Kokemuksia Seat Leonista?
Vag vehkeissä useasti venttiilin ohjaimet horot jo uutena. Opelin diesel 2,2litrasesta loppui öljyn kulutus kun porautettiin lohko uusiksi. Oli nääs putket kierot. Ja alikoko männät. Hyviä ja huonoja?
Niin muuten miksei uudet almerat kuluta öljyä? Kokemusta on 01 ja 00vm ja 05vm
Onkos niissä ne hienot pintapaineet toisenlaiset??
Niin muuten miksei uudet almerat kuluta öljyä? Kokemusta on 01 ja 00vm ja 05vm
Onkos niissä ne hienot pintapaineet toisenlaiset??
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Leon ajettu ja huomenissa saa kaveri almeran kokeajoon mutta luulen Leonin vievän voiton. Järkytys oli suuri kun kuulin että seatissa kuten osassa pikku vw:täkin on "vain" 8 venttiiliset koneet
. Selittääkö se tuon kovin suuren kaupunkikulutus lukeman (10l) vrt maantie (5.5)?? No ei se huono ollut, jopa meikäläinen mahtui sisään. Ja potentiaalinen kärry tuohon pintatuninkiin
.


Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
VAGin bensakoneet ovat esihistoriallisia, vähiten venttiileitä, vähiten tehoa ja suuri kulutus (poislukien FSI).Psychocowboy kirjoitti: Järkytys oli suuri kun kuulin että seatissa kuten osassa pikku vw:täkin on "vain" 8 venttiiliset koneet.
Saab 96 vm. -63 PR/HA Kaksitahtinen sen olla pitää!
#2028 Elias Penttinen
#2028 Elias Penttinen
Tuohon minäkin taipuisin...Psychocowboy kirjoitti:Omat kokemukset noin uusista "pikku" autoista rajoittuu 307 1.6 ja sitä voi suositella ainoastaan tilojen ja ulkonäön puolesta.
Ei Seatkaan varmaan huono auto ole, mutta jotenkin ainakin minä miellän uudemmat Seatit lähinnä lökäpöksynuorison isi-leasing autoiksi... ei sellaisella aikuinen mies voi ajaa

