Minkälaisia mehumaijoja teidän saapit oikein on ?? Mulla ainaki vie vähintään sen 10l/100km , mun setä vaihto joskus aikoinaan Dodgen uuteen 900 ja noitu sen kulungin myötä ihan hiiteen (se oli karavaanari ja saappi söi huomattavasti enemmän mitä döts vaunu perässä) ja toisekseen mulle on ihan turha tulla väittämään että saapas olis mitenkään erityisen korjaajaystävällinen, kun se ei sitä ole. Ei kannata vetää vihanneksia ilmanputsariin, tää oli vain mun mielipide eikä se vie sitä pois että saappi on kuitenkin esteettiseti kaunis.
lintta go go kirjoitti:Minkälaisia mehumaijoja teidän saapit oikein on ?? Mulla ainaki vie vähintään sen 10l/100km , mun setä vaihto joskus aikoinaan Dodgen uuteen 900 ja noitu sen kulungin myötä ihan hiiteen (se oli karavaanari ja saappi söi huomattavasti enemmän mitä döts vaunu perässä) ja toisekseen mulle on ihan turha tulla väittämään että saapas olis mitenkään erityisen korjaajaystävällinen, kun se ei sitä ole. Ei kannata vetää vihanneksia ilmanputsariin, tää oli vain mun mielipide eikä se vie sitä pois että saappi on kuitenkin esteettiseti kaunis.
Mut toi Volvon kulutus saa voimaan pahoin, koht pitää vaihtaa kiisseliin. Keskikulutus 12 litraa.....Saabissa oli nätisti ~8l/100km
Sanokaa niille jotka valittaa kulutuksesta: " Saman verranhan se bensa maksaa kun kahellakympillä tankkaa" Testaa hieman huumoriakin.
Joo-o....kaverin serkulta kuultua (omisti joskus og900): "Saabi on kylmä talviauto" Jahas... joo-o, mitä tohon nyt sitten sanois.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Juu pomo joka ajelee itte mitsulla ja välillä firman autoilla (jos et muuta saa niin toi ota) Innostui kerran mollaamaan mun tonttua ja vertailli sitä Yarikseen..
"Eihän tosta sun autostas saa taloudellista tekemälläkän" "Aattele tämmönen jaris vie 25km kohden vaan 0,99L"..
No se onkin sitten oma valinta, haluaako istua koirankopissa (yaris) ja laskeskella pennejään vai matkustaa tehokkaalla turbosaabilla ja kärsiä kovasti pari litraa satasella isommasta kulutuksesta. Eipä itsellä tarvitse kahdesti miettiä..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
LUU5 kirjoitti:Juu pomo joka ajelee itte mitsulla ja välillä firman autoilla (jos et muuta saa niin toi ota) Innostui kerran mollaamaan mun tonttua ja vertailli sitä Yarikseen..
"Eihän tosta sun autostas saa taloudellista tekemälläkän" "Aattele tämmönen jaris vie 25km kohden vaan 0,99L"..
Ettäs kehtaskin...
Mä kehtasin lohkasta mun kirjanpitäjälleni, joka oli ostanut uuden Yariksen.
Hän esitteli sitä ylpeänä Malmin parkkiksella.
Sanoin: "Onks toi hopeanvärinen Bajamaja, se sun uus Varikses"
melksein samoin kävi, kun asiakkaani oli ostanut uuden Lexuksen ja esitteli sitä parkkiksen reunalta.
Tuo, tuo tuo musta.
Kysyin taas "viisaasti", " tarkotaks Matti tota vanhaa Tohotaa"
että ,osataan sitä täälläkin
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Joo, kulutus on aina se ykkönen puheen aiheena. Väittävät ,että se vie sikana bensaa. No mieltä voi olla monta, meikä on päässy aina noilla turbosaabeillaan alle kypän satasella, vaikka vähän polkiskin.
Sitten kulkupuoli, muka ei ne Saabit kulje. Ja pah, kaikilta jotka on epäilly kulkua oon antanu avaimet käteen ja käskeny polkaseen kunnolla. Muutama onkin sitten joutunut toteaan kuinka perhetonnari lähtee tienpäällä ohi kuin hauki kaislikosta. No ääni on aina kellossa muuttunu sen jälkeen," kyllä kulkee" kuuluu kommentti.
turbotero kirjoitti:
Sitten kulkupuoli, muka ei ne Saabit kulje.
Kuskasin kerran humalapäistä kaveriani...
Takapenkillä istuessaan hän pohti,
että kylläpäs tämä kulkee ihan sikana verrattuna hänen
vanhaan b*w 520i tomaattiinsa verrattuna.
Kyseessä tavallinen ramppia pitkin motarille kiihdytys...
Autona 99 vakiokunnossa.
Täytyy kyllä tohon kulutuspuoleen sen verran antaa kommenttia että kolme kaverusta viikon vaelluskamoineen matkusti pohjoisnorjassa alle 7l satasella vm. 92 og900 T16lla. Kyllä siinä oli kaverit ihmeissään että mitä hel¤%??ttiä kun bensalaskuja jaettiin. Kertaakaan en suomessa muista tankin keskikulutusta saaneni alle 8in vaikka lähellä on ollutkin. Mitään muuta syytä hyvään polttoainetalouteen ei keksitty norjan reissulla muutakuin turbon hyödyntäminen ylämäissä ja alaslaskettelut moottorijarrutuksella, jolloin ei bensaa palaa ollenkaan. Kaveri kävi jokus ruisku satasella samoilla seuduilla ja ei päässy tekemälläkään alle 10in.
Escortilla ajava kaverini sanoi viimeksi 'Saabit on niin monimutkaisia, niissä on ohjaustehostimet' jne. Tyttöystävänsä eno on Saabisti, joten siihen perheeseen EI tule ainakaan Saabia, vaikka parempi puolisko ei tule varmasti korttia koskaan hankkimaankaan. Ei kaveri ole kyllä päässyt kokeilemaan Saabukkaa, aina on ollut mukamasti Aerossa jotain tekemistä jne. No, viimeistään kun saan hankittua sen kakkos-900i:n, niin lähdetään kokeilemaan. Sitten Aeroa, kesärenkailla ja hiukan hiljaisemmalla Turun moottoritiellä..
Porukoiden 405 lähti viel -35 jälkeen aamulla ilman lämmitystä ...joskaan eipä se silloin ollut vielä kovinkaan vanha vehje.
No joo... oli ittellä toi 900 16valve alla... tulipa kuultua "onx toi joku 1.6?" tämä tuli kuultua hepun suusta joka istui toiota corollassa, jossa luki kissan kokosin kirjaimin kyljessä 16valve twincam. (oli salakuunnellut mun juttuja grillin edessä... kannattaako yrittääkkään salakuunnella jos "kuulee" mun sanoneen että jätin M3:n saabilla. korvalääkärille joutais... vois sanoa nauru oli hiukan herkässä ja olo kuin "satusedällä".)
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01 Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16 #2244 "A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."