Miksi meitä saabisteja vihataan?
Kun peräkontissa lukee 900c, niin takana tulevat ajavat jokseenkin normaalisti. Muutenkin jotenkin helpompi ajella. Kun kontissa lukee turbo, niin johan ajetaan lähdellä ja muutenkin käyttäydytään ikävästi. Ihmeellistä mutta totta.
Saab 9-3 2.0T XWD Vector 2009 - käyttöauto
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
Saab 900 Aero 1988 - harrastusajoneuvo
Ihmiskunnan kolme parasta keksintöä: polkupyörä, sähkökitara ja turboahdin.
-
- "Saabisti"
Tosiaan nuo turbo -tekstit varsinkin siellä takaluukussa aiheuttavat "närkästystä", varsinkin näillä nuoremmissa kuskeissa. Itse koin parikin kertaa, kun liikennevaloissa hiillostettiin takana tai sivussa. Tietysti kun jokaisessa meissä asuu pieni "rallikuski" herää leikkimielinen kisailu pystyyn.
Ajattelin ottaa turbo -tekstit pois tai siis olla laittamatta niitä seuraavaan menopeliin, mutta aika näyttää.. Onhan ne vaan hienommat tekstit kuin 900i
Tänään kun ajelin 10-tietä pitkin Hämeenlinnaan päin, huomasin takana tulevan 9-5:n, auto ohitti minut aika "tiukassa" tilanteessa. Noh tietysti minä väärän merkkisellä autolla heti perään, siis halusin tietää oliko ihan tavallinen 9-5:n vaiko kenties joku hieman piristetty versio. Meinaan itsellä oli alla 1.6 kaasari Peugeot, menohalut tuosta autosta loppuvat 155 km/h
Hetken ajettu auton perässä, huomasin että kyllähän se vaan tykkäsi ohitella innokaasti ja monta autoa putkeen. Johtuisiko tästä pieni närkästys Saab-kuskeja kohtaan, eli on rivakka ohituspeli ja ohi mennään hieman tiukoissakin tilanteissa kun teho löyty..
Itse ainakin olen törmännyt tähän suoranaiseen vittuiluun saab:ja kohtaan, varsinkin niin mainiossa ammattikoulussa.. Noh pojat on poikia ja opelit on autoja, niihän se menee
Ajattelin ottaa turbo -tekstit pois tai siis olla laittamatta niitä seuraavaan menopeliin, mutta aika näyttää.. Onhan ne vaan hienommat tekstit kuin 900i

Tänään kun ajelin 10-tietä pitkin Hämeenlinnaan päin, huomasin takana tulevan 9-5:n, auto ohitti minut aika "tiukassa" tilanteessa. Noh tietysti minä väärän merkkisellä autolla heti perään, siis halusin tietää oliko ihan tavallinen 9-5:n vaiko kenties joku hieman piristetty versio. Meinaan itsellä oli alla 1.6 kaasari Peugeot, menohalut tuosta autosta loppuvat 155 km/h

Hetken ajettu auton perässä, huomasin että kyllähän se vaan tykkäsi ohitella innokaasti ja monta autoa putkeen. Johtuisiko tästä pieni närkästys Saab-kuskeja kohtaan, eli on rivakka ohituspeli ja ohi mennään hieman tiukoissakin tilanteissa kun teho löyty..

Itse ainakin olen törmännyt tähän suoranaiseen vittuiluun saab:ja kohtaan, varsinkin niin mainiossa ammattikoulussa.. Noh pojat on poikia ja opelit on autoja, niihän se menee

Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
-
- "Hölösuu"
Jep, vahvistetaan tämä. Tässä alkuviikosta kuittasin tontulla jonkun golffin ja sen edellä ajaneen betonirekan lyhyehköllä suoranpätkällä. Rekkamies veti vissiin herneen läppäkoteloon kun vilkautti pitkiä pari kertaa. Ohitus oli mielestäni ihan turvallinen, vastaantuleva auto oli omalle kaistalle siirtymisen jälkeen kohdilla vasta useamman sekunnin jälkeen. Ilmeisesti rekkamiestä oli "kylmännyt" katsoa peilistä, kun joku "hullu" lähtee uhkarohkeaan ohitukseen...Ninn, ja tonnarin persiissä ei ole mittään merkkejä, vähän vaan normaalia rouheampi putkenpätkä pilkottaa (Remuksen takapönttö ja ulostulo).9-5T kirjoitti:Tällä on varmasti paljon vaikutusta, toiset ei tajua että Saabilla voi ohittaa siellä missä monella muulla ei.Turbo16 kirjoitti:Hetken ajettu auton perässä, huomasin että kyllähän se vaan tykkäsi ohitella innokaasti ja monta autoa putkeen. Johtuisiko tästä pieni närkästys Saab-kuskeja kohtaan, eli on rivakka ohituspeli ja ohi mennään hieman tiukoissakin tilanteissa kun teho löyty..![]()
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Omana kokemuksena voin laittaa, että aikoinaan ku Anni oli niin upea lehmän nuolema ruskea ja paikka maalattu 5 eri värillä. Tällöin kaikilla taakse tulleilla aivan jumalaton hoppu ohi. Yksi kerta tultiin Ylläkseltä veljen kanssa ja velipoika ajeli reipasta 140km/h vauhtia ja takaa tuli Audi jonka oli aivan pakko päästä meistä ohi. Sitten, kun pintaan saatiin tuo nykyinen väri niin se on loppunu lähes kokonaan. Ja ne jotka menee ohi niin menee ohi.
No, tultiin joululomalta Roista ja Oulun motarilla ajelin reilua sataa. Eteen tuli rampista useampi auto, joten joudutin matkaa nostamalla nopeuden liki 130km/h, lähdin ohittamaan ja vauhti ei sitten riittänyt Olvo-kuskille joka lähti takaani ohittamaan minua. Valoshow alkoi välittömästi. Pääsin itse eteeni tulleiden ohi erittäin vikkelään ja palasin takaisin omalle kaistalle niin Olvo-kuski ajoi ohi ja kiilasi eteen. Siinä sitten mentiin "milli-millissä" ja Olvosta lensi kaiken maailman paskaa tuulilasiin. Aivanko se minun vika olis, jos T4-Ovlo-kuski ei osaa käyttää autonsa suorituskykyä ja vielä mikä pahinta ei osaa lukea liikennettä. *ittu se on aivan turha ajaa toiselle perseeseen kiinni ja välkyttää valoja, jos toinen on jo kerinnyt ensin ohittamaan edellä ajaviaan. Vähän pelisilmää liikenteeseen.
Tiättäkö mikä on tähän mennessä automerkeistä jotka ajaa reippaiten ohi ja eivät jää eteen pyörimään? Saabit! Kiitos siitä teille Saabistit!
No, tultiin joululomalta Roista ja Oulun motarilla ajelin reilua sataa. Eteen tuli rampista useampi auto, joten joudutin matkaa nostamalla nopeuden liki 130km/h, lähdin ohittamaan ja vauhti ei sitten riittänyt Olvo-kuskille joka lähti takaani ohittamaan minua. Valoshow alkoi välittömästi. Pääsin itse eteeni tulleiden ohi erittäin vikkelään ja palasin takaisin omalle kaistalle niin Olvo-kuski ajoi ohi ja kiilasi eteen. Siinä sitten mentiin "milli-millissä" ja Olvosta lensi kaiken maailman paskaa tuulilasiin. Aivanko se minun vika olis, jos T4-Ovlo-kuski ei osaa käyttää autonsa suorituskykyä ja vielä mikä pahinta ei osaa lukea liikennettä. *ittu se on aivan turha ajaa toiselle perseeseen kiinni ja välkyttää valoja, jos toinen on jo kerinnyt ensin ohittamaan edellä ajaviaan. Vähän pelisilmää liikenteeseen.
Tiättäkö mikä on tähän mennessä automerkeistä jotka ajaa reippaiten ohi ja eivät jää eteen pyörimään? Saabit! Kiitos siitä teille Saabistit!
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
...
Jep, taitaa se olla vaan turbojen ongelma, koska kaasarimallin kanssa ei kukaa lähde kisaamaan
Ainoa ongelma tulee sitten kun takana oleva tajuaa että Saabia ajaa nainen... Se jostain syystä saa toiset ohittamaan jopa henkensä kaupalla

Ainoa ongelma tulee sitten kun takana oleva tajuaa että Saabia ajaa nainen... Se jostain syystä saa toiset ohittamaan jopa henkensä kaupalla

Re: ...
Paraniskohan toi ongelma, jos laittais takaluukkuun vaikka o****n lätkänSaha kirjoitti:Jep, taitaa se olla vaan turbojen ongelma, koska kaasarimallin kanssa ei kukaa lähde kisaamaan![]()

Entinen jäsen#2331
Joopa.. olin tänään kuskina kavereille ja liikenteeseen olis ihan pakosti pitäny lähteä jollain saamarin viistokeula-taunuksella, kuulemma 2.0is niin vetojakin on.. 
Käskin kävelemään, niin saabinkin kyyti kelpasi.. parissa ohituksessa vaan rupesi kuulumaan kauhisteluja kyytiläisiltä. No hemmetinkö minä sille mahdan että taunuksella vaadittaisiin puolet pidemmälti tyhjää tietä ohitukseen ja siksi turhaan säikkyivät...

Käskin kävelemään, niin saabinkin kyyti kelpasi.. parissa ohituksessa vaan rupesi kuulumaan kauhisteluja kyytiläisiltä. No hemmetinkö minä sille mahdan että taunuksella vaadittaisiin puolet pidemmälti tyhjää tietä ohitukseen ja siksi turhaan säikkyivät...

