Cadillac BLS VUODEN TALVIAUTO

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Onko Opel sitten joskus hävnnyt jonkun tämän mainitun kodinkonetekniikkalehden testin? :wink:
9000CS 2,3
puu
"Hölösuu"
Viestit: 1525
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 11:28
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja puu »

mek kirjoitti:TM ottaa talvitestiin nykyisin nimenomaan edellisen vuoden uutusmalleja. Siksi pitkään markkinoilla olleet eivät pääse mukaan.
Tossa joskus 90-luvun alkupuolella oli talvitestiin otettu mukaan og900. Oli haluttu testata kuinka vaha satku pärjää uusien autojen kanssa. Hyvinhän se pärjäsi. Ei sentään voittanut, mutta oli muistaakseni toisena.
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

puu kirjoitti:
mek kirjoitti:TM ottaa talvitestiin nykyisin nimenomaan edellisen vuoden uutusmalleja. Siksi pitkään markkinoilla olleet eivät pääse mukaan.
Tossa joskus 90-luvun alkupuolella oli talvitestiin otettu mukaan og900. Oli haluttu testata kuinka vaha satku pärjää uusien autojen kanssa. Hyvinhän se pärjäsi. Ei sentään voittanut, mutta oli muistaakseni toisena.
Missähän numerossa oli satkun talvitesti?
Olis vaan kiva lukea tuo lehti, vaikka kirjastossa.
Saa laittaa vinkkejä, mistä numerosta ja miltä vuodelta tuo löytyy?
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Sukellusvene kirjoitti:Missähän numerossa oli satkun talvitesti?
Olis vaan kiva lukea tuo lehti, vaikka kirjastossa.
Saa laittaa vinkkejä, mistä numerosta ja miltä vuodelta tuo löytyy?
4/1993 mukana Saab 900. Enpäs tiedä onko NG vai nimenomaan tuo og.
TM talvitesti 1993
- Alfa-Romeo 155
- Audi 80
- BMW 316
- Honda Accord
- Hyundai Sonata
- Lancia Dedra
- Mazda 626
- Mitsubishi Galant
- Nissan Primera
- Opel Vectra
- Peugeot 405
- Saab 900
- Seat Toledo
- Subaru Legacy
- Toyota Carina
- Volkswagen Passat
- Volvo 460

3/1994 on ainakin NG900 mukana talvitestissä (2.3 i)
TM talvitesti 1994:
- Citroen Xantia 1.8i SX
- Ford Mondeo 1.8i CLX
- Honda Accord 2.0i LS
- Mercedes-Benz C 180
- Mitsubishi Galant 1.8 GLi
- Opel Corsa 1.4i Swing
- Peugeot 306 XR 1.6
- Renault Twingo
- Saab 900 S 2.3i
- Seat Ibiza 1.6 CLX
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7682
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

V.J.S kirjoitti:4/1993 mukana Saab 900. Enpäs tiedä onko NG vai nimenomaan tuo og.
OG
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

tetammi kirjoitti:
V.J.S kirjoitti:4/1993 mukana Saab 900. Enpäs tiedä onko NG vai nimenomaan tuo og.
OG
"lämpiää verkkaisesti" 8O
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Money For Nothing
"Hölösuu"
Viestit: 2909
Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Money For Nothing »

Vanha satku (vm90 i16v) ei ollut kyllä mikään hirveen nopea lämpiämään, kesti oman aikansa se koneen lämpiäminen (ja sitä myötä kabiinin...)
Mutta toisaalta kun se lämpimäksi sai niin sitten sitä lämpöä riitti :D
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Kun vertasi -88 kaasaria ja -92 2.1 i16:sta, niin kaasari oli jonkin verran lämpöisemmän tuntuinen. Kaasarissa menee vissiin enemmän bensaa lämmöntuottoon, kun taas 2.1:ssä se menee tehon tuottoon :wink:
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Poy
"Hölösuu"
Viestit: 1319
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 21:30
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Poy »

OG9-3 oli aikanaan toinen talvitestissä audin jälkeen.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Pisti silmään Cadillacin huono (?) kiihtyvyys noilla tehoilla 0-100 km / h. Olis pitänyt lähteä 1 - 1.5 sec nopeammin mun mielestä!

Kannattahan toki maksaa Cadillacista enemmän, kuin Saabista - onhan kyseessä aito jenkkipeli. :P :P :P :P
Anthuan
"Hirsch"
Viestit: 874
Liittynyt: Pe Joulu 15, 2006 23:08
Paikkakunta: Toisaalla

Viesti Kirjoittaja Anthuan »

:lol:
9-5 Wagon -07 900 T16 -91
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

:D No kyllä ainakin OG 900:a paremmin ovat pärjänneet. Tuossa v. 1993 testissä 900i 2,1-16 sijoittui jaetulle neljännelle sijalle, ja v.1980, samassa testissä, jonka 96 voitti, 900 GLs oli isojen autojen sarjan viides ja kokonaiskilpailun 13.

Jos tonnarin laskee OG-kauden autoksi, niin sehän on voittanut aina, kun mukana on ollut :D (turbo 1986 ja iivari 1988?)




Mutta jos Saab on tähdännyt kolariturvallisuudessa pikemminkin 'real-life safetyyn' kuin törmäystestimenestykseen, niin ehkä talviominaisuuksissa on ainakin OG900:n kohdalla ollut samansuuntainen filosofia? :) (seliseli....heh)
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

9-5T kirjoitti: Toivottavasti 96:sen voitto ei johtunut moottorista.
Mulla ei ole koko testiä nähtävillä, mutta kyllähän pisteitä on tullut mm. kylmäkäynnistyksistä. Jäärata-ajon yhteydessä kehuttiin moottorin sitkeävetoisuutta ja kaasuunvastaavuutta, ja tottakai V4-mötikän paino on auttanut mm. etenemiskyvyssä :D Onnea Ford!! :D
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Entäs tunnokas ja herkkä vaihteisto!
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Poy kirjoitti:OG9-3 oli aikanaan toinen talvitestissä audin jälkeen.
Saab 9-3 SE 2-0Tbo 185hv oli v. 2001 talviautotestin voittaja.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin