Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Järjetön suomalainen sakotusjärjestelmä. Itse sain viime syksynä kenenkään turvallisuutta vaarantamattomasta ylinopeudesta (107 km/h rauhallisen eleettömästi tyhjällä tiellä jossa jostain käsittämättömästä syystä vain 80 rajoitus) 600 euron sakot.
Sillä hetkellä ajamastani tonnarista olin maksanut 100 euroa, joten sakko oli kuusi kertaa autoni hinta.

http://www.hs.fi/kotimaa/Nuorelle+mopoa ... 5560021760

Tuossa taas kuski on tappanut suojatien ylittäjän, sakko 300 euroa. Jää ensi kesäksi uusi tuning-spoileri ostamatta 15t€ mopoautoon. En voi käsittää.

Miksei pelkkä teko määritä sakon suuruutta, miksi sakot ovat sitä pienemmät, mitä vähemmän olet maksanut veroa? Esimerkiksi ammattirikollisille ja veronkiertäjille tuo järjestelmä suo kaikkein halvimman maksuluokan.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2238
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Juha96 kirjoitti:Miksei pelkkä teko määritä sakon suuruutta, miksi sakot ovat sitä pienemmät, mitä vähemmän olet maksanut veroa? Esimerkiksi ammattirikollisille ja veronkiertäjille tuo järjestelmä suo kaikkein halvimman maksuluokan.
Elämä on taynnä valintoja!
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Yritin etsiä Googlella keskusteluita sisustan valaistuksen väristä, toivottuja tuloksia ei juurikaan tullut, sen sijaan kymmenittäin keskusteluja aiheena "I want to change my dash lights from green to *väri*" (väri = sininen, punainen, valkoinen), ja kaikissa selitettiin että vihreä näyttää tylsältä ja toinen väri coolilta :roll: Vain parissa keskustelussa haluttiin oranssista tai sinisestä vihreään, ja näissäkin tuli ensimmäisenä vastaukseksi ihmettelyjä siitä miksi haluaa pois coolista väristä :o

Ihmettelen miten valtava vaikutus eräillä saksalaisilla merkeillä on nykyisin automaailmassa...ihan kuin 50-luvun jenkkilästä lähtenyt siipibuumi...

Edit: Opelkin on näemmä hypännyt olympiamerkin kelkkaan...meillä olleessa 2004-Vectrassa oli vielä BMW-tyylin oranssi valaistus... Noh, jälkimmäinen merkki sen kuin nousee arvoasteikolla sitä mukaa kun muut sortuvat tyylittömyyden alhoon :P
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
suopitar
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 1735
Liittynyt: To Syys 27, 2007 14:16
Paikkakunta: Kouvola

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja suopitar »

Kuinka kipeäksi voi ihmisen käsi tullakkaan, kun kyynärnivel ruiskutettu täyteen kortisonia. :?
Saab 9-3 1.8 Turbo mk1
Kirsi Jokela
0451255333
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

:saab: osien tarjoajat.. eivät osaa hinnoitella myymäänsä tavaraa ja sitten suuttuvat ku pyytävät tekemään tarjouksen..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Risto »

Ihmettelen, että miksi tämä:
Kysyntää on sen verran paljon ollut niin Trionic kuin muillekkin autojen softauksille, että oli pakko hieman laajentaa harrastetoimintaa sivutoimiseksi yrittäjyydeksi asti.
"Vanhat asiakkaat" ja pikkumuutokset valmiisiin softauksiin tietysti käsitellään tapauskohtaisesti ja kohtuulliseen hintaan.

Varmaan jo monet foorumilla tunteekin, mutta seuraavanlaisia palveluita on tarjolla:

- Trionic 5.2, Trionic 5.5, Trionic 7, Trionic 8 softapäivitykset, stage 1, 2, 3 ja spesiaalitapauksetkin jos penkissä tulet käymään Vaasassa, etanolikonversiot, T7-mankkuvenakonversiot, flashien vaihto ehjiin T5 autoissa.

- Kaikkien muiden automerkkien ja -mallien lisätehoviritykset, dieseleissä EGR:n ja DPF:n poistot. Esimerkkiä autoista ja tehonlisäyksistä (ei Saab Trionic autoissa) löytää hakupalkista sivulta http://www.medusa-motorsports.com/

-Myös vanhemmat LH ja Lucas, APC järjestelmät (modaus ja lastut) voi onnistua tapauskohtaisesti. Ainoastaan "stage 1" tasolla tosin, ei custom juttuja.

