ärsyttävin automyyjän lausunto mitä tiedätte?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
snuggles
"Hölösuu"
Viestit: 1140
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 07:45

Viesti Kirjoittaja snuggles »

Tuontiautoista olen kuullut tutuilta juttua, että ei oikein liikkeessä hyvitetä kuten ylempänä on mainittukin useaan kertaan.

Olen tässä leikkinyt ajatuksella, että saa nähdä millainen souvi olisi tämä nykyinen kulkine vaihtaa sitten vaikka 300tkm ajettuna liikkeeseen.
Saab (miinusta), tuontiauto (miinusta), ooppelin dieseli nokilla (hmmm...).

Saattaisi automyyjältä tulla melkoisia madonlukuja.
Aion kyllä ensin yrittää myydä yksityisille. En tiedä, liekkö eroa mutta näin olen suunnitellut.
cealdyn
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ti Kesä 14, 2005 21:40
Paikkakunta: Juva

Viesti Kirjoittaja cealdyn »

"Kyllähän tämän ikäisessä jotai pientä pitää olla"
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2869
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

"Pistetään nippuun ja käyt ens viikolla hakemas?"

Tämä sen jälkeen, kun BMW:stä oli koeajolla irronnut eturengas. Ois ollu ees takafillari, mut nyt ei voinu pistää ees 600-sarjan huiman tehon piikkiin.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Henkka #2283 kirjoitti:"Pistetään nippuun ja käyt ens viikolla hakemas?"

Tämä sen jälkeen, kun BMW:stä oli koeajolla irronnut eturengas. Ois ollu ees takafillari, mut nyt ei voinu pistää ees 600-sarjan huiman tehon piikkiin.
"Pientä laittoa" :lol:
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
jsuomi
"Hirsch"
Viestit: 763
Liittynyt: Su Touko 09, 2004 19:17
Paikkakunta: Somero
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jsuomi »

"Kyllä siin sulle ihan tarpeeks tehoo on"
Joku kämänen vanha fiesta jollain 1.3 konella tai vastaavalla.
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
loud
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: To Kesä 14, 2007 16:31

Viesti Kirjoittaja loud »

Mennään myyjän kanssa katsomaan autoa ja myyjä tokaisee: "Tää ois nyt tässä!" tai jotain vastaavaa, jonka jälkeen myyjän sanallinenarkku on tyhjentynyt...
9-3 TS Coupe limited edition -00
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Raser »

80-luvun lopulla olin kiinnostunut yhdestä Audi 80 1.8 S -mallisesta käytetystä autosta jonka löysin vaihtoautohallista Laakkoselta Lahden Holmasta.

Audi oli aivan hallin perällä muiden vaihdokkien tukkimana. Edestä olisi tarvinnut siirtää monta kärryä tieltä pois. Lisäksi ulkona oli melkoinen räntäsadekeli, joten sovin oma-aloitteisesti myyjän kanssa että audi siirretään seuraavaksi päiväksi ulos ja voin tehdä koeajon (olisin ostanut auton jos koeajolla ei olisi merkittävää ilmaantunut).

Seuraavana päivänä menin posket innosta hehkuen "uutta" audiani hakemaan ja siellähän se nökötti samassa paikassa hallin perällä. Hetken metsästelin samaa myyjää ja kysyin mites tää homma nyt näin?

"Jaa, tulit audia kattomaan? No kuule, tuuppa vaikka huomenna uudestaan, niin katotaan jos saadaan siirrettyä sitä vähän parempaan paikkaan..."

(En tullut uudelleen ja audia en myöskään koskaan ostanut muualtakaan.)

***

Nykyistä saabbiani olin 90-luvun alussa ostamassa käytettynä Länsiautosta Helsingistä ja hetken autoa katseltuani ja tutkittuani, menin autorivin välistä juttutuokiota pitävän myyjäringin luokse vähän lisätietoja kysymään.

Naismyyjä kääntyi ivallisesti virnuillen puoleeni: "Minä olen uusien autojen myyjä, tämä on uusien autojen puoli, käytettyjen puoli on tuolla (pensasrivistön) toisella puolella. Odota siellä, kyllä sinne vaihtoauto myyjä tulee kohta".

Akka, eikä kukaan muukaan (uusien autojen myyjä), tehnyt elettäkään hakeakseen sitä käytettyjen myyjää. Halusin kuitenkin kuulla tarjouksen vaihtoautostani saabbiin, ennenkuin olisin haukkunut myyjät helevettiin, joten menin ja etsin sen vaihtoautomyyjän. Sillä tiellä sitten ollaan oltu tämän nykyisen saabbini kanssa - eli tarjous tuli hyväksyttyä ylimielisistä myyjistä huolimatta...!

