keskellä ilman suurempia ongelmia? Kardaanista en osannut erottaa hälyääniä. mutta eipä niitä ääniä muutenkaan kuulunut.
Vauhdissa auto eteni kohtuullisen hyvin, ehkä pientä ohjauskulmien säätöä voisi tehdä? Lisäksi keskellä oli lähestulkoon täysin tunnoton alue, josta en oikein pitänyt - Aerossa tuntuma on välittömämpi, koko ajan tietää mihin päin mennään. Autossa oli leveät renkaat ja kun itse autokin on kookas niin jälleen kerran tuli selväksi, että sitä ei ole rakennettu Härmän urautuneille kestopäällysteille. Kun "sopivassa" kulmassa ajoi urissa, niin tärinä vain kävi.
Ei bemu kyllä pikakokeilussa mikään huono ajettava ollut, päinvastoin. Vaikka auto onkin selkeästi isompi, niin kyllä silti kurveihin tultiin ja sieltä lähdettiin kohtuullisen ketterästi; takavetoisista ei suurta kokemusta ole, mutta ehkä juuri vetotavalla on hieman vaikutusta? Vauhdin vastapainoksi jarrut tuntuivat toimivan tehokkaasti, mikä lienee lähes 2-tonniselle (auto+matkustajat) vauhtivaunulle perusedellytys.
Kaiken kaikkiaan autosta (pl. korjaustarpeet) aivan hyvä ja laadukas tuntuma. Olenko sitten vaihtamassa Aeroani E34:een? No en aivan heti.
Tuo 540iA tuntui sen verran raskaalta ja automaatteineen ajotuntuma oli niin erilainen, että hiukan alkoi miettimään sitä kokonaisuutta, mitä autoilullaan tarvitsee. Tarvitsenko tuollaista isoa kärryä vai "riittääkö" minulle pienempi ja sporttisempi vaihtoehto? Sitä on ilmeisesti sen verran urautunut 9satkuihin, että on hiukan vaikeampi tutustua muihin, tarjolla oleviin versioihin. Oma Aero tuntuu ikäänkuin kasvavan ajajansa ympärille, tuo 540iA oli kuin huone, jonka yhdessä nurkassa oli kuljettaja ja muilla oli sitten oma "osastonsa". Painoeroa on 500kg, joka vie tehoa ja oikein viritettynä tuo toisenlaista tunnelmaa ajamiseen - kysymysmerkkinä vain on, haluaako tälläistä?
Lisävaikeutta kysymykseen tuo myös se, että välttämättä 5-vaihteinen automaatti (kalliita vikoja, netin mukaan) ei ole mitenkään väärä valinta ko. kulkineeseen. Auto on sen verran iso & äänetön, että ei minulla ainakaan tullut mitään tarvetta päästä hämmentämään vaihteistoa itse; kieltämättä kyllä 6-vaihteinen vaihtoehtokin kiinnostaisi, lähinnä olisi hinku päästä kokemaan V8:ia ilman pehmentävää tomaattia

Parempi puolisko tykkäsi kyllä bemusta, osansa varmasti oli sähkösäätöisillä (jopa niskatuki liikkui napista) istuimilla jotka kieltämättä olivat mukavia. Ajoasento on kyllä vähemmän pysty kuin satkussa, itselläni (186/93) oli pää koko ajan melko lähellä kattoa.
Optimivaihtoehtohan lienee se, että olisi molemmat. 540iA ja Aero. Sitten voisi käydä hurjastelemassa fiiliksien mukaan kummalla haluaa. Tämä kyllä todellisuudessa merkitsisi tuplakustannuksia, sillä mitä on hiukan katsellut varaosa- ja huoltohintoja, tuo 540iA on kyllä toisessa suuruusluokassa selvästi. Tämä, kuten suurempi bensankulutus on sitten vain hyväksyttävä tosiasia mitä hieman pehmentää autokäytön harrasteenomaisuus. M5:sta ei ole päästy kokeilemaan, mutta ehkä se ei välttämättä ole enää aivan niin tärkeää kuin tämän viestiketjun alussa? Painoero og900:en kanssa on ½tonnia ja jos haluan viskoa autoa mutkiin, niin og900 Aero on varmasti "tarpeeksi" hyvä ainakin allekirjoittaneen käyttöön, vaikka onkin etuvetoinen jne

Saamme nähdä. Nyt on kuitenkin käyty kokeilemassa mielenkiintoisia vaihtoehtoja, 328:ia ja 540iA:ta. Onneksi mitään kiirettä ei ole mutta jos hyvä 540i tulee vastaan, niin ehkä sellainen pitäisi sitten ottaa käyttöön? Sillä sitähän oli juuri haussa, jotain uutta & erilaista. Onko se juuri sitä mitä sitten loppujen lopuksi haluaa, selviää vain kokeilemalla.
P.S. Ainiin, ne suoran kutvosen ja V8:in äänet? No, olihan niitä tässä 540iA:ssa. Tosin jos jotain halusi kuulla, niin piti joutokäynnillä polkea kierroksia, ei niitä ajaessa niin erottanut enää..

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=244118
Tuommoinen mieluummin. Onhan se kalliimpi mutta varmasti kaikinpuolin parempi auto
Tuommoinen mieluummin. Onhan se kalliimpi mutta varmasti kaikinpuolin parempi auto

500E on kyllä todellinen sleeper.kristian kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=244118
Tuommoinen mieluummin. Onhan se kalliimpi mutta varmasti kaikinpuolin parempi auto


Minä jaksaisinTri-Lo kirjoitti:500E on kyllä todellinen sleeper.kristian kirjoitti:http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=244118
Tuommoinen mieluummin. Onhan se kalliimpi mutta varmasti kaikinpuolin parempi autoMutta kukapa jaksaisi katsella sitä vanhaa taxi-kojelautaa kalliissa "urheilu"autossa..?