Muidenkin kuin Saab bensaturbojen softat on siis laadukkaita (tunnistan kyllä laadun ja vaadin sitä omassa elämässänikin kaikelta. :)) medusa motorsportsin tekeleitä. Trionic-softat on omaa tekoa, tietysti vaikutteita on Trionictuning/Ecuproject foorumeilta.

Hyllystä löytyy myös ecuaihioita myytäväksi asti seuraavan varastosaldon mukaisesti, jos ei halua lähettää omaansa tai pääse käymään paikan päällä (tai haluaa säästää vakion hyllyssä):
-3kpl Trionic 8 2003-2006 (sopii näihin vuosimalleihin, ei sovi biopower-käyttöön)
-4kpl Trionic 7 1998->
-1kpl Trionic 5.5 (uudet muistit jo)

Lisääkin saa hommattua jos kysyntää on.

Trionic 7 ecut sopii kaikkiin OG9-5 bensakoneisiin sekä OG9-3 2001-2003 bensa (ml. 2000 mallin 185hv ja Aero sekä Viggenit). T5.5 ECU sopii kaikkiin T5 autoihin paitsi MY1993 tonnarit joissa on T5.2.

T7 kohdalla, jos ohjelmoidaan jokin muu kuin alkuperäinen ecu, niin tarvitsen auton alustanumeron sekä ecun liittimen alta ajonestokoodin. T8 kohdalla tarvitaan TECH2-naittaminen turvapääsyn kera jos kiinni tuleva ecu ei ole auton alkuperäinen. T5 kohdalla tarvitsee ecun päältä sarjanumeron (ser. no) jos autossa on VSS ajonesto.

Lisätietoina kaipaan myös seuraavia:
-Auton vuosimalli ja moottorivaihtoehto
-Vaihteiston tyyppi sekä tieto onko autossa TCS tai ESP tai ei kumpaakaan
- (vain T7) Haluaako biopower-ohjelman tapauksessa automaattiset ilmoitukset etanolipitoisuudet startissa ja adaptaation tapahtuessa SID:iin, nämä joutuu clearilla kuittaamaan joten ei kannata laittaa jos ei kiinnosta. SID Info on aina päällä ja sieltä saa erikseen katsottua tiedot jos haluaa.
- (vain T7) Jos manuaalivaihteinen, niin haluaako "fast throttle" option, jolla kaasuläpän pehmennykset poistetaan ja läppä reagoi herkemmin mutta toisaalta mahdollisia voimansiirron nykäyksiä ei pehmennetä. Automaatissa ei kannata käyttää.

Alustava hinnasto (voi muuttua vielä kun laskeskelen että paljonko tästä nyt vaivanpalkkaa itselle jää):
- Trionic ecujen softaukset muutoksista riippumatta, 200e sis. ALV
Onnistuu myös ilman lisämaksua (jos hyllyssä ecuja riittävästi) siten, että lähetän valmiiksi ohjelmoidun ecun. Ja kun uusi on paikallaan ja toimii niin lähetät vakion takaisin sitten omalla kustannuksellasi.
- Trionic ecuaihiot softauksen yhteydessä 70e/kpl sis. ALV
- Muiden autojen softaukset (lisäteho, EGR off dieselistä jos haluaa), 500e sis. ALV ja penkitykset ennen ja jälkeen. DPF off tapaukset neuvotellaan erikseen, hiukkaspöntön fyysinen poisto voidaan järjestää.
- Aftermarket ecujen säätö penkissä 100e/h sis. ALV ja penkkiajan

Mahdolliset postikulut lisätään hintaan, 10e/lähetys (1-2 ecua).

Luonnollisesti softilla on aina tyytyväisyystakuu, eli jos jotain tarvitsee säätää tai tarvitsee apua niin hoidetaan tietysti kuntoon.

Pelkät penkityksetkin onnistuu kaverin kautta, kysy jos kiinnostaa, 50e/h
Penkkiin tulevat autot mieluusti täysin kunnossa ettei tarvitse alkaa mitään ropaamaan tai säätämään siellä, koska tulee kalliiksi. Onnistuu kuitenkin kyllä, taitoa, työkaluja ja jossain määrin osiakin löytyy. Myös E85 polttoaineen järjestäminen penkityspaikalle onnistuu.

