Azanovix kirjoitti:jolla kesti jonon ensimmäisenä 0-70km/h kiihdytys loivaan ylämäkeen vain noin kaksi minuuttia. Itse rullasin noin samaa vauhtia viereisellä kaistalla jonkun tojorollan perässä, joka ei hämmästyttävää kyllä, myöskään kiihtynyt sen nopeammin.
Ne oli varmaan tamperelaisia..
(Huomaa hymiöiden puute)
Keväinen päivä täällä eteläkärjessä: talitintit karjuivat puissa keuhkojensa täydeltä, aurinko paistoi tiet suliksi ja kevään ensimmäinen kyykkykevari liikenteessä. Aika uudenkiiltävältä näytti. En kyllä nähnyt, olisiko ollut jopa kohelikolmiolla varustettu.
Hevosen ja aika pelottavan läheltä! Tilannehan meni niin että olin menosa kaverini kanssa töihin, cuise päällä reilu 80 km/h nopeutta ja muutama kilometri ennen työpaikkaa oli todella sumuinen notkelma ja laitoin lyhyet valot päälle. Hetken päästä kaverini huutaa vieressä että varo ja tässä vaiheessa huomaan itsekkin sumusta kohden juoksevan kaksi suurta hahmoa rinnakkain ja suoraan päin ja kaistallani! Tästä seurasi helvetin tiukka jarrutus ja viime hetkellä väistö oikealle jossa sopivasti bussipysäkki. Hetken meinasi sydän lyödä muutaman ylimääräisen lyönnin. Läheiseltä hevostilalta oli karannut kolme hevosta jotka juoksivat vauhkoina tiellä. Jäätiin sitten toisen töihin menossa olleen autokunnan kanssa ohjaamaan/pysäyttämään liikennettä molemmista suunnista ja välttämään lisävahinkojen synty kunnes muutama viranomaispartio tuli paikalle ohjaamaan liikennettä vilkkuautojen kanssa. Lopulta hevoset saatiin kiinni, kaksi meidän vielä ollessa paikalla ja yksi muutaman tunnin myöhemmin. Huh huh, voin sanoa että kyllä säikäytti!
OPEL SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url] Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
hz81 kirjoitti:Hevosen ja aika pelottavan läheltä!
Kumpikos muuten on yleensä isompi/painavampi, hirvi vai hevonen? (Ponit erikseen.)
Onhan niitä tietysti kaiken kokoisia mutta hirvellä taitaa olla suhteessa pitemmät jalat?
E: Wikipedia tietää:
"Tavallisimmin hevosen säkäkorkeus kuitenkin on jotakin väliltä 120–170 cm."
ja
"On average, an adult moose stands 1.8–2.1 m high at the shoulder" (Taitaa suomalaiset olla hiukan pienempiä?)
Peugeotin joka oli hyytynyt tienlaitaan ja varoituskolmio laittamatta. Helpottaisi kummasti tuo kolmio auton havainnointia lumisateessa, kun itse autokin oli jo lumen peittämä.
Oli vielä sen verran lähellä ajokaistan valkoista reunaviivaa, että ihme on jos ei aura-auto vie mennessään.
Taisi olla kaverilla siinä ovessa jotain häikkää kun muutaman kerran sai kokeilla, etä meni kunnolla kiinni. Meinasin sanoa ennen tuota ovi episodia, että komeat liukuovet on autossa, mutta jätin sanomatta.
Tuha kirjoitti:Raumalla tuli nähtyä Teboilin kylmäasemalla tankilla samaan aikaan punainen pieni Peugeot jossa liukuovi ainakin kuskin puolella.[/
Peugeot 1007, hassun ruma epäauto?
Taisi olla kaverilla siinä ovessa jotain häikkää kun muutaman kerran sai kokeilla, etä meni kunnolla kiinni. Meinasin sanoa ennen tuota ovi episodia, että komeat liukuovet on autossa, mutta jätin sanomatta.
Eipä taida olla tuota autoa juuri olla suunniteltu Suomen tieolosuhteisiin... Itse en luottaisi Ranskalaiseen sähköosaan -30 asteen pakkasessa... Noissa on vatusti vikoja!!!!
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Säiliöauton, jonka kuljettaja koki suuren tarpeen lähteä moottoritiellä ohittamaan hitaammin kulkeneita.
Ei siis tapahtunut tänään, mutta kuitenkin. Paikkana yllättäen lahdentie (4). Kehä III:n ja Kehä I:n välillä tasaista n. 85km/h vauhtia ehti peräti kahden auton ohi. Matkaahan on vain muutama kilometri. Jonoa ehti kerääntyä taakse ihan kiitettävästi, ja itse antaisin kuljettajalle arvosanaksi kiitettävän. Oli sen verran jäätävä ratkaisu. Eläköön ne 1,5 sekuntia jotka hän voitti tuolla ratkaisulla.