-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Omasta mielestä tuo pidennetty huoltoväli on perseestä. Juurikin tuon takia, että öljyiltä vaaditaan sitä mitä ne ei oikeastaan voi tarjota.Jussi kirjoitti:Nykymoottoreiden, varsinkin dieseleiden, öljynkulutus johtuu siitä moottorin öljyyn kohdistamasta rasituksesta... ei siitä että moottorit olisivat huonoja vaan siis lähinnä siitä että ollaan taas tilanteessa että öljyt alkavat olla koneille liian huonoja kun samalla vaaditaan pitkiä huoltovälejä.
Nykymoottoreissa paikalliset lämpötilat ovat aivan eriluokkaa kuin vanhemmissa, samoin koneessa esiintyvät pintapaineet... toisaalta samaan aikaan halutaan että öljynvaihtoväli kolminkertainen siihen nähden mitä se oli 15v sitten. Öljyn ominaisuudet yksinkertaisesti romahtavat ilman, veden, epäpuhtauksien ja olosuhteiden vuoksi... viskositeetti putoaa ja vuodot kasvavat - öljyä alkaa palamaan ja sitä pitää lisätä.
Esim VAG:n longlife öljyissä erikoisin piirre on se että niiden ominaisuuksia on kehitetty tuon vaihtovälin aikaisen lisäämisen kannalta. Yleensä uuden ja käytetyn öljyn sekoittaminen on täysin arpapeliä sen kannalta mitkä ovat sekoituksen ominaisuudet, vaikka sekoitettaisiin samaa laatua (saati kun sekoitetaan eri laatuja)... tässä syy siihen miksi VAG painottaa sitä että lisätään vain omaa longlife öljyä.
Aika monet varmaan ovat huomanneet ilmiön että öljyn kulutus kasvaa tultaessa kohti seuraavaa öljynvaihtoa...
Tiedän parikin tapausta, toisistaan paljonkin eroavia. Molemmat autot ovat olleet ammattiliikenteessä eli ovat varmasti käyneet aina lämpimäksi asti, ajettu pitkiä maantieajoja, kaupunkipyöritystä jne. kuormattuna ja ilman. Toinen oli huolto-ohjelmaan mukaan huollettu Jumper 1.9 diesel josta kansi sanoi itsensä irti, kun lasissa oli 90tkm. Toinen on Sprinter 312 diesel johon on huolto-ohjelman lisäksi vaihdettu öljyt 10tkm välein, vaihdelaatikko- ja peräöljyt vaihdettu useammin kuin huolto-ohjelma vaatii (muistaakseni 40tkm välein). 440tkm lasissa Sprinteristä käytettiin kansi huollossa ja huollettiin jakopää. Sprinteri on vieläkin hengissä, tosin yksityiskäytössä, lastutettuna 160 hevosvoimaiseksi ja mittarissa yli 900tkm.
Valehtelematta voin sanoa, että Jumperikin olisi mennyt huomattavasti pidemmälle, jos esim. öljyt olisi vaihdettu tiheämmin. Varsinkin, kun 1.9 kone on turhan pieni Jumperin kokoiseen pakettiautoon ja moottori joutuu kovalle rasitukselle.
Omaan 99:iin vaihdan öljyt 5000 kilsan välein vaikka enemmän voisi ajaa. Turbolla ajoin 8000 kilsaa edellisen omistajan vaihdattamilla öljyillä ja edelliset öljyt oli 5000 kilsaa koneessa, kun autolla on ajettu koko talvi kaupunkiajoa. Noin 2000 kilsan päästä olisi tarkoitus viedä Turbo 250tkm huoltoon ja öljyjen vaihtoon.
Alkuperäiseen kysymykseen: Kun kerta kaveris oli hommaamassa autoa niin kannattaa lähteä liikkeelle siitä, että missä autoissa se voi istua. Ensin kattoo mihin mahtuu pääkin mukaan ja sitten katsoo mitä autolta haluaa...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No siitähän se on lähettävä kun on yli 190cm. Itse valitsisin jonkun käytetyn isomman tuohan hinta haarukkaan mutta jokainen tekee valintansa itse.dimebak kirjoitti: Alkuperäiseen kysymykseen: Kun kerta kaveris oli hommaamassa autoa niin kannattaa lähteä liikkeelle siitä, että missä autoissa se voi istua. Ensin kattoo mihin mahtuu pääkin mukaan ja sitten katsoo mitä autolta haluaa...
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Sen verran Seatista, että naisystävän siskon perheellä olevaa parin vuoden ikäistä bensamoottorista neliovista sedania (en minä mallinimeä muista) on tullut pikaisesti kokeiltua. Tavallisen tylsä käytännöllinen "järkiauto" ja varmaan ihan kelpo peli, vaikkei meikäläisessä aiheuttanutkaan minkäänlaista omistamisenhalua (kuten eivät useimmat muutkaan nykyautot).
Sähkövikoja kuulemma on ja keskuslukitus jättää usein jonkun oven avaamatta tai lukitsematta. Muuten ovat kovasti kehuneet, mutta edelliseen kulkineeseensa (Lada 110 farmari) verrattuna varmasti mikä tahansa auto tuntuu suorastaan loistavalta...
Sähkövikoja kuulemma on ja keskuslukitus jättää usein jonkun oven avaamatta tai lukitsematta. Muuten ovat kovasti kehuneet, mutta edelliseen kulkineeseensa (Lada 110 farmari) verrattuna varmasti mikä tahansa auto tuntuu suorastaan loistavalta...

