Mielestäni tosi kallis satku vm -88

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Ymmärtääkseni Hennalla oli harkinnassa tuplaysin vaihto satkuun. Tällä foorumilla on kasapäin turhempiakin keskustelunaiheita. Ja loppujen lopuksi monikaan ei tuota alkuperäistä ilmoitusta kommentoinut vaan heitteli muuten asiallisia kommentteja yleisesti aiheesta, joka oli mielestäni tarpeellinen. Ei ole täysin yksiselitteistä miksi vanhojen satkujen hintahaitari on suuri.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Joo, varmasti. Mutta ehkäpä noi muut alueet sopisivat paremmin.
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

lucaf kirjoitti:Ymmärtääkseni Hennalla oli harkinnassa tuplaysin vaihto satkuun. Tällä foorumilla on kasapäin turhempiakin keskustelunaiheita. Ja loppujen lopuksi monikaan ei tuota alkuperäistä ilmoitusta kommentoinut vaan heitteli muuten asiallisia kommentteja yleisesti aiheesta, joka oli mielestäni tarpeellinen. Ei ole täysin yksiselitteistä miksi vanhojen satkujen hintahaitari on suuri.
Samaa keskustelua käydään jo tuolla toisaalla, ehkä tämä kauppapalsta olisi hyvä pyhittää vaan siihen itseensä, eli autojen ostamiseen ja myymiseen. Mutta, se on modejen asia.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Jipo
"Viggen"
Viestit: 554
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 21:49
Paikkakunta: Maalahti

-88 satku

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Vuonna 2000 ostin -88 satku kaasari malli, aj. 220tkm, peltit ehjä, pystyjeuka (: 5-vaiht. Mutt laatikko ei oli hyvässä kunnossa (tiesin sitä kun ostin autoni.) Oli 246 tkm kun remontti tehtiin.

Ostohinta: 920€
Laatikon remontti: 1050€

Nyt kun auto on ajettu 285tkm etulaakeri, jarrulevyt,- palat ja vetonivelen kumit pitäis vaihtaa. Se on kesän projekti!
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tämä keskustelu ei kuulu minusta lainkaan tällä palstalle.
Hyvä sinänsä, että keskustelu ei ole jonkun ihmisen myynti-ilmon perässä.
Jatkakaa oftopic:in puolella, jos vielä tarvetta on.

Pyynti ja myyntihinnat on sitten kaksi asiaa erikseen. :lol:
#1730
500whp.net member
supo
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Ma Joulu 01, 2003 16:36

Viesti Kirjoittaja supo »

Itse kun aikoinaa noin kaksi a puoli vuotta sitten katselin 900:sia, niin kuntohaitari vaihteli aikalailla. Ostaessani omaani se oli ikäisekseen hintahaitarin yläpäässä. Ajattelin, että hyvää ei tartte korjata, ja niinhän siinä kävi.
80 000km:n korjauskustannukset:
-vilkunviiksi 15euroa
-jarrupalat 20euroa
-termostaatti 13euroa
-virranjakajan kansi+
pyörijä 15euroa
-vesipumppu 25euroa
eli yhteensä vähän vajaa 90 euroa 80 000km:n matkalla + tietenkin normaalit tulpat,öljyt ja putsarit. Joten naurattaa, kun joku säästää muka hinnassa ja korjaa autoa monella tonnilla ja saa huolehtia siitä kestääkö paikat kasassa.

Myydessäni auton se oli erittäin hyväkuntoinen edelleen ja sainkin siitä hyvän hinnan mikä oli taas hintojen yläpäästä.
En arvioisi autoa ja hintaa näkemättä ja yleensä pyynneissä on ilmaa ja neuvotteluvaraa. Lisäksi pohjoisen uusia (tarkoittaa kehä3:sen ulkopuolella :lol: ) autoja ja jopa vanhoja autoja pidetään hyvin. Tästä esimerkkinä pohjoispohjammaalaisen autokauppiaan toteamus siitä, kun pääkaupunkiseutulainen pitkään kinuaa että etelässä on halvempia ja lopulta suostuu lähtemään katsomaan "pohjoiseen" autoa, niin asiakas ei meinaa uskoa miten hyvässä kunnossa autot ovat.

Joten ei tuomita hintoja näkemättä autoa.
Saab 900SE 2.0 Turbo -95
Vastaa Viestiin