Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Joku ajo mun ohitte! Itse ajoin satkulla 100, 80 kybän alueella ja joku slocktavialla veti ohi, se oli vieläpä farmari! Ny kyrsii. Juu ei muuten mut risteys alueen yli veti samaa vauhtia, itse tiedän hiljentää tossa kohtaa.
Se oli kohtis luja vauhti noin näkymättömään paikkaan talvikelillä
Oli tossa samassa risteyksessä jarrutusharjoituksia, (normi 60, vauhtia about sama), kun bussikuski yritti käyttää "etuajooikeuttaan" kolmion takaa tullessaan. Vastaan tulijoita oli, joten toiselle kaistalle ei olisi pääsyt väistämään.
Onneks pysähty, vaikka tod.näk. olisin ehtinyt jarruttelemaan ajoissa.
Pakkasta oli 20 ja tie todella liukas.
Se oli kohtis luja vauhti noin näkymättömään paikkaan talvikelillä
Oli tossa samassa risteyksessä jarrutusharjoituksia, (normi 60, vauhtia about sama), kun bussikuski yritti käyttää "etuajooikeuttaan" kolmion takaa tullessaan. Vastaan tulijoita oli, joten toiselle kaistalle ei olisi pääsyt väistämään.
Onneks pysähty, vaikka tod.näk. olisin ehtinyt jarruttelemaan ajoissa.
Pakkasta oli 20 ja tie todella liukas.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Tänään ajelin Lahdessa Mallaskadun kulmilta Vesijärvenkatua kohti Kärkkäistä, ennen Aleksanteria oikeaa kaistaa ajeli mopoauto ja valitsin vasemman kaistan. Aleksin risteyksen jälkeen vasen kaista veti ja ohitin mopoauton ylämäessä. Aseman jälkeen ennen Launetta Saabin mittari näytti 55 km ja mopoauto pyyhkäisi oikealta ohitse. Hyvin nuo näyttää kulkevan, ajelin sitten sen perässä Renkomäkeen saakka.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Helevetin Ooppelin:
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^
Mä ajelin eilen kaupungilla Peugeot 308:n perässä, kilpi oli SAN-3. Ilmeisesti tarkoituksena oli siis viestittää omistajan olevan ihan täysjärkinen kansalainen ranskalaisesta autosta huolimatta.
Mä ajelin eilen kaupungilla Peugeot 308:n perässä, kilpi oli SAN-3. Ilmeisesti tarkoituksena oli siis viestittää omistajan olevan ihan täysjärkinen kansalainen ranskalaisesta autosta huolimatta.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Ajoin äsken sellaisen mopoauton perässä joka ensin ajoi täysin pimeän tasa-arvoisen risteyksen (talon kulma metrin päässä risteyksen kulmasta) läpi kaasu pohjassa ja sitten parinsadan metrin päässä alkoi yhtäaikaa jarrut, vilkku ja ohjaus toimimaan. Ajolinja pihaan oli myös melko reilusti jalkakäytävän kautta leikkaava.
Tuli myös huomattua että tuo talon pään mutka jonka kautta meirän pihaan ajetaan alkaa olemaan ulkolaidasta aika hyvin kiillottunut, kohta ei enää tarvitse ollenkaan käsijarrua kuoppien väistämiseen tarvittavaan peräluistoon.
Tuli myös huomattua että tuo talon pään mutka jonka kautta meirän pihaan ajetaan alkaa olemaan ulkolaidasta aika hyvin kiillottunut, kohta ei enää tarvitse ollenkaan käsijarrua kuoppien väistämiseen tarvittavaan peräluistoon.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^
Kannattaa olla varpahillaan satkun kanssa Se on ainoa omistuksessani ollut automalli, jonka olen polannetta ylittäessä saanut poikittain
Kannattaa olla varpahillaan satkun kanssa Se on ainoa omistuksessani ollut automalli, jonka olen polannetta ylittäessä saanut poikittain
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
^Mikä alustan hienostuneisuudessa hävitään, se tuntumassa voitetaan.
