ensimmäinen auto
-
- "Hirsch"
- Viestit: 733
- Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 14:51
- Paikkakunta: Västra Götaland
- Viesti:
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Nissan Sunny coupe SGX -87.. en pitänyt autosta ollenkaan.. sen jälkeen ostin Honda Accordin.. meni siihenkin hermo ja olin ilman autoa about 4v..
tänä kesänä tuli tehtyä unelmista totta ja hommattua 96
Sen jälkeen on Saabismi sairaus puraissut oikein kunnolla.. luultavasti koko iäksi ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
tänä kesänä tuli tehtyä unelmista totta ja hommattua 96
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Volvo 360GLi 4D
Mielenkiintonen laitos, tämä sentään oli volvon koneella. Muuten ihan jees peli, kulkikin ihan kelvollisesti 110heppasella ruiskupadalla joka kyllä oli volvoksi kumman ylävireinen... Kone ja laatikko (taka-akselilla!!) olivat uudenveroisessa kunnossa vielä 300tkm jälkeen kun edellinen omistaja oli mm. vaihtanut öljyt viiden tonnin välein ja aina RF:ää. Vielä kun olisi pitänyt korista yhtä hyvää huolta niin olisikin ollut tosi jees peli. Myin sitte pois kun korissa oli vähän alkavaa hapanta ja kyllästyin kulahtaneeseen alustaan, leikkiautokokoa oleviin pyöriin ja auton muihin omituisuuksiin. Silti niin hyvä että päätin olla hankkimatta ainakaan käyttöpeliksi muita kuin ruotsalaisia autoja. (Lämpeni nopeammin kuin saba).
-Ville
Mielenkiintonen laitos, tämä sentään oli volvon koneella. Muuten ihan jees peli, kulkikin ihan kelvollisesti 110heppasella ruiskupadalla joka kyllä oli volvoksi kumman ylävireinen... Kone ja laatikko (taka-akselilla!!) olivat uudenveroisessa kunnossa vielä 300tkm jälkeen kun edellinen omistaja oli mm. vaihtanut öljyt viiden tonnin välein ja aina RF:ää. Vielä kun olisi pitänyt korista yhtä hyvää huolta niin olisikin ollut tosi jees peli. Myin sitte pois kun korissa oli vähän alkavaa hapanta ja kyllästyin kulahtaneeseen alustaan, leikkiautokokoa oleviin pyöriin ja auton muihin omituisuuksiin. Silti niin hyvä että päätin olla hankkimatta ainakaan käyttöpeliksi muita kuin ruotsalaisia autoja. (Lämpeni nopeammin kuin saba).
-Ville
Ilmaiseksi saatu VW Passat '82..
Edellinen omistaja oli lähinnä korjannut sitä silloin, kun se hajosi, joten vehje oli todella paskassa kunnossa ja hengenvaarallinen..
Silti sillä tuli vedettyä pitkin suomea 1000km reissuja lähes joka viikonloppu..
Lopulta jokin repesi pelkääjän puolen etupyörän tienoilla parkkipaikalla pyöritellessäni, jonka tuloksena eturenkaat sojottivat eri suuntiin. Siihen jäi, tuttu korjaaja haki pois ja fiksasi ja möi omakustannehintaan.
Suunnilleen samoihin aikoihin olin muutenkin katsomassa uutta autoa, tämä vain nopeutti päätöstä..
Isäni edellisessä työpaikassaan käyttämä työsuhdeauto oli myynnissä, joten auton historia oli selvillä ja hintakin oli kohdallaan.. Niinpä minusta tuli ensimmäisen Saab 9000:ni omistaja ja sisällä kytenyt Saabismi roihahti uuteen liekkiin..
Kai isäni oli tietämättään aivopessyt minua, kun pienenä OG-satkussa kuljetteli. :-)
Edellinen omistaja oli lähinnä korjannut sitä silloin, kun se hajosi, joten vehje oli todella paskassa kunnossa ja hengenvaarallinen..
Silti sillä tuli vedettyä pitkin suomea 1000km reissuja lähes joka viikonloppu..
Lopulta jokin repesi pelkääjän puolen etupyörän tienoilla parkkipaikalla pyöritellessäni, jonka tuloksena eturenkaat sojottivat eri suuntiin. Siihen jäi, tuttu korjaaja haki pois ja fiksasi ja möi omakustannehintaan.
Suunnilleen samoihin aikoihin olin muutenkin katsomassa uutta autoa, tämä vain nopeutti päätöstä..
Isäni edellisessä työpaikassaan käyttämä työsuhdeauto oli myynnissä, joten auton historia oli selvillä ja hintakin oli kohdallaan.. Niinpä minusta tuli ensimmäisen Saab 9000:ni omistaja ja sisällä kytenyt Saabismi roihahti uuteen liekkiin..
Kai isäni oli tietämättään aivopessyt minua, kun pienenä OG-satkussa kuljetteli. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Eka oli sellainen poljettava mosse jossa oli ihan ajovalotkin
(Tais olla v. -70:tä) Ihan oikee kulkine oli Fiat 124 Special T -72 (1600 twincam ~110hp) Levyt joka nurkassa ja lukkoperä
(Tämä siis v.-81)
V-M
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mulla taisi olla samanlainen 70-luvun alussa. Ryssän sinininen, tosi komea ja kokonaan pellistä tehty, ei mikään muovirimpula.V-M kirjoitti:Eka oli sellainen poljettava mosse jossa oli ihan ajovalotkin(Tais olla v. -70:tä)
Venäläiseen tyyliin tosin, vaikka polkuauto olikin, niin sitä oli mahdoton polkea... koneisto oli selainen hassu vipu-veivikoneisto, jolla ei kovin pienillä jalkavoimilla ainakaan soratiellä Mosse liikahtanut.
Velipoika pisti Mossen uuteen uskoon timpurin vasaralla kun en päästänyt sitä ajamaan... onneksi tragediaa ei ole tarvinnut toistaa oikeiden autojen kanssa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Jep juuri saman moinen ku mullaJussi kirjoitti:Mulla taisi olla samanlainen 70-luvun alussa. Ryssän sinininen, tosi komea ja kokonaan pellistä tehty, ei mikään muovirimpula.V-M kirjoitti:Eka oli sellainen poljettava mosse jossa oli ihan ajovalotkin(Tais olla v. -70:tä)
Venäläiseen tyyliin tosin, vaikka polkuauto olikin, niin sitä oli mahdoton polkea... koneisto oli selainen hassu vipu-veivikoneisto, jolla ei kovin pienillä jalkavoimilla ainakaan soratiellä Mosse liikahtanut.
Velipoika pisti Mossen uuteen uskoon timpurin vasaralla kun en päästänyt sitä ajamaan... onneksi tragediaa ei ole tarvinnut toistaa oikeiden autojen kanssa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Mukavasti se meni lommolle ku oikee kulkine kun oli kunnon pellistä tehty. Oon koittanut metästää tommosta pojalle mutta heikosti on tarjontaa ollut. Kerran olen bongannut Huuto.net:stä tommosen mutta kerkes mennä.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Mitsubishi galant 2.0 GLX vm-85 oli viimeisiä takaveto galantteja. Auto oli tosi surkea. sain sen vanhemmilta, ja siihen oli jo ennenkuin kortin sain, tehty lattia kokonaan uusiksi kardaanitunnelia lukuunottamatta. No olipa siinä autossa peltiä jossain
sitten mun aikana siitä halkesi kansi, laatikosta meni synkat, ja perän laakerit petti. no lopulta se pistettiin eteenpäin, ja alkoin mun amerikan autojen vaihe siitä.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Milläs saabisti voi muulla merkillä aloittaa kuin saabilla
Ensimmäinen auto kerkisi olemaan minulla ~9kk kun ostin nykyisen turbon.
Auto onneksi pysyi suvussa, saabin osti suvun toiseksi viimeinen saabisti eli pappani.
Voin sanoa, että mikään ei voittanut sitä tunnetta kun ajoimme peräkanaa metsätietä aamunkoitassa kun vanha ruiskuni meni edellä ja minä kiltisti turbolla tulin perässä. Muistot tuli mieleen vaikka vastahan se pari viikko sitten vaihto omistajaa![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ensimmäinen auto kerkisi olemaan minulla ~9kk kun ostin nykyisen turbon.
Auto onneksi pysyi suvussa, saabin osti suvun toiseksi viimeinen saabisti eli pappani.
Voin sanoa, että mikään ei voittanut sitä tunnetta kun ajoimme peräkanaa metsätietä aamunkoitassa kun vanha ruiskuni meni edellä ja minä kiltisti turbolla tulin perässä. Muistot tuli mieleen vaikka vastahan se pari viikko sitten vaihto omistajaa
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
16-vuotiaana tuli hommattua eka oma auto, -72 Carina. Siihen sitten ajan kuluksi rakentelin tekniikkaa uusiksi: 18-RG (alunperin 2.0 TC)poruutettuna 2.2 litraiseksi, korkeapuristeiset HKS:n männät, punametallilaakerit, kevennetty + tasapainotettu alakerta, hiotut nokat, putkistoa isommaksi, 40mm tuplat ja jotain muuta pientä. Niillä eväillä koppi alkoi liikkumaan ihan kiitettävä tahtia
. Tekniikka kesti, mutta kori lahosi
. Nykyinen tonnarikaan ei lähde yhtä kiivaasti, mitä tuo vanha Japanin ihme. ![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Foxbody turbo
Eka auto oli Saab 96 -78. Ostettaessa katsastuskuntoinen auto, mutta vuosien cruisailu pelloilla teki tehtävänsä. Ostin auton 14 vuotiaana.
http://cc.joensuu.fi/%7Eorava/9678.htm
Ensimmäinen autoni täysi-ikäisenä oli vuonna -96 ostamani Saab 96
Tämä on vuosimallia -77. Olen auton kolmas omistaja ja ostohetkellä mittarissa oli 147 tkm. Tästä uskollisesta ratsusta en ole pystynyt luopumaan ja se odottaa vajassa aikaa parempaa.
http://cc.joensuu.fi/%7Eorava/kbx.htm
Tätä autoa kutsuttiin ihon väriseksi![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://cc.joensuu.fi/%7Eorava/9678.htm
Ensimmäinen autoni täysi-ikäisenä oli vuonna -96 ostamani Saab 96
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
http://cc.joensuu.fi/%7Eorava/kbx.htm
Tätä autoa kutsuttiin ihon väriseksi
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
ihka ensimmäiseni, jonka sain ilmaiseksi joltain papan tutulta, oli tipparellu. Vuosimallia en muista, mutta se oli hieno tumman punainen.
Peltoautonahan se kesti aikansa, kunnes ajoin kiveen ja tukivarsi katkesi edestä.
Täysi-ikäisenä ensimmäiseni oli 900i vm. 85.
Tällä autolla sairastuin.
Peltoautonahan se kesti aikansa, kunnes ajoin kiveen ja tukivarsi katkesi edestä.
Täysi-ikäisenä ensimmäiseni oli 900i vm. 85.
Tällä autolla sairastuin.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace