
Nyt oli kylmä....
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Mazdakin lähti iloisesti aamulla -20c ilman roikkaa käyntiin ja Rauma-Jyskälä-Rauma välillä pahimmillaan -36c ja viiman myötä sisällä hieman vilpoista. Olisi kaivannut pahvia etupäähän suojaksi. Tien poskessa useampi auto jättänyt matkan teon kesken.
Jyskälän lähistöllä kuulemma ollut -43c jossain vaiheessa. Tiedä sitten.
Jyskälän lähistöllä kuulemma ollut -43c jossain vaiheessa. Tiedä sitten.
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Kiva kiva... Audia lähdin viemään katsastukseen aamulla, niin eihän se lähde käyntiin. Akku tyhjä. Noo. Pikku latauksen jälkeen sain sen käymään ja konttorille. Hylätty päästöjen takia. Hyvä päivä jatkuu samanlaisena. Iltapäivällä starttaamaan Saabia. Kauhea ääni ja lopputuloksena todennäköisesti pakkasen rikkoma ohjaustehostimen pumppu. On se ihanaa asua Suomessa. 

- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 167
- Liittynyt: Pe Tammi 27, 2006 14:37
Yövuorosta iltaa
Pari iltaa sitten lähdin laiskuuttani vaimon tdi Passatilla yövuoroon kun se oli valmiiksi lämmin. Aamulla sitten jo kaduin valintaani. Kyllähän diisseli vielä -23:ssa käyntiin hörähti mutta tuo Passatin kestoriesa eli ovien lukot iski. Kuskin ovi ei pysynyt kiinni enään kuin pitelemällä. Ajelin sitten ovesta kiinni pitäen Pitäjänmäkeen huoltoon ja tietysti korjaamon pihaan tullessa ovi napsahti kiinni..
Kaikki mahdolliset konstit on tullut lukkojen kanssa kokeiltua eikä huoltoneuvojakaan muuta voinut kun toivotella pitkää pinnaa ja pikaista kesäntuloa. On kuulemma Passatin ja muutaman Audin ominaisuus tuo..
Onneksi tuo -84 Corolla pelittää kelillä kuin kelillä..ei se lämmin ole mutta sillä pääsee töistä kotiin ja päinvastoin ja sehän riittää!
Rollasta loppuu leima kesällä joten enstalveksi täytyy hommata taas


Onneksi tuo -84 Corolla pelittää kelillä kuin kelillä..ei se lämmin ole mutta sillä pääsee töistä kotiin ja päinvastoin ja sehän riittää!

Rollasta loppuu leima kesällä joten enstalveksi täytyy hommata taas

OnneksiAnthuan kirjoitti:Saabbi käynnistyi hyvin aamulla -27 pakkasissa, matkalla näytti olevan paikoin -32 astettakin ja meinasi tulla hiki.
No huomiseksi lupasi -36 onneksi on SAAB.![]()

Pitkästä aikaa tuntuu, että alla on


Vaikka onkin geeämmä

#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
Onneksi naapurit eivät huomanneet villapaitaa,rukkasia,villahousuja ja lämpösaappaita.Mimmi kirjoitti:Pikkudiesel lähti hienosti käyntiin ja naapurit olivat ihmeissään minun riisuessa takin pois autoon mennessäni. Eberi oli ennen starttia puhkunut 30 min enkä joutunut edes laseja raapimaan. Meillä oli vain -25´C, mutta matkalla ja Hämeenlinnassa mittari näytteli jopa -31´C. Takaisintullessani ilma oli lauhtunut Hämeenlinnassakin jo -18´C:een ja Nurmijärven kohdalla oli enää -13´C, Keimolan kohdalla -10´C ja kehä 1:n kohdalla rupesi satamaan lunta.

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
No nyt vain odotellaan "arvontalautakunnan" oikeita numeroita.Mimmi kirjoitti:Fleecevälihousut oli kyllä ja college päällä.
Pipo ja hanskat jäivät pelkääjän penkille takin seuraksi.
OT: Katsastusmies muuten hyväksyi tänään pikkudieselin leimasta läpi, kun pesurit (tuulilasin ja ajovalojen) olivat sulaneet.
Sääli että tuossa arvonnassa ei tule rahaa... vaan menee valtion pohjattomaan kaivoon

Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
On se hauskaa kun kaikki vinkuvat alkuperäistä otetta vaikka se kuuluisi omistajalle ja niille riitäisi oikeaksi todistettu kopio. Tiedän että 1.2.2007 alkaen on konttorit ottaneet alkuperäisen ake:n vaatimuksesta.Mimmi kirjoitti:Tulli lämmitti jo arvontakonetta ja lottopalloja, kun vein verolaput. Tullitäti rupesi muuten vinkumaan alkuperäisen (saksalaisen) rekisteriotteen perään, kun olin ENSIN mennyt katsastukseen (ja konttori vei alkuperäisen ja antoi Tullia varten kopiot). Tullitädin mielestä minun olisi pitänyt keskeyttää katsastus, jotta hän olisi nähnyt alkuperäisen otteen.
Minä kohauttelin vain olkapäitäni otteen puuttumisen vuoksi ja kehoitin Tullia olemaan yhteydessä konttoriin ja AKEen.![]()
Rekisteröintikatsastus maksoi muuten 120e (ilman päästölappua, joka minulla oli mukana).
Ake kuulemma kopio alkuperäisen ja silpuaa sen sitten.
Nykyään jos tuo saksasta ajoneuvon jolla on uusi eu-ote saksasta niin ei saa rekisteriin jos ei ole pientä autossa pidettävää teknistä osaa tallella.
Sun pikku diiselissä ei tarvita OBD mittausta ja sen takia vähän halvempilainaus AKE:n sivuilta
Ulkomainen rekisteröintitodistus
1.2.2007 alkaen tulee asiakkaan luovuttaa ulkomainen rekisteröintitodistus katsastustoimipaikalle ETA-valtiosta tuodun käytetyn ajoneuvon rekisteröintikatsastuksen yhteydessä.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Auton ja omistajan välille muodostuu vuosien kuluessa samanlainen suhde kuin mihin tahansa lemmikkiin tai kotieläimeen. Tätä suhdetta vahvistaa auton kanssa esim. rakenteluun ja huoltamiseen käytetty aika. Samalla molemminpuolinen luottamus kasvaa.
Käynnistäminen kylmällä ilmalla kannattaa aina tehdä huolellisesti.
-Kun lähestyt autoa aamulla, pidä hieman ääntä, ettei auto pelästy. Kilisyttele vaikka avaimia, niin auto huomaa, että ollaan lähdössä.
-Puhele autolle rauhoittavasti, kun harjaat lumia. Riuska harjaaminen ja rapsuttelu luovat muutenkin yhteenkuuluvuutta sinun ja autosi välille.
-Avaa ovi määrätietoisesti ja istu autoon.
-Käynnistyksen aikana ei missään tapauksessa saa näyttää pelkoa tai epävarmuutta. Autosi vaistoaa epävarmuuden. Näytä sille, että tiedät, mitä teet. Älä missään tapauksessa kiroile tai potki autoasi.
-Muista kehua ja kiitellä autoasi onnistuneen käynnistyksen jälkeen. Näin autosi tietää toimineensa oikein ja tuntee siitä mielihyvää ja ylpeyttä.
Näin toimien liikkeellelähtö on varma, ja koet autosi kanssa monia unohtumattomia talvipäiviä.

Käynnistäminen kylmällä ilmalla kannattaa aina tehdä huolellisesti.
-Kun lähestyt autoa aamulla, pidä hieman ääntä, ettei auto pelästy. Kilisyttele vaikka avaimia, niin auto huomaa, että ollaan lähdössä.
-Puhele autolle rauhoittavasti, kun harjaat lumia. Riuska harjaaminen ja rapsuttelu luovat muutenkin yhteenkuuluvuutta sinun ja autosi välille.
-Avaa ovi määrätietoisesti ja istu autoon.
-Käynnistyksen aikana ei missään tapauksessa saa näyttää pelkoa tai epävarmuutta. Autosi vaistoaa epävarmuuden. Näytä sille, että tiedät, mitä teet. Älä missään tapauksessa kiroile tai potki autoasi.
-Muista kehua ja kiitellä autoasi onnistuneen käynnistyksen jälkeen. Näin autosi tietää toimineensa oikein ja tuntee siitä mielihyvää ja ylpeyttä.
Näin toimien liikkeellelähtö on varma, ja koet autosi kanssa monia unohtumattomia talvipäiviä.

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
-
- "Ruisku"
- Viestit: 150
- Liittynyt: Ke Loka 19, 2005 08:54
- Paikkakunta: Itä-Suomi