Yritän katsella tuolta kuvamateriaaliakin josko siellä jotain julkaisukelpoista olisi.. ja JuAn ei sit mieluiten julkaise sitä videopätkää missä kolme miestä noituu luujauho hampaista pölisten yhden ainoan bensatankin tiimoilta!
Hannalle; uuden Saabin hankinta
Jepsis, kansi on kasattu paikalleen ja etujalkatilasta CDTA:n löytämä reikä paikattu, tankki bensalinjoineen paineakkuineen päivineen survottu paikalleen ja tehty paljon pientä huomaamatonta kuten kaasuvaijerin vaihto käypäiseen.
Yritän katsella tuolta kuvamateriaaliakin josko siellä jotain julkaisukelpoista olisi.. ja JuAn ei sit mieluiten julkaise sitä videopätkää missä kolme miestä noituu luujauho hampaista pölisten yhden ainoan bensatankin tiimoilta!
Yritän katsella tuolta kuvamateriaaliakin josko siellä jotain julkaisukelpoista olisi.. ja JuAn ei sit mieluiten julkaise sitä videopätkää missä kolme miestä noituu luujauho hampaista pölisten yhden ainoan bensatankin tiimoilta!
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No mutta, sehän on normaalia se et jossei mene laittamalla niin sitten kirvaamalla. Jos tuo ei auta niin sitten haetaan kaasuvehkeet ja lämmitetään niin johan menee, tai ainakin lähtee.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Noh ehkä mie en sitä julkaise, ei se oo oikein edustava muutenkaan... Mut palaillaan projektiin alkuviikosta, olis maanantai-keskiviikko välinen aika käytös, jos tarvetta on...Myrkky kirjoitti:JuAn ei sit mieluiten julkaise sitä videopätkää missä kolme miestä noituu luujauho hampaista pölisten yhden ainoan bensatankin tiimoilta!
900 GL 3D -83
Juu maanantaina ois tarkotus kammeta pajalle, kannattaa soittaa kuiteskin ketkä on tulos kun en tiedä vielä moneltako jaksaa heräillä.JuAn kirjoitti:Mut palaillaan projektiin alkuviikosta, olis maanantai-keskiviikko välinen aika käytös, jos tarvetta on...
Se mahtas olla pannun sovittelu keulalle seuraava homma?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
joo no ei myökää sinne kammeta ennen kukon lauluu, tai mie en ainakaa aatellu olla hereillä vielä aamuyöstä. Iskä tulee ehkä, ehkä ei, näkee aamulla.Myrkky kirjoitti:Juu maanantaina ois tarkotus kammeta pajalle, kannattaa soittaa kuiteskin ketkä on tulos kun en tiedä vielä moneltako jaksaa heräillä.JuAn kirjoitti:Mut palaillaan projektiin alkuviikosta, olis maanantai-keskiviikko välinen aika käytös, jos tarvetta on...
Se mahtas olla pannun sovittelu keulalle seuraava homma?
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Jees.. tänään paikalla oli JuAn, CDTA, minä ja auton omistaja. Pannu olis keulilla ja osa sähköistäkin värkkäilty, sopii vain toivoa että ne kans pelaa kun ne on risteytys kolmea eri autoa eri vuosimalleista liitinyhteensopivuuksien, manuaalikaasarista automaattiruiskuksi muutoksen yms. syiden takia.
Yllätyksiltäkään ei vältytty(tänäänkään), -87 ja -89 virranjakajissa on sit muutakin eroa kuin liitin. Johtosatsin liitinkappaleen vuoksi -87 mottiin laitettu -89 jakaja ei sopinut kääntymään koko ennakonsäätöalueellaan vaan otti kiinni termarin koppaan.
Sottailtiin ja mittailtiin muuten ihan vähän aikaa että mites helev* tää nyt on mahdollista kun sopihan se edellisessä koneessa kiinni ollessaankin kääntymään!
Tarkemman tutkimuksen jälkeen todettiin venttiilikoppien olevan hieman erilaisia, toisessa on jakajan kiinnitysruuvin reiät hieman eri paikassa(ja tämä oli uusi tieto paljonkin näiden kanssa ropanneelle kaverille kun puhelimessa tarinoitiin).
Ja kuten tänäänkin: Huomenna pajalle menijät joko soittaa tai ajaa tätä kautta.. tarvinnen kyydin huomennakin, kiitos.
Edit: Ja -89 900c mallissa muuten ei ole äänieristemattoja takajalkatilassa vai onko ne joku jo poistanyt vuosien saatossa?
Yllätyksiltäkään ei vältytty(tänäänkään), -87 ja -89 virranjakajissa on sit muutakin eroa kuin liitin. Johtosatsin liitinkappaleen vuoksi -87 mottiin laitettu -89 jakaja ei sopinut kääntymään koko ennakonsäätöalueellaan vaan otti kiinni termarin koppaan.
Sottailtiin ja mittailtiin muuten ihan vähän aikaa että mites helev* tää nyt on mahdollista kun sopihan se edellisessä koneessa kiinni ollessaankin kääntymään!
