Nyt oli kylmä....

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

hyvi hörähti, -32. puoltuntii annoin roikkaa, sen verran vanhaa satkua säälin vaikka ois varmasti kylmiltäänki tulille rojahtanu :lol:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Raimo Miettinen
"Hölösuu"
Viestit: 1723
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
Paikkakunta: Raum
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mazdakin lähti iloisesti aamulla -20c ilman roikkaa käyntiin ja Rauma-Jyskälä-Rauma välillä pahimmillaan -36c ja viiman myötä sisällä hieman vilpoista. Olisi kaivannut pahvia etupäähän suojaksi. Tien poskessa useampi auto jättänyt matkan teon kesken.

Jyskälän lähistöllä kuulemma ollut -43c jossain vaiheessa. Tiedä sitten.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

Kiva kiva... Audia lähdin viemään katsastukseen aamulla, niin eihän se lähde käyntiin. Akku tyhjä. Noo. Pikku latauksen jälkeen sain sen käymään ja konttorille. Hylätty päästöjen takia. Hyvä päivä jatkuu samanlaisena. Iltapäivällä starttaamaan Saabia. Kauhea ääni ja lopputuloksena todennäköisesti pakkasen rikkoma ohjaustehostimen pumppu. On se ihanaa asua Suomessa. :)
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
PappaSedan
Matalapaineturbo
Viestit: 167
Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37

Yövuorosta iltaa

Viesti Kirjoittaja PappaSedan »

Pari iltaa sitten lähdin laiskuuttani vaimon tdi Passatilla yövuoroon kun se oli valmiiksi lämmin. Aamulla sitten jo kaduin valintaani. Kyllähän diisseli vielä -23:ssa käyntiin hörähti mutta tuo Passatin kestoriesa eli ovien lukot iski. Kuskin ovi ei pysynyt kiinni enään kuin pitelemällä. Ajelin sitten ovesta kiinni pitäen Pitäjänmäkeen huoltoon ja tietysti korjaamon pihaan tullessa ovi napsahti kiinni.. :twisted: Kaikki mahdolliset konstit on tullut lukkojen kanssa kokeiltua eikä huoltoneuvojakaan muuta voinut kun toivotella pitkää pinnaa ja pikaista kesäntuloa. On kuulemma Passatin ja muutaman Audin ominaisuus tuo.. 8O
Onneksi tuo -84 Corolla pelittää kelillä kuin kelillä..ei se lämmin ole mutta sillä pääsee töistä kotiin ja päinvastoin ja sehän riittää! :P
Rollasta loppuu leima kesällä joten enstalveksi täytyy hommata taas :saab:
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

Saabbi käynnistyi hyvin aamulla -27 pakkasissa, matkalla näytti olevan paikoin -32 astettakin ja meinasi tulla hiki.
No huomiseksi lupasi -36 onneksi on SAAB. :wink: :lol:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja patse »

Anthuan kirjoitti:Saabbi käynnistyi hyvin aamulla -27 pakkasissa, matkalla näytti olevan paikoin -32 astettakin ja meinasi tulla hiki.
No huomiseksi lupasi -36 onneksi on SAAB. :wink: :lol:
Onneksi :)
Pitkästä aikaa tuntuu, että alla on :saab: ja kuskin naama on :D
Vaikka onkin geeämmä :wink:
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Mimmi kirjoitti:Pikkudiesel lähti hienosti käyntiin ja naapurit olivat ihmeissään minun riisuessa takin pois autoon mennessäni. Eberi oli ennen starttia puhkunut 30 min enkä joutunut edes laseja raapimaan. Meillä oli vain -25´C, mutta matkalla ja Hämeenlinnassa mittari näytteli jopa -31´C. Takaisintullessani ilma oli lauhtunut Hämeenlinnassakin jo -18´C:een ja Nurmijärven kohdalla oli enää -13´C, Keimolan kohdalla -10´C ja kehä 1:n kohdalla rupesi satamaan lunta.
Onneksi naapurit eivät huomanneet villapaitaa,rukkasia,villahousuja ja lämpösaappaita. :lol:
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Mimmi kirjoitti:Fleecevälihousut oli kyllä ja college päällä.
Pipo ja hanskat jäivät pelkääjän penkille takin seuraksi.

OT: Katsastusmies muuten hyväksyi tänään pikkudieselin leimasta läpi, kun pesurit (tuulilasin ja ajovalojen) olivat sulaneet. :wink:
No nyt vain odotellaan "arvontalautakunnan" oikeita numeroita.
Sääli että tuossa arvonnassa ei tule rahaa... vaan menee valtion pohjattomaan kaivoon :cry: .
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Avatar
valtteri
"Hölösuu"
Viestit: 2023
Liittynyt: Su Marras 30, 2003 16:02
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja valtteri »

Mimmi kirjoitti:Tulli lämmitti jo arvontakonetta ja lottopalloja, kun vein verolaput. Tullitäti rupesi muuten vinkumaan alkuperäisen (saksalaisen) rekisteriotteen perään, kun olin ENSIN mennyt katsastukseen (ja konttori vei alkuperäisen ja antoi Tullia varten kopiot). Tullitädin mielestä minun olisi pitänyt keskeyttää katsastus, jotta hän olisi nähnyt alkuperäisen otteen.

Minä kohauttelin vain olkapäitäni otteen puuttumisen vuoksi ja kehoitin Tullia olemaan yhteydessä konttoriin ja AKEen. :lol:

Rekisteröintikatsastus maksoi muuten 120e (ilman päästölappua, joka minulla oli mukana).
On se hauskaa kun kaikki vinkuvat alkuperäistä otetta vaikka se kuuluisi omistajalle ja niille riitäisi oikeaksi todistettu kopio. Tiedän että 1.2.2007 alkaen on konttorit ottaneet alkuperäisen ake:n vaatimuksesta.
Ake kuulemma kopio alkuperäisen ja silpuaa sen sitten.
Nykyään jos tuo saksasta ajoneuvon jolla on uusi eu-ote saksasta niin ei saa rekisteriin jos ei ole pientä autossa pidettävää teknistä osaa tallella.
lainaus AKE:n sivuilta
Ulkomainen rekisteröintitodistus
1.2.2007 alkaen tulee asiakkaan luovuttaa ulkomainen rekisteröintitodistus katsastustoimipaikalle ETA-valtiosta tuodun käytetyn ajoneuvon rekisteröintikatsastuksen yhteydessä.
Sun pikku diiselissä ei tarvita OBD mittausta ja sen takia vähän halvempi
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Viesti Kirjoittaja saab87 »

-35 hyvi lähti 30 min lämmityksel ku muisti silittää ja puhuu nättejä :D
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Auton ja omistajan välille muodostuu vuosien kuluessa samanlainen suhde kuin mihin tahansa lemmikkiin tai kotieläimeen. Tätä suhdetta vahvistaa auton kanssa esim. rakenteluun ja huoltamiseen käytetty aika. Samalla molemminpuolinen luottamus kasvaa.

Käynnistäminen kylmällä ilmalla kannattaa aina tehdä huolellisesti.
-Kun lähestyt autoa aamulla, pidä hieman ääntä, ettei auto pelästy. Kilisyttele vaikka avaimia, niin auto huomaa, että ollaan lähdössä.
-Puhele autolle rauhoittavasti, kun harjaat lumia. Riuska harjaaminen ja rapsuttelu luovat muutenkin yhteenkuuluvuutta sinun ja autosi välille.
-Avaa ovi määrätietoisesti ja istu autoon.
-Käynnistyksen aikana ei missään tapauksessa saa näyttää pelkoa tai epävarmuutta. Autosi vaistoaa epävarmuuden. Näytä sille, että tiedät, mitä teet. Älä missään tapauksessa kiroile tai potki autoasi.
-Muista kehua ja kiitellä autoasi onnistuneen käynnistyksen jälkeen. Näin autosi tietää toimineensa oikein ja tuntee siitä mielihyvää ja ylpeyttä.

Näin toimien liikkeellelähtö on varma, ja koet autosi kanssa monia unohtumattomia talvipäiviä.

:P
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
TOPPAHOUSU
"Ruisku"
Viestit: 150
Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja TOPPAHOUSU »

Loistava tarina.!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
taassaapi
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 11:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja taassaapi »

TOPPAHOUSU kirjoitti:Loistava tarina.!
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Ja niin tosi :!: . Juuri äsken se toimi oman SAABini kohdalla. Pääsi vaimo liikenteeseen
:lol: :lol: :lol:
# 3109
9-5 2.3t wagon, 1999 (KA)
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Oiskohan pitänyt itekkin tehdä tuollalailla toissapäivänä niin ois voinut lähteä käyntiin ilman apuvirtaa :lol: avaimia muistinkin kilistellä :wink:
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
kristian
"Hölösuu"
Viestit: 2108
Liittynyt: Ma Touko 16, 2005 14:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja kristian »

Onhan tuossa perää.. usein kun on huono päivä ja kiukkusella päällä niin ei tahdo autokaan toimia kunnolla ja hyvänä päivänä pelaa kuin enkeli. Taitaa Saabi olla miehen paras ystävä, eikä koira :)
Saab 9-3 SS 1.8t Linear Pro -07 (Käyttöpeli)
Mercedes-Benz 240D W123 -83 (Kesäauto)
Vastaa Viestiin