Sami kirjoitti:
Laiton auto on aina laiton auto. 300hv 900 on laiton ja se ei siis siitä miksikään muutu vaikka kuinka asiaa ajattelisi. Pointti just oli siinä että nykyihmiset oikoo ja soveltaa asioita itse. Päättävät toisin sanoen itse että mikä on heidän mielestään soveliasta liikenteeseen. Ja tämä on just se eka päätös jonka kuski tietoisesti tekee lähtiessään ajamaan. Vaikka kuinka olisi hyvä kuski ja ajaisi hiljaa eikä aiheuttaisi vaaraa muille on silti tuo ekan päätöksen kohdalla luistettu. Miksi?
Ehkä ihmiset ovat ylitunnollisessa Suomessakin oppineet ajattelemaan joskus omilla aivoillaan. Mutta eiköhän tuollainen pieni kapinahenki byrokratian ylivaltaa vastaan on aina elänyt meikäläisessä kansanluonteessa.
Itsellänihän ei ainakaan pätkän vertaa omatuntoa kolkuttaisi jos ajaisin 300hv 900:lla. Mutta eihän minulla sellaista ole, vaan laillinen katsastettu auto tietenkin.
Mielipiteeni on kenties Saab-klubin virallisen hengen vastainen, mutta kuvastanee aika hyvin suurimman osan autoharrastajien tuntoja. Ainahan niitä autoja on rakenneltu, ja aina on Suomen rajoittunutta rakentelulainsäädäntöä kirottu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Olli Kinaret kirjoitti:Ironisinta tässä on se, että poliisilla oli tarkoitus puhutella kuskia ja antaa varoitus tuon kumin polton takia. Kyllä se vaan on parempi pysähtyä ja kuunnella mitä "jerrycottoneilla" on asiaa.
Mies tekee, mies vastaa.
Ei vaan taida puhuttelu ja varotuksen antaminen riittää jos on 3 promillea veressä.
Täysin arvailuahan tämä on, mutta voiko siitäkään näin faktapimentoinen olla täysin varma, ettei tuo ryypiskely ole tapahtunut tuon takaa-ajon aikana?
Tuota epäilen vahvasti itsekin, meinaan onhan tuo ajosuoritus kuitenkin jonkinmoista kontrollia vaatinut.
olli9000CDturbo kirjoitti: Ei vaan taida puhuttelu ja varotuksen antaminen riittää jos on 3 promillea veressä.
Täysin arvailuahan tämä on, mutta voiko siitäkään näin faktapimentoinen olla täysin varma, ettei tuo ryypiskely ole tapahtunut tuon takaa-ajon aikana?
Tuota epäilen vahvasti itsekin, meinaan onhan tuo ajosuoritus kuitenkin jonkinmoista kontrollia vaatinut.
Mutta 3 promillen humalaan ei ihan pientä matkaa ajaessa pääse vaikka kuinka koettaisi juoda! Vaatii nimittäin aika pitkän panostuksen normi kuntoiselta mieheltä, joka ei ole täysin alkoholisti.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Henkka #2283 kirjoitti:...voiko siitäkään näin faktapimentoinen olla täysin varma, ettei tuo ryypiskely ole tapahtunut tuon takaa-ajon aikana?
Tuo kyllä vaikuttaisi kaikkien järjettömimmältä vaihtoehdolta.
Ensin ollaan selvinpäin ja kun poliisit yrittää pysäyttää,
niin lähdetään pakoon ja samalla vedetään pullo suomi-viinaa naamariin.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
Henkka #2283 kirjoitti:
Täysin arvailuahan tämä on, mutta voiko siitäkään näin faktapimentoinen olla täysin varma, ettei tuo ryypiskely ole tapahtunut tuon takaa-ajon aikana?
Tuota epäilen vahvasti itsekin, meinaan onhan tuo ajosuoritus kuitenkin jonkinmoista kontrollia vaatinut.
Mutta 3 promillen humalaan ei ihan pientä matkaa ajaessa pääse vaikka kuinka koettaisi juoda! Vaatii nimittäin aika pitkän panostuksen normi kuntoiselta mieheltä, joka ei ole täysin alkoholisti.
Itse en kyllä ajaisi autoa tiellä sen 50 km saatikka lähes 200km/h 3 promillen humalassa. Itse asiassa kävely kahdella jalallakin saattaisi olla mahdotonta.