Tarkemman tutkimuksen jälkeen todettiin venttiilikoppien olevan hieman erilaisia, toisessa on jakajan kiinnitysruuvin reiät hieman eri paikassa(ja tämä oli uusi tieto paljonkin näiden kanssa ropanneelle kaverille kun puhelimessa tarinoitiin).
Ja kuten tänäänkin: Huomenna pajalle menijät joko soittaa tai ajaa tätä kautta.. tarvinnen kyydin huomennakin, kiitos.
Edit: Ja -89 900c mallissa muuten ei ole äänieristemattoja takajalkatilassa vai onko ne joku jo poistanyt vuosien saatossa?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No ny se pirulainen kulkee viimeinkin omin avuin, huomiseksi enää huuhtelutarkoituksessa laitettujen vesien tilalle nesteet, öljyn & suttarin vaihto, sisustan kasaus etupenkkien ja keskikonsolin osalta, konepelti paikalleen yms. pientä.
Lieviä vastoinkäymisiä vuotavien bensaputkien banjoliitinten tiimoilta, jäähyjärjestelmän ilmauksen kanssa, kiristämättä unohtuneen bensapumpun banjolähdön aiheuttaman polttoainetulvan, kiristämättä jääneen vesiletkun klemmarin ja sökön nelospytyn tulpan tiimoilta, mut se kulkee sittenkin!
Lievääkin suurempia vastoinkäymisiä oli, JuAn:in kulkineen alipainesäädin vaihdettiin olevinaan huolellisesti.. mut se pirun tanko irtosi sittenkin reilun 10km:n ajamisen jälkeen. Pika-apuna öjyä vuotava mutta muuten kunnossa oleva jakaja hyllystä tilalle ja huomenna paneutuen tarkemmin tangon irtoamisen syihin.
Kiitokset jälleen CDTA, JuAn, Hanna itse innokkaana oppimaan autoista kaiken, emäntä ja Hanna ruokapuolen hoitamisesta.
Oikein hyvällä tuurilla tämäkin threadi hiljenee pikkuhiljaa huomisen jälkeen jos ilman ongelmia saadaan hoidettua homma loppuun.. ei tarvitse joidenkin kärsiä tsättäämisestä.
(eikä saa suuttua tästä pikku piruilusta, tai jos suututaan niin tänne raportoidaan sit jokainen kiveniskemän fiksauskin tästälähtien ) 
Lieviä vastoinkäymisiä vuotavien bensaputkien banjoliitinten tiimoilta, jäähyjärjestelmän ilmauksen kanssa, kiristämättä unohtuneen bensapumpun banjolähdön aiheuttaman polttoainetulvan, kiristämättä jääneen vesiletkun klemmarin ja sökön nelospytyn tulpan tiimoilta, mut se kulkee sittenkin!
Lievääkin suurempia vastoinkäymisiä oli, JuAn:in kulkineen alipainesäädin vaihdettiin olevinaan huolellisesti.. mut se pirun tanko irtosi sittenkin reilun 10km:n ajamisen jälkeen. Pika-apuna öjyä vuotava mutta muuten kunnossa oleva jakaja hyllystä tilalle ja huomenna paneutuen tarkemmin tangon irtoamisen syihin.
Kiitokset jälleen CDTA, JuAn, Hanna itse innokkaana oppimaan autoista kaiken, emäntä ja Hanna ruokapuolen hoitamisesta.
Oikein hyvällä tuurilla tämäkin threadi hiljenee pikkuhiljaa huomisen jälkeen jos ilman ongelmia saadaan hoidettua homma loppuun.. ei tarvitse joidenkin kärsiä tsättäämisestä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Jahka JuAn kotiutuu purkamaan kameransa sisällön, niin on(ja jollei keksi muuta paikkaa kuvilleen,niin pistetään samaan paikkaan kun minunkin kuvat on). Minullakin on muutama kuva olemassa mutta luonnollisestikkin kysyn luvan kuvien julkaisuun auton omistajalta ensin. Kuvia voin tosin ottaa tässä lähipäivinä, joten malta hetkinen vielä..kristian kirjoitti:Eikös näistä projekteista ole kuvia nähtävillä missään?
Edit: Ensihätään yksi kuva huolella kädetetystä hinurin kyydistä laskusta tämän kolaroidun osalta.. josta on minun projektit-alueen topic:issa edeltävä kuva ja tarina kuinka se tapahtui.
Naapurihallin kaveri tuli jeesimään sillä ehdolla että kukaan ei mene auton alle kiskomaan renkaita, vaan ne vedetään sieltä turvallisuuden takia liinalla/köydellä:

Edit2: Ja kuva siitä mitä sopiva kivi saa aikaan hiljaisessakin vauhdissa sopivasti osuessaan.. etupään kuvaa tulee joskus kun kerkeän ottamaan, mut ei ne pyöräkulmat ainakaan kauniimmalle näytä kun konehuoneen ristimittakin heittää senttejä ja kuskin ovi ei istu kuin paiskoen paikalleen.

