merkkirasistisuus

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itse pyrin olemaan suvaitsevainen, koska onhan se niin, että mikä tahansa auto voi olla hyvä ja luotettava kun siitä pitää huolta, ja arvostan kyllä kaikki hyvää makua noudattavia autonrakentelijoita/merkkiharrastajia.

Ikävä piirre tässä vaan on se, että joillakin merkeillä on näitä "stereotyyppejä", jotka saavat aikaan inhon kyseistä merkkiä kohtaan. Esimerkkeinä BMW:llä ajelijat, joilla ei toimi ajovalot, vilkut eikä silmät, vaan mennään nokka pystyssä, toki tämä pätee moneen muuhunkin merkkin.

Kuitenkin innolla olen seurannut kaveripiirin harrasteautoja, vaikkeivät Saabeja olekaan, ja hienoja pelejä sitä muustakin pellistä saa väännettyä. Tästä esimerkkinä vanha '89 Honda Civiccini, joka tätä nykyä näyttää tehtaalta tulleelta niin sisältä kuin päältä, ja pellin alla on silti se sama 460tkm ajettu kone, ja vieläpä ilman suurempia osienvaihtoja.

Mutta kyllä sitä Saabia tulee aina kehuttua ja muita haukuttua, varsinkin jos joku hieman provosoi.

Edit: Saab 99 on silti ainoa oikea auto
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

http://www.volvolandia.com/landia/index ... 43;start=0

Myös Volvisteilla oli ihan asiallinen suhtautuminen kun Petri (täälläkin rekisteröitynyt) osti Saabin :wink: (tosin nykyään taitaa olla jo myyty toi Saab)

Ja mitä nyt yleensä tulee muiden automerkkien haukkumiseen ja muuhun luokattomaan arvosteluun autofoorumeilla ylipäänsä, niin itseäni se jotenkin pistää hatuttamaan.
Jotenkin tuntuu, että kun on löydetty se itselle paras merkki, niin kenellekkään muulle ei voisi se erimerkkinen sopia paremmin :roll:

Arvostukset kuitenkin vaihtelee, ja jokainen ostaa sellainen auton, jossa saa omasta mielestään parhaan vastineen rahoilleen, tähän ei pitäisi olla kenelläkään sen suurempaa sanomista :)

Omien mielipiteiden esittäminen ei tietenkään ole kiellettyä, kunhan ne pysyy asiallisina :wink:
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
9000CS...
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CS... »

Erittäin asiallista keskustelua Opel-miehiltä. Opelistien pisteet nousivat kertaheitolla, kun tuon ketjun luki läpi 8)

Itsekään en tosissani hauku muihin merkkeihin hurahtaneita, koska itse olen aivan samassa jamassa eli en muuta kuin Saabeja osaa katsoa myyntipalstoilta :oops:

Humoristinen suunsoitto puolin ja toisin vain tietenkin piristää päivää :lol:
Valitettavasti juuri tällainen "joustavuus" on yksi vaarallisimpia ilmiöitä.
Scania
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja Scania »

Itse suhtaudun neutraalisti muihin automerkkeihin. Peugeot + Rellu on ainoat joista on sen verran kokemusta että voin suoraan sanoa että siinä työnsin käteni p*skaan.

En minä tuu millään muulla ajamaan kuin Saabilla, eikä mikään muu auto sovi meikäläiselle. Siinä se. Muut saa ajaa ihan millä haluaa, kunhan mulle riittää Saabeja 8)
Homo Saabiens
Psychocowboy
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Psychocowboy »

Minusta on tullut "merkkiuskollinen" ei niinkään rasisti koska autonvalmistajat ovat kokorasisteja :evil: . Autoihin ei enää iso ihminen tahdo mahtua ja saada ajoasentoa ilman että on kuuppa katossa. Jokaisen autonvaihdon yhteydessö on tullut muita kokeiltua mutta ainoaksi vaihtehdoksi saabin lisäksi minun kriteereillä on volvo v70 mutta rahavarannot ei riittänyt vastaavanlaiseen kulkineeseen minkä sain saabista. Peugeottia tulee ajeltua paljon sukurasitteen takia ja se ei miellytä kuten ei muutkaan ranskalaiset. Niitä tulee kyllä moitittua avoimesti :oops: .Mielummin iso japski.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Make5
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Ei nykyään enää ole kovin montaa sellaista automerkkiä jota kohtaan olisi suurempia ennakkoluuloja, ehkäpä itselläni suurimpana hyundai, sangyong(spelling) jne, lähinnä varmaankin kun noita ei ole koskaan tullut ajettua.
dimebak
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Itse olen aika vannoutunut saabisti mutta en taida olla mikään muiden merkkien polkija. En kuitenkaan mene vannomaan. Toisaalta, eipä mulla ole paljoa kokemusta muista merkeistä niin eipä niitä voi mitenkään haukkua ja mollata. Ja viathan ne on Saabeissakin.

