mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
saab87
"Hölösuu"

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja saab87 »

karg kirjoitti:Tota vois koittaa. Tartteis viikon päästä kestää ees ainaski keikan ajan suoni ehjänä. Tänään just aukes soitellessa.. onneks ei torvi sotkeentunu.
suosittelen. Tiedän nimittäin ite yhen tapauksen + kuullu monilta että on tullu just tuota nenäverevuotoa, tosissaan jo häiritsevässä määrin. Esim ennen leikkaustakaan ei saa kalaöljyä syödä verenvuotoriskin kasvamisen takia. Se vaikuttaa jotenki siihen hyytymiseen.
Rouva JuAn
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Rattivaihde
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

"Aikamoiset lätäköt... Noh, kaasu pohjaan vain, tollasen vanhan paskan omistaja on varmaan joku työtön loinen, sillä varmaan on aikaa pestä autonsa uudestaan."
--->
Kuva

:evil:
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Lahti411
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Ottaa päähän ksenofobia ja typerät ennakkoluulot!
Olen perustanut muutaman kaverin kanssa yrityksen. Yksi kavereista on virolainen ja ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen huomannut, miten hänen osaamistaan vähätellään. Tänään tilitoimistossa joku saatanan ämmä kehtasi kysyä (tietenkin nyt, kun kyseesä oleva kaveri ei ollut paikalla), "voiko siihen virolaiseen luottaa?". Voit v...u! Kaveri omaa kaksi tutkintoa, joista toinen on suoritettu Suomessa ja on asunut täällä jo kahdeksan vuotta. Ja tekee helvetin hyvää työtä. Itse en luota siihen tilitoimiston kantturaan enää pätkääkään. Tältä samalta kaverilta myös pankissa kysyttiin ihan suoraan, aikooko hän pestä rahaa avaamansa tilin kautta. Jumalautsi, jätkä oli tienannut sen verran hyvin (ihan verollisesti, Suomessa), että halusi alkaa säästää ja sijoittaa rahojaan. Ei mennyt enää siihen pankkiin. Myös venäläiset kaverini ovat kokeneet vastaavaa -tosin vielä muutamaa astetta räikeämpänä.
Saatanan juntti-suomalaiset!
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Uitukki
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^Itse olen työskennellyt kahdessa eri firmassa virolaisten työntekijöiden kanssa ja pelkkää hyvää sanottavaa on virolaisista työntekijöistä.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
saab87
"Hölösuu"

^^ uskomatonta 8O en muista kuulleeni esim virolaisten työmotivaatiosta pahaa sanaa, suomalaisten kyllä sitäkin enemmän
Rouva JuAn
aero
-

Viesti Kirjoittaja aero »

^Tuohon osaltaan varmaan vaikuttaa myös se, että Suomessa on suomalaisia valmiiksi nähtävänä koko kirjo. Todennäköisesti sekä tekijöitä, lusmuja että koko skaala siitä väliltä löytyy niin suomalaisista kuin virolaisistakin, mutta suomalaiset lusmut ovat jo valmiiksi Suomessa nähtävänä. Moniko virolainen sluibari tulee tänne sluibaamaan - etenkään pk-seudun ulkopuolelle? Ainakin mulla on semmonen fiilis, että ne tekijät liikkuu työn merkeissä paremmin etenkin etäämmälle kuin sluibarit.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
muppelo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja muppelo »

Sama kaissen luulis olevan mistä vinkuintiasta se duunari tulee jos työ maittaa ja laatu on kohillaan. Vielä kun verot jne tulevat hoidettua niin sitä suuremmalla syyllä: mitä väliä mistä on kotoisin?
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
saab87
"Hölösuu"

^ sanopa muuta. Niin, ei kaik suomalaisetkaan tietenkää oo lusmuja, eikös ainakin aikanaa ruotsissakin otettu suomalaisia töihin sen takia että ollaan kovia tekemään töitä. Mut tosissaa jos työn perässä mihin menee niin kyllä miusta pitää sit hoitaaki ne hommat kunnialla, hyvällä työllä saa töitä varmasti lisääkin
Rouva JuAn
Juhaska
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Juhaska »

