Minä tunnustan...

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Jos tästä on tulossa jonkinlainen virallinen tyhmyydentunnustus-ketju niin tunnustetaanpa itsekin;

joskus vuosia sitten menin kaverilla käymään. Jonkin ajan päästä lähdettiin ajelemaan kaverin autolla vai kahvillako käytiin, no kuitenkin, muutaman tunnin päästä oltiin takaisin kotikaupungissa ja kaveri heitti mut kotiin. Katsoin vielä tuleeko telkkarista mitään mielekästä ja jotain tyhjänpäiväistä hetken tuijotettuani päätin mennä vielä tupakalle ja siitä sitten petiin.

Ulos ovesta, sytytin tupakan ja..mitä vi**ua, missä mun auto on?! Joku pöllinyt sen enkä ole mitään kuullut! Ei hemmetti, äkkiä takki niskaan ja toisella autolla etsimään lähitienoita, ei se voi olla kauaksi ehtinyt! Lähin teollisuusalue läpi, sitten kännykällä soitto poliisille..ei siellä vastata, voi v..siitä sitten keskustan suuntaan, kaverin kotikadun ohi ja...jarrutus. Samaan aikaan kun huomaan autoni makaavan kaverin kotitalon parkkiksella poliisin numerosta vastataan, änkytän siinä hetken ennen kun saan sanottua ettei enää mitään hätää. :lol: Oli kyllä aika raju syke siinä hetken aikaa. :evil:
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

TeePee kirjoitti:

Ja tuo auto siis oli oikeesti niin ku pommin jäljiltä :D :D :D
http://img301.imageshack.us/my.php?imag ... sieen7.jpg
Kuvassa myös valtavan hieno ledituning takavalo idea!
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Taisinkohan tunnustaa liian aikaisin sillä varsinainen vika löytyi pienen etsinnän jälkeen. Rekisterikilven valon johto oli syöpynyt poikki takaluukun avauskahvan kohdalta. Huomatkaa kuinka hyvässä kunnossa on tuo suoja joka on aivan ruostunut. Tuosta kohtaa se sitten löi maihin ja poltti sulakkeet. Taas yksi vika korjattu :)

Kuva
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Eipä tuossa sulakkeen unohtamisessa olisi ollut mitään erikoista.

Discovery Channelilta tulee ohjelma Wheeler Dealers, jossa juontajan on tarkoitus ostaa halpa ja vanha "klassikkoauto" kuten Saab OG900, antaa se kaverilleen laitettavaksi, ja lopulta myydä edes pienellä voitolla.

Kerran kaksikolla oli työn alla 80-luvun mersu, jossa ei toiminut kattoluukku. Autosta oli jo tutkittu kattoluukun kytkin, purettu kojelautaa ja ties mitä. Sitten vasta asiantuntijalle pärähti mieleen katsoa sulake 8O

Mutta kukapas noissa sähköhommissa aina kaikkea muistaa. Itse olen ainakin yhden autoradion käräyttänyt kytkemällä virtajohdot väärin. Lisäksi kerran piti ostaa kotitietokoneeseen uusi emolevy, muistit ja prosessori. Onnistuin nimittäin ottamaan sähkösavut ulos laittamalla muistikamman väärin päin, vaikka se edes ole mahdollista. Uuteen emoon ei tietenkään vanhoja palikoita saanut kiinni, niin piti hankkia nekin.
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Suppari kirjoitti:
TeePee kirjoitti:

Ja tuo auto siis oli oikeesti niin ku pommin jäljiltä :D :D :D
http://img301.imageshack.us/my.php?imag ... sieen7.jpg
Kuvassa myös valtavan hieno ledituning takavalo idea!
Eikö vain :wink: Ei onneksi omia tekosia :lol:
makinju2
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Kesä 19, 2005 10:30
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja makinju2 »

Yhtenä aamuna avain ei mennyt millään virtalukkoon. Rupesin jo kyselemään uutta virtalukkoa, kun tuli mieleen, että voisiko se sittenkin olla jäässä. Muistin että tuli edellispäivänä laitettua sukset keskikonsolin ja hattuhyllyn päälle. Vettä tietysti oli valunut suksista virtalukkoon ja se oli jäätynyt yöllä.
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Olin kerran isän ng900:lla liikenteessä. Kävin jossain liikkeessä ja kun koitin saada ovea avaimella auki, eihän se kääntynyt millään. Kokeilin myös toista ovea, eikä sekään suostunut aukeamaan. Vähän aikaa kirosin että taasko se turvalukko on menny jumiin, vaikka en mielestäni sitä ees laittanu päälle. Koittaessani avata takaluukkua, joka ei mene turvalukkoon, aloin katsomaan että mikäs defan kaukosäädin tämä on! Eihän isän autossa sitä ole :roll:
Olin sitten kaivanu taskusta tontun avaimet :oops: ja kun nää ei ole mitään meisselillä avattavia tojotia, niin eihän se tietenkään auennut...
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Pitäisköhän sitä tunnustaa tämän päiväinenkin älynväläys?

Aamulla tutkiskelin tonnarin letkuja, ja yksi kaasuläppäkotelolta lähtevä näyttikin vähän haperolta, pullotti myös toisesta päästä. Mietin siinä, että onkohan vesi- vai ilmaletku. Irrotin letkun toisesta päästä, ja huomasin jäähdytinnesteen jäämiä, vesiletku siis. Mittasin myös vaadittavan sisämitan liittimestä.