Parhaiten saa kiinni sähköpostilla tmi.jcarlson@gmail.com tai puhelimella 044-2774681. Päivätöiden aikaan (jolloin säädän ja testailen sitten paria astetta isompia polttomoottoreita..) klo 8-17 vastausmahdolliset rajalliset, SMS mielummin silloin.
on pitänyt myyntiosiosta poistaa, mutta esim. nämä kaupallisten toimijoiden mainokset saavat siellä olla:
10MB ja 32MB kortit sekä Candi-mokkula löytyy, jotta suht moniin Saabeihin pitäs sopia kiinni alkaen vm. 1988 vm. 2011 saakka. Kaikkien vikakoodien luvut/nollaukset ja ohjelmoinnit onnistuu sikäli kun vuosimalli mahdollistaa.

Tonnarit 1988 (ruiskut) -> 1998
Satkut 1990 (ruiskut) -> 1998
Kolkit ja femmat 1998 -> 2011

Huom. Nyt onnistuu myös Opel-merkkisten autojen säädöt vm. 1997-2012.

25€/alkava tunti

YV tai xxxxxxxxxx/Kari
Y-tunnus: 1837053-6 kirjoitti:Autojen,Traktoreiden,Koneiden,Ym.

-Huollot
-Korjaukset
-Katsastuskunnostukset
-Jarruremontit
-Iskarienvaihdot
-Varustelut
-Ym.
-Varaosat ja Tarvikkeet

Edullisesti. paja Uuraisilla ja huoltoauto tulee minne vaan.

Peltolan Autopalvelut
Mikkolantie 31
41230 Uurainen
p.xxxxxxxxxx
peltola5@luukku.com
http://www.peltolanpalvelut.fi
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja karg »

Myy tavaraa tai palvelua yksityisenä henkilönä. Mitä eroa siinä on?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Miksi silloin kun on muka kiire johonkin perkeleentärkeeseen miittinkiin tms. ovat tiet tukossa mopoautoista, niiden perässä roikkuvista ohitustaidottomista, traktoreista, lakaisuautoista, rollaattorimummoista yms.
Sitten kun taas ei ole hoppua, niin melkeen yksikseen saa tuolla kruisailla tyhjillä teillä.
Ihmetyttää kovin, että mistä ne tientukot osaa silloin kiiruun iskiessä aina eteen tulla 8O
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

V.J.S:n mainitsemien ohella ihmettelen sitä, miten on mahdollista että eteen sattuvat autokoululaiset ovat aina niitä kaikkein pelokkaimpia ensimmäistä ajotuntiaan suorittavia jotka ajavat hiljempaa kuin itse ajoin ensimmäistä kertaa autoillessani (yhdeksänvuotiaana ng-satkulla jääradalla), miksi Mannilantiellä eteen sattuvat ajavat aina 10-20 km/h alle rajoituksen (joka on muuten 40, suoralla ja leveällä tiellä), miksei autoni pysy millään puhtaana vaikka ajan korostetun varovasti ( :twisted: ) sekä mistä saisin uuden pätkispussin käymättä kaupassa? :?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tilaat netanttilasta pätkikset kotiin :mrgreen:
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Jasse-setä
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 15:40
Paikkakunta: Tampere

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Jasse-setä »

Ihmettelen miksi käytetyt vanteet ovat kalliimmat kuin uudet :D
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Tulee melkosesti hintaa pätkiksille, perushinta boksille on kyllä halvempi kuin pikkupusseille, mutta sitten tulee seitsemän euroa toimituskuluja...ja lisäksi ihmettelen että miksei tuohon Saabin kampanjaan sisälly viidentoista tuuman cross-spokeja :cry:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja haffu »

Tällaiset vain alle: http://www.rengaskauppa.net/vanteet/LEN ... U/15/4x108
Noita Cross Spokeja ei ole kaiketi valmistettukaan noin pariinkymmeneen vuoteen. Eikä välttämättä ihan joka auton alle sovi ulkonäöllisesti. 16" Aerot himottaisi itseäni, mutta kun tarjontaa ei tunnu olevan. Kuten ei millekään muulle "erikoisosalle", jotka kiinnostavat. (AF-etupuskuri/Aeron puskurinjatkeet)
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ihmettelen taas kerran, minkä ihmeen takia pyöriä merkkiklubin foorumilla ainoana tarkoituksena pilkata ko. merkkiä? :roll:
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Jos elämässä ei ole muuta sisältöä?
Vastaa Viestiin