Uitukki kirjoitti:Eivät periaatteessa mutta toivoisi että muut liikkujat osaisivat ottaa sen huomioon että se hätävilkut päällä peruuttava jakarikuski ei näe neljään suuntaan yhtäaikaa vaikka kuinka päätä pyörittelisi. Monesti vaatii kovaa tarkkaavaisuutta huomioida ahtaissa paikoissa kaikki kiinteät esteet ja sitä lisähaastetta hommaan tuopi nämä liikkuvat esteet jotka monesti päätä pahkaa syöksyvät peruuttavan kuorma-auton perän taakse.
Joo, en yhtään epäile etteikö hommassa olisi haastetta ja ongelmia, kunhan analysoin ihmisten käyttäytymistä ja sen ihmettelyä.
Uitukki kirjoitti:
Jos ne hätävilkut ja/tai majakat vilkkuu se tarkoittaa oikeasti sitä että kuljettajan silmät ei joka sekunnilla ehdi joka paikkaan. Itsekin olen kuitenkin sitä mieltä että hätävilkkuja ei tule käyttää jos ne majakat on.
Toisaalta ne hätävilkut on tarkoitettu nimenomaan kertomaan, että ajoneuvo on jouduttu seisauttamaan paikkaan, jossa sen ei odoteta seisovan, on hyvinkin loogista että hätävilkullisen auton odotetaan seisovan eikä rynnivän päälle.
Tieliikennelaki 37§ kirjoitti:
Suuntavalojen hätävilkkukytkentää, jolloin kaikki suuntavalot vilkkuvat samanaikaisesti tai vuorotellen edessä ja takana, saa käyttää vain, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään sellaiseen paikkaan, jossa se voi aiheuttaa erityistä vaaraa muulle liikenteelle.
uitukki kirjoitti:Monet toitottavat sitä että pitäisi odottaa riittävän vapaata hetkeä. Samat ihmiset ovat sitten monesti kuitenkin naama punasena soittelemassa aspaan kun sen oman paketin odottelu venyy tuntikausiksi kun jakarikuski odottelee sitä riittävän vapaata hetkeä joka liikkeellelähdössä pahimmillaan sen vartin.
Ma tietan. Jakelupalvelujen hintakin alkaa pakettia kohden olla eri sfäärissä, jos yhtä pakettia tarttee jakaa vartti, saatika ruuhka-aikaan tunti. Näiden seikkojen sekä työn mielekkyyden takia on tosiaan kiva, että niitä kohteliaitakin kuskeja löytyy päästämään sinne väliin, vaikka jakajalla väistämisvelvollisuus onkin. Ässävaihtoehtohan olisi, jos tällaiset(kin) tarpeet otettaisiin huomioon liikennesuunnittelussa ja rakentamisessa, mutta siitä lienee melko turha haaveilla.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla