Svc kirjoitti:
Jokohan olisi aika viheltää peli poikki?
Elä nyt, tämähän paranee sivu sivulta.
Ilmaston kannalta rahtien siirtäminen ilmakuljetuksiin on huonoin vaihtoehto, sitäpaitsi alkaisi vaan tippua Jumbojettejä takapihoille.
Eikä olisi yhtään kivaa tuollainen Mustanpörssin täsmämainonta, "PÖRSSIROMAHDUS" rahtikonneellinen pakastimia putosi omakotitaloalueelle
Sähköjuna, ainoa ekologinen kuljetusmuoto on sähköjuna.
Sitäpaitsi sen henkilökohtaisen moottoritien vaatimaan tilaan pystyisi rakentamaan kuusi henkilökohtaista rautatietä
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Olen sen verran eri mieltä että kyllä tässä asiaa on puhuttu. Jos se tulee välillä ulos lievän sarkasmin sävyttämänä niin kyse ei silti välttämättä ole ***tuilusta. Jokainen kunnoittaa toistensa mielipiteitä, se on tärkeää. Mutta ne saa myös osoittaa huonoiksi jos perustelemalla pystyy.
Täysin samaa mieltä. Minun mielestäni keskustelussa on ollut hyvää reilu ajatustenvaihto. Voi kumpikin "osapuoli" noukkia sieltä ne toista harmittavat ajatukset ja miettiä miten itse jeesata kaveria.
Lähden itse, pitkästä aikaa, tänään iltapäivällä heittämään Sommasta Bruhnin 40":n Äänekoskelle. Voin sitten huomenna manata kaikki henkilöautoilijat ja ne minut kun peilistä ei näy kuin V****n keula
puu kirjoitti:Joo. Muistan kun joku kirjoitteli Helsingin Sanomien yleisönosastolla siitä, että nykyisin rekat pitäisi rajoittaa 80km/h, koska nykyisillä rekkojen tehoilla jaksaa nousta mäet kahdeksalla kympilläkin. Perusteita väitteellä ei sen enempää ollut.
Itseasiassa tänään kuulin että shellin polttoainetta vievät rekat on rajoitettu 80km/h nopeuteen.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
puu kirjoitti:Joo. Muistan kun joku kirjoitteli Helsingin Sanomien yleisönosastolla siitä, että nykyisin rekat pitäisi rajoittaa 80km/h, koska nykyisillä rekkojen tehoilla jaksaa nousta mäet kahdeksalla kympilläkin. Perusteita väitteellä ei sen enempää ollut.
Itseasiassa tänään kuulin että shellin polttoainetta vievät rekat on rajoitettu 80km/h nopeuteen.
Näin on tietääkseni käytössä muutamassa muussakin kuljetusliikkeessä tai ainakin max. nopeudeksi on määrätty 80 km/h.
MacTurbo kirjoitti:
Sähköjuna, ainoa ekologinen kuljetusmuoto on sähköjuna.
MacTurbo kirjoitti:Kaikki raskas liikenne pitäisi lakisääteisesti siirtää rautateille.
Ei olisi perässäroikkuvia eikä jonojakerääviä rekka-autoja maanteillä
Täysin samaa mieltä!
täältäkin ääni rautateille. jakeluautot keskustoissa erikseen
Nyt taitaa olla sairauden huipputaso saavutettu? Avo hankittu =)
KA 9-3 2.0tA Vector Cabbe vm.2004
KR 900 GL 3d vm. 1983 (ässän tekniikka) Ruohonen jäsen 2377
Höh?? vaikka en teiden ritari olekkaan,moniko vaihtais ammattia rekka
kuskin kanssa? en minä ainaskaan,mulla on sen verran "pieni" ego että
pystyn antamaan tietä kiireisimmille,ja toisaalta se ei omaa matkantekoa juuri
hidasta.Turvallisempaa se perässä roikkuja on laskee ohi kun että se roikkuu
puskurissa. olipahan se lada,rekka,tai
MacTurbo kirjoitti:Kaikki raskas liikenne pitäisi lakisääteisesti siirtää rautateille.
Ei olisi perässäroikkuvia eikä jonojakerääviä rekka-autoja maanteillä
Kaikki Saappi kuskit pitäis siirtää käyttämään julkista liikennettä, että vois ajaa satasen rajoituksella edes 80km/h rekalla esim. Tuusulan moottoritiellä
Eilen pomittua liikenteestä: Ajelin illalla kohti Porvoota moottoritietä tietenkin, itsellä nyt kesärajoituksilla vauhtia sen n.130km/h mittarin mukaan, niin eipä kovin heittämällä menty yhdestä rekasta ohi, jos perstuntumalla ja silmillä sen nopeuden oisi voinut arvioida (harmi kun tätä topikkia lukeneena en himmannut siinä vierellä ja katsonut kuinka kovaa se kulki) niin varmasti yli satasta paukutteli.....
