tv-maksukyttääjät...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Rafu
"Hölösuu"
Viestit: 1714
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 13:51
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Avatkaa se ovi ja ilmoittakaa ettei ole telkkaria älkääkä päästäkö sisälle.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Semmoinen vastaus tuli palautteeseen, että voivat tehdä raportin sen perusteella mitä näkevät julkiselta kulkuväylältä. Mutta ohje kuulemma on, että ikkunoista ei saa kurkkia.
Ja raportin perusteella viestintävirasto päättää mahdollisista maksuseuraamuksista.
Tuosta meidän pihakäytävältä ei takuulla näe ikkunasta sisään jos ei vartavasten kuikistele.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

On ne ketkuja. On tarkastaja muka nähnyt tv:n ovelta seistessään. Ovelta katsottaessa ikkuna on sellaisessa kulmassa, että siitä ei näe olohuoneeseen asti...eikä juuri keittiöönkään. Joten ukon täytynyt kurkkia tarkoituksella sisään. Ja eukko meinas, että tv ei edes ole ollut koko iltana päällä, joten äijä on nähnyt tietokoneen monitorin.

Haistatin keskustelun päätteeksi pitkän paskan ja jään odottamaan minkälaisia maksulappuja sieltä tulee ja jatkan jankkaamista sitten.
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Nykyään on kyllä lupa, joskus ennen ei. Kerran kävi niin että tuli tv-lupatarkastaja ovelle kun ei ollu lupaa
- ding dong*
- tv-lupatarkastaja hyvää iltaa, olikos sitä tv:tä ja siihen lupaa
- ei oo
- saisinko käydä katsomassa
- valitettavasti et
- minun pitää tehdä sitten tutkintapyyntö
- ihan vapaasti

Meni aikaa, tuli kutsu vallesmannin toimistoon.

- Meille on tehty ilmoitus luvattomasta tv:stä
- niinkö? koskahan tää on tapahtunu
- tarkastaja blaa blaa kävi asunnollanne ja blaa blaa ....
- minkähän takia mie sitten täällä olen? Eihän mulla oo telkkua ollukkaan.
- voidaankos käydä katsomassa
- tottakai, mutta vain mun luvalla
- ???
- niin eihän siihen ole muuten mitään edellytyksiä
- no onkos sitä telkkaria vai ei
- ei
- selvä, asia siis kunnossa...näkemiin.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Se meinas se ukko mulle puhelimessa, että näitä ei nykyään viedä edes poliisille kun ei niistä suurin osa johda mihinkään...
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

Hmm.
Rikoslain (19.12.1889/39) 24 pykälässä on määritelty kotirauhan häirintä.
Ikkunasta kurkkiminen ei tosin taida vielä riittää syytteeseen. Kotirauhan häirintä on asianomistajarikos, josta pitää itse tehdä tutkintapyyntö poliisille.

Heh. Kyseinen laki alkaa muuten seuraavilla sanoilla:
Rikoslaki 19.12.1889/39

Me Aleksander Kolmas, Jumalan Armosta, koko Venäjänmaan Keisari ja Itsevaltias, Puolanmaan Zsaari, Suomen Suuriruhtinas, y.m., y.m., y.m. Teemme tiettäväksi: Suomenmaan Valtiosäätyjen alamaisesta esityksestä tahdomme Me täten armosta vahvistaa seuraavan rikoslain Suomen Suuriruhtinaanmaalle, jonka voimaanpanemisesta, niinkuin myöskin rangaistusten täytäntöönpanosta erityinen asetus annetaan:
Wanhassa wara parempi...
Viimeksi muokannut Svc, Ti Syys 13, 2005 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Olli Kinaret
"Hirsch"
Viestit: 997
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja Olli Kinaret »

Voihan sen näinkin ajatella. Jos joku hylkää pihalleni jotain minulta kysymättä, katson saavani käyttää tätä "jotain" ihan vapaasti. Ja ne radioaallot tulee pihalleni ilman lupaa :D
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Meikku
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 16:19
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Meikku »

