Juu, enpä epäillytkään olevani ainoaMake kirjoitti:Onhan täällä hifistejä joukossa. Mistä muuten ostit sähköiset osat? Hifitalolta?

Osat ovat Hifitalolta, eipä taida ScanSpeakeja muualta saadakaan

OsmoColoria näytät laittaneen. Varmaan jo tiesitkin, mutta kannattaa laittaa useita erittäin ohuita kerroksia esim. lakanakankaalla levittäen (5-8 kerrosta) ja välihionnat 0000-teräsvillalla. Itse en lakkoja ole käyttänyt aikoihin huonekaluihin tai muihin sisätilojen lievästi kulutukselle alttiisiin kohteisiin.AC kirjoitti:Noniin, alkavat oleen valmiit. Ehkäpä kaipaa lisää vahaa, sen seuraavat päivät näyttää.
Kuvia.
Levitin sienellä yhden reilun kerroksen, minkä hierasen teräsvillalla ja varmaankin laitan toisen kerroksen vielä. Purkin kyljessähän lukee, että yksikin kerros riittää, mutta monelta diy-mieheltä olen kuullut että toi reilu kerros ja pyyhkäsy muutaman tunnin kuluttua tuo paremman pinnan. Toisen kerroksen se varmaan vielä kaipaa, mutta en uskoo että enempää. Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä tuo 5-8 kerrosta?tevisu kirjoitti:OsmoColoria näytät laittaneen. Varmaan jo tiesitkin, mutta kannattaa laittaa useita erittäin ohuita kerroksia esim. lakanakankaalla levittäen (5-8 kerrosta) ja välihionnat 0000-teräsvillalla. Itse en lakkoja ole käyttänyt aikoihin huonekaluihin tai muihin sisätilojen lievästi kulutukselle alttiisiin kohteisiin.
Ihmeellinen on pintakin 5-8 kerroksen jäkeen...AC kirjoitti:Levitin sienellä yhden reilun kerroksen, minkä hierasen teräsvillalla ja varmaankin laitan toisen kerroksen vielä. Purkin kyljessähän lukee, että yksikin kerros riittää, mutta monelta diy-mieheltä olen kuullut että toi reilu kerros ja pyyhkäsy muutaman tunnin kuluttua tuo paremman pinnan. Toisen kerroksen se varmaan vielä kaipaa, mutta en uskoo että enempää. Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä tuo 5-8 kerrosta?tevisu kirjoitti:OsmoColoria näytät laittaneen. Varmaan jo tiesitkin, mutta kannattaa laittaa useita erittäin ohuita kerroksia esim. lakanakankaalla levittäen (5-8 kerrosta) ja välihionnat 0000-teräsvillalla. Itse en lakkoja ole käyttänyt aikoihin huonekaluihin tai muihin sisätilojen lievästi kulutukselle alttiisiin kohteisiin.
Tosin olen tähänkin hommaan kuullut monta "parasta" tapaa, mistä yhtäkään en noudattanut kirjaimellisesti, vaan paria sovelsin![]()
Lakkaus olisi vaatinut hyvän ruiskun ja pölyttömät tilat, muuten se kusee aina.
Ihmeellinen on pintakin 5-8 kerroksen jäkeen...AC kirjoitti:Levitin sienellä yhden reilun kerroksen, minkä hierasen teräsvillalla ja varmaankin laitan toisen kerroksen vielä. Purkin kyljessähän lukee, että yksikin kerros riittää, mutta monelta diy-mieheltä olen kuullut että toi reilu kerros ja pyyhkäsy muutaman tunnin kuluttua tuo paremman pinnan. Toisen kerroksen se varmaan vielä kaipaa, mutta en uskoo että enempää. Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä tuo 5-8 kerrosta?tevisu kirjoitti:OsmoColoria näytät laittaneen. Varmaan jo tiesitkin, mutta kannattaa laittaa useita erittäin ohuita kerroksia esim. lakanakankaalla levittäen (5-8 kerrosta) ja välihionnat 0000-teräsvillalla. Itse en lakkoja ole käyttänyt aikoihin huonekaluihin tai muihin sisätilojen lievästi kulutukselle alttiisiin kohteisiin.
Tosin olen tähänkin hommaan kuullut monta "parasta" tapaa, mistä yhtäkään en noudattanut kirjaimellisesti, vaan paria sovelsin![]()
Lakkaus olisi vaatinut hyvän ruiskun ja pölyttömät tilat, muuten se kusee aina.
Älä nyt viksuksi hauku...AC kirjoitti:Siis toki pinta on kuiva tuon 24h jälkeen, mutta lopullinen kuivuminen kovaksi kestää tuon viikon. Siis näin olen kuullut/lukenut. Uskon toki viisaampaa, kun tunnut tietävän![]()
Tammilistat on liimattu puuliimalla, rakenne on jiiri mistä on jyrsitty kulma pois. Jatkossahan sen näkee, miten puu elää.
Ja noissa kuvissa häiritsee pahasti nuo elementit.