mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24074
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

maiharit sopii niin puvun kanssa ku verskojen kaa lenkkipolulle.. heh
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja haffu »

Itse ostin pari vuotta sitten Laitosjalkineen nilkkurit ja olleet päivittäisessä käytössä. Niin töissä kuin vapaa-aikanakin. Sivuvetoketju vain päässyt löystymään ja kävellessä avautuu hyvinkin nopeasti. Muuten ovat kyllä olleet erittäin hyvät ja voisi uudet samanlaiset ostaa. Kyseessä on siis S3 turvakengät. Aiemmin käyttänyt Sievin ja Jalaksen tuotteita, mutta nämä Lajan kengät on omaan jalkaani juuri sopivat.
Toki omasta valikoimista löytyy M/05 maiharit, mutta en oo jaksanut ajaa vielä sisään niitä. M/91 olisi ollut kivemmat, mutta ei vain mistään löydy niin tuollaiset M/05 tarttui alennuksista jalkoihin. Välillä tehnyt mieli ostaa ihan erilliset vapaa-ajankengät, mutta kun on kallis maku niin ei ole uskaltanut. :D
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Itseasiassa työkäyttöön löytyy tuollaiset melko samantyyliset turvakengät kuin nuo Laitosjalkineen, mutta niitä ei meinaa tulla aina töissäkään käytettyä kun lenkkarit ovat niin joustavan ja mukavan tuntuiset... Ainoa urheilua sivuavakaan käyttö missä niitä käytän on pyöräily, ja kävelyä kuntoilumuotona vihaan, mutta nuo vain toimivat niin mukavasti käytössä kuin käytössä, talvella eivät ole ihan yliliukkaat ja sitä rataa. Tuntuu vain siltä että jokainen kenkäpari on edeltäjiään huonompaa laatua...

Yleensä tuollaisessa käytössä kuin itsellä taitaa ihmisillä olla nimenomaan tennareita ja vastaavia, mutta ne taas tuntuvat turhan muodikkailta ja kevytrakenteisilta ympärivuotiseen käyttöön vaihtelevassa maastossa... Pitänee selailla vähän valikoimia.

Edit: pikaisen nettikierroksen perusteella taitaa olla melkoisia eroja esim. turvakengissä ja turvakengissä, nuo omat kun ei ole mitkään suomalaiset perinteiset, pitää ehkä kokeilla vielä kuitenkin noita kovapohjaisempiakin erilaisia.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Wagonisti
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: La Elo 11, 2007 12:44
Paikkakunta: Äänekoski

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Wagonisti »

Salama hajoitti modeemin. Puhelinpiuhaa pitkin modeemin sisälle josta virtajohtoa pitkin muuntajalle. Muuntaja palasiks lattialle ja sulakepalo. Tiettävästi ei muita vaurioita. Kohtuuvella vitu***a se :evil:
Ahdonvoimaa
aero
-
Viestit: 8753
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja aero »

Yks parin euron virtalähde on niin pieni ukkostappio, että tuo vitutus onneksi laantuu nopeasti. Sillä energiamäärällä, millä hypätään modeemissa puhelinpuolelta ampumaan virtalähde palasiksi, tappaisi helposti myös itse modeemin, mahdolliset verkkolaitteet sekä kiinni olevat tietokoneet.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja saab87 »

Rattivaihde kirjoitti:Ei sovi maiharit tyyliin eikä jalkojen hikoamistahtiin :mrgreen: pitää varmaan silti harkita, kestokyky on varmasti vähän toista luokkaa
mie suosin arbeskon turvakenkiä, ulkonäöllisesti varsin siistit ja kestävät :lol:
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
saab87
"Hölösuu"
Viestit: 3273
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:26
Paikkakunta: Rautjärvi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja saab87 »

paskamaisia nuo kauppojen parkkipaikat, yhtään isompien autojen takaa ei näe pikkukäkkänöitä ennenkun on ite onnistuneesti jo keuloineen väistettävän auton edessä. Taidan olla tavallista totterompi kuski, vai sattuuko näitä muka muillekin?
Rouva JuAn
#2311
9-5 2.3t A -98 ja volvo xc70
Uitukki
"Hölösuu"
Viestit: 1591
Liittynyt: Su Huhti 26, 2009 15:28
Paikkakunta: Ii

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

^Muuan vuosi sitten nokkamallin Sisulla ajellessa oli tuommoisia tilanteita. Joskus kun oli korkea näköeste lähellä risteävää tietä piti melko varovasti ajaa risteykseen kun nokka saattoi olla jo ajoradan puolella ennen kuin alkoi näkemään onko väistettäviä. On noita tilanteita joskus nykyäänkin juurikin noilla kauppojen parkkipaikoilla henkilöautolla liikkuessa. Nykyisen työpaikan ajokit ovat onneksi nokattomia.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
lepisto89
"Aero"
Viestit: 445
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 15:13
Paikkakunta: JKL