Tri-Lo kirjoitti:
Tuota epäilen vahvasti itsekin, meinaan onhan tuo ajosuoritus kuitenkin jonkinmoista kontrollia vaatinut.
Mutta 3 promillen humalaan ei ihan pientä matkaa ajaessa pääse vaikka kuinka koettaisi juoda! Vaatii nimittäin aika pitkän panostuksen normi kuntoiselta mieheltä, joka ei ole täysin alkoholisti.
Mutta missä vaiheessa ne sai sen puhallutettua..?
Ei mitään tietoa! 3 promillen kunto kun vastaa toisilla jo kuntoa jolloin ei olla edes puhalluskunnossa, voihan olla että se on käytetty halmilla tai verillä ja tuo rapian 3 promillen tulos on sieltä.
Mutta sen tiedän että tuon takaa-ajon aikana joka lehtitietojen mukaan on kestänyt noin puoli tuntia ei kukaan meistä, ei edes meistä Saabisteista saa juotua 3 promillen humalaa.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
hz81 kirjoitti:
Mutta 3 promillen humalaan ei ihan pientä matkaa ajaessa pääse vaikka kuinka koettaisi juoda! Vaatii nimittäin aika pitkän panostuksen normi kuntoiselta mieheltä, joka ei ole täysin alkoholisti.
Mutta missä vaiheessa ne sai sen puhallutettua..?
Ei mitään tietoa! 3 promillen kunto kun vastaa toisilla jo kuntoa jolloin ei olla edes puhalluskunnossa, voihan olla että se on käytetty halmilla tai verillä ja tuo rapian 3 promillen tulos on sieltä.
Mutta sen tiedän että tuon takaa-ajon aikana joka lehtitietojen mukaan on kestänyt noin puoli tuntia ei kukaan meistä, ei edes meistä Saabisteista saa juotua 3 promillen humalaa.
Verikokeestahan se ei ole, koska saavat sen tuloksen mahdollisesti vasta elokuussa (luin juuri vbl:sta). Että onkohan se vaan puhalluskoe paikan päältä..? Siihen ei taida olla mitenkään mahdotonta saada tuollaista lukemaa puolen tunnin panostuksella?
Tri-Lo kirjoitti:
Verikokeestahan se ei ole, koska saavat sen tuloksen mahdollisesti vasta elokuussa (luin juuri vbl:sta). Että onkohan se vaan puhalluskoe paikan päältä..? Siihen ei taida olla mitenkään mahdotonta saada tuollaista lukemaa puolen tunnin panostuksella?
Juu ei se varmasti verikokeesta ole, käsittämätöntä sekin miten sen analysoinnissa voi mennä niin kauan?!
Kyllä tuon kolmen promillen seulontametrituloksen tosiaan saa vaikka yhdellä ryypyllä pirtua jos heti hönkii mittariin, mutta se ensimmäinen puhallustulos ei yleensä paljoa kerrokkaan vaan puhallus uusitaan noin vartin päästä uudelleen mikäli tulos on n. rattijuopumusrajoilla.
Tuollaisen seulontametrin saa pohjattua( digitaalissa 8 promillea) kun on huuhtonut kädet käsidesillä ja mittaa huuhdonnan jälkeen läheltä kämmentä tuloksen.
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Niin no, laiton auto tai ei mutta AKE:n tietojen mukaan bemarissa on 2.69-litrainen pata pellin alla. Joten eiköhän se ole silloin myös viranomaisen hyväksymässä kuosissa.
Ei se kuitenkaan auta autoa ajaneen pojan tilannetta lainkaan, koska teki omat valintansa ja kanssamatkustajien puheista huolimatta jatkoi ajoa. Jos ei siis järkipäätä pakota ja 3 promillen humalassa omaa Vatasen jalat sekä omat kädet niin saakin joutua linnaan ja pitkäksi aikaa.
Pähkinänkuoressa voi lähes yleistää samalla lailla kuin vallan kanssa. Teho vaatii vastuuta aivan kuten valtakin. Molemmilla saa ilman vastuuta pahaa aikaiseksi! Tämä on vain oma mielipide Joten en hurskastele sillä että mitään muutoksia ei sais tehdä autoon. Vaan se että jos tekee, niin se ei tarkoita että sitten olisi lain yläpuolella tai saavuttamattomissa.
#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98