Kerran olen onnistunut kaasarisatkusta saamaan tahattomasti perän irti ajamalla huonoilla kesärenkailla vähän turhan lujaa syysmärällä tiellä kiristyvän mutkan keskellä olevaan töyssyyn. Perä lähti luisumaan ulkokaarteen suuntaan ja palasi vaistomaisella vastaohjauksella ruotuun sen verran nopeasti että kaikilla renkailla oli taas pito kun huuto vierestä ja takapenkiltä alkoi.
Tuo ruisku kallistuksenvakaajineen ja uusine renkaineen käyttäytyy yleensä neutraalimman tuntuisesti ja lähtee lopulta puskemaan ellei koske siihen pitkään kahvaan penkkien välissä. Og-kolkilla en ole joutunut peräluistoon enkä halua ikinä joutuakaan sen perusteella mitä tuli sellaisen liikkeitä seurattua luistoympyrässä liukasradalla ja miten etäinen tuntuma sillä ajaessa on renkaiden liikkeisiin...
Kerran olen onnistunut kaasarisatkusta saamaan tahattomasti perän irti ajamalla huonoilla kesärenkailla vähän turhan lujaa syysmärällä tiellä kiristyvän mutkan keskellä olevaan töyssyyn. Perä lähti luisumaan ulkokaarteen suuntaan ja palasi vaistomaisella vastaohjauksella ruotuun sen verran nopeasti että kaikilla renkailla oli taas pito kun huuto vierestä ja takapenkiltä alkoi.
Tuo ruisku kallistuksenvakaajineen ja uusine renkaineen käyttäytyy yleensä neutraalimman tuntuisesti ja lähtee lopulta puskemaan ellei koske siihen pitkään kahvaan penkkien välissä. Og-kolkilla en ole joutunut peräluistoon enkä halua ikinä joutuakaan sen perusteella mitä tuli sellaisen liikkeitä seurattua luistoympyrässä liukasradalla ja miten etäinen tuntuma sillä ajaessa on renkaiden liikkeisiin...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
OG-satku on kyllä helppo saada poikittain ilman sitä kahvaakin. Pieni näpäytys vasemmalla jalalla jarrupolkimeen niin saa satkun komeaankin luistoon. Itsellä mennyt nyt reilu viikko opetellessa ajaa tuota takavetoa näillä keleillä, mutta yllättävän hyvin selkärangasta ne liikkeet tulee. Ja suurimmat luistot kyllä tuo bemarin ASC+T ottaa haltuun ihan mukavasti.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Juu, tätä useita satkuja omistanut enokin on hokenut siitä asti kun hankin ensimmäisen satkun. Ongelma on vain se, että vasen jalkani ei tunne termejä 'pieni' ja 'näpäytys'.haffu kirjoitti:OG-satku on kyllä helppo saada poikittain ilman sitä kahvaakin. Pieni näpäytys vasemmalla jalalla jarrupolkimeen niin saa satkun komeaankin luistoon.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Talvipäiville vain radalle ajelemaan ja harjoittelemaan. http://www.youtube.com/watch?v=CuMaRCll ... 1FB7747B85 Suurin osa pätkistä kyllä sitä rajojen hakemista ja ylittämistä. Mutta sitähän on tuolla hyvä tehdä. Ja kyseessähän tuolla videolla on -85 T16 og900, eli käsijarrukahva on hyödytön luistojen osalta.
Ja nuo Nokian ratojen penkat ovat varmasti tulleet muillekin tutuiksi. Parikin Eeroa vaatineet ihan hinausapua saadakseen autonsa pois sieltä hangesta tai missä ovatkin olleet.
