Lisävalojen kytkentäkaavio

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Lisävalojen kytkentäkaavio

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Miten vitussa voi keskittyä omaan ajamiseen, jos kilometrin päästä jo vastaantulijan laittomat pitkät häikäisevät ja sitten kun vaihtaa surkeat lyhyet, niin niiden kaverina pidetään laittomasti sumareita ja nykymuodin mukaisia päivävalojakin. Jotka nekin päin vittua suunnattuna häikäisevät pimeällä. Mutta kaipa se on niin, että omaa napaa on mukavin tuijottaa, laeista ja vastaantulijoista välittämättä...

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Lisävalojen kytkentäkaavio

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Se täytyiskin porukan tajuta että jos on hyvät pitkät niin tiputtaa ajoissa pois.. Ei tuolla ruottinmaallakaan mitään ongelmaa ole vaikka pitkiä saa olla niin paljon kun keulalle mahtuu...

Noita sumuvaloja ja muiden ylimääräisten valojen käyttöä en itsekkään pimeellä ymmärrä..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Lisävalojen kytkentäkaavio

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kun nyt kerta toisessa topicissa kävi ilmi, että tuli ehdotettua laitonta kytkentää niin tässä on sitten laillinen kytkentä nimenomaan lisävaloille joilla ref100 ylittyy, kun autossa on H4-umpiot. Tuli siis asia tarkistettua, kun itselle ei moinen ollut koskaan tullut eteen, eli ajovaloissa joissa on samalla polttimolla sekä lyhyet että pitkät ei lyhyet saa jäädä palamaan, kun pitkät laitetaan päälle.

http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2963046.jpg

Em. linkin takaa löytyy jonkinlainen suttaus siitä miten valot pitää kytkeä. Tuossa on siis vedetty pitkien herätevirta vaihtokatkaisijan kautta jolloin voidaan valita palaako auton omat pitkät vaiko lisävalot.

p.s. Valoreleen ja "dip switchin" mallit on otettu Saab 900 16valve Official service manualista.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
petrisa
"Hölösuu"
Viestit: 4648
Liittynyt: Ma Loka 08, 2007 20:10
Paikkakunta: Oulu

Re: Lisävalojen kytkentäkaavio

Viesti Kirjoittaja petrisa »

Minä ihmettelin heti alussa, sitä seikkaa, että lyhyet valot palaa myös pitkien kanssa H4 polttimoiden olleessa kuitenkin kyseessä. Mutta .... enpä ottanut siihen kantaa. Kysyinkin alussa, josko olin ymmmärtänyt tarpeen oikein. Asian varmistuttua otin esiin vain erilaisia kytkentämahdollisuuksia ja loput onkin sitten......
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Vastaa Viestiin