(On tässä saabissa kyllä vikojakin ollut ja lisää tulee koko ajan, meinaan ois voinu jättää kaupat tekemättäkin.)
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Raser
"Hölösuu"
Viestit: 1020
Liittynyt: Pe Touko 12, 2006 22:42
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Raser »

Vanhojen käytettyjen autojen myynti-ilmoituksissa ärsyttävimpiä ilmauksia ovat esim:

"Hyvä käyttöauto"

(Mitähän sekin oikein tarkoittaa? Kai se auto johonkin käyttöön aina tulee...?)

"Öljyt vaihdettu 5000 km välein"

(Kun kyseessä on joku 400.000 km ajettu muutaman sadan euron ritsa, en oikein jaksa uskoa että just öljynvaihto olisi se kohta johon on erityisesti panostettu, ellei sitten ole ikäänkuin pakko vaihtaa öljyjä kulutuksen takia koko ajan.)

"Pienikulutuksinen" "Kohtuu kulutuksinen"

(Tuo naurattaa kun myytävä auto on joku tunnetusti isoruokainen peli.)

"Katsastusmiehen kehuma"

(No joo, v**tu aivan varmasti!)

***

Sitten joku vika mainittuna, esim:

"kardaani vinkuu - ei haittaa menoa, ihan normaalia tässä mallissa".

tai

"saa pienellä laitoilla kuntoon, osat on romiksella halpoja"

Joku aivan käsittämätön homma ja sitäpaitsi romikselta ei ole kymmeneen vuoteen saanut mitään halvalla kylläkään.

***

Pitkistä luetteloista, joissa on mainittu tehdyt työt ja vaihdetut osat ym. on kyllä monesti se hyöty että jos sieltä löytyy kytkinremontti ja vaikkapa hihnan vaihto hiljattain, niin onhan se kuitenkin minusta iso boonus.

Mutta usein tuntuu siltä, että kun autoon on juuri tehty iso remontti (kuitit löytyy yms.), niin remontin hinta on siirretty suoraan pyyntihintaan ja vähän vielä vaivanpalkkaa päälle! Tulee vaan mieleen, että mähän en sun remonttejas maksa...
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Yhden tytön kertomana; kaksipiiri akku, plussa ja miinus :?
Näin hänelle oli myyjä mainostanut, auto oli jäänyt ostamatta.
96 M75 i12 5-speed ;)
tlaakso
"Aero"
Viestit: 373
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 21:54
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tlaakso »

Velipoika vaihtoi jollain jobbarilla tuplaysin johonkin vanhaan mersunräyskään ja kun kävi maksamassa loput autosta pois, myyjän suusta tuli: "Kato! Tästä tuli laikka-avo! Mä oon muuten tänään selvin päin..." :D


Itse valittelin automyyjälle 9-3:n vaihteistoa kun ei meinaa mennä pykälät silmään lämpimänä, myyjän sähköpostivastaus oli: "Materiaali laajenee lämmetessään." 8O
Kannatusjäsen
#3382
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: ärsyttävin automyyjän lausunto mitä tiedätte?

Viesti Kirjoittaja lucaf »

"käy ja kukkuu" :x :x :x

tarkoittaa?

= lähtee käyntiin ja pysyy käynnissä??
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: ärsyttävin automyyjän lausunto mitä tiedätte?

Viesti Kirjoittaja saba90 »

En tiedä onko tämä mikään lausunto mutta kun kehutaan puhelimessa autoa hyväksi ja sitten kun menee paikan päälle katsomaan niin onkin todellisuudessa aivan paskassa kunnossa :?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Re:

Viesti Kirjoittaja Svc »

"Hyvä käyttöauto"
(Mitähän sekin oikein tarkoittaa? Kai se auto johonkin käyttöön aina tulee...?)
Se tarkoittaa, etta autoa on todellakin käytetty. (vähintään 500 000 km) :mrgreen:
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Re: ärsyttävin automyyjän lausunto mitä tiedätte?

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

"Joo, tottakai mä otan sen :saab: :in vaihdossa - hyvitän siitä... SATASEN!" teki mieli sanoa että HAISTA SINÄ Kuva - Kuva KuvaMutta hillitsin lopulta itseni ja toivotin hyvät päivänjatkot :twisted:
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Re: ärsyttävin automyyjän lausunto mitä tiedätte?

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Ärsyttävintä automyyjän suusta, kello on jotain 16.28 kun automyyjä steppaa huollon tiskille ja sanoo: Mä sain ton takarivin ritsan myytyä, siihen pitäis tehdä huollot (esim 150tkm 165tkm ja 180tkm + jakohihna) ja laittaa uudet renkaat ja lohkolämmitin ja sisäpistoke, se haetaan huomenna kymmeneltä.
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Vastaa Viestiin