Mutta se taitaa olla kurja tosiasia, että mitä enemmän sitä hurahtaa johonkin merkkiin niin sitä alkaa vaistomaisesti puolustella kantaansa. Ja siitäkin pitää nostaa hattua monelle klubilaiselle/palstalaiselle siitä, että omistaa muitakin autoja kuin Saabeja.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No itse en ole niinkään merkin perään , päivittäin san kuulla saabista töissä , ja olenkin jopa harkinnut merkin vaihtoa, mut katotaa nyt.
Jokke A
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Reetu kirjoitti:No itse en ole niinkään merkin perään , päivittäin san kuulla saabista töissä , ja olenkin jopa harkinnut merkin vaihtoa, mut katotaa nyt.
Minä en kyllä ole koskaan miettinyt merkin vaihtoa yleisen mielipiteen takia.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
V-M
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei voi ymmärtää miksi pitää mollata muita merkkejä? Sen ymmärrän jos ei kiinnosta, ymmärrä jne... mutta se mollaus ei mee jakeluun... Sanoisinpa että kaikki nää työlaisten rahalla ostettavat on kaikki yhtä paksoja. Jokaisessa jotakin hyvää ja enimmäkseen huonoa. Nää merkki hommat vaan on yleensä sitä että on oppinut jotakin merkkiä näpertämään ja luulee siitä jotain tietävänsä niin sitten kun kuulee juttua/korjaa muun merkkistä niin on aivan hukassa ja soppa on valmis. Mitä useamman kanssa on tekemisissä sitä enemmän ymmärtää eri merkkien hyviä ominaisuuksia ja oppii nuo huonotkin osa-alueet tunnistamaan.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Bob
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Bob »

Sami kirjoitti: Jopa saabisti lehdestäkin voi rivien välistä lukea valepukuisesta opelista ja kuinka semmoista ei pitäisi ottaa mistään hinnasta :D
Jaa - vai on lehtikin tuolla linjalla... eipä kannattane SportSedan kuskin sitä sitten lueskella.
puu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja puu »

En ole rasisti, mutta...
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä tässä rupeaa pikkuhiljaa muutkin automerkit kiinnostamaan, kun saa joka päivä olla kyynerpäitä myöten Saabin konehuoneessa :? Rentouttavaa ja harrastus pohjaltahan se silti menee :wink:

Takaraivossa koko ajan kutittelee tuollainen Quattro A6:n Avant(turbo tietenkin) käyttö autona. Kuuppaa en kyllä ikinä ajatellut hävittää, se on aivan loistava talvi/harraste auto :wink: :D

Rasistia en mitenkään harrasta, mutta joten ei vaan Volvot,Bemarit,Mersut jaksa innostaa :D

Kukin ajaa millä haluaa ja Saabilla loput :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Äsh, mitä enemmän noita Saabeja rassaa niin sitä rakkaammiksi tulevat, nytkin käyn itseni kanssa karhunpainia kummastako tonnarista maltan luopua, taloudellisista syistä on toisesta luovuttava :roll:
En vaan yksinkertaisesti jaksa vaihtaa merkkiä ja opetella sen sielunelämää ja toimintaperiaatteita ja korjaushommia, samaa jaskaa eri paketissa, tosin Saab on valintani ihan täällä palstallakin jankutetuista syistä ;)
Niin itselläni ei ole mitään vastaan muita merkkejä, miksi olisikaan, on mullakin ollut Opel, Fiat, Citroen, Porsche Saabien lisäksi, avarakatseisuus kunniaan ;)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Se juuri tuossa automerkin vaihdossa tökkiikin, kun rupee pikkuhiljaa oppimaan nämä Saabin "metkut" ja tietää mikä tuo 9-5:n on ja mitä sille on tehty. :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin