Siriam kirjoitti:Paljos teidän pyörille tulee kustannuksia vuodessa? Himottas kyllä ostaa pyörä mutta ei sitten tiiä onko vara pitää sellasta.
Joku muu on varmasti parempi vastaamaan tähän, mutta mulla on tuossa tonnisessa pelkät vakuutukset 850€ vuosi (kasko 60%, liikenne 20% bonuksilla, mitkä sai heti) ja saan ajaa sitten niin paljon kuin haluan, eli seisonta-aikaa ei ole.
Renkaat tarvinnee vaihtaa kerran kesässä n.300€, öljyt+suodatin kaksi kertaa kesässä, n.60€ ja mitä kaikkia pirun kaasarien säätöjä ym. niitä nyt on.. Ketjut ja rattaat maksaa n.200€, mutta niitä nyt ei ihan jokakesä tarvinne vaihtaa. Tietty kaikki riippuu paljonko ajaa!
Niin ja polttoainetta on nyt mennyt n.6l/100km.
900S vastasikin jo aika tyhjentävästi mutta niitä vakuutuksia kannattaa tosiaan kilpailuttaa. Ajan melkeinpä koko sen ajan kun ei ole lunta maassa jos vehkeet vaan on kasassa, nyt kun ostin tuon Z 750:n oli Pohjolassa liikennevakuutus (25%) n. 500 euroa ja täyskasko n. 500 euroa (tulee 60 % starttibonukset). Kysäsin piruuttani Turvasta ja sieltä mukava setä latas hintaa, liikenne milteinpä samat kun Pohjolassa mutta täyskasko alle 200 euroa. Ja siis selvennykseksi, ns. lunastusturvaa ei sisälly kumpaankaan. Samalla vaihtu auton vakuutus ja kotivakuutukset myös ko. putiikkiin.
Niin lisäksi vielä, Turvassa (ja esim. Tapiolassa) ns. osittain seisonta-ajattomat vakuutukset, saa hyvitystä seisottaessaan 1.4.-31.10. välisenä aikana vähintään 30 vrk yhtämittaisen ajan. Eli siis jos ei ajele ihan näin pitkää kautta tai esim. jos vehkeet porsii keskelle ajokautta.
900S kirjoitti:Minunkin perhe kasvoi! Nyt on satku ja Honda CBR 1000F -98 Ihan mukava vekotin, ainakin ensipyöräksi..
Hyvä pyörä. Mulla on ollut tuollainen vm -00 nyt 4 vuotta ja tyytyväinen olen ollut kaikin puolin. Tulee vaan niin vähän nyt ajettua että olen ajatellut myydä pois. Tänä kesänäkin huikeat 1600km..
Johan on röyhkeitä ihmisiä. Eräs paikallinen mopomies oli saanut ongittua yhteystietoni, kun oli nähnyt moponi kesällä liikenteessä, soitti ja kehtasi tarjota vaihdossa Sportti-hondaa ja kohtuullista rahasummaa..
Ja minä kun olen melkein yhtä rakastunut tuohon mopoon, kuin Saabeihin..
Mikäs tässä, enemmän vaan vahvistuu tunteet siitä, että mopo korjataan ja pidetään. Toista samanlaista kun on turha etsiä. (toisin kuin tuon hondan kohdalla, tulee joka nurkalla vastaan)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
900S kirjoitti:Minunkin perhe kasvoi! Nyt on satku ja Honda CBR 1000F -98 Ihan mukava vekotin, ainakin ensipyöräksi..
Hyvä pyörä. Mulla on ollut tuollainen vm -00 nyt 4 vuotta ja tyytyväinen olen ollut kaikin puolin. Tulee vaan niin vähän nyt ajettua että olen ajatellut myydä pois. Tänä kesänäkin huikeat 1600km..
Jos sulla on korjauskäsikirja ja myyt pyöräsi joskus, niin myy mulle se kässäri..
900S kirjoitti:
Jos sulla on korjauskäsikirja ja myyt pyöräsi joskus, niin myy mulle se kässäri..
Haynesin manuaali cebareille löytyy kyllä että pidetään tallessa.
Mutta eihän sitä koskaan tarvitse kun ei tuohon pyörään ikinä tule näköjään mitään vikoja!
Btw. Ihmettelen jos ei tuokin netistä löydy esim. pdf:nä..
Sellainen yleinen Honda manuaali minulla on lisäksi tiedostona kuin Honda Common motorcycle service manual.pdf jossa lukee että sitä saa levittää vapaasti, ei siis ole varsinaisesti mallikohtainen vaan yleinen honda huoltomanuaali.
900S kirjoitti:
Haynesin manuaali cebareille löytyy kyllä että pidetään tallessa.
Mutta eihän sitä koskaan tarvitse kun ei tuohon pyörään ikinä tule näköjään mitään vikoja!
Btw. Ihmettelen jos ei tuokin netistä löydy esim. pdf:nä..
Sellainen yleinen Honda manuaali minulla on lisäksi tiedostona kuin Honda Common motorcycle service manual.pdf jossa lukee että sitä saa levittää vapaasti, ei siis ole varsinaisesti mallikohtainen vaan yleinen honda huoltomanuaali.
Kyllä se tosiaan löytyy jostainpäin nettiä pdf:änä, mutta itse en ole vielä löytänyt.. Täytynee kysellä tuolta alan foorumeilta.
Niin ja siksi juuri vikoja ei tule, koska niitä huolletaan/osataan huoltaa
Pakko hehkuttaa! Ostin juuri tollasen Yamaha TZR kevytmoottoripyörän. Opettelen sillä ajelemaan ja sitten keväällä käyn kortin ja isompaa pyörää alle. Mun ensimmäinen 2 pyöränen.