Muksu kirjoitti: Eikös muuten jossain ollut tutkimus, että TV-lupamaksuja pitäisi korottaa 20€/lupa, jotta YLEläisiä ei tarvitsisi potkia pihalle :roll:
Arvaa vaan pätiskö toi! Vaikka kaikki maksettais telkkariluvat ja vielä tuo 20 EUR päälle, silti porukat potkittaisiin pois :(
#2367
Saabisti v. 1981-2007, 03/2011-09/2012
3x99, 90, OG+NG900, 9-3, 2x9-5 Wagon, Chrysler Sebring 09/07-03/08,
Dodge Avenger 03/08-03/11, 9-3 TTiD 03/11-09/12, Dodge Avenger 11/12->?
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Hook kirjoitti:Minä yleisesti lainkuuliaisena kansalaisena omaan vastaavia kokemuksia TV-LUPATARKASTAJISTA.

Yksi kaunis ilta noin 2,5v sitten puolisoni meni avaamaan ovea ovikellon soidessa. Hihkasin ohjeeksi, että ovea ei avata, jos on tarkastaja. (Huom! PERIAATE KYSYMYS, ettei ketään tuntemattomia päästetä sisään :) Meillä ei ole oikesastikkaan televisiota, Mutta kotiteatterilaitteistoihin on investoitu uuden henkilöauton verran vuosien mittaan :wink: ..)
Puoliso sitten puolivahingossa meni avaamaan&raottamaan ovea vastoin ohjeitani, kun oven takaa ei vastattu kysymyseen "kuka?". Kun tämän tajusin, niin jouduin menemään itse ovelle, jolloin tarkastaja jo esitteli korttiaan. Ilmoitin, että ei kaivata seuraa, ja vedin oven välittömästi kiinni.


2 viikkoa myöhemmin kotiin tuli kirje: "Selvityspyyntö television käytöstä. Tarkastajan mukaan minulla on televisio, josta on tehtävä ilmoitus.. Mikäli ette anna selvitystä TV:n käytöstä 3 viikon kuluessa, niin teemme yksipuolisen ratkaisun. Pykälän xyz mukaan ei tästä voida periä tarkastusmaksua. Ohessa ilmoituslomake."
Lähetin sitten seuraavana päivänä faxin, että "TV-lupatarkastajanne on erehtynyt. Huoneistossani ei ole käynyt tarkastaanne." (Lupatarkastaja ei käynyt jalallaankaan huonestossani.)


noin 1kk tästä eteenpäin kotiini tuli postin ilmoitus, että olisi kirjattu kirje noudettavissa postista. "Lähettäjä TV maksuhallinto"
.. Enpä ollut mitään tilannut itselleni, niin en nähnyt mitään syytä juosta lähipostissa muitten pyynnöstä, jossa en ole 3v sitten muuttoni jälkeen vieläkään käyny.


6kk eteenpäin postin ilmoituksesta:
Posti toi minulle "haastemiehen tiedoksiannon", jossa pyydettiin noutamaan kirje "Oikeustalolta".
No, viranomaisia tunnollisesti kunnioittavana kipasin tämän lappusen hakemassa. Olisin tiety voinut ootellakkin niin olisivat tuoneet tuon kirjeen kotiovellekkin aikanaan... :twisted: Kirjeessä oli yhden (tarkastus) päivän TV-LUPAMAKSU 3/4 vuoden takaa, mutta kun tvmaksu oli minimissään noin 50 eur, niin tämä oli se samat 50 eur. Eräpäivä noin 1kk eteenpäin.

Valitin sitten ltästä päätöksestä ennen eräpäivää TV-Maksuhallintoon (mukana tulevien ohjeiden mukaan) ja vaadin perusteluita sille, että minkä tosiasian mukaan minulla MUKAMAS on TELEVISIO.
(Huom! mikään ÄÄNTÄ tuottava laite ei ollut päällä kun puoliso meni avaamaan ovea ovikellon soinnin jälkeen, mutta on tietysti mahdollista että JOTAIN ääniä on voinut kuulua rappuun (jostain muusta lähiasunnosta?) ovien läpi. On vain mielenkiintoista, että tarkastaja on KEHDANNUT edes väittää varmuudella sen että se on meidän asunto, kun pidämme väliovea AINA kiinni ja naapuriemme ovet ovat noin 10 ja 50cm päästä rapun oven karmeistamme.) Liekkö tutkinut pohjapiirroksia? :roll:


2kk myöhemmin minulle tuli selvitys, jonka mukaan TV Lupatarkastaja oli kuullut "TV UUTISET" asunnostani, muutan lakimiehen tekstiä ja allekirjoitus.. ja 50 eur eräpäivä oli taas noin 1kk eteenpäin. :D
Nyt oli ohjeet, kuinka valittaa hallinto oikeuteen tästä vääryydestä.
(muualta saatuna tietona päätös maksaa noin 80..90 eur)
Päätin sitten olla valittamatta (panokset kasvoivat noin 80eur..) ja maksoin suosiolla tuon noin 50 euroa vuoden takaisen YHDEN PÄIVÄN TVLUVAN KUNNIAKSI ja viitteeksi, että ei ole telkkaria edelleenkään.


Eipä ole nyt kukaan halunnut vaivata 1.5 vuoteen... :roll: :lol:
Eikä ole edes huono omatunto, kun tuolla 50 eurolla sai työllisettyä monta tärkeää virkamiestä useampaan otteeseen. :twisted:

Hook
huh mikä prosessi. ja pistivät vielä maksamaan! käsittämätöntä. mulle heräsi vaan kysymys, että jos tarkastaja päättää raportissaan valehdella että hän näki taloudessa television, missä ovat kansalaisen oikeudet silloin?

mulla ei ole televisiota nykyisessä asunnossa ollut, eikä tule olemaan. itse sain joskus vuosi sitten tv-hallintokeskukselta tjsp. puljulta kohteliaan puhelinsoiton jossa kysyttiin onko mulla telkkaria, vastasin etteä ei, kiittivät ja sanoivat että kirjaavat tietoihinsa että asia on näin.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

lucaf kirjoitti:
Hook kirjoitti:Minä yleisesti lainkuuliaisena kansalaisena omaan vastaavia kokemuksia TV-LUPATARKASTAJISTA.

Yksi kaunis ilta noin 2,5v sitten...
Hook
huh mikä prosessi. ja pistivät vielä maksamaan! käsittämätöntä. mulle heräsi vaan kysymys, että jos tarkastaja päättää raportissaan valehdella että hän näki taloudessa television, missä ovat kansalaisen oikeudet silloin?

mulla ei ole televisiota nykyisessä asunnossa ollut, eikä tule olemaan. itse sain joskus vuosi sitten tv-hallintokeskukselta tjsp. puljulta kohteliaan puhelinsoiton jossa kysyttiin onko mulla telkkaria, vastasin etteä ei, kiittivät ja sanoivat että kirjaavat tietoihinsa että asia on näin.
Olisin voinut siis valittaa (tv maksuhallinon päätöksestä) Hallinto-oikeuteen, mutta tuo päätös olisi maksanut mulle turhan paljon, jos olisi ollut minulle epäsuotuista. noin 50+80 eur..
Ongelmahan tuossa on minun näkökannaltani, että tarkastaja on "virkamies" ja kun kyse on sana-sanaa vastaan jutusta, enkä pysty käytännössä mitenkään todistamaan aukottomasti jälkeenpäin, että mulla ei ollut telkkaria, josta ao. ohjelma mukamas kuului ao. päivänä rappukäytävään ovien (ml. väliovi) läpi.. Niin virkaa tekevä virkamies on vahvoilla.

Hommahan meni siinä metsään, että en ollut ehtinyt silloin vielä kouluttaa nykyistä (silloin vielä tuoretta) asunnon nais-asukasta toimimaan ko. virkamiesten kanssa suunnitelmallisesti, vaan meni avaamaan tuosta vaan.. vastoin pikaohjeitani.... :evil: nykyään osaa jo huomattavasti paremmin. (ainakin olen antanut iselle ymmärtää niin..) 8)

Suorastaan odotan, että soittavat ovikelloa taas kun katsovat aiheelliseksi.. :twisted:

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Meille kävi sama tuossa pari vuotta sitten edellisessä kämpässä,
lähin itse kaupungille asioille ja kauniimpi puolisko kotiin (enkä ollut muistanut kertoa miten sanotaan lupasedälle,prkl),ovikello oli soinut ja vaimoke mennyt avaamaan;

