On siinä Lapin lennosto viittiny ässän (eikös noi Suomessa kootut ollu FS:iä versioltaan) laittaa vinkeeseen väriin...
MIG-21 Bissin ohjaamo on vielä hassumman värinen, turkoosi... se on kuulemma rauhoittava väri, ja sitä rauhallista mielenlaatua siinä kopperossa tosiaan tarvitaan.
DK:n käynistysneste antoi tosiaan semmoset savut, että varsinkin hälyteltasta lähtiessä oli joka kerta silmät punasena muinakin päivinä kuin torstaina...
DK:llahan pystyi lentämään pinnoissa kovempaa kuin millään muulla torjuntahävittäjällä, ne muut saattoi sulaa.
DK:n omintakeinen ääni johtui suorasta moottorista, jossa ei ollut siis ohivirtausta kuten nykyisissä ja lisäksi sen sekä ahtimen että turbiinin halkaisija oli melkoinen (meikäläinen mahtui sisään molemmista päistä...)
Ohjaus siinä tosiaan oli vaijerivälitteinen hydraulitehostimin kuten 40-luvulla suunnitelluisa koneissa muissakin.
Niin ja mitä tulee tuo polttoaineen kulutukseen, niin työntövoimaa tarvitaan painoa vastaan. DK painoi maksimissaan jotain 18 tonnia ja HN muistaakseni 34 tonnia....