Lähdin ostamaan uutta letkua Motonetista. Perillä ajattelin sittenkin vielä tarkastaa, onko letku toisesta päästäänkin yhtä paksu. Tosi järkevää, eikös? Siinähän aloin irrottamaan vesiletkun toista päätä, ja arvata saattaa, mitä seuraavaksi tapahtui. Kuumaa nestettä suorastaan syöksysi näpeilleni ja ympäri konetilaa. Palovammojen uhalla sain törkättyä letkun takaisin paikalleen, eikä juuri kukaan edes huomannut töppöilyäni. :oops:

Kotona auto oli siis kylmä, ja letku valunut tyhjäksi. Motonetin pihalla järjestelmässä oli painetta ja neste tulikuumaa. Ehkäpä muistan seuraavalla kerralla, not. Ainakin punaiset läiskät käsissäni muistuttavat jonkun aikaa, kannattaako kuumasta jäähdytysjärjestelmästä alkaa noin vain irrottelemaan letkuja...
Ostan: 2-tahti Saab

#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989,
Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tunnustetaan...
Melkeen 6kk: tta auto on käynyt huonosti, käynnnistyksestä minuutin ok, sitten röpötti, lämpösenä ok.

Sitten otin härkää sarvista ja WISsiä tutkimaan kuin toi T5 toimii, ja tulin tulokseen että kun siirrytään lämpöohjauksesta -> lambdaan niin siinä se vika tulee mutta ei ole ollut vikailmoja ja lambda (motonet) mittausten perusteella ok.
Sitten se iski...oliskohan sille esilämmitykselle sulake, no eipä ollut, siis ollenkaan, "joku" dorka ottannu kokonaan pois :D
Tuli tuostakin taas kärsittyä mutta eihän se vika koskaan ole helppo, eina pitää aatella vaikeimman kautta, nytkin jäi osa antureista hanskikseen kun aattelin että vaihdan jos vaikka vika niissä...

Mutta aika hyvin pääsee vian jäljille jos jaksaa lukea/ymmärtää WISä.

On se kivaa taas ajaa :)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

93t sport kirjoitti:Tunnustetaan...
Melkeen 6kk: tta auto on käynyt huonosti, käynnnistyksestä minuutin ok, sitten röpötti, lämpösenä ok.

Sitten otin härkää sarvista ja WISsiä tutkimaan kuin toi T5 toimii, ja tulin tulokseen että kun siirrytään lämpöohjauksesta -> lambdaan niin siinä se vika tulee mutta ei ole ollut vikailmoja ja lambda (motonet) mittausten perusteella ok.
Sitten se iski...oliskohan sille esilämmitykselle sulake, no eipä ollut, siis ollenkaan, "joku" dorka ottannu kokonaan pois :D
Tuli tuostakin taas kärsittyä mutta eihän se vika koskaan ole helppo, eina pitää aatella vaikeimman kautta, nytkin jäi osa antureista hanskikseen kun aattelin että vaihdan jos vaikka vika niissä...

Mutta aika hyvin pääsee vian jäljille jos jaksaa lukea/ymmärtää WISä.

On se kivaa taas ajaa :)
:D
No mutta hyvä että vika löytyi :D
Maximus
"Viggen"
Viestit: 513
Liittynyt: To Marras 10, 2005 18:18
Paikkakunta: Lodz, Poland

Viesti Kirjoittaja Maximus »

Mikähän ihme homma tuossa sulakkeessa on. Tuossa kesällä olin kusina kaverin volvolla, jossa oli nappivitonen :D Kuitenkin se vaihdelaatikko oli oikeasti ihan kamala käytettävä, sai kirjaimellisesti repiä vaihteet sisään. Ohje oli: "käytä voimaa, kyllä se sisään menee." Kuitenkin jossain vaiheessa jäi vaihdekeppi käteen :D Tai tarkemmin se nuppi.
Olimme menossa Kuopio rokkiin, ja siinä portilla sitten sopivasti auto sammui, eikä tapahtunut mitään. Jonka jälkeen availtiin joka hemmetin loukko ja tarkastettiin ja työnnettiin autoa liikkeelle ( =lue 4-5 ihan ympäripäissään olevaa kaveria keskellä Kuopion keskustaa, jonka jälkeen tuppaa poliisit paikalle selvittelemään teon laillisuutta.) Kuitenkin muutaman tunnin jälkeen päätetään soittaa henkilölle, joka on leikkinyt Volvojen kanssa . Tarkistakaapa pojat sulakkeet.


No samaan pötköön tunnustetaan toinen väläys. Tämä ei suoranaisesti liity autoihin. Mutta laitoin tietokoneeseeni toisen näytön rinnalle ja ihmettelin monta tuntia, että jo on saatana kun ei tule mitään tuohon näyttöön, vaikka varmasti on ehjänä. Seuraavana päivänä kavereille marisin ongelmaa. Kysyttiin, että onko minulla virtajohto kiinni :D Tämän kaverit heittivät ivallisesti ja vitsinä. Tietysti vastasin, että onhan se punastellen :oops: Se mitään kiinni ollut.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Vastaa Viestiin