Ja nuo Nokian ratojen penkat ovat varmasti tulleet muillekin tutuiksi. Parikin Eeroa vaatineet ihan hinausapua saadakseen autonsa pois sieltä hangesta tai missä ovatkin olleet.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Suurin ero etuvetoon on kaasupolkimen käyttösuunnalla. Pientä peräluistoa oikoessa takavedolla nostetaan hieman kaasua, kun etuvedolla painetaan sitä lisää. Tänään sai taas harjoitella, kävin töissä brittilelulla, joten alla oli takaveto, jonka ainoat tekniset ajohelpottimet on jarrutehostin ja lukkoperä. Ehjänä pääsin töihin ja ehjänä pääsin kotiin, hitusen on erilainen ajaa kuin tuo kaikilla härpäkkeillä varustettu neliveto.haffu kirjoitti:Itsellä mennyt nyt reilu viikko opetellessa ajaa tuota takavetoa näillä keleillä, mutta yllättävän hyvin selkärangasta ne liikkeet tulee.
Kumpikaan meistä (ainakaan minä en) ei ole tömäyttänyt Nokian penkkaan yhtään OG-satkua!haffu kirjoitti:Ja nuo Nokian ratojen penkat ovat varmasti tulleet muillekin tutuiksi. Parikin Eeroa vaatineet ihan hinausapua saadakseen autonsa pois sieltä hangesta tai missä ovatkin olleet.
Kolmella tonnarilla niitä tosin on kokeiltu (CD, Griffin (CD) ja CC, kumpikin omillaan)...
Edit: ei kun kyllä mäkin CC:llä vähän haukkasin. Mutta vaan vähän, omistaja vei sen pidemmälle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Pointtihan olikin enempi siinä penkkoihin tutustumisessa. CD oli kyllä komean pitkällä siellä. Griffin taasen oli mielenkiintoisemmin pysäköity. Tuosta CC:stä ei itsellä olekaan sitten mitään haisua. ps. tänä vuonna olisi ollut kiva osallistua pommarilla, mutta kun porsimiset seuraa toisiaan. Eikä varmaan vieläkään hyvällä katsottaisi jos takavetopulkalla (BMW) radalle yrittäisi. Muistuu vain tuolta vuosien takaa Volvolla luistelut Nokialla.
Tuo lukkoperä tekee takavedosta imho loogisemman ajettavan kuin avoimella perällä olevan. Siitä täytyy bemaria hieman haukkua, että pelkkää ASC-systeemiä ei saa napista pois. Voisin sen T-toiminnon pitää käytössä silti. ASC siis rajoittaa menoa sulkemalla kaasuläppää ja tuo T taasen jarruttamalla enempi sutivaa pyörää.
Ja tuntuu tämä farkku-bemari olevan suurempi provo kanssakulkijoille kuin Saab, jonka perässä lukee "Turbo". Tai sitten sain vain perääni Rattivaihteen useasti mainitseman Audikuskin. Eli siinä 2m päässä roikkui, mutta ohitse ei päässyt. No tästä pääsi helposti eroon kun Itä-Euroopan valtion tunnuksia kilvissään kantanut ajoneuvon kuljettaja ei uskaltanut yli 70km/h ajella. Jäi tämän taakse roikkumaan kun itse tein ohituksen.
Tuo lukkoperä tekee takavedosta imho loogisemman ajettavan kuin avoimella perällä olevan. Siitä täytyy bemaria hieman haukkua, että pelkkää ASC-systeemiä ei saa napista pois. Voisin sen T-toiminnon pitää käytössä silti. ASC siis rajoittaa menoa sulkemalla kaasuläppää ja tuo T taasen jarruttamalla enempi sutivaa pyörää.
Ja tuntuu tämä farkku-bemari olevan suurempi provo kanssakulkijoille kuin Saab, jonka perässä lukee "Turbo". Tai sitten sain vain perääni Rattivaihteen useasti mainitseman Audikuskin. Eli siinä 2m päässä roikkui, mutta ohitse ei päässyt. No tästä pääsi helposti eroon kun Itä-Euroopan valtion tunnuksia kilvissään kantanut ajoneuvon kuljettaja ei uskaltanut yli 70km/h ajella. Jäi tämän taakse roikkumaan kun itse tein ohituksen.