Noissa nopeus jutuissa ainakin oma kokemus on, että kun ajaa yhdistelmällä n.80-85 km/h, niin kyllä ohi on päästävä, vaikka talvella on 80 rajoitus. Liian lähellä ajavat on tietysti erittäin suuri turvallisuusriski, mutta eikö silloin voisi ottaa asiallisesti yhteyttä esim.ko kulj.liikkeeseen tai poliisiin jos kerran aihetta on? Tietä on 60 tonnin yhdistelmällä vaikea antaa - jos hiljentää, niin vauhdin takaisin saanti kestää, ja takana on taas seuraava. Lisäksi ohitusmerkin näyttäminen on kielletty ainakin erään suuren öljy-yhtiön ajoa ajavilta autoilta, koska monasti ohitukseen lähdetään viiveellä, ja tilanne on jo voinut muuttua. Mitä tulee kiilaamisiin yms. asioihin tien päällä, niin kyllä siihen useimmiten syyllistyy henkilöauton kuljettaja, jonka on ängettävä väkisin samalle kaistalle esim. kaupunkiajaossa - mutta kun kuorma-auto joskus, vaikkapa katvealueen tähden ei huomaa h-autoa, ja tulee eteen, niin silloin heti yleistetään. Ruuhka-aikaan ei kertakaikkiaan ole niin suurta väliä jonossa, että täysi yhdistelmä voisi siihen liittyä häiritsemättä muita hitautensa vuoksi, joten kai pelisilmää voisi olla molemminpuolin. Kaupunkibussin ajaminen onkin aivan oma lukunsa, esim. Turussa tuntuu välillä, että linja-autonkuljettajia suorastaan vihataan. Kumma juttu, miten liikenne Ruotsin puolella toimii paljon paremmin - mistäköhän johtuu?
KN/Lieto kirjoitti:Liian lähellä ajavat on tietysti erittäin suuri turvallisuusriski, mutta eikö silloin voisi ottaa asiallisesti yhteyttä esim.ko kulj.liikkeeseen tai poliisiin jos kerran aihetta on?Kumma juttu, miten liikenne Ruotsin puolella toimii paljon paremmin - mistäköhän johtuu?
Nuo pari kohtaa johon kommentoin.
Jos peilissä näkyy vain se Scanian tai Volvon tms logo niin ei sillä perusteella vielä mihinkään soiteta vaikka mieli kyllä tekisi.
Ruotsi, olen samaa mieltä. Siellä kun henkilöautollakin saa hitaamman kiinni niin ei oikeastaan ehdi edes suunnittelemaan ohitusta kun edessä ajava väistää jo sinne _reilun_ levyiselle pientareelle ja antaa tilaa. Ja se joka ei väistä niin ajaa Amazonilla niska jäykkänä omilla verokruunuillaan maksamallaan tiellä tai on suomalainen.
Mielenkiintoista keskustelua aiheutti aloittamani viestiketju ja hyvä niin.Mielipiteitä on lähes yhtä monta kuin on tienkäyttäjiäkin.Ymmärrän kyllä rekkakuskeja jotka päivät pitkät paahtaa tiellä meidän jokaisen leivän eteen mutta,se ei kuitenkaan oikeuta siihen perässä roikkumiseen josta jo aivan alussa kirjoitin.Niin kuin joka asiassa myös rekkamiehissä löytyy niitä "mätiä" omenoita Ei muuta kun hyvää alkanutta kevättä meille kaikille tienkäyttäjille,unohtamatta sitä rekkakuskia joka puskurissani ajeli kiinni
Minua ainakin "rekkakuskina" ihmetyttää, kun monellakin on rekka mennyt useasti ilman rajoitinta ohitse.
Omat kokemukset 4 vuoden ajalta rekan ratissa ovat olleet, kun 2 (kaksi) venäläistä autonkuljetus alustaa on mennyt ilman rajoitinta ohi.
Joten ihmetyttää kun joillain niitä menee joka päivä.
JoonasN kirjoitti:Minua ainakin "rekkakuskina" ihmetyttää, kun monellakin on rekka mennyt useasti ilman rajoitinta ohitse.
Omat kokemukset 4 vuoden ajalta rekan ratissa ovat olleet, kun 2 (kaksi) venäläistä autonkuljetus alustaa on mennyt ilman rajoitinta ohi.
Joten ihmetyttää kun joillain niitä menee joka päivä.
Viime perjantaina VT3 / Keimola: puolikas Sideloaderi tyhjänä, todellista 108km/h. Lauantaina tie 25 / Vihti: Kou***n puolikas, todellista 98km/h. Tänään aamupäivällä tie 130 / Hyvinkää: Vidg****n puolikas, todellista 102km/h.
Että ainakin täälläpäin noita reippaasti ajavia löytyy...