90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Toi valojen välkyttely on kyllä jotain ihan muuta... sairasta. Tuossa vkloppuna kuitattiin yks uus e-marsu...kuskina hieman vanhempi mies, ajoi alinopeutta. Heti alko valojen välkyttely kun päästiin ohi... ja sitten seuraava auto, marsu jää ajamaan pitkät päällä sen perään. Mistäköhän johtu... mun teoria on: 1. ohittaja, Mersun Atego. 2. ohittaja hassan micra. Kaitpa sitä sitten söi kun kaiken maailman pelit paiskoo ohitse. Ei silti mitään perusteita J-M Jarre-maiselle valoshowlle. 

9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Hölösuu"
Joo mullekki vinoiltiin aina Saabista. Kuitenkin kun pidemmälle matkalle oli tarkotus lähteä isommalla porukalla ja parilla autolla, niin Saabin paikoista oli kovaa kysyntää9000CD23T kirjoitti:Heh..ainakin SAABisteja...Rommitommi kirjoitti:Mä ajoin Saabilla päälle 80tkm, enkä kyllä huomannut pienintäkään vihaa kanssa-autoilijoilta.
Mutta kun vaihtoi Volvoon, siis voi herrajumala, että Volvo provosoi ihmisiä
Muutuin yhdessä päivässä täydeksi mulkuksi![]()
No mikään ei työmaalla aiheuta keskustelua niin paljon kuin SAAB...![]()
Joka päivä saan kuulla auto valinnastani.
Mutta hyvähän se on jos se herättää keskustelua...![]()
*siitä puhe mistä puute*

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Hölösuu"
Joo toi ohittelu käy hatuttaa, lähes poikkeuksetta maantiellä ohittaja on Volvo. Tietenkin sillä pienimmällä koneella, mutta ohi on päästävä, välittämättä omasta tai toisten turvallisuudestasaabisti2 kirjoitti:Kyllä se taitaa olla niin, että oli automerkki mikä hyvänsä, niin jengi provosoituu tuolla hyvin herkästi nykyään....Rommitommi kirjoitti:Mä ajoin Saabilla päälle 80tkm, enkä kyllä huomannut pienintäkään vihaa kanssa-autoilijoilta.
Mutta kun vaihtoi Volvoon, siis voi herrajumala, että Volvo provosoi ihmisiä
Muutuin yhdessä päivässä täydeksi mulkuksi![]()
( Volvoissa on kyllä pakko olla eritavalla kalibroidut nopeusmittarit, sillä ne tahtoo aina ohi, oli nopeus mikä hyvänsä...)![]()
![]()

Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
-
- "Saabisti"
- Viesti:
Sanopa muuta Reetu, onhan tuo sun valkoinen hyvin pidetty 900 todella sen näköinen, että miten ikinä kehtaat sillä ajaanReetu kirjoitti:Kyllähän niitä vinoilioita löytyy, jopa isäni hautajaisissa eräs sukulainen sanoi , että tuon näköisellä kehtaatkin ajella , ja vieläpä Saab.
En kommentoinut , oman tymyydenpä paljasti.

Toista olisi vaikkapa tällainen hieno mulkosilmä Micra

Tällainen asetelma on tietysti ihan turha, mutta tuli vaan katsotuksi, millaisia autoja esim. 12.000 - 15.000 eurolla saa, kun perustelin isäukolle, että ostaa ennemmin käytetyn Saabin. Oli sitä mieltä, että johan 15.000 eurolla on tarjolla uusia vaikka mitä. Niin onkin Clio, Punto, Yaris, Micra, Fabia litraisilla koneilla jne. ja ihan samaa luokkaa kuin vanha 900 -88, jolla pappa on ajellut.
Jos samaan hintaan saa 9-3 tai jopa 9-5 Saabeja kaikilla varusteilla, niin ei minua asia mietityttäisi minkään vertaa.
# 419 Vesa Pohjalainen
-
- "Hirsch"
Jaa-a... mie en ole mitenkään huomannu että saabistia vihatttais sen kummemmin kuin jotain muuta, tosin mulle on kyllä ihan sama millä kukin ajaa. Kaikenlaista hassua kyllä olen liikenteessä nähnyt, mutta olen laittanu sen aina jonkinasteisen idiotismin piikkiin ennemmin kuin siihen että kyse on merkistä tai merkkivihasta. Jos jollakin joku automerkki ärsyttää/vihastuttaa niin sehän on hänen häpeänsä, ite mie teen kuitenki just niin kuin mie haluan enkä sen mukaan mikä ympäristön mielestä olisi oikein. En enään aikoihin ole noteerannu kommentteja mun autoista, vaikka joskus kauan sitten saatoin vastata jollekin kun se ihmetteli että miten sie tommosella vanhalla Volvolla ajat, sehän syöki niin paljon?? Silloin saatoi katsoa toista silmiin ja kysyä: Mitä vittua se sulle kuuluu mihin mie rahani laitan??