-(Oli esitellyt helvatan epäselvästi itsensä),vaimoke ei ottanut selvää kuka on kyseessä,tarkastaja oli vain kysynyt sen jälkeen;

T:Onko miehesi paikalla?
V:Ei.Se on asioilla kaupungilla.
T:Ahaa.Saisinko mahdollisesti hänen numeronsa?
V:Kyllä.Odota tässä käyn puhelimen, (oltiin vaihdettu liittymiä,joten emäntä ei muistanut numeroa vielä ulkoa.)ja sillä välin tarkastaja oli hiipinyt eteisestä olohuoneeseen asti ja paikallistanut telkkarin.
Ja vielä kengillä,prkl.
(huom.eteisestä ei nähnyt olohuoneeseen ollenkaan,ja telkkari ei ollut silloin päällä,joten ääniäkään ei ollut.Sekä käytävä eteisestä olohuoneen reunalle oli n.3-4m pitkä.)

Sitten tarkkari soitti minulle;

T:Tv-lupatarkastastaja..blaa blaa..päivää.
M:päivää.
T:Te asutte ilmeisesti osoitteessa..blaa blaa...,onko näin?
M:Kyllä.
T:Onko teillä televisiota?
M:(Arvasin tässä vaiheessa että tarkkari on käyny meillä,kun emäntä möykkäsi taustalla jotain.)Kyllä on.
T:Minkä merkkinen ja kokoinen?
M:WTF? No finlux ja 34".
T:Aivan.Tuossahan tuo näyttää olevan.
M:Jaa.

T:minäpä kirjoitan tästä pienennetyn sakon/tarkastusmaksun,ja muut maksulaput seuraa teille postissa.
Eipä muuta tällä erää...

M:Joo joo.Hei...

Sitten jostain syystä tuntemattomasta tuore finlux hajosi kuin tyhjää vain ja "jouduin" suru puserossa ilmoittamaan tv-maksuhallinnolle ettei meillä ole enää telkkua...nyyh. :lol: :twisted:

Mutta minua itseä kummastutti tuo tarkastajan käytös silloin kun kävi meillä,kun raahautui itse olohuoneeseen.

Eikös se ole niin että ilman lupaa tarkkari ei saa tulla sisälle,
näin minä olen käsittänyt?
Olisi sillon pitänyt meuhkata enemmän aiheesta,mutta kun älynnyt.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

No viimeksi kun kun edellisessä kämpässä asuttiin kerrostalossa niin lähdin autolla käymään tonkimassa jotain ja jätin oven raolleen kun en ottanut avaimia. Eukko sitten mennyt katsomaan kun koputus kuulunut ovelta.
No hra töllötarkastajahan se siinä...

Sen verran se oli kerennyt sanoa, että tv-maksutarkastaja se ja se, iltaa.
Eukko vaan veti oven nenän edestä kiinni ja jatkoi tv:n katsomista :lol:
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mulla oli lupanumero dymolla ovenkarmissa.
Tarkastaja soitti ovikelloa, avasin ja sanoin, katsos tota numerosarjaa sekunti ja vedin oven kiinni.
Ei seuraamuksia.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
HARTSA
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: To Tammi 22, 2004 15:29
Paikkakunta: toholampi

Viesti Kirjoittaja HARTSA »

hevon..kukkuu.. ja hinnat vain nousee :evil: eikä saa mitään vastinetta lupamaksulle :x
9000 Aero -94.
Audi A6 2.0 TDi. Avant
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Firges9000 kirjoitti:Mulla oli lupanumero dymolla ovenkarmissa.
Tarkastaja soitti ovikelloa, avasin ja sanoin, katsos tota numerosarjaa sekunti ja vedin oven kiinni.
Ei seuraamuksia.
Niin, ainakin nykyaikana kuulemma kiinnittävät huomionsa VAIN sellaisiin talouksiin, jossa ei lupaa ole maksettu...tuskinpa on kovin kannattavaa käydä osotteissa, jossa luvan tiedetään olevan kunnossa?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Vastaa Viestiin