Alkoi tekemään mieli E34 M5:sta..

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000CD23T:n esittämä vikalista sopii lähes sellaisenaan Saabiinkin. Tai oikeastaan jokaiseen käytettyyn autoon.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

ng900aero kirjoitti:9000CD23T:n esittämä vikalista sopii lähes sellaisenaan Saabiinkin. Tai oikeastaan jokaiseen käytettyyn autoon.
Mutta myös bemawiin, mitäs sitä puolustamaan :wink:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
turporuuvi
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 10:17
Paikkakunta: Käläviä

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Itse 30.nen omistamani bmwn jälkeen voin sanoa että hyi vi"¤%# noita peemweitä.... en ajais metriäkään pemarilla enää ja siihen kuutosen murinaan kyllästyy muuten aika äkkiä.
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Henkka #2283 kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:9000CD23T:n esittämä vikalista sopii lähes sellaisenaan Saabiinkin. Tai oikeastaan jokaiseen käytettyyn autoon.
Mutta myös bemawiin, mitäs sitä puolustamaan :wink:
En puolustelekaan biimeriä, samanlainen vikaluettelo on jokaisessa eurooppalaisessa autossa. Mitä olen noita bmw-keskusteluja sivusta seurannut niin hyvin tutunoloisia vikoja niissä on.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jotenkin näyttää tämä SAABin vikalista erilaiselta kuin biimerissä..!
Onko se lyhyempi vai mikä siinä oikein on..?
Ja nuo viat eivät ole kovin vakavia... 8O

Saab 9-3

Moottorinohjauselektroniikkavikoja. Voi kastella sytytystulpat.
Turboahdinvikoja.
Akkuvikoja.

Saab 9-5

Vaihteiston öljyvuotoja.
Takajarrut juuttuvat. Palat juuttuvat satuloissa.
Ilmastointilaitteen näyttö reistailee. Myös laite saattaa lakkoilla.
Kojelaudassa voi turvatyynyjen merkkivalo ilmoittaa, että sivuturvatyynyt eivät toimi.
Etuistuimet saattavat narista.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti:Jotenkin näyttää tämä SAABin vikalista erilaiselta kuin biimerissä..!
Onko se lyhyempi vai mikä siinä oikein on..?
Ja nuo viat eivät ole kovin vakavia... 8O

Saab 9-3

Moottorinohjauselektroniikkavikoja. Voi kastella sytytystulpat.
Turboahdinvikoja.
Akkuvikoja.

Saab 9-5

Vaihteiston öljyvuotoja.
Takajarrut juuttuvat. Palat juuttuvat satuloissa.
Ilmastointilaitteen näyttö reistailee. Myös laite saattaa lakkoilla.
Kojelaudassa voi turvatyynyjen merkkivalo ilmoittaa, että sivuturvatyynyt eivät toimi.
Etuistuimet saattavat narista.
No joo, on kyllä jokunen Saabin "ominaisuus" jäänyt tuosta listasta (esim. DI-kasetit, ysifemman takaiskarit, puslat jnejne...). No, eipä siinä, kyllä minäkin voisin jonkun M-Bemarin ottaa, jos joku ilmaiseksi antaa. Toistaiseksi en ainakaan omia rahojani moiseen aio sijoittaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9000CD23T kirjoitti:Jotenkin näyttää tämä SAABin vikalista erilaiselta kuin biimerissä..!
Onko se lyhyempi vai mikä siinä oikein on..?
Ja nuo viat eivät ole kovin vakavia... 8O

Saab 9-3

Moottorinohjauselektroniikkavikoja. Voi kastella sytytystulpat.
Turboahdinvikoja.
Akkuvikoja.