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Joo, CD pääsi vallan kerholehteen asti, voin melkein olla ylpeä siitä suorituksesta . Hyvähän tuolla on penkkoja kolistella, kun auto ei (ainakaan pahasti) hajoa eikä sivulliset vaaraannu. Rajojen hakua sillä oikealla metodilla.
Otsikon mukaisesti voin liittyä ihmeellisten kuskien haukkumiseen. Riksun pohjoispuolella 130:llä meinasi ohituskaistallinen ylämäki olla liukas ja mainittu takaveto ei halunnut edetä suoraan, joten määrätietoisesti ja rauhallisesti nostin kaasupoljinta. Mitä tekee takana tulevan Astran kuski? Tunkee puskuriin kiinni menemättä ohi, vaikka vieressä on ihan tuohon tarkoitukseen pyhitetty kaista! Mun on pakko myöntää että provosoiduin niin pahasti tuosta suorituksesta, että kirosin ääneen ja näytin keskisormea sekä oikeata vilkkua merkiksi, että menisi ohi. Ooppeli tuli puskurissa kiinni, kunnes kokonaista kaksi suoraa (hyviä ohituspaikkoja) myöhemmin vihdoin uskalsi ohi kun jälleen näytin vilkulla ohitusmerkin. Jäi sitten seuraavan auton puskuriin roikkumaan, kunnes molemmat kääntyivät Tervakoskelle.
Otsikon mukaisesti voin liittyä ihmeellisten kuskien haukkumiseen. Riksun pohjoispuolella 130:llä meinasi ohituskaistallinen ylämäki olla liukas ja mainittu takaveto ei halunnut edetä suoraan, joten määrätietoisesti ja rauhallisesti nostin kaasupoljinta. Mitä tekee takana tulevan Astran kuski? Tunkee puskuriin kiinni menemättä ohi, vaikka vieressä on ihan tuohon tarkoitukseen pyhitetty kaista! Mun on pakko myöntää että provosoiduin niin pahasti tuosta suorituksesta, että kirosin ääneen ja näytin keskisormea sekä oikeata vilkkua merkiksi, että menisi ohi. Ooppeli tuli puskurissa kiinni, kunnes kokonaista kaksi suoraa (hyviä ohituspaikkoja) myöhemmin vihdoin uskalsi ohi kun jälleen näytin vilkulla ohitusmerkin. Jäi sitten seuraavan auton puskuriin roikkumaan, kunnes molemmat kääntyivät Tervakoskelle.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2234
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Tai ajaa kaarteeseen hivenen reippaammin, aliohjautuessa antaa nopeasti kykintä ja perään kaasua suunta löytyy ja auto luisussa. Paskemmat kumit taakke auttaa asiaa.Rattivaihde kirjoitti:Juu, tätä useita satkuja omistanut enokin on hokenut siitä asti kun hankin ensimmäisen satkun. Ongelma on vain se, että vasen jalkani ei tunne termejä 'pieni' ja 'näpäytys'.haffu kirjoitti:OG-satku on kyllä helppo saada poikittain ilman sitä kahvaakin. Pieni näpäytys vasemmalla jalalla jarrupolkimeen niin saa satkun komeaankin luistoon.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Mitä näit liikenteessä tänään topic VOL2
Eilen ja aikaisemmin viikolla hiukan harvinaiseksi käyneen auton, elikkäs BX sitikan ja vielä pakkaskelissä! Kyllä noita vielä kesällä saattaa joskus nähdä, mutta sentään toistakymmentä pakkasta, joten fysiikan lakeja rikottiin kunnolla. Niin sitä setä vaan ajeli karvahattu päässä ettei mitään. Sympaattinen auto katsella, muttei ehkä omistaa... Myös viikolla ajeli 80+ mummeli aatteenpunaisella kombinappisilmälaadalla vastaan. Saa aina nykyään jotenkin hyvälle tuulelle nämä perinteiset ladakuskit, koska luonnollinen poistuma korjaa autoja ja kuskeja tehokkaasti.
Sauli.M #1562