NG 900S 3d 2.3i -98
Voikos vielä hiukan kehua Vag laatua . 400km ajettu 1,9tdi vw Touran ,öljyt pihalla. Ei kestä pakkasta ei.
Viimeksi muokannut 900i, Su Helmi 19, 2006 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Kaikilla huonoja kokemuksia. No pistetään väliin jotain positiivistakin. Entinen autoni vm. 2001 Audi A4 1.8t Quattro ei vienyt juuri ollenkaan oljyä. Oli huollot aina tehty longlife ohjelman mukaisesti ja mittarissa yli 150tkm. Ainoat toimenpiteet koko auton omistusaikanani oli ilmamäärämittarin ja moottorin lämpötila-anturin vaihto.
Ei aikaisemmatkaan volkkarit öljyä vienyt paitsi se kupla joka vieläkin tallissa osina.
Seateissa (ja Poloissa) olen törmännyt aika moneen uudehkoon yksilöön missä EPC valo syttyy palamaan, eikä vikakoodin nollaaminen auta kun jonkin aikaa.
Ei aikaisemmatkaan volkkarit öljyä vienyt paitsi se kupla joka vieläkin tallissa osina.
Seateissa (ja Poloissa) olen törmännyt aika moneen uudehkoon yksilöön missä EPC valo syttyy palamaan, eikä vikakoodin nollaaminen auta kun jonkin aikaa.
Saab 9-3 2.0t sport business -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
No kaveri on päätöksensä tehnyt ja Seat Leon 1,6 16v(vaikka yksi myyjä puhuikin 8v koneesta
) värinä punainen. Hyvin mahtuu sisään ja kai ne kaikki 1.6 vaparit on noin laiskoja
. Mukavaltahan aina uusi auto tuntuu. Viikon päästä pääsee koeajolle itsekkin. Yritän olla moittimatta 



Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Ainakin neloskopan golffissa esiintyvä BCB moottori 1,6L16v ,on ollut tuota häiriövalo onkelmaa. Lambda anturia on monasti herjannut,vaikka todellisuudessa vika on ollut softassa.
Täytyy olla testerillä ajettu vika esiin ja sitten vasta voidaan vaihtaa osa.Kun on näyttöä oikeasta viasta. Siitä sitten seuraa turhia käyntejä jos vikamuisti ei herjaakkaan mitään, pyydetään tulemaan uudelleen kun vika päällä. Minkäs teet ,mikä liike/asiakas alkaa maksamaan uusiin takuu vehkeisiin itse osat?
Ei ole niin helppoa autojen laitto ,vaikka näillä palstoilla sellaisen kuvan on saanutkin. Kaikki on niin helvetin virallista ja paperia pitää olla joka asiasta..
Tää on yhtä helvettiä kun kaikki pitäis tietää ja koko ajan pitäis olla lukemassa teknisiä tiedotteita koneella. Työtkin pitäis hoitaa. Sihteeri pitäis olla .
Täytyy olla testerillä ajettu vika esiin ja sitten vasta voidaan vaihtaa osa.Kun on näyttöä oikeasta viasta. Siitä sitten seuraa turhia käyntejä jos vikamuisti ei herjaakkaan mitään, pyydetään tulemaan uudelleen kun vika päällä. Minkäs teet ,mikä liike/asiakas alkaa maksamaan uusiin takuu vehkeisiin itse osat?
Ei ole niin helppoa autojen laitto ,vaikka näillä palstoilla sellaisen kuvan on saanutkin. Kaikki on niin helvetin virallista ja paperia pitää olla joka asiasta..
Tää on yhtä helvettiä kun kaikki pitäis tietää ja koko ajan pitäis olla lukemassa teknisiä tiedotteita koneella. Työtkin pitäis hoitaa. Sihteeri pitäis olla .
Viimeksi muokannut 900i, Su Helmi 19, 2006 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Jesh, tuo muuten tekee almerasta auttamattomasti liian pienen. Valehtelematta on ollut ainoa auto, johon en mathunut kuskin paikalle istumaan - oikeasti! Jalat vaan eivät mahtuneet ohjauspyörän taakse, vaikka kaikki säätimet oli kaakossa.Psychocowboy kirjoitti:No siitähän se on lähettävä kun on yli 190cm. Itse valitsisin jonkun käytetyn isomman tuohan hinta haarukkaan mutta jokainen tekee valintansa itse.dimebak kirjoitti: Alkuperäiseen kysymykseen: Kun kerta kaveris oli hommaamassa autoa niin kannattaa lähteä liikkeelle siitä, että missä autoissa se voi istua. Ensin kattoo mihin mahtuu pääkin mukaan ja sitten katsoo mitä autolta haluaa...

VW konsernin rasseja on tullut ajeltua oikeastaan koko pieni ikä, ja varsin luotettavia ikiaikaisesta tekniikastaan huolimatta ovat olleet.
Siispä, järkivalinnan teki mies Seatissa.