Saab 9-5

Vaihteiston öljyvuotoja.
Takajarrut juuttuvat. Palat juuttuvat satuloissa.
Ilmastointilaitteen näyttö reistailee. Myös laite saattaa lakkoilla.
Kojelaudassa voi turvatyynyjen merkkivalo ilmoittaa, että sivuturvatyynyt eivät toimi.
Etuistuimet saattavat narista.
Joo siinä kaikki 9-3:n ja 9-5:n viat :D voin jatkaa tuota listaa parin sivun verran.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Noilla HS:n vikalistoilla voi kyllä pyyhkäistä persettä. Lähes jokaisen auton kohdalla on mainintoja esim. kuluneista jarrulevyistä ja jarrupaloista yms. muuta kulutusosaa joka on itsestäänselvyys, että ne ovat käytetyssä autossa yleensä kuluneet jos ei nyt ihan vasta ole vaihdettu.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Munkin teki mieli bemaria, tosin vanhempaa 528i:tä, kävin onneksi koeajamassa ja siihen ne ostohalut karisivat, nyt olen tyytyväinen ja ajan edelleen saabilla :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
kimmop
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:46
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kimmop »

Olettepas te kaikki negatiivisia.

Käypäs petteri katsomassa http://www.m5board.com/ ja lueskele sitä E34-palstaa pari - kolme päivää. Jos vielä kiinnostaa, niin osta pois vaan mutta kannattaa ostaa sitten niin hyvä kuin rahavarat vain antavat myöten. Enkä usko että Suomesta löytyy enää myyntiin tulevia hyviä yksilöitä, joten Ruotsiin tai Saksaan joutuu matkustamaan.

Ja joo: on se Auto.
I think animal testing is a terrible idea; they get all nervous and give the wrong answers. -- A Bit of Fry and Laurie --
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Joo auto se on... :D
Alla olevat kuvat kertovat insinöörien luovuudesta jotakin.. :lol:


Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

Onhan täällä näköjään joku muukin, jonka mieltä riivaa Biltema Motor Works. Itteä riivaa välillä kanssa ihan toden teolla. Vuosi takaperin syksyllä oli jo hakureissu lähellä, (e34 535). Ja nyt joku ¤#"¤%&#" on kaasutellu tuommosella 540 tässä kylillä, käy luonnon päälle. Saati sitten tuo kutosen ääni. Oon aina yrittäny puolustella mieltäni, notta -alat kato vaan harrastaa saabeja, käyttöautoksi pemari-. Eihän silmäterillä raati talvella ajaa. Ja tuo takaveto on aina kummitellut, ja tulee kummittelemaan, ko kerta semmonen on ollu. Ja tommosesta e34 saa vielä todella tyylikkään helposti kun ei tarvii juurikaan muuta kun tiputtaa kenttään, ja vaihtaa reilut vanteet, ehkä jotain lippaa ja helmaa viellä...

:oops:
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

9000CD23T kirjoitti:9000CD 2.3T vs 535i. ( Baijerilainen otti hopeaa... :o )
Eipä tuo mikään ihme ole. Jo ensimmäinen 2-litranen turbotonnari sai samoja suoritusarvoja aikalaisensa 635:sen kanssa.
Ja tuossahan ei edes testattu ohituskiihtyvyyttä, jossa saabi olisi mennyt menojaan 8)

http://www.einszweidrei.de/saab/9000t161985-1.htm
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Joel S.
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 23:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Mites olisi M5 tappaja MB 500E (w124)? 326 heppaa, v8 ja tehty osittain porschen toimesta. Mitä olen esson baarissa kuullut niin tuntuvat pysyvän kohtuullisesti läjässä. Ehkä ei niin kovassa ajossa olleet kuin M5 keskimäärin. Itse tosin ostaisin kuitenkin mielummin 400E(279hv) tai 300D turbon (7mm mynän pumpulla 200+hv) niissä kun ei ole 500E:n levikkeitä joten todellisia sleepereitä.
VW Polo 1.4 -05
MB 200D -91
ex Saab 900i -88
#2345
Joel S.
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2005 23:04
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Henkka #2283 kirjoitti: Eipä tuo mikään ihme ole. Jo ensimmäinen 2-litranen turbotonnari sai samoja suoritusarvoja aikalaisensa 635:sen kanssa.
http://members.aol.com/c1j1miller/brochure.gif
Turbot pärjää hyvin, jopa testaroossa vastaan :lol:
VW Polo 1.4 -05
MB 200D -91
ex Saab 900i -88
#2345
Vastaa Viestiin