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja lepisto89 »

Ei menny saba läpi katsastuksesta.. Toisaalta ei vituta yhtään kun oli kuitenkin mukava nuori jannu ja antoi vähän anteeksi kun on jaksanut nähdä vaivaa vehkeeseen :D :saab:
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
vmt
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: La Joulu 31, 2011 01:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja vmt »

Rattivaihde kirjoitti: Jos löytyisi jotkin esim. suomalaiset kengät jotka kestäisivät edes pari vuotta jokapäiväistä käyttöä syksy-kevät, maksaisin mielelläni vaikka hieman enemmän kun noista adidaksistakin saa pulittaa hirveät summat, jos niitäkään nyt ylipäätään mistään löytää kun kaikkialla myydään vain nelipyöräisillä laudanpätkillä temppuiluun tarkoitettuja kangaskenkiä...
Kotimaiset mittatilausbootsit esim. Boot Factorylta. Maksavat maltaita, mansikoita ja mannaryynejä mutta yksi kaveri on käyttänyt sellasia yhtään säälimättä kesät talvet jo melkein kymmenen vuotta. Halvemmatkin kenkäkaupoista saatavat bootsit kestävät kyllä yleensä vähintään sen viis vuotta ympärivuotista käyttöä jos jaksaa vähän pitää huoltakin niistä. Parastahan bootseissa on tunnetusti se että niiden ohella ei tartte muita kenkiä, sopivat niin kaupassa kuin hautajaisissa käymiseen. Tietty jos harrastaa jonkin valtakunnan liikuntaa niin ne ei ehkä ole ihan sieltä kätevimmästä päästä.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

vmt kirjoitti:Tietty jos harrastaa jonkin valtakunnan liikuntaa niin ne ei ehkä ole ihan sieltä kätevimmästä päästä.
Se ei ole ongelma :mrgreen: Kesällä pyöräillessä voi käyttää vanhoja lenkkareita tai mennä niin kuin kesällä muutenkin eli paljain jaloin. Pitää varmaan kokeilla tuota bootsivaihtoehtoakin
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Mr_Who
"Hölösuu"
Viestit: 1915
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 10:17
Paikkakunta: Ilomantsi

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Itekki suunnitellu buutsien ostoa.. ne mitä kahtelin niin reilu 300e maksaavat.. mutta sitte vois käyttää yhtä talvimallin takkia, koska semmone mokkanahkanen ja siihe sopii sitte stetsoni tuolta hyllyltä ja vaaleet housut. Asukokonaisuus ois sitte täyvvelline ja pystyy pitämään. :D Ei kyllä iliman buutseja voi käppäillä noilla vaatteilla. Tulis tavallaa semmone länkkärityyli. :mrgreen:

Semmone teema iski heti ku kävin ekaa kertaa tuolla: http://chippewarange.net/index.html
Ja matkaan tarttu stetsoni.

ps. joo, vähä aiheesta sivuten, mutta vituttaaha se :D
11 saabia löytyy, 8kpl og900:sia ja 2kpl og9-5:sia (-01 9-5 2,3t se) ja -02 9-5 2.3t wagon vector, 1kpl. 99GL -82 ja Suzuki Grand Vitara 2.0 -07
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei nyt ketuta mutta pikkasen huvittaa ku muu sakki miettii maikkareita ja buutseja kengiksi. Ja mie ajattelin pitkästä aikaa ostaa taas Jalakset, malli olis tuo ao. kuvan Black C ja sopivasti varusteltu eli S3/HRO monohan toi on.

Kuva
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Komppaaja
"Hirsch"
Viestit: 838
Liittynyt: Ti Tammi 12, 2010 15:42

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Komppaaja »

http://yle.fi/uutiset/olympiakappale_ka ... origin=rss

Eikö näillä alansa asiantuntijoilla ole perkele muuta tekemistä kuin tarttua lillukanvarsiin ? Kyllä nyt on koko kisafiilis ihan pilalla.... :( :P
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: mikä vit.....aa? avautumis topic VOL2

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Ovatko koko olympiakisojen muuttuminen urheilukilpailusta brändikilpailuksi ja pienten liikkeiden uhkailu raskailla sakoilla ikään kuin ne uhkaisivat suuryritysten markkinoita siis lillukanvarsia? Jos ovat niin sittenhän tuo tosiaan on lillukanvarsiin tarttumista.

Kun ruvetaan säätämään erillisiä lakeja suuryritysten intressien suojelemiseksi yksittäisen urheilutapahtuman yhteydessä kuten Britanniassa on nyt tehty, mennään kyllä omaan makuun ihan hiukkasen liian pitkälle. Yhtäkään tuntia uhreilua en näidenkään kisojen yhteydessä aio katsoa mutta parituhatta vuotta vanhojen jalojen periaatteiden kisojen yksityistäminen silti vituttaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Vastaa Viestiin