Näinhän se menee, että jos ulkomaalais- syntyinen tekee työnsä päin p*rsettä, niin siitä kyllä kuulee kaikki, mutta harva kuulee siitä, kun työ on hoidettu hyvin... :roll:

Ja itse aiheeseen, niin vähän kyllä kismittää kun ei saa laitettua vielä kesäkiekkoja alle, kun on taas luvattu mahdollisesti räntäsadetta viikonlopulle.
jusa_71
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

vasen käsi lastoitettuna seuraavat 3kk.
helvetillinen särky kokoajan.
projektit seisoo. etenemisestä ei tietoakaan
teettää tietty voisi ja työkalut oisi,mutta tekijä puuttuu.
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
ysitonnari93
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja ysitonnari93 »

Uitukki kirjoitti:^Itse olen työskennellyt kahdessa eri firmassa virolaisten työntekijöiden kanssa ja pelkkää hyvää sanottavaa on virolaisista työntekijöistä.
Meillä oli 90-luvulla yksi virolainen kesätöissä ja täytyy sanoa, että oli ahkera ja aloitekykyinen kaveri jonka kanssa työskentely oli mukavaa. Hämmästellä sai myös kuinka hyvin sujui suomenkieli.
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Uitukki
"Hölösuu"

^Aika nopiaa oppivat suomenkielen. Olin kesällä 2009 töissä firmassa johon tuli kaksi virolaista. Toinen puhui suomea ennestään mutta toinen ei sanaakaan. Seuraavana talvena sain kuulla että toinenkin puhuu suomea täyttä häkää.
Käyttis Saab 900 S -97
Lahti411
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Lahti411 »

Mua tossa ulkomaalaisiin suhtautumisessa eniten rasittaa se, että lähtökohtaisesti ajatellaan vaikkapa nyt virolaisten olevan jotenkin epäilyttäviä tai heikommin koulutettuja tms. Tyyliin "tekeehän ne ihan hyvin töitä, mutta ei kuitenkaan yhtä hyvin kuin suomalaiset -ja onhan siellä Virossa niin kurjaa ja köyhääkin".
Surkuhupaisaa oli neuvotella asiakkaan kanssa uudesta projektista tässä taannoin. Tällä mun virolaisella kaverilla on nimi, jonka perusteella hän voisi hyvin olla vaikka ruotsalainen. Asiakas oli oikein innoissaan, että nythän tulee laadukasta jälkeä, kun on oikein ruottalaiset otettu hommiin. Kun keskusteluissa tuli ilmi, että kaveri onkin virolainen, laittoi asiakas saman tien kalenterinsa kiinni ja sanoi "eiköhän tämä ollut tässä". Hyvin käynnistyneet neuvottelut loppuivat kuin seinään.
Asuin itse Virossa vajaa neljä vuotta ja takaisin Suomeen muuttaessani uusi vuokraemäntä tohkeissaan toivotteli minut tervetulleeksi takaisin ja lisäsi vielä "on se hyvä, että pääsit pois sieltä!" Mä ihmettelin, että miten niin pääsin pois? Tähän emäntä vastasi, että kun on sellainen suljettu valtio ja siellä on kaikki niin kurjaakin. Ja sotakin juuri syttyi! Tuolloin oli just alettu sotia jossain Tsetseniassa, joten tajusin, että hän siis todellakin luuli vuonna 2004, että Viro on edelleen osa Neuvostoliittoa ja että olin ollut siellä jotenkin pakotettuna.
Että näin ennakkoluulottomia ja sivistyneitä me suomalaiset olemme...
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Uitukki
"Hölösuu"

Lahti411 kirjoitti:ja onhan siellä Virossa niin kurjaa ja köyhääkin
Ja suomalaisten ennakkoluuloihin törmää myös suomalaisena jos sattuu olemaan vähävaraisemmasta perheestä lähtösin kuten itse olen.
Käyttis Saab 900 S -97
Pölhökustaa
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Pölhökustaa »

Punainen parkkiruudussa jököttävä rahaa nielevä jäteläjä.
Mazda 6 2.2TD HB 2011
Vastaa Viestiin