Päästöt

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
ah79
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja ah79 »

ng900aero kirjoitti:En ole löytänyt pk-seudulta yhtään järkevää paikkaa, paras tähänastisista on ollut se kiitoradantien A1-asema, tosin palvelutiskin henkilöllä on aina huono päivä, mutta katsastusmiehet ovat asiallisia.
Firges taisi suositella sitä Konalan asemaa jossako oli oikein saabistikin töissä, täytyy seuraavaksi kokeilla sitä.
Konalassa on todellakin yksi HC-saabisti hommissa ja muutenkin uskallan väittää parhaaksi asemaksi, mitä PK-seudulta löytyy. Oikeat viat löydetään ja niistä huomautetaan, pikkuasioista ei nipoteta käytännössä ikinä. Suosittelen kokeilemaan!
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Psychocowboy kirjoitti:
Reetu kirjoitti: Hekoheko! Oiskohan vaan säätänyt sen kohdilleen :wink: :wink: :wink:
Mä ostan kans tollasen "säädettävän" laitteen ja sitten tulette tänne mittauttamaan päästöarvot, laitetaan ne ns. "kohdalleen" :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Myrkky
luonnevammamouho

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Eipä ole joensuussa tarvinnut eräällä yksityisellä taistella yhtä poikkeusta lukuunottamatta(mutsin corsaan pieksivät reiän terveeseen pistehitsisaumaan ja hyvittivät kyllä homman rahallisesti), muilla konttoreilla kuulemma on hieman nihkeää jos on omat lankut/laudat mukana korokkeeksi että saabin saa ylipäätään nosturille.. :roll: :roll: :oops:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"

ah79 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:En ole löytänyt pk-seudulta yhtään järkevää paikkaa, paras tähänastisista on ollut se kiitoradantien A1-asema, tosin palvelutiskin henkilöllä on aina huono päivä, mutta katsastusmiehet ovat asiallisia.
Firges taisi suositella sitä Konalan asemaa jossako oli oikein saabistikin töissä, täytyy seuraavaksi kokeilla sitä.
Konalassa on todellakin yksi HC-saabisti hommissa ja muutenkin uskallan väittää parhaaksi asemaksi, mitä PK-seudulta löytyy. Oikeat viat löydetään ja niistä huomautetaan, pikkuasioista ei nipoteta käytännössä ikinä. Suosittelen kokeilemaan!
Joo mä kävinkin siellä Konalassa jo meidän ex-aeron kanssa keväällä mut sanoivat ettei saa vielä katsastaa, mä katsoin väärin ne helvatan päivämäärät, mä olin rekisteröinyt sen Suomeen (tuontiauto) joskus helmikuussa mutta se olikin sen eka käyttöönottopäivämäärä joka ratkas :lol:
No tein totaalisen jarrurempa ym, ennen katsastusta, jne, ja seuraava omistaja ilmoitti mulle pari viikkoa sitten tyytyväisenä että oli katsastanut auton huomautuksitta, eli ei mennyt ihan turhaan sekään remontti. Hyvä niin.
Jos ja kun myyn auton seuraavaksi niin myisin sen mieluiten juuri katsastettuna niin ei tartte sitten itkeä ostajan kanssa joka asiasta.

Meidän aeron ostanut henkilö on erittäin mukava ja asiantunteva kaveri, palstalaisiakin, eikä ole mistään ollut ongelmaa, en viitannyt häneen, vaan pariin aiempaan myyntitapahtumaan vuosien takaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
JSP
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja JSP »

Itselläni ihan hyviä kokemuksia Tuusulan katsastusasemalta mutta ei ole kuitenkaan vm.-94 vanhempia autoja tarvinnut vielä siellä katsastaakaan.

Pari vuotta sitten kävin siellä ekaa kertaa Corollan kanssa ja sattui silloin juuri tämä naiskatsastaja ja olin kyllä tyytyväinen.
Heikkona kauniisiin naisiin olin tietysti haltioissani mutta silti kun tarkastelen asiaa siten että kuinka asiat hoidettiin, niin sain ko.henkilöltä erittäin asiallista ja ystävällistä palvelua. Auto oli tietysti hyvässä kunnossa ja ainut josta mainittiin oli takakallistuksenvakaajan kumipuslat jotka olivat väljät, itse en tiennyt silloista kolinan lähdettä ja sekin tuli selville ja ihan ystävälliseen ja opastavaan sävyyn.

Viime vuonna olin ng satkun kanssa samassa paikassa ja silloin autoni katsasti mieshenkilö joka hoiti katsastuksen mielestäni oikein asiallisesti. Pakoputkesta oli vain yksi kiinnike irronnut joka pyydettiin hitsaamaan josta ainut maininta. Muuten olikin hyväksytty.

Ng satkun käsijarru on kyllä mielestäni sellainen laite että se kyllä huolestuttaa katsastukseen viennissä aika paljon, viime vuonna säädätin sen korjaamolla ennen katsastusta...hyväksytyissä rajoissa oli vaikka ei ihan samalla tavalla ottaneetkaan eri puolilla.

Joskus kauan sitten minulla oli vm.-80 Datsun Cherry jonka joutui kyllä uusinta katsastamaankin (muualla Suomessa) eikä uusinnassa enää kyllä tutkittu autoa muuten. Se käsitys minulla kyllä on ollut että vain hylätyt kohdat tarkistetaan ellei sitten silmiinpistävää muuta vikaa ole esillä.

Se auton tarpeeton hakkaaminen on kyllä törkeää, en sellaista kyllä ymmärrä yhtään itsekään.

Miten onko alustanumero sama kuin runkonumero? Jos on niin kyllähän silloin katsastuksessa täytyy sellainen päästä lukemaan vaikka se olisi takakontissa.
Katsastus varmasti keskeytyy siihen jos runkonumeroa ei saa lukea ja tulee silloin uusintakatsastus, näin luulisin.
Varmaan voisi olla hyvä tapa mainita että peräkontti kuuluu aukaista, mutta...
9-5 Wagon 2.0t SE vm.1999
900i 3d 8v vm.1989

Volvo 245 2,3l -93

# 2349
saab900cc
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja saab900cc »

Alustanumero on sama kuin runkonunero. Katsastusmiesten/naisten on pyydettävä lupa mikäli haluavat päästä takakonttiin ja näkemään alustanumeroa.
makinju2
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

ng900aero kirjoitti:Mulle sattui juurikin se naisihminen, on aika hurjassa maineessa :lol: Meinas pistää mun auton atomeiksi ja teki pisimmän listan minkä olen ikinä nähnyt :D
En vienyt jälkitarkastuksen koska siinä pihalla pari hemmoa sanoi että olivat kolmatta kertaa siellä, kuulemma koko ajan tulee uusia vikoja. Korjasin pari suurinta hommaa ja katsastin hyväksytysti muualla.

Hyvä että opetit niille vähän "tapoja" :!: :D
Ei voi tulla uusia vikoja. Kun ne on korjattu, mitkä käsketään korjata niin homman täytyy olla sillä selvä.
ng900aero
"Saabisti"

Kyllä tuolla paikassa niitä vaan tulee, ja olen kuullut muuallakin tulevan, ei tietenkään pitäisi tulla.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tota noin niin. Eikö se mene niin, että uusinnassa ei katsota muuta kuin se mistä auto pompannut? Kun käsittääkseni muilta osin auto on hyväksytty.

Täällä Pietarsaaressa on sitten pompautettu myös tarkistuslistalla olemattomista kohteista, tosi nerokasta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Janza
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Janza »

saab900cc kirjoitti:Alustanumero on sama kuin runkonunero. Katsastusmiesten/naisten on pyydettävä lupa mikäli haluavat päästä takakonttiin ja näkemään alustanumeroa.
En ole mikään oikeusoppinut mutta mihin tuo takakontin suoja perustuu katsastuksessa?, tilannehan on ihan eri kuin jos poliisi pysäyttää liikenteessä, katsastukseen olet kumminkin vienyt auton vapaaehtoisesti ja kun siihen kuuluu alustanumeron tarkastus (joka sattuu sijaitsemaan takakontissa) niin eikö se riitä oikeutukseksi sitä tarkastaa?
saab900cc
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja saab900cc »

Auto kun auto sattuu olemaan yksityisomaisuutta ja vielä kun takakonttikin sattuu olemaan lukittu niin omistaja pitää pyytää avamaan se. Näin se vain on.
Periaatteeessa kun auton vie korjaamolle ja jostain syystä takakonttiin pitää päästä niin pitää pyytää omistajalta lupa siihen.
Se nyt vain on niin..
Vastaa Viestiin