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Äläs ny väheksy, todistettavasti ruuvasit osia vanhasta uuteen kulkineeseen ja toimit kuvaajana kameralla, johon minä en olis ees uskaltanu koskea.saab87 kirjoitti:Eiköhä niitä kuvia tule joo koha täs joutaa hyvinnii johonkin ne tunkemaan, ne kohdat joissa ite remppaan jätän kyl suosiolla jo pois kuvasarjasta.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
No pitää sit rajata hyvin, ei oikee viel innosta nuo "onneks olkoon" ja "millo o laskettu aika" - kommentit pelkällä kaljamahallaMyrkky kirjoitti:Äläs ny väheksy, todistettavasti ruuvasit osia vanhasta uuteen kulkineeseen ja toimit kuvaajana kameralla, johon minä en olis ees uskaltanu koskea.saab87 kirjoitti:Eiköhä niitä kuvia tule joo koha täs joutaa hyvinnii johonkin ne tunkemaan, ne kohdat joissa ite remppaan jätän kyl suosiolla jo pois kuvasarjasta.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
jeps, rojekti toistaseks paketissa. Kiitokset JuAn, Myrkky, CDTA, Mertmi, Iskä, Muppelo, hitsaajapoika ja Vesku jos jonkun unohdin niin ei ollut tarkotuksellista.
Jos ei ois ollu saabissa tuulilasia ni ny ois hampaittenvälit täynnä itikan ja muitten ötököitten raatoja, se pieniki ajoarkuus joka siit rysäykses tuli hävis matkalla ja taas mentiin. HYVIN KULKEE
Kiitän myös Karelian lihajalostetta projektieväistä (saako näin tehdä?)
Unohtamatta kiittää Myrkyn emäntää ruuanlaitosta.
Jos ei ois ollu saabissa tuulilasia ni ny ois hampaittenvälit täynnä itikan ja muitten ötököitten raatoja, se pieniki ajoarkuus joka siit rysäykses tuli hävis matkalla ja taas mentiin. HYVIN KULKEE
Kiitän myös Karelian lihajalostetta projektieväistä (saako näin tehdä?)
Unohtamatta kiittää Myrkyn emäntää ruuanlaitosta.
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Hitsaajapoika joka hoiti suurimman osan hitsauksista, on A. Varis MatSoMix:iltä, joten kiitos hänelle sekä hitsauslaitteet/tilat/tarvikkeet pullapussillisella tarjonneelle Matille/firmalleen, pikkupaikasta jalkatilassa on kiittäminen "Lampparia" elikkäs kimppatallikaveria.saab87 kirjoitti:jeps, rojekti toistaseks paketissa. Kiitokset JuAn, Myrkky, CDTA, Mertmi, Iskä, Muppelo, hitsaajapoika ja Vesku jos jonkun unohdin niin ei ollut tarkotuksellista.
Jos ei ois ollu saabissa tuulilasia ni ny ois hampaittenvälit täynnä itikan ja muitten ötököitten raatoja, se pieniki ajoarkuus joka siit rysäykses tuli hävis matkalla ja taas mentiin. HYVIN KULKEE
Kiitän myös Karelian lihajalostetta projektieväistä (saako näin tehdä?)
Unohtamatta kiittää Myrkyn emäntää ruuanlaitosta.
Ja sponsoreita/jeesaajiahan oli ylläpidoltakin lupa kiittää, kunhan ei mainoskampanjaksi asti mene.
Ihan kiva oli näpräillä mukavalla porukalla, vaikkakin välillä hieman kunnon päälle sattuneesta syystä ottikin. Tällaisia projekteja lisää niin mukana olen, kunhan ei liian montaa vuoteen kuitenkaan.
Kuvia tulossa jossain vaiheessa jonkinmoinen liuta jahka kerkeän kuvata "edesmennyttä palvelijaa" ja editoida jo kuvatut julkaisukuntoon/kokoon sekä siirtää julkaisupalvelimelle.. tänään ei enää yksinkertaisesti jaksa, sori.
BTW. Hanna, sen ajoarkuuden takia minä sinut pyysinkin mukaan koeajolle ja pistin sinut rattiin sit matkan varrella.. meinaan muistan vieläkin elävästi oman ajoarkuuteni kolarin jälkeen vaikka siitä onkin jo 14 vuotta.
Edit: Muutama kuva sittenkin vielä tänään..
Hanna asentelee ehjempää aurinkolippaa:
http://img.forum48.net/06/08/23/18234630159.jpg
Kajareista kelpuutettiin kojelautaan vain parhaat jotka jemmasta löytyi(Vesku taustalla):
http://img.forum48.net/06/08/23/18232582357.jpg
CDTA ja minä tekemässä mankan johdotuksesta DIN-yhteensopivaa juotosliitoksin kutistesukalla viimeistellen:
http://img.forum48.net/06/08/23/18231026737.jpg
Valmista tuli:
http://img.forum48.net/06/08/23/18225371015.jpg
Vai oiskohan tuosta vielä auraukset säätäen saanu sittenkin..?
http://img.forum48.net/06/08/23/18233759236.jpg
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)