Autontunnistusta VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Timppa
"Viggen"
Viestit: 565
Liittynyt: To Touko 27, 2004 11:40
Paikkakunta: Hattula

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja Timppa »

Vahva ehkä että Chevy Epica..
Kauas on pitkä matka. #2587

9-5 2.3T ( B234i/B235R ) -02 BioPower
Opel Astra Bertone Cabriolet 2.0T 16v (Z20LET) -03
Opel Vectra STW 1.9 CDTI 16V Enjoy Ultimate Edition -08
Valtra V50 D2 Momentum Classic S/S -11
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

BMW 3- tai 5-sarja takaovesta ja vanteista päätellen...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
duuduu
"Hirsch"
Viestit: 964
Liittynyt: Su Loka 07, 2012 20:54
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja duuduu »

^Ei taida olla bemari kun on vetarit edessä. Paitsi jos joku on mennyt ostelemaan nelivetoa. Itse heitän Kia Optiman
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
aero
-
Viestit: 8749
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Ei oo ees nelikkobemmi, kun on poikittaisella tekniikalla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... i6o#at=167
Tuossa näkyy videon loppupuolella toista puolta, lähinnä porrasperän takaluukku ja toinen samanmuotoinen takaovi joka muistuttaa todella vahvasti BMW:tä. Voitaisiin siis päätellä että kyseessä tosiaan on korealainen kopiotuote, ranskalaista tai japanilaista tuotantoa tuskin ainakaan on eikä loppuihin saksalaisiinkaan oikein tunnu sopivan...

Edit: Tästä vielä lisää sivuprofiilia alkuperäisestä suunnasta:
http://www.youtube.com/watch?v=A1GXwx0N ... r_embedded
Kuva

Edit2: Chevrolet (Epica ja Malibu) ja Kia (Optima) ovat poissa pelistä takaoven muodon perusteella. Virallinen veikkaus: Hyundai i40.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2855
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja Cona »

On kyllä liian lyhyt perä ollakseen Epica tai 5-bemari.

Uskallankin väittää, että kyseessä on ensimmäisen polven Mazda 3 Sedan.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Mazdan kyljessä ei ole ollenkaan pokkausta ovenkahvojen korkeudella toisin kuin kolarin autossa, ja sadevesikouru on myös kapeampi Mazdassa. Olen edelleen i40:n kannalla.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Kertokaas paremmin tuntevat että mitä autoa nuoriso tässä pätkässä jahtaa (pitäisi mennä kohtaan 28:14):
http://www.youtube.com/watch?v=9FCv58ThH5E#t=28m14s
Tunnin jo ettiny mutta ei tunnu löytyvän ~50-luvun puolivälin autoa jossa yhdistyisi tuo ikkunalinja, keulan muotoilu ja vaakasuuntainen merkki maskin yläpuolella...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5180
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja Risto »

Rattivaihde kirjoitti:Tunnin jo ettiny mutta ei tunnu löytyvän ~50-luvun puolivälin autoa jossa yhdistyisi tuo ikkunalinja, keulan muotoilu ja vaakasuuntainen merkki maskin yläpuolella...
Yleensä kuvissa nuo ovat kasikoneella, jolloin merkki on V-muotoinen, kutoskoneisissa on perinteinen ********in merkki.

Kuva
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

No sehän se on. Tuo filmin mustavalkoisuus ja huono laatu hankaloittivat keulan muotojen (pääasiassa noiden valojen syvennysten) hahmottamista, ja tuo merkkisekaannus sitten viimeisteli sekaannuksen.

Paljon nättejä malleja noilta vuosilta kyllä löytyi kaikkia mahdollisia merkki+vuosi -kombinaatioita googlettaessa, erityisesti juuri Chrysler-konsernin puolelta, seuraava vuosikymmen olikin sitten GM:n dominointia muotoilupuolella.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja core2 »

Plaza seisoo siivessä joten sen on oltava plymouth, oliko niitä kutosella 50 luvulla?
Tai ainakin luulen, että siinä lukee Plaza.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

core2 kirjoitti:Plaza seisoo siivessä joten sen on oltava plymouth, oliko niitä kutosella 50 luvulla?
Tai ainakin luulen, että siinä lukee Plaza.
Tuossa merkissä maskin yläpuolella lukee tosiaan Plymouth. Auto oli jo ulkonäöltään tuttu, merkki oli vain erilainen niissä kuvissa joihin törmäsin. :mrgreen:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja core2 »

Muistan jostain lukeneeni jotta USA:n armeijalle, että heitä varten olis tehty näitä kutos koneita?

Muistaakseni heidän Reo kuormurinsa olivat myös kutosella, oli varmaan jo 1900 luvun alussa, en kuitenkaan varma tästä.
Sen tiedän jotta suomen maajoukoillakin oli Reo merkkisiä kuormureita.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Autontunnistusta VOL2

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Moparilla oli suoria lättäpääkutosia jo kauan ennen toista maailmansotaa ja syyhän tuohon rakenteeseen on sen halpuus ja yksinkertaisuus. Ja onhan se kevyempikin, kuin vastaava suora lättäpääkasi, joita ei taidettu enää sodan aikana